2015 var året hvor jeg...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Pandesteg » 30. dec 2015, 15:21

... Afslut selv sætningen. Både stort som småt kan nævnes her :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Pandesteg » 30. dec 2015, 15:22

2015 var året hvor jeg omlagde mine kostvaner og begyndte at dyrke en masse motion - resultatet blev en masse tabte kilo og en krop jeg rent faktisk kan lide at kikke på i spejlet :banan:
14
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Spjaerten » 30. dec 2015, 15:33

Oplevede alt for meget - desværre 50/50 med sorg og glæde...
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. dec 2015, 15:43

2015 var året

- hvor jeg endegyldigt fandt ud af, at jeg i mange år har gået rundt med kognitive vanskeligheder, og derfor omsider(!!!) kunne komme i gang med at ændre på alt det møg, som det har medført, fordi jeg nu ved, hvad jeg skal gøre, og hvad jeg undervejs kan magte.

- som min mor gik ind i som (endnu udiagnosticeret) kræftsyg og ud af med udsigt til at kunne blive helbredt. Imellem de to punkter har ligget et forløb, der, trods det foreløbigt gode resultat, har budt på rigtig mange svære stunder for familien.

- hvor jeg rigtig kom i gang med at skrive igen.

- hvor jeg kom frem til, hvad jeg mere specifikt ønsker at arbejde med i folkeskolen (inklusion og elever med dansk som andetsprog).

- hvor min veninde og jeg, som erstatning for den aflyste sommerferie, som min mors sygdom betød, tog på en masse hyggelige ture.

- hvor jeg rejste alene til Berlin to gange på ferie. Det var en stor succes, og jeg satser på at tage endnu en tur til marts fx.

- hvor jeg mod forventning ikke fik forlænget min ansættelse på en skole, som jeg efterfølgende blev glad for at slippe væk fra, da jeg fandt ud af, at min dygtige leder havde sagt op i protest over det arbejdsmiljø for børn og voksne, som ville følge efter sommerferien.

- hvor jeg fik øjnene op for et nyt kulturhistorisk område - den tyske romantik -, hvilket har givet mig mange gode oplevelser sidenhen. Ikke mindst da jeg i oktober besøgte et nøglested for bevægelsen i Berlin.

- hvor jeg, bl.a. som følge af ovenstående kom i gang med at læse og tale tysk igen.

- hvor jeg tog fat på et mindre materialistisk liv og fortsatte mit shoppestop uden rigtig at opdage det. Jeg har vel købt under ti stykker tøj i år, hvoraf de fem har været af ren praktisk karakter.

Ja, på nær min mors sygdom, som selvfølgelig også har fyldt enormt meget, har jeg faktisk kun gode ting at remse op.
Selvom det lyder gak at kalde et år med kræft i den nærmeste familie for godt, så er det ikke desto mindre den følelse, jeg sidder tilbage, og det, tror jeg, grundlæggende skyldes punkt 1 på listen.
5
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Suzan » 30. dec 2015, 16:21

2015 var året hvor jeg ....

- langt om længe fik en part på en dejlig hest og dermed virkelig fik sat skub i ridningen

- blev bedre til at planlægge og gennemføre projekter af praktisk karakter ( malerarbejde, haveindretning, måden hverdagen kører)

- mødte en hel del nye bekendtskaber/venner

- alt i alt har fået det meget bedre, fysisk stærkere, mere selvtillid. Sgu dejligt :D
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf LadyFox » 30. dec 2015, 16:42

- Inviterede på fødselsdag hvor jeg selv havde stået for ALT for første gang nogensinde.
- Blev vild med papegøjer på trods af angst for fugle.
- Fik min første cykel som voksen.
- Kom i ressourceforløb.
- Søgte ind på AUV flex enkeltfag.
- Stillede min kæreste et ultimatum.
- Mistede endnu en bedste ven til døden i en al for ung alder.
2
...
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Thestral » 30. dec 2015, 16:51

2015 blev året hvor..

