Oktober 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 9. okt 2018, 18:42

LaMariposa skrev:
Alphilia skrev:Jeg har egentlig masser af fritid, men har fået ugen godt booket op så hvor jeg lige skal squize noget træning ind, det er udfordringen... Jeg tror jeg skal til at udfordre mine egne tanker om, hvad "man" kan.
Hvornår træner I andre - morgen, eftermiddag aften?

Hvad gør du dig af tanker omkring "hvad man kan"? :)


Man er selvfølgelig = mig.
Jeg tror bare tit jeg tænker, at når jeg først er hjemme fra arbejde, så er det også der jeg tit er helt flad efter en vagt. Ligesom jeg inden en aftenvagt ofte ender med ikke at træne fordi jeg tænker det tager alt min energi. Jeg ved godt det er pjat, sådan oppe i mit hoved. Dels giver træning jo faktisk tit god energi, dels er det ikke "synd" for mig at jeg ikke får den ekstra times afslapning.... Klart der er noget mentalt jeg lige skal arbejde lidt med :gruble:

Som mange af jer er inde på, så tænker jeg også det handler meget om vane og bare komme ud over stepperne så jeg finde ud af, at det fint kan lade sig gøre.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 10. okt 2018, 09:02

Alphilia skrev:Man er selvfølgelig = mig.
Jeg tror bare tit jeg tænker, at når jeg først er hjemme fra arbejde, så er det også der jeg tit er helt flad efter en vagt. Ligesom jeg inden en aftenvagt ofte ender med ikke at træne fordi jeg tænker det tager alt min energi. Jeg ved godt det er pjat, sådan oppe i mit hoved. Dels giver træning jo faktisk tit god energi, dels er det ikke "synd" for mig at jeg ikke får den ekstra times afslapning.... Klart der er noget mentalt jeg lige skal arbejde lidt med :gruble:

Som mange af jer er inde på, så tænker jeg også det handler meget om vane og bare komme ud over stepperne så jeg finde ud af, at det fint kan lade sig gøre.



Jeg synes klart det hjælper at træne FØR arbejde. Der er bare for mange undskyldninger til at træne efter. Og jeg er rent faktisk bare for træt, både mentalt og fysisk.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 11. okt 2018, 13:29

Jeg havde en super god træning i dag. Jeg ved ikke hvad årsagen er, men jeg synes virkelig, jeg mærker fremgang i øjeblikket. Jeg nyder at mærke, at jeg bliver stærkere og bedre.
Kosten går det også rigtig godt med - jeg har slet ingen problemer med at overholde mine 1300 kcal i hverdagen og tilmed på en sund og god måde.
Jeg nyder min ugentlige fridag fra kcal tælling, men jeg går slet ikke amok.
Jeg forventer ikke at det kan blive ved med at være så nemt - men jeg håber det da.
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 11. okt 2018, 13:34

Jeg har haft en lækker omgang træning i dag :)
I morgen er min plan at tage tøj mm med på arbejde og så træne på vejen hjem.
2
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 11. okt 2018, 20:55

Jeg fik taget en biopsi i mandags, der gjorde, at jeg ikke måtte træne i to døgn - og så har min kæreste haft to arbejdsaftener onsdag og i dag. I morgen skal jeg arbejde til sent, og så skal jeg til fødselsdag og i byen... forudser, at jeg heller ikke får trænet lørdag. ;) Så jeg tager en pause denne uge. Sådan er det jo nok en gang imellem. Især når man har to børn og en masse arbejde...

Vægten står i øvrigt stadig stille. Men det er der jo så heller ikke noget at sige til.

Jeg forsøger at fortælle mig selv, at det også er lærerigt, at man kan komme op på hesten igen!
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 12. okt 2018, 06:55

ajnaM skrev:Jeg forsøger at fortælle mig selv, at det også er lærerigt, at man kan komme op på hesten igen!


Enig :) Jeg har ikke trænet de sidste to dage pga. manglende lyst; fortæller mig selv, at det også er okay. Dog er træningstasken pakket og jeg kører i FW inden så længe.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 12. okt 2018, 07:09

Jeg havde en god 2x Grit-træning i går, selvom jeg var rimelig træt - jeg arbejdede som frivillig på et kunstprojekt med at opbygge en udstilling, så der var en del bæren store stykker træ, skrue ting sammen siddende på gulvet, hjælpe med at flytte ting etc - rigtig sjovt, men også fysisk udmattende.

