Hvordan husker du nytåret 99/00?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. dec 2015, 18:17

Her femten år inde i det knap-så-nye årtusinde tænkte jeg, at det ville være på sin plads med et lille tilbageblik på den stooore aften dengang, hvor vi gik fra det 20. til det 21. århundrede. Eller - den aften, som i hvert fald på forhånd var blevet udråbt til noget helt specielt.

Hvordan fejrede du det? Blev der gjort noget særligt ud af denne nytårsaften? Frygtede du The Millenium Bug/Y2K? Er årsskiftet 99/00 her i 2015/16 noget, du er glad for at have oplevet? Ja, hvad husker du generelt fra dengang, hvis noget?
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf LadyFox » 29. dec 2015, 18:27

Jeg var 12 år, og vi var hjemme hos en ven af familien og spise virkelig lækker 3 retters menu - og der var pyntet op, sådan mere end normalt. Fjernsynet havde gjort et stort nummer ud af det, sikke en hype - og jeg var en lille smule nervøs for at jorden gik under, selvom jeg ikke fattede hvad det egentlig handlede om. Jeg husker det som en ret god nytårsaften.
1
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf Viskelæder » 29. dec 2015, 18:47

Jeg var 14. Mine søskende og jeg skulle med min far et eller andet sted hen, Sæby eller sådan noget, til en stor forsamling, hvor han skulle spille musik med sit band. Jeg glædede mig, fordi jeg aldrig havde hørt min far synge, men så blev han syg med influenza-noget og mistede sin stemme. Men vi tog afsted alligevel. Jeg mindes, at jeg kedede mig ret meget, og store forsamlinger har aldrig rigtig været mig. Desuden var alle 50+ i alder. Jeg smagte fin mad for første gang, altså krabbe og hummer og sådan noget, og det smagte mega godt - men jeg blev så rigtig syg (måske af det, måske fik jeg noget virus værk) og brækkede mig hele natten. Virkelig på den der måde, hvor man ligger og krammer lokummet og tror, man skal dø. Kan huske, at jeg talte gangene. 22-24 gange bræk. Det var jeg lidt stolt af.
Alligevel kan jeg huske, at da vi alle kørte hjem sammen dagen efter, der var jeg glad. Min mor døde 2 år forinden, og det føltes på en måde som om, vi var en rigtig familie der :)
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf Wizzze » 29. dec 2015, 19:02

Jeg var sidst i tyverne og arbejde for et større IT selskab, og vi sad alle mand parate til når jorden gik under :lol:
Da klokken var godt over midnat, og der ikke var sket noget som helst, gik vi i gang med at guffe hummer og æde røde bøffer til super overtakst, tror det var noget med et par tusind i timen for at æde hummer, fed tjans :-D
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf Daine » 29. dec 2015, 19:09

Jeg husker egentlig mest det nytår for at være hypet ud over alle grænser. Mange hoteller holdt store gallafester, hvor de til sidst måtte sælge billetterne til halv pris, fordi ingen gad være med. Butikkerne solgte specialdesignede 2000-glas (jeg har stadig 2 :genert: ) og så var der selvfølgelig alt det med computerne.
Jeg var 20 og egentlig ret ligeglad med det hele, nytåret hat aldrig sagt mig det helt store, dengang og nu :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf Fillie » 29. dec 2015, 19:09

Jeg var lige fyldt 19 og havde en helt ufattelig kedelig aften alene med min daværende kæreste i mine forældres (og dengang også mit) hjem. Vi havde uendeligt lidt at tale om og sad det meste af tiden og gloede ud i luften, mens jeg ventede på, at man kunne være bekendt at gå i seng. Det mest spændende, der skete, var, at mine forældre kom hjem, og vi alle fire sad i tavshed inde i stuen, mens Rådhusuret talte ned på DR. :gisp:
Senest rettet af Fillie 29. dec 2015, 19:10, rettet i alt 1 gang.
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf Mani » 29. dec 2015, 19:12

Vi holdt stor fest for studiekammeraterne - med flamberet forret og hvad vi ellers kunne finde på af festlige anretninger :-D

Ud på natten fik jeg det dog voldsomt skidt og begyndte at bløde helt vildt. Dagen efter fandt vi ud af at jeg aborterede spontant - da jeg brugte P-piller vidste jeg ikke jeg var gravid, men de mente jeg var knap 8 uger henne.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf tjald62 » 29. dec 2015, 19:12

Ja og det var absolut ikke den bedste nytårsaften for min mor gik bort i det salige år 1999 :(
1
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf FrøkenM » 29. dec 2015, 19:34

Jeg var 7 år og vi holdt som sædvanlig nytår med et vennepar af min mor og alle deres unger. Der var som altid en fest med god mad, masser af chips og snolder (som man jo lægger mærke til som 7-årig :lol)
Da de voksne blev tipsy kom jeg op til min mormor og der var jeg så da uret gik fra 23.59 til 00.00 den første dag i det nye årtusinde. Vi skålede i rød sodavand og spiste kransekagesnitter og mere snolder. Min mormor var rørt over at opleve årtusindskiftet med sit eneste barnebarn :lun:

