Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 27. nov 2015, 17:14

DD_81 skrev:
Annione skrev:Vores fest bliver ikke så nem. Jeg har en masse veninder, hvor vi har besluttet, at deres mænd og kærester ikke skal med. Hovedsageligt fordi jeg ikke kender dem. Det tror jeg ikke bliver så lige til... Hvad mener I?
En enkelt veninde får dog lov til at få sin mand med, ikke fordi jeg kender ham, men fordi hun er den eneste fra Norge, der skal med - og jeg vil gerne have hun kommer til at føle sig lidt tryg. .


At det både giver mening og er helt okay!
Dine veninder kender sikkert også hinanden, og de kan hygge på kryds og tværs, snakke, sludrer, sladre.. og nyde at gå i byen uden mænd, og så er de sikret en chauffør hjem :D

Synes virkelig ikke du skal have nogle samvittighedskvaler på dette grundlag. Jeg selv ville synes at det var fint at blive inviteret alene uden min mand.


Jeg forstår ikke det med chaufføren :genert:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 27. nov 2015, 19:28

Akehurst2 skrev:
Jeg ville ikke være glad for at at blive inviteret uden min mand. Det virker for mærkeligt til et bryllup, hvor man fejrer kærlighed og at dele livet, hvis man ikke må have sin partner med. Og selvom jeg med stor fornøjelse går ud uden ham ville jeg altid gerne have ham med til bryllup - det er jo ikke en venindeaften.

Men jeg har ikke ikke veninder, der ikke kender min mand, så det er selvfølgelig en anden situation.


Det er jo netop det.

Forskellen er at have 16 veninder - med med kærster kommer der pludselig 13 mennesker mere med, enkelte har jeg aldrig mødt, andre er jeg kun bekendt med. Det synes jeg ikke er så fedt.

Det med chaufføreren er fordi at venindens mand så evt. kan hente hjem fra fest.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 27. nov 2015, 19:33

Jeg ville synes, det var underligt, at jeg ikke skulle have min mand med til et bryllup, og mine veninder havde også mænd/kærester med - også hende, der lige havde fået en helt ny kæreste.

Men der var heller ikke 16.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. nov 2015, 22:02

Akehurst2 skrev:
DD_81 skrev:
Annione skrev:Vores fest bliver ikke så nem. Jeg har en masse veninder, hvor vi har besluttet, at deres mænd og kærester ikke skal med. Hovedsageligt fordi jeg ikke kender dem. Det tror jeg ikke bliver så lige til... Hvad mener I?
En enkelt veninde får dog lov til at få sin mand med, ikke fordi jeg kender ham, men fordi hun er den eneste fra Norge, der skal med - og jeg vil gerne have hun kommer til at føle sig lidt tryg. .


At det både giver mening og er helt okay!
Dine veninder kender sikkert også hinanden, og de kan hygge på kryds og tværs, snakke, sludrer, sladre.. og nyde at gå i byen uden mænd, og så er de sikret en chauffør hjem :D

Synes virkelig ikke du skal have nogle samvittighedskvaler på dette grundlag. Jeg selv ville synes at det var fint at blive inviteret alene uden min mand.


Jeg forstår ikke det med chaufføren :genert:


Et ædru menneske, der kan hente damer efter fest, og bringe dem sikkert hjem :D
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 28. nov 2015, 07:47

Fru Sunshine skrev:Jeg ville synes, det var underligt, at jeg ikke skulle have min mand med til et bryllup, og mine veninder havde også mænd/kærester med - også hende, der lige havde fået en helt ny kæreste.

Men der var heller ikke 16.


Gør antallet af veninders kærester/mænd en forskel for dig? Det er nemlig ret mange, synes jeg.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 28. nov 2015, 09:34

Annione skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg ville synes, det var underligt, at jeg ikke skulle have min mand med til et bryllup, og mine veninder havde også mænd/kærester med - også hende, der lige havde fået en helt ny kæreste.

Men der var heller ikke 16.


Gør antallet af veninders kærester/mænd en forskel for dig? Det er nemlig ret mange, synes jeg.


Det ved jeg ikke, om det ville gøre. Jeg sidder her og argumenterer med mig selv, men jeg kommer ikke rigtig frem til noget.
Jeg tror måske, at det ville være enten eller for mig.
Enten veninder med partnere, de nærmeste veninder med partner eller ingen veninder :gruble:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 30. dec 2015, 07:54

Nå. Min svigermor er vildt syg af cancer. Igen. Så vi rykker nok brylluppet noget frem, til august næste år.