Jeg havde dog ikke samvittighed (over for mig selv) til at skippe træningen igen, og det gik også ret okay - nåede op på 51 burpees i den afsluttende 2 min. 50 burpees-challenge :) I dag er planen at gå en lang tur med en veninde i det smukke efterårsvejr.

Edit: Gåturen aflyst pga. akut opstået blærebetændelse - årh, jeg har ikke længere tal på, hvor mange gange, jeg har haft blærebetændelse :whine:
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 12. okt 2018, 15:49

Min træningsork er stadig pist borte :genert: I dag var jeg deroppe i max 45 minutter.

Til gengæld har jeg ædt 12 flødeboller siden i eftermiddags :lol:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 12. okt 2018, 17:02

Pityt skrev:Min træningsork er stadig pist borte :genert: I dag var jeg deroppe i max 45 minutter.

Til gengæld har jeg ædt 12 flødeboller siden i eftermiddags :lol:

#lifegoals :lol: Jeg fylder maven med hjemmelavet burger + fritter, Pepsi Max, rødvin, chips og bland-selv :P
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 13. okt 2018, 13:55

Alphilia skrev:Jeg har haft en lækker omgang træning i dag :)
I morgen er min plan at tage tøj mm med på arbejde og så træne på vejen hjem.


Jeg fik ikke pakket tøj til at tage med på arbejde, men tog hjem. Telefonen fik strøm, jeg hev mad ud af fryseren og gik ned i FW. Pænt tilfreds med dén indsats.

Har også været afsted i dag, så er der et sjovt lys på Nørrebro er det nok bare min glorie :D

Ej, det føles så godt at bruge min krop
5
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 15. okt 2018, 06:19

Min vægt siger 82,7 her til morgen - så jeg har tabt 300 g i denne uge. Det er ikke så meget, men det er helt fint for mig efter det meget store vægttab i sidste uge.
Jeg var også til stor fødselsdag hos min veninde i lørdags med alt for lækker mad og lagkage ad libitum.
Jeg fik trænet 3 gange sidste uge og overholdt de 1300 kcal 5 dage. Jeg er rigtig godt tilfreds.
I dag skal jeg træne med min kæreste - det er altid dejligt.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 15. okt 2018, 09:53

Jeg tog til Grit Cardio og Grit Strength i går, og senere gik min mand og jeg ca. 2,5 km tværs gennem byen til en biograf, hvor vi så en spændende dokumentarfilm, og så gik vi tilbage i det skønne vejr :love2: Alt i alt en dejlig weekend! På trods af en begyndende blærebetændelse, som jeg fik stoppet med en masse vand og tranebærjuice (hvis jeg sætter tidligt nok ind og drikker en heel masse for at skylle systemet igennem, så kan jeg forhindre det i at blive fullblown blærebetændelse)

I aften tager jeg til Total Body Workout - god mandag til alle :)
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 16. okt 2018, 06:53

Er inde i en virkelig god periode med kosten lige for tiden :banan: Har ikke spist sukker og hvidt brød i halvanden uge (bortset lige fra i torsdags, hvor jeg spiste en halv softice og fredag, hvor jeg spiste hvidt brød - jeg blev straffet behørigt med forstoppelse og oppustet mave i tre dage bagefter :tie: ), og min krop elsker det. Håber virkelig, at jeg kan holde de gode takter.

Desværre har min læge beordret 14 dages pause fra Pump, så de næste par uger bliver udelukkende cykling og Flow. Forventer at være totalt i zen om et par uger efter alt den yoga og friske luft :D
Senest rettet af LaMariposa 16. okt 2018, 08:53, rettet i alt 1 gang.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 16. okt 2018, 08:46

Rigtig god og hård omgang Total Body Workout i går aftes :) Nu kommer min træning lidt på pause fra torsdag til mandag, mine forældre kommer på besøg :blush2: - og jeg vil helst ikke spilde kostbare minutter sammen med dem i træningscenteret. Men jeg ved med sikkerhed, at vi kommer til at gå rigtig mange skridt, mens de er her, så det må tælle med - og kosten bliver sund, for min mor spiser sundt og grønt, og så kan vi inspirere hinanden :)

Det er nogle år siden, de sidst besøgte mig her i Holland, og det er altid såå hyggeligt og sjovt - glæder mig som et lille barn, til jeg kan hente dem på stationen torsdag formiddag :D
3
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 16. okt 2018, 10:35

Jeg er på ferie men har fået trænet både igår morges og idag :banan:

Det er et lidt svagt center de har med meget få maskiner men det er godt nok. Er da træt bagefter :)
4
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Sund og/eller slank"