Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf billiebean » 1. okt 2018, 08:38

Synes det svære ved at bo i udlandet er, at man skal vænne sig til en anden mentalitet - primært ifh. offentlige tjenester og arbejdsmarked. Og så selvfølgelig at skabe et netværk. Og når man har børn bliver uddannelse og pædagogik også vigtigt.

Men hvis jeg ser bort fra de udfordringer, så tiltrækker Frankrig, Spanien og Italien mig.

Der er også expatmiljøer en del steder, men den midlertidighed der er over det, kan jeg ikke rigtig forliges med længere.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Ladysparrow » 1. okt 2018, 09:41

Jeg har boet i Sverige siden 2004 og kan ikke rigtig se mig selv flytte retur til Danmark, eller flytte til et andet land. Jeg elsker England, men kunne ikke tænke mig at bo der. Jeg bliver nok hængende i Sverige...
2
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Persnikedy » 1. okt 2018, 10:03

Må jeg spøger hvorfor Canada ikek er på listen?

Jeg vil ikke bo sydliger end europa, jeg er ikke god med varme. Men de fleste her på nordside af kloden ville jeg gerne. Der er engelsk gangbart for de fleste nu hvor jeg ikke arbejder - men fx island er højt på min liste over "Hvis alt går helt af helved til ville jeg flytte til"
Andet end varme er det mere deres syn på rettigheder som jeg ville stryge lande af listen på. Fx Tyrkiet og Rusland er på en liste over steder jeg slet ikke ville besøge.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Selina
Indlæg: 235
Tilmeldt: 27. aug 2018, 14:01
Kort karma: 13
Likede indlæg: 370

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Selina » 1. okt 2018, 10:18

I alle vesteuropæiske lande.
Jeg gad simpelthen ikke bo i et land som kulturelt ligger for langt fra vores eget.
Men skulle jeg vælge et, ville det være Spanien. Min far var spansk, jeg taler sproget og har familie der.
0
Venflon lægger man da mens man kører. :)
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Tilly » 1. okt 2018, 10:29

Jeg kunne godt tænke mig at flytte til Lissabon hvis det var en mulighed :love2:

Jeg var på 3 måneders udveksling ifbm mit studie i 2011, og jeg forelskede mig virkelig i byen og i portugiserne.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Skorstenen » 1. okt 2018, 10:37

Jeg kunne sikkert bo mange steder, jeg adapter ganske fint. Men et sted jeg faktisk rigtig godt kunne tænke mig at flytte til, er Sverige.
Jeg kan lide svenskerne og vi har mere familie der end her. Familie som vi konstant savner og som konstant savner os.
0
Mamaseraptor
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1429

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Mamaseraptor » 1. okt 2018, 11:15

Tjekkiet.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Lulu » 1. okt 2018, 11:24

Min mand og jeg kunne som ingeniør og økonom bo stort set alle steder i verden.
Vi har også begge gode sprogøre og kan en håndfuld sprog hver, også til mere end husbehov.

Ingen af os kunne holde ud at bo steder som Hong Kong eller lignende, der er for mange mennesker på for få m2.

Vi er åbne for at flytte, hvis den rigtige mulighed byder sig, men jeg ville nok gøre det til noget permanent fremfor midlertidigt.
Ingen af os har dog udlængsel i så voldsom grad at vi aktivt søger udlands.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf godtnavn » 1. okt 2018, 11:30

Malmø :genert:

Jeg er meget tryghedsnarkoman, kan godt lide at rejse men vil gerne have min faste base tæt på familie og venner som alle er i København, så jeg ville synes selv Ballerup var alt for langt væk :lol:
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Planten » 1. okt 2018, 11:31

Jeg tror, jeg kunne bo alle steder - hvor jeg følte mig tryg. Jeg skaber mig et hjem uanset land og hvor meget plads jeg har. Og min uddannelse kan nok godt bruges flere steder.
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21045

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf catnip » 1. okt 2018, 12:15

Jeg har været expat on and off de sidste 10 år, hvoraf de sidste 5 har været permanente i et nordisk land. Givet mit job er det usandsynligt at jeg flytter tilbage til Danmark, men sandsynligt at jeg flytter til et andet land, i hvert fald for en periode. Jeg kan se mig selv bo rigtig mange steder i Europa, Nordamerika og Australien/New Zealand og jeg er ret tilpasningsdygtigt både i forhold til kultur, boligforhold osv. Pt er det mest sandsynligt at jeg ender i Tyskland eller USA, og begge dele virker helt fint.

Mine krav for hvor i verden jeg kan bo går blandt andet på nem adgang til natur, personlig frihed og sikkerhed. Jeg har boet i Sydafrika, og det var en stor oplevelse, men de sikkerhedsmæssige forhold gjorde det svært for mig at trives - jeg følte mig alt for indskrænket sådan frihedsmæssigt. Jeg vil kunne løbe en tur eller cykle hjem alene om aftenen.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16875
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Misantropen » 1. okt 2018, 13:02

Jeg har ikke boet permanent i andre lande end Danmark så det er bare gætterier, men som mit liv er p.t. foretrækker jeg lande der minder om Danmark.

Jeg elsker at der er så markant forskel på de forskellige årstider her i Danmark og at der er så meget vand/hav og natur.

Så et land med samme klima, søer, fjorde, have, forskellig natur, muligheder for fritidsaktiviteter/arrangementer, samme mentalitet omkring regler, love, religion, sikkerhed og lægehjælp. Dog ikke et isoleret sted med ufremkommelige vildmarker, vilde dyr, begrænsede fødevarer og muligheder for job, uddannelse og nye bekendtskaber som i fx Alaska.

Jeg er nok mest til at bo i oplandet til en større by end i en storby. Dog ikke længere ude på landet end at det er forholdsvist hurtigt og nemt at komme til noget civilisation :D Og ikke et så lille sted hvor alle kender alle og sladderen spreder sig hurtigere end lus i en institution.
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Vixen » 1. okt 2018, 13:10

Jeg kunne godt flytte permanent til Australien. Jeg boede der i seks måneder ifbm min praktik i Udenrigsministeriet, og forelskede mig virkelig i landet. Befolkningen er enormt gæstfri, deres måde at være sociale på er fantastisk og naturen er en liga for sig. Men det er bøvlet og dyrt med visa, plus afstanden til min familie ville være for voldsom.

Derudover: Tyskland. Mit tysk er rustent, men det skulle nok komme. Jeg er ret fascineret af Tyskland, det kunne være fedt at flytte dertil. Jeg har tysk familie og har været der meget som barn, så det er ikke så fremmedt for mig som så mange andre steder ville være.

Og Norge.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf LaMariposa » 1. okt 2018, 15:10

Latinamerika topper min liste over yndlingsdestinationer, når jeg drømmer om at bo i udlandet (det gør jeg jævnligt, for har altid udlængsel). Allerhelst ville jeg bo i Mexico :lun: I Europa er det nok Spanien, der er favoritten.

Tror dig ikke, at det kommer til at ske lige nu. Men det vil være en stor lettelse, hvis jeg en dag kunne slippe for dansk vinter.
Senest rettet af LaMariposa 1. okt 2018, 15:54, rettet i alt 1 gang.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Ado » 1. okt 2018, 15:27

Jeg er meget knyttet til mit netværk, så jeg vil nok have svært ved at flytte til et andet land. Men jeg gad godt have halvårsbolig i Frankrig eller det nordlige Italien.
0
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Livets forhold"