- Mistede min korttidshukommelse
- Blev væk på en gåtur på en godt kendt rute
- Blev forlovet
Senest rettet af Thestral 31. dec 2015, 14:56, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Filipai » 30. dec 2015, 16:54

-Blev færdiguddannet som diplomingeniør, og optaget på drømmekandidaten.

-første gang prøvede at snorkle, og blev pjattet med det

-måtte undvære 3 af mine tætteste veninder, da de skulle på udveksling

-så min farfar for første gang i 10 år, og fik sagt ordentligt farvel inden han tabte kampen til kræften

- landede mig et sådan rigtigt studierelevant job som jeg starter i 4/1 2016. Og jeg glæder mig helt ustyrligt.
3
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3977
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf girl_beat » 30. dec 2015, 16:54

... blev friet til :love:

Det er virkelig stort at tænke på, at et andet menneske ubetinget vælger én til og ønsker at fortælle verden at vi hører sammen :lun:
5
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Skralde » 30. dec 2015, 17:45

2015 var året hvor jeg..

- Tog 10 kg på :(
- Var ude at rejse for første gang i 7 år :banan:

Men generelt var 2015 lidt lige ud "af landevejen" og bliver dermed nok et år, som hurtigt bliver glemt igen.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3391
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 923
Likede indlæg: 10538

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Little_Woman » 30. dec 2015, 18:53

2015 var året hvor jeg..

Håbede at det blev bedre end 2014

Blev skuffet over ovenstående

Gennemgik 6 fertilitetsbehandlinger - uden resultat

Blev sygemeldt med stress - men vendte stærkt tilbage

Havde 7438 veninder der blev gravide

Blev forelsket - eller noget der ligner - men vi måtte skilles pga for forskellige livsønsker

Græd(er) over den der mand

Fandt ud af præcis hvor meget jeg vil ofre for at få det barn jeg så brændende ønsker mig

Blev uhyggeligt klar over hvad jeg står for, ønsker, vil og kan. På godt og ondt

Ser frem til et nyt, rent år - der kun kan blive bedre

EDIT: Der MÅ være sket noget godt; jeg har fx fået lagt nyt tag på kolonihavehuset, har opdaget podcasts og Aarstidernes måltidskasser, er steget i løn, har haft et par gode ferier og har folk i mit liv der varmer mit hjerte. Også når jeg er hys og sur og ked og træls. Det er vigtigt!


Er tyvstartet på hvidvin indkøbt til i morgen; nogen gange GØR sådan et glas faktisk een gladere! Eller, det smager i hvert fald godt.

Nåja, og så er jeg altså (også) herinde nu; nogen kan måske huske mig fra den anden debat :gammel:

L_W
Senest rettet af Little_Woman 30. dec 2015, 19:24, rettet i alt 1 gang.
6
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Urtekussen » 30. dec 2015, 19:18

Blev mor igen
Blev husejer
Mistede min elskede farmor
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Sophaya » 30. dec 2015, 19:24

.. fik drømme-studiejobbet :love:

.. klarede mig ret godt fagligt, hvis jeg selv skal sige det.

.. fik mit mest udfordrende samtaleforløb nogensinde og på en eller anden måde tackler det okay.

.. brugte alt for mange penge på Royal Copenhagen. Hvorfor kan jeg ikke stoppe?!

.. gik i panik over min boligsituation og til dels stadig er det

.. tog for mange opgaver på mig og næsten knækkede på det

.. indså at den kærlighed jeg havde aldrig var god for mig
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Anilara » 30. dec 2015, 19:39

2015 er nok et af de mindst mindeværdige år. Der er sgu ikke sket det store, i modsætning til 2014 og 2012. Faktisk lidt kedeligt.

Men 2015 var året var jeg var i praktik ved kriminalforsorgen.
... Og det var så næsten dét!? :skeptisk:
2
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Chatsy » 30. dec 2015, 19:41

2015 var et nederen år.