Det var en god nytårsaften :)
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf landsbytossen » 29. dec 2015, 19:38

Det var en fredag og en af de lange uger med kemoterapi fra mandag til fredag. Kemoen var begyndt at tære på kræfterne, så der var ikke det store fokus på nytårsfest. Jeg deltog i aftensmaden, eller rettere har jeg nok mest nippet til vinen og spist så lidt som muligt, fordi mad plejede at komme retur ret hurtigt.
Rådhusklokkerne, Vær Velkommen, Herrens år og raketterne husker jeg ikke. Jeg er nok lusket hjem for at sove længe inden.

Alt i alt en dejlig nytårsaften. Jeg hader at være sammen med fulde mennesker, som forsøger at overgå hinanden i at råbe mest og opføre sig mest tosset.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25742

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf Delfin » 29. dec 2015, 19:42

Jeg kan huske, der var en masse ævle bævle i medierne om det stooore i et årtusindskifte. Husker også alt snakken om computerne, det troede jeg dog ikke på. Jeg kan ikke rigtigt huske, hvad jeg lavede, men jeg har sandsynligvis været hjemme med min dengang 12årige.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf Sevii » 29. dec 2015, 19:57

Jeg var seks år gammel og jeg fik meget slik den aften fordi jeg blev passet af min moster. Det er faktisk hvad jeg husker, men det var da en god aften :)
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf Frk. L » 29. dec 2015, 20:35

Jeg var 16. Og hang ud i min lille-bitte-barndomsby. Sammen med en masse folkeskolefolk til en 'stor' fest i forsamlingshuset. Husker det som en lidt kikset aften, hvor jeg følte mig udenfor. Vores klasse var meget klikke delt, hvilket selvfølgelig også viste sig denne aften. Jeg var ikke en af de populære...

Kan huske jeg var lidt nervøs omkring hele det der med at skifte over til '00 og om verden ville gå under.
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. dec 2015, 20:57

Jeg var 18 år, ung og lykkelig :D Havde været sammen med min daværende kæreste i 1½ år.
Han inviterede til nytårsaften, mig, nogle af vores efterskolevenner og nogle af hans venner, i hans forældres lille rækkehus.
Hans stakkels forældre asede og masede med at lave lækker mad til os, som han havde bestemt - men ikke rigtig deltog i at fremstille, og hans far tog derefter afsted på sit job som vagt i en bank.

Vi havde en festlig aften, i gallatøj, nød maden, havde en fest.
Men der var da ogås lidt drama over aftenen, da hans storebror kom hjem fordi han var skidt tilpas, og det viste sig at han havde et blodsukker på over 20, - fedt at opdage nytårsaften at man har fået diabetes :(
Og jeg blev så pløre hamrende fuld at hans mor måtte putte mig i seng, og jer erklærende hende min kærlighed :lol: Men hun var nu altså både så sød, dejlig og kærlig at det halve havde været rigeligt. Savner hende tit.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvordan husker du nytåret 99/00?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. dec 2015, 21:19

Jeg var også 18 år - og temmelig misantropisk.
Store fester brød jeg mig ikke om, bl.a. fordi jeg pga. en blanding af social angst og weltschmerz ikke kunne finde ud af at deltage i dem, så jeg tilbragte aftenen derhjemme sammen med min veninde. Min far var der også, men han gik det meste af tiden rundt i køkkenet, iført smoking og sundhedssandaler, og tilberedte canapéer til kl. 12.
Min veninde og jeg så transmissioner fra årsskifter jorden rundt, og jeg var i det hele taget meget optaget af grænsen mellem de to århundreder (det med årtusindet, syntes jeg, var svært at overskue historisk) og alle de tilbageblik, som det medførte i aviser og tv.

Den kommercielle vinkel på begivenheden havde jeg til gengæld ikke meget tilovers for - lige indtil jeg stod i Kvicklys afdeling for lys og servietter. Jeg kom både hjem med glas, servietter, serpentiner, bordbomber og balloner printet med "2000" :stoned:
Jeg forventede ikke, at der ville indtræffe en katastrofe ved årsskiftet. Snarere var jeg nok lidt skuffet over, at verden der i 99 lignede sig selv så meget, for jeg kan tydeligt huske, hvordan vi i min folkeskoleklasse havde haft de vilde sci-fi-forestillinger om verden anno 2000.

Min mor kom fra arbejde umiddelbart før klokken slog 12, og det første, hun gjorde, var at bede min far om at fylde en stor sodavandsflaske med vand - "hvis der nu alligevel skulle ske noget". Ellers har min yndlingsanekdote fra den aften altid været, at vi tilfældigvis kunne se, at at vores nabo, som holdt kæmpestor fest, tilbragte årsskiftet med at rede hår oppe på sit badeværelse.
0

Tilbage til "Generelt"