Menu til nytårsaften?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf Mani » 29. dec 2015, 16:53

Wizzze skrev:Hvad serverer I mellem maden og så kl. 12 og også efter kl. 12 ?

Jeg tænker noget med et ostebord, med forskellige kiks og knækbrød, også chips, slik og chokolade :gruble:

Vi plejer at have lidt chips og snacks samt lidt konfekt. Men der bliver sjældent spist særlig meget af det.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf Danseprinsesse » 29. dec 2015, 17:01

Wizzze skrev:Hvad serverer I mellem maden og så kl. 12 og også efter kl. 12 ?

Jeg tænker noget med et ostebord, med forskellige kiks og knækbrød, også chips, slik og chokolade :gruble:


Vi talte om hotdogs til natmad, men har droppet det. Efter 3 retter mad tror vi ikke på, nogen af os kan spise det. Så vi spiser bare rester efter kl. 12, hvis nogen får lyst til mere mad.

Som snacks i løbet af aftenen har vi chips/popcorn. De år jeg har handlet ind til ostebord, har det været uåbnet dagen efter, der har simpelthen ikke været appetit til det. Men altså, det er jo ikke det værste at have i overskud.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf Alphilia » 29. dec 2015, 17:51

Jeg tror simpelten ikke vi kan spise noget efter kl 12, så der er ikke planlagt noget.
I forvejen bliver "hapsere" til talen og forret slået sammen.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf HappyPaww » 29. dec 2015, 18:37

Smiling_Goat skrev:Min kæreste og jeg spiser sammen, før vi tager til fest, og det eneste jeg er kommet frem til, er at jeg vil lave noget lækkert :D

Ingen af os spiser vildt meget ad gangen, så forretten undværer vi, men da han har lidt af en kærlighedsaffære med bacon, overvejer jeg at servere broccolisalat (eller waldorfsalat måske?) i en skål lavet af bacon til hovedretten - billige points, I know :D

Vi har både en skinke og noget rødvinsmarineret kamsteg i fryseren, så jeg overvejer at enten lave skinke med sukkerbrunede kartofler og stuvet grønkål (det kan man vel godt?) eller kamstegen med nogle hasselbach kartofler eller sådan noget og en rødvinssauce til. Men jeg ved også, at han snakker om at købe noget kød ved en slagter, så alt er muligt.

Til dessert har jeg overvejet en Oreo-cheese cake, men han lød ret begejstret, da jeg kom til at nævne tiramisu, så måske vi ender på det. Jeg kunne bare godt tænke mig at prøve at lave noget nyt.. Der er også romfromage, som er sådan ca. den bedste dessert i verden. Eller risalamande! Man kunne også lave en frugttærte.. Okay, jeg er vist nødt til at vende tilbage, når jeg ikke er sulten.

Hvis jeg skulle til fest, ville jeg nok ikke spise grønlangkål - med stor fare for oppustet mave og masser af gas :lol: Det er heller ikke så festligt IMO... Så hellere steg, Hasselbach og rødvinssauce - det er en sikker vinder :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf Moxy-lady » 29. dec 2015, 20:06

Vi bliver kun min kæreste og mig.

Forret: Hjemmelavet ravioli med kylling i tomatsauce.
Hovedret: Tror vi ender med tyndstegsfilet, måske marineret, og så skal han have rösti og jeg vil prøve at lave kartoffeltournedos med bacon omkring (herhjemme er det mig med kærlighedsforholdet til bacon.) og rødvinssauce. Overvejer at lave noget grønt til, men tvivler ærlig talt på at vi kan få det ned.
Dessert: 6 kugler is fra Paradis is med frisk frugt til.

Tror ikke at vi får spist så meget udover det vi har planlagt. Derudover har vi bare aftalt at skulle bruge dagen på at hygge og gå og lave mad sammen, hvor der nok ryger lidt nipsere indenbords. Køber nok lidt ekstra frugt og nogle nødder og så lidt saltstænger. Det skal ikke være så voldsomt. Hvis jeg gider, kan det være at jeg laver lidt rodfrugte-chips i ovnen.

Og så skal vi ellers bare hygge med spil og romantisk gåtur kl. 12 :lun: Føler mig ret heldig at have så romantisk en kæreste (hele aftenen er hans idé)
0
My world 12-10-18 :lun:
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf avdotja » 29. dec 2015, 22:01

Ballademager skrev:Tror det ender med det her:

Forret: Kold avocadosuppe med chili og korriander. Dertil friskbagt brød

Hovedret: Mørbradbøffer med hjemmelavet bearnaise, ovnkartofler og salat

Dessert: Hjemmelavet cheesecake med friske hindbær

Orv, forretten lyder lækker- vil du dele opskriften?
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf Lone » 29. dec 2015, 22:21

Wizzze skrev:Hvad serverer I mellem maden og så kl. 12 og også efter kl. 12 ?

Jeg tænker noget med et ostebord, med forskellige kiks og knækbrød, også chips, slik og chokolade :gruble:



Vi er sjældent færdige med at spise før kl nærmer sig 22:30 - måske endda 23, så der bliver ikke serveret noget udover maden inden kl. 24. Efter midnat er der chips og pølsehorn, hvis folk har lyst (sidstnævnte er dog ofte endt med at indgå i noget brunch-lignende d. 1)
0
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf HappyHippo » 29. dec 2015, 23:42

Wizzze skrev:Hvad serverer I mellem maden og så kl. 12 og også efter kl. 12 ?

