Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 29. dec 2015, 16:25

Jahon skrev:Er der noget jeg har det svært med, så er det mennesker med tendens til dramatisk opførsel. Og her medregner jeg blandt andet seriøs jalousi.

Og jeg er lynhurtig til at dømme hvorvidt folk er nogle såkaldte dramaqueens.
Det er ikke særligt pænt af mig.

Det har jeg også. Men jeg er så endnu værre, for jeg har nok selv en snert af dramadronningtendensen i mig, og den kommer altså ud en gang imellem.
Det sidste år er det faktisk sket jævnt tit.

Og samtidig med det, så sidder jeg og ruller øjne, når nogen overdramatiserer deres egen situation.
Det er ret pinligt :blush:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 29. dec 2015, 21:41

Rakel skrev:
Firebird skrev:Forstår dig godt. Bortset fra det, er du et meget mere tålmodigt menneske end jeg er. Jeg havde trukket stikket på dem anden gang.


De gør et godt stykke arbejde, men det er der også formentlig andre, der gør i Syriensproblematikken. Vi må lige se på, hvem der også agerer i det.


Jeg tænker, at man skal tage det med en ansvarlig i stedet for den phoner der ringer - det har jeg gjort selv.

Jeg har prøvet det med Læger uden grænser og Børnefonden - jeg sagde pænt farvel. Bagefter ringede jeg op og bad om at tale med en ansvarlig for kanvaskald. LUG fik besked på, at de får hver mdr. samt min julegave hver år og webshopkøb og så kun ekstra ved større katastrofer. BF fik af vide, at jeg igennem tiden havde støttet med mere end 50.000,- så de kunne kigge sig om efter ny sponsor hvis de ringede til mig igen om flere penge. Begge fik af vide, at jeg forventede at jeg ikke blev kontaktet mere om flere bidrag - ud over de informationsbreve jeg har sagt ja tak til. Begge bekræftede, at det nu var noteret på min "sag". Jeg har ikke hørt en lyd fra begge organisationer siden - og fortsætter så gerne min støtte.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. dec 2015, 21:47

Jeg glæder mig til nytårsaften, og vi skal nok få det hyggeligt og rart, men samtidig sidder jeg og overvejer, hvordan jeg en gang ude i fremtiden kan få det kringlet sådan, at jeg igen kommer til at have nogle nytårsaftener, hvor vi kun er to, eller hvor jeg i det mindste kun er sammen med mennesker, jeg kender virkelig godt.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 29. dec 2015, 22:12

Jeg har min døde kanin liggende i fryseren. Den skal til garveren. Og ja, det var en kælekanin. Der skulle bruges som slagtekanin, indtil han blev syg og måtte have antibiotika. Og han selvdøde i øvrigt. Og ja, han havde et navn og vi holdt af ham.

OG
Jeg lavede is igår til nytårsaften og sådan en kaninfætter, som var en slagtestørrelse, han fylder pænt meget i vores fryser. Så isen står ovenpå den døde kanin.

Det bør jeg nok lade være med at nævne, når desserten bliver serveret nytårsaften.
Eller på noget tidspunkt overhovedet :devil:
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Elvispop » 29. dec 2015, 22:26

kidkomb skrev:Jeg har min døde kanin liggende i fryseren. Den skal til garveren. Og ja, det var en kælekanin. Der skulle bruges som slagtekanin, indtil han blev syg og måtte have antibiotika. Og han selvdøde i øvrigt. Og ja, han havde et navn og vi holdt af ham.

OG
Jeg lavede is igår til nytårsaften og sådan en kaninfætter, som var en slagtestørrelse, han fylder pænt meget i vores fryser. Så isen står ovenpå den døde kanin.

Det bør jeg nok lade være med at nævne, når desserten bliver serveret nytårsaften.
Eller på noget tidspunkt overhovedet :devil:


Se Bambi, vandet er stift....... :gisp: :D :fløjt:
5
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 29. dec 2015, 22:36

Elvispop skrev:
kidkomb skrev:Jeg har min døde kanin liggende i fryseren. Den skal til garveren. Og ja, det var en kælekanin. Der skulle bruges som slagtekanin, indtil han blev syg og måtte have antibiotika. Og han selvdøde i øvrigt. Og ja, han havde et navn og vi holdt af ham.

OG
Jeg lavede is igår til nytårsaften og sådan en kaninfætter, som var en slagtestørrelse, han fylder pænt meget i vores fryser. Så isen står ovenpå den døde kanin.