- Vi fik ny chef i sommers (pr. 1. juni) og alt virkede lovende.
- Det viste sig, hun var psykopat(isk).
- Hun udså sig en håndfuld medarbejdere, hun ikke kunne lide og jeg var iblandt dem.
- Blev chikaneret groft gennem egentlig ganske kort tid (hvilket det korte bekendtskab taget i betragtning gjorde hendes beskyldninger så meget desto mere grinagtige) og pressede os adskillige gange til at sige op. Trods en ærgerlig barndom, tror jeg ikke, jeg nogensinde har været så hårdt påvirket, som ved dette. Brød grædende sammen, så jeg ikke kunne formulere et enstavelsesord, dårligt nok trække vejret, det var så vildt.
- Den ene kollega, der blev chikaneret, valgte at føje sig for at undgå yderligere ballade. Dvs. hun makkede ret for at overleve.
- Jeg og en anden kollega blev sygemeldt med stress og endte med at stoppe ved udgangen af samme måned (oktober). Kollegaen går til psykolog for at komme sig over det, der var sket. Jeg døjede med heftige fysiske symptomer i længere tid, som jeg stadig ikke er kommet helt over. En tredje fik sagt op måneden før.
- Jeg fik øjnene op for, hvor hæslige folk kan opføre sig, når de selv kan opnå noget ved det. Ham, der skulle agere vores TR havde større interesse i at blive anerkendt af chefen, som roste ham konstant, frem for at repræsentere os andre og ødelagde en helvedes masse for os i den forbindelse, bl.a. via udarbejdelsen af en vildt tåbelig lokal aftale og direkte lyve for os og for chefen for selv at komme let om ved tingene. En anden kollega, jeg ellers betragtede som en god ven, øjnede chancen til at blive filialleder samt komme i chefens kridthus ved at komme med sladder om os, der var sat i dårligt lys hos chefen, hvorved bl.a. jeg fik påtale for hændelser, der aldrig fandt sted.
- Jeg må med ærgrelse erkende, at fagforeningen ikke er til den helt store hjælp, trods grundig dokumentation fra min side.
- Selvom jeg muligvis vil være skyld i skærpelse af skemaændringer i vores overenskomst, da jeg kunne bevise, at chefen fuskede med skemaet, som ellers ikke ville være blevet opdaget, hvis jeg ikke var så mistænksom at tage screenshots af min online skema jævnligt. Så lidt godt kom der da ud af det.
- Jeg havde også en tredje dum nabo fra februar til august, som syntes høj musik midt om natten var vældig. Hensyn kendte han heller ikke til i andre henseender.
- Jeg døjer så meget med efterdønningerne af min stress, at jeg er begyndt at tabe hår igen. Det kan virkelig ikke tåle at blive tyndere, for helvede! :( Bliver også hurtigt træt i hovedet og støj kan virkelig gå mig på. I det mindste kan jeg da sove tungt nu - før holdt mit hjerte mig vågen, fordi den tæskede derud af.

Meeeen skal jeg huske på de positive sider, så:

- Fik hurtigt og nemt et nyt job (efter en to-timer lang jobsamtale!), selvom jeg så måtte flytte for tredje gang på tre år.
- Fik hurtigt og nemt en ny bolig, som passer lige til mine behov - og ingen tossede naboer!!!! :D
- Jeg er tilbage i min hjemegn, som jeg egentlig har savnet efter at være flyttet til Sønderjylland. Den landsdel var virkelig ikke noget for mig.
- Min nye chef er o-mega-skøn og mine nye kollegaer er så søde og rare. Det har bestemt været medvirkende til, at jeg er kommet mig så hurtigt og kunne fortsætte på fuldtid lige efter min sygemelding.
- Jeg kan altid regne med min familie, når lokummet brænder. De var til stor hjælp, da jeg skulle flytte igen. Aner ikke, hvordan jeg ellers skulle have klaret den.

Jeg håber saftsuseme, at jeg snart kan få en normal tilværelse, jeg gider simpelthen ikke mere bøvl med bimse mennesker. Betragter ellers mig selv som et stærkt menneske, men jeg har sgu da grænser. Altså!
Senest rettet af Chatsy 30. dec 2015, 21:20, rettet i alt 1 gang.
5

Tilbage til "Livets forhold"