Jeg tænker noget med et ostebord, med forskellige kiks og knækbrød, også chips, slik og chokolade :gruble:


Før børn plejede jeg at have travlt med at drikke mig i hegnet. Henad morgenen blev det så til noger grillsnask :D

Nu er jeg kedelig og spiser lidt chips og dip...
0
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf Puffi » 30. dec 2015, 07:41

Min veninde står for hovedretten, som bliver noget tunmousse (det er så prollet, men hun laver den mest fantastiske tunmousse!) med hjemmepoppede æg og rejer. Anden veninde står for hovedretten, som bliver nogle gode bøffer med noget kartoffel, sovs og et eller andet grønt. Jeg står for desserten, som bliver en blåbær-clafoutis med is og måske noget frisk frugt, kommer an på hvad de har når jeg skal handle det sidste senere. Dertil en masse vin og noget at snacke på i løbet af aftenen.

Deres mænd kommer til at passe barn, mens vi tuller rundt i køkkenet og hygger med hovedretten - og smager vin til. Forret og dessert laver vi hjemmefra.
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf avdotja » 30. dec 2015, 11:59

Ballademager skrev:
avdotja skrev:
Ballademager skrev:Tror det ender med det her:

Forret: Kold avocadosuppe med chili og korriander. Dertil friskbagt brød

Hovedret: Mørbradbøffer med hjemmelavet bearnaise, ovnkartofler og salat

Dessert: Hjemmelavet cheesecake med friske hindbær

Orv, forretten lyder lækker- vil du dele opskriften?


Ja da, den er her:
http://www.femina.dk/mad/forretter/kold-avocadosuppe

tak :blomst:
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf flicka » 30. dec 2015, 12:05

Vi bliver bare min kæreste og jeg, men det bliver godt alligevel :-)

Forretten springer vi over.
Hovedretten bliver store tykke møre angus-bøffer på 500g stykket :savl:
Små ovnkartofler, hjemmelavet bearnaise og salat. Hjemmebagt foccaciabrød.

Dessert: Triple choc brownie, is og bær.

Snacks: Chips, grøntsagsstave m. dip, Summerbird flødeboller og bland-selv-slik.
5
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf Filipai » 30. dec 2015, 12:07

Menuen bliver i år følgende. Vi har en enkelt med der ikke spiser kød eller æg.

Dronningerhapsere: Minitoast med tunmousse og minitoast med mozellla og tomat
Forret: Jordskokkesuppe med æble og jordskokkechips
Hovedret: Saltindbagt oksemørbrad, foccacia spinatsalat, rødvinssauce og så enten kartoffelfondant eller pommes anna, til vegetaren bliver det fyldte portobello svampe og en svampesauce.
Dessert: Oreo-lime cheesecake med hvidchokolade
Klokken 12: Champagne og kransekage- og så laver jeg kransekagestænger uden æg til vegetaren.

(og så bliver der kærestens hjemmegjorte pizza til natmad, hvis vi ikke har begivet os videre til fest)


Og nu burde jeg virkeligt snart stå op og komme igang med nogle af tingene
4
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf Lykke » 30. dec 2015, 16:17

Dronningen: Overvejer stadig at få manden ud at købe østers. Ellers intet.
Forret: Hummerbisque med øko flute fra Rema til.
Hovedret: oksemørbrad, pommes anna, glaserede gulerødder og rødvinssovs.
Dessert: citrontallerken med citronfromage og hvid chokolade citronmousse. Evt med en chokoladefondant til.

Til kl 12: kransekage med nougat og pistaciemasse.

Til den første del af maden har vi købt en brut som fik gode anmeldelser i Politiken. Og til den sidste del har vi en bohemian sekt vi købte med hjem fra Prag.

Til derpå har vi planlagt hotdogs til alle dagens måltider.
En med æg og bacon.
Og til de næste ristede løg, friterede løg, Stokes ketchup, pesto med peberfrugt, persillepesto, sennep og Mayo. Måske ikke alt på een gang ;)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf LadyFox » 30. dec 2015, 16:48

Vi bliver to, og vi skal have lækre røde bøffer af noget inderlår (tror jeg nok) med kartoffelbåde bagt med en masse grønsager og endnu flere friste urter og bearnaise sovs.

Til dessert skal vi have hjemmelavet vaniljeis med friske eksotiske frugter og bær sovs.

Og hjemmebagt kransekage klokken 00.00.
0
...
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf Anilara » 30. dec 2015, 17:05

Vi er to.
Har været ude og købe en oksemørbrad hos slagteren i dag, og regner med at marinere den med noget hvidløg og rødvin om lidt. :)
Dertil skal vi have hasselbach kartofler og svampesovs.
Til dessert skal vi have frugtsalat (fuck, det slår mig lige at vi har glemt at købe chokolade til krymmel :whine:)
Vi har også købt lidt chips til før/efter mad.
Af drikkelse har vi købt 3l. rødvin, 6 kleiner feigling og 1 champagne af en art.
^Det bliver en god aften.
1

Tilbage til "Mad og drikke"