Hvad er særegen for din familie?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf LadyFox » 7. okt 2018, 21:03

Vi er lave med små fødder. Så er vi følsomme, temperamentsfulde, festlige, venstreorienterede og vi larmer vist også en del.
0
...
kattekonen
Indlæg: 236
Tilmeldt: 18. jul 2017, 14:21
Kort karma: 19
Likede indlæg: 213

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf kattekonen » 7. okt 2018, 21:34

De får mange børn, mellem 4 og 8. Mændene er alle lastbilchauffører, kvinderne er sosu-assistenter eller salgsassistenter - lige bortset fra en enkelt kusine som også er lastbilchauffør :)
5
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf MOGA » 7. okt 2018, 21:54

Jeg kan helt ærligt ikke finde på noget?

Vi har ikke samme uddannelser, vi kommer ikke fra et bestemt sted, vi interesserer os ikke for de samme ting, vi har ingen fælles fysiske kendetegn.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Planten » 8. okt 2018, 04:09

Vi siger vores mening, men aldrig sådan, at vi vil have ret. Selvom folk tror det.
Vi er stædige/vedholdende.

Hvis man kan sige at sådan noget er særegent?
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Planten » 8. okt 2018, 04:10

Animi skrev:Vi krammer - rigtig, rigtig meget :-D

Det ville jeg ønske, var endnu mere udbredt i min familie.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. okt 2018, 04:43

Vi taler ikke om tingene og opfører os mega egoistisk og pakket ind i joke er vi perfide.

Når jeg skriver vi, mener jeg de. For jeg har brudt med de træk og heldigvis også dem.

Udover det så har vi vanvittigt tykt hår, på begge mine forældres sider. På min mors side er vi ikke så høje, tror at jeg er den højeste på 169. Der er dog en gren af familien der stikker ud, min mors storebror...men han er så også den eneste i familien der ikke ligner resten og er højere og bredere end alle andre. Sådan kan det gå når man, min mormor, først er kæreste med en mand og overlapper med en anden mand. Hhv. storebror og lillebror. En hemmelighed alle ved og lader som ingenting.
0
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Ava » 8. okt 2018, 04:49

Vi taler ikke om de 'farlige' følelser og alt, hvad der er svært og ikke rart bliver håndteret med virkelig sort grum humor.

Hvilket jeg i den grad har arbejdet med ikke, at bringe videre til næste generation og det ser heldigvis ud til at være
lykkedes, i hvert fald et langt stykke af vejen :genert:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Lulu » 8. okt 2018, 05:02

Planten skrev:Vi siger vores mening, men aldrig sådan, at vi vil have ret. Selvom folk tror det.
Vi er stædige/vedholdende.

Hvis man kan sige at sådan noget er særegent?


Mon vi er i familie? Sådan er min familie også. Og jeg har virkelig kæmpet med min trang til at sige min mening om alt uden folk har spurgt. I dag lykkedes det relativt fint med kun at sige min mening når der bliver spurgt. Men den bliver stadig sagt uden forbehold og komplet ligeud.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Planten » 8. okt 2018, 05:08

Lulu skrev:
Planten skrev:Vi siger vores mening, men aldrig sådan, at vi vil have ret. Selvom folk tror det.
Vi er stædige/vedholdende.

Hvis man kan sige at sådan noget er særegent?


Mon vi er i familie? Sådan er min familie også. Og jeg har virkelig kæmpet med min trang til at sige min mening om alt uden folk har spurgt. I dag lykkedes det relativt fint med kun at sige min mening når der bliver spurgt. Men den bliver stadig sagt uden forbehold og komplet ligeud.

Altså, hvis du kan holde igen, så er vi ikke i familie :lol:
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Purple Haze » 8. okt 2018, 05:09

Kvinderne arbejder og har styr på tingene.
Mændene not so much.
Sådan meget groft sagt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Lulu » 8. okt 2018, 05:11

Planten skrev:
Lulu skrev:
Planten skrev:Vi siger vores mening, men aldrig sådan, at vi vil have ret. Selvom folk tror det.
Vi er stædige/vedholdende.

Hvis man kan sige at sådan noget er særegent?


Mon vi er i familie? Sådan er min familie også. Og jeg har virkelig kæmpet med min trang til at sige min mening om alt uden folk har spurgt. I dag lykkedes det relativt fint med kun at sige min mening når der bliver spurgt. Men den bliver stadig sagt uden forbehold og komplet ligeud.

Altså, hvis du kan holde igen, så er vi ikke i familie :lol:


Det har taget mig 15 år og jeg tramper stadig på mine tæer for ikke at sige noget, så det falder mig ikke nemt. Og jeg er den eneste i familien der kan. Jeg tænker det er nogle af mine mors gener der slår igennem der.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2018, 05:42

Vi er sådan nogen, der fører samtaler, andre ikke forstår. Nogle gange gør vi heller ikke selv.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30223

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf TinaW » 8. okt 2018, 06:43

Jeg tror vi er en meget gennemsnitlig familie på de fleste områder.
Men som min mand påpegede efter første julefrokost med mine kusiner og min fætter, så er mine brødre og jeg, de eneste der har sådan normale jobs, resten har mere eller mindre eksotiske jobs, i forhold til hvad der i mit hoved er et helt almindeligt job.
Men graver man lidt dybere, så har vi vores skeletter, men mon ikke det også gælder mange andre familier.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Guilded_Lily » 8. okt 2018, 07:25

Mine forældre mødte hinanden på SFs Ungdoms landsmøde, og jeg er vokset op med arbejderklassementalitet. Jeg føler et sært tilhørsforhold til den lille mand, sådan helt Kim Larsen-agtigt. Jeg er kreativ og musikalsk som min far og arbejder med mennesker som min mor.
Mine søskendes far var akademiker med klæbehjerne, og det har min bror arvet. Min søster ligner min mor og mig, samme livsvej. Vi er tætte og nyder at hygge og feste. Vi er ekstroverte, når vi er sammen, men har ellers nok i os selv. Det er til gengæld meget modsat vores mor, det kommer nok nærmere fra vores respektive fædre.

Der er kun ét par i min familie, der ikke har været igennem en skilsmisse.

Mindst én fra hver generation på min mors side har en smule for kort underkæbe, hvilket giver udslag i en møghamrende irriterende dobbelthage. Min oldemor, mormor, min mor og jeg. Jeg får at se, om min datter også har fået den, når hun vokser til.

Min mands familie er anderledes. De er ekstremt højlydte, håndværkere/plejepersonale hele bundet, alle har fejret sølvbryllup og så er der gnidninger over alt, så de sjældent inviterer hinanden til noget. Når jeg en sjælden gang har været i samme lokale som dem alle, har jeg hylen for ørerne, når jeg kommer hjem.
Min svigerfar er også ræverød.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Stitch » 8. okt 2018, 12:18

Vi har hver vores trosretning. Indenfor den nærmeste familie: katolik, agnostikker, muslim, atheist, lutheran-protestantisk, evangelist, adventist, osv.
Det tager vi ikke så tungt :lol2:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Livets forhold"