Det bør jeg nok lade være med at nævne, når desserten bliver serveret nytårsaften.
Eller på noget tidspunkt overhovedet :devil:


Se Bambi, vandet er stift....... :gisp: :D :fløjt:

Ah, haha, for at det ikke skal være løgn, så er han nøjagtig aftegnet som Stampe. Helt grå og med hvid mave og poter :lol:
Han bliver den flotteste pelskrave :lun:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 30. dec 2015, 00:46

Jeg synes at brunede kartofler er noget af det mest skrækkelige man kan forestille sig.
Karamelovertrukne kartofler? Og oven i købet smattet, lunken karamel?
Ej, vel?
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 30. dec 2015, 07:59

    :gammel: :gammel: :gammel:

    "Rigeligt smør!"
4
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21056

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 30. dec 2015, 11:24

Jeg er dødtræt af min bror. Nøj hvor er han altså irriterende
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 30. dec 2015, 11:29

Det er brødre. Lev med det.
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 30. dec 2015, 11:44

Rakel skrev:
dykkersild skrev:
Rakel skrev:
Firebird skrev:Forstår dig godt. Bortset fra det, er du et meget mere tålmodigt menneske end jeg er. Jeg havde trukket stikket på dem anden gang.


De gør et godt stykke arbejde, men det er der også formentlig andre, der gør i Syriensproblematikken. Vi må lige se på, hvem der også agerer i det.


Jeg tænker, at man skal tage det med en ansvarlig i stedet for den phoner der ringer - det har jeg gjort selv.

Jeg har prøvet det med Læger uden grænser og Børnefonden - jeg sagde pænt farvel. Bagefter ringede jeg op og bad om at tale med en ansvarlig for kanvaskald. LUG fik besked på, at de får hver mdr. samt min julegave hver år og webshopkøb og så kun ekstra ved større katastrofer. BF fik af vide, at jeg igennem tiden havde støttet med mere end 50.000,- så de kunne kigge sig om efter ny sponsor hvis de ringede til mig igen om flere penge. Begge fik af vide, at jeg forventede at jeg ikke blev kontaktet mere om flere bidrag - ud over de informationsbreve jeg har sagt ja tak til. Begge bekræftede, at det nu var noteret på min "sag". Jeg har ikke hørt en lyd fra begge organisationer siden - og fortsætter så gerne min støtte.



Sjovt. Børnefonden hører vi aldrig fra og har et barn der på 15. år.

Jeg har talt med en leder i Røde Kors i dag. Som godt kunne forstå det - sagde han da. Han virkede ganske fornuftig.

Vi talte om det i går aftes. Vi flytter bidraget til British Red Cross og ser, om det giver lidt ro. Det er hip som hap for os og sikkert også for hjælpearbejdet i Syrien og den omliggende region -og jeg kender mere til British Red Cross. Tager kontakt til den lokale synlige afdeling efter nytår og får det på plads.


Super Rakel - og ja jeg tror du har helt ret med Røde Kors når vi taler om hjælp i nærområdet - der om rokerer de nok selv internationalt.
Jeg er på mit tredje barn hos BF - så jeg blev fedme ret støt på manchetterne.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 30. dec 2015, 18:11

Smiling_Goat skrev:
ShuruQ skrev:En enkelt brun kartoffel eller to. Smør og sukker tak. Men hsr aldrig været min hofret.

Hvad der dog er endnu værre er almindelige kogte kartofler. Min brækrefleks stimuleres kraftigt af dem, bortset fra de helt nye om sommeren. Ellers smagløse og en klam konsistens. Ellers kartofler på alle andre måder, mos, bagte, flødekartofler, hasselback, rösti. Men kogte. AD!

Er ellers modstander af at sige ad om mad og i det vkrkelige liv gør jeg det i lukkede kredse.


kidkomb skrev:Jeg synes at brunede kartofler er noget af det mest skrækkelige man kan forestille sig.
Karamelovertrukne kartofler? Og oven i købet smattet, lunken karamel?
Ej, vel?


Måske kan I ikke lide dem, fordi de er stegt i smør? :D

Jeg kan ikke lide dem, fordi de er fyldt med smeltet sukker. Smør eller margarine kan være hip som hap.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 30. dec 2015, 18:21

Familie er en luset undskyldning for at skabe et bånd til nogle mennesker, man i bund og grund ikke gider på selv den bedste dag.
6
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55895
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 30. dec 2015, 19:34

Jeg havde lyst til at cirkelsparke de første 50 kunder i Føtex i dag. For helvede hvor er folk nogle pisører uden pli. Folk parkerer deres lortevogne på kryds og tværs i gangene - stopper op uden varsel - står og skvadrer med hinanden og spærrer for mælkekøleren osv-osv-osv. Jeg hader dem!
Og den lille unge i køen foran mig burde sende sin mor på forældrekursus, så kun kan lære at styre sit barn. Ja ja, han var sikkert overtræt, men han var fandeme en pest. Og jo mere han skabte sig, jo mere skulede jeg og jo grimmere syntes jeg han var.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Novella » 30. dec 2015, 19:38

Jeg hader fyrværkeri. Det er noget livsfarligt miljøsvineri, og jeg fatter ikke, at folk bruger penge på den slags.
11

Tilbage til "Generelt"