Det er virkelig fedt, at jeg ikke skal døje med pollenallergi i voldsom grad - men det er virkelig ufedt, at vi muligvis først kommer til Dk midt i maj. Så er der ikke meget tid til at se lokaler og den slags. Heldigvis har jeg 2 veninder, der gerne vil arrangere weddingplaners! Men alligevel. Pyha. På alle områder.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 1. jan 2016, 16:03

Annione skrev:Nå. Min svigermor er vildt syg af cancer. Igen. Så vi rykker nok brylluppet noget frem, til august næste år.

Det er virkelig fedt, at jeg ikke skal døje med pollenallergi i voldsom grad - men det er virkelig ufedt, at vi muligvis først kommer til Dk midt i maj. Så er der ikke meget tid til at se lokaler og den slags. Heldigvis har jeg 2 veninder, der gerne vil arrangere weddingplaners! Men alligevel. Pyha. På alle områder.


Æv, det lyder ikke godt med svigermor. Jeg forstår dog virkelig godt at I rykker brylluppet, så hun kan være med :ae:

Det lyder også lidt stressende at planlægge bryllup på den måde - godt I har gode veninder/venner der gerne vil hjælpe. Hvor i landet skal brylluppet holdes?
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 1. jan 2016, 16:05

Her sniksnakker vi lidt om hvad vi gerne vil og ikke vil have til brylluppet. Og overvejer et flødebolletårn istedet for bryllupskage :-D

Med gode flødeboller, fx. Summerbird eller andre håndlavede med forskellig smag og marcipan-bund.
7
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 3. jan 2016, 08:31

Så er det lykkedes os at booke det fine forsamlingshus, vi allerhelst vil holde bryllupsfest i! Kan slet ikke få armene ned :banan:
3
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 3. jan 2016, 08:35

Aquadorable skrev:Så er det lykkedes os at booke det fine forsamlingshus, vi allerhelst vil holde bryllupsfest i! Kan slet ikke få armene ned :banan:


Ih hvor fedt. Hvornår endte det så med at blive?
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 3. jan 2016, 14:53

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Så er det lykkedes os at booke det fine forsamlingshus, vi allerhelst vil holde bryllupsfest i! Kan slet ikke få armene ned :banan:


Ih hvor fedt. Hvornår endte det så med at blive?


Det har hele tiden været planen, at vi skal giftes i august '17 :D Men det endte med at blive på min hjemstavn, ikke langt fra mine forældres hus :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 3. jan 2016, 20:53

Aquadorable skrev:
Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Så er det lykkedes os at booke det fine forsamlingshus, vi allerhelst vil holde bryllupsfest i! Kan slet ikke få armene ned :banan:


Ih hvor fedt. Hvornår endte det så med at blive?


Det har hele tiden været planen, at vi skal giftes i august '17 :D Men det endte med at blive på min hjemstavn, ikke langt fra mine forældres hus :)


Tænkte mere datoen. Havde glemt det skulle være august. :D Super fedt for Jer :D
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 5. jan 2016, 11:38

flicka skrev:
Æv, det lyder ikke godt med svigermor. Jeg forstår dog virkelig godt at I rykker brylluppet, så hun kan være med :ae:

Det lyder også lidt stressende at planlægge bryllup på den måde - godt I har gode veninder/venner der gerne vil hjælpe. Hvor i landet skal brylluppet holdes?


Vi skal holde bryllup i København. Jeg vil gerne have et sted i nærheden af vandet - hvilken som helst slags vand, sø, å, bæk, hav, det er lige meget. Der må bare gerne være vand :-D

Det er stressende. Især fordi vi virkelig ikke ved noget. Og fordi vi er ude og rejse, og egentlig bare gerne vil nyde vores rejse, uden at planlægge noget hjemme i Dk. Men altså. Jeg ved jo ikke engang, hvornår vi ved noget.... *suk*

Og jeg vil så gerne have det helt rigtige bryllup. Jeg har været gift før - og det var bare ikke mit bryllup. Det var vel nærmere min svigermors bryllup. Denne gang er det jo med den rigtige mand, den rigtige ring og så skal resten også være rigtigt!

Forøvrigt. Så har jeg spurgt alle veninder, bortset fra 1, om det er okay de kommer uden mand/kæreste - og alle som én har sagt, at det er helt okay. PHEW!
3
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Hunkat » 5. jan 2016, 12:03

Jeg er ved at gå lidt i panik over at der kun er 4,5 måned til :panik: Okay, meget

Jeg synes alt mangler selvom jeg kan se på min liste at jeg nok er meget godt med. Det største problem er restauranten hvor middagen skal være om aftenen. Måtte forkaste mit førstevalg og selvom jeg har et par steder i kikkerten så har jeg ikke prøvespist der endnu og det stresser.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Fest og bryllup"