Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20964

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 9. okt 2018, 14:59

Danseprinsesse skrev:Hvad vil I kalde sådan et fad her?
(billederne er bare valgt tilfældigt for beskrivelsens skyld)

Uno-Casa-UC-004-Chip-N-Dip-Server-12-Round-Ceramic-Chips-and-Salsa-Dish-Appetizer-Serving-Set-Chip-Dip-Tray-Party-Supplies-Party-Platter-.jpg
White-Melamine-Chip-and-DIP-Tray-Plastic-Dessert-Plate.jpg

Serveringstallerken, nachos tallerken, snack tallerken, chips og dip tallerken, tapas service eller tapastallerken synes jeg de plejer at hedde.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 13. okt 2018, 20:21

Nogle der har erfaring med at male et flisegulv?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Chachacha » 14. okt 2018, 00:02

Er der nogen, der har erfaring med at bruge KABE maling? https://www.kabecopenhagen.dk/ Det skulle være lidt småbesværligt at gøre selv, men giver samtidigt en virkelig flot overflade, synes jeg.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 14. okt 2018, 01:43

Chachacha skrev:Er der nogen, der har erfaring med at bruge KABE maling? https://www.kabecopenhagen.dk/ Det skulle være lidt småbesværligt at gøre selv, men giver samtidigt en virkelig flot overflade, synes jeg.


Vi spurgte ind til det i en farvehandler og fik anbefalet noget andet, der både var billigere og nemmere at arbejde med. Kan ikke lige på stående fod huske navnet, men kan finde det, hvis det har interesse. Så fik vi også lov at blande vore egen farve.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 14. okt 2018, 06:34

Mi55y skrev:
Chachacha skrev:Er der nogen, der har erfaring med at bruge KABE maling? https://www.kabecopenhagen.dk/ Det skulle være lidt småbesværligt at gøre selv, men giver samtidigt en virkelig flot overflade, synes jeg.


Vi spurgte ind til det i en farvehandler og fik anbefalet noget andet, der både var billigere og nemmere at arbejde med. Kan ikke lige på stående fod huske navnet, men kan finde det, hvis det har interesse. Så fik vi også lov at blande vore egen farve.

Kunne det være Jotun lady Minerals i blev anbefalet?
Det har jeg brugt med stor succes.

Aquadorables mand har været igang med Kabe, måske hun kan kaste lys over processen.

Personligt synes jeg Kabe (og färg) ser mega lækkert ud , og teksturen tiltaler mig mere end jotuns. Til gengæld så kan du have klaret en jotunvæg virkeligt hurtigt og have en færdig væg på en dag. Med Kabe skal der slibes mellem lagene.
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lys » 14. okt 2018, 10:33

Pandesteg skrev:Nogle der har erfaring med at male et flisegulv?


Kun flisevægge.
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Chachacha » 14. okt 2018, 11:21

Filipai skrev:
Mi55y skrev:
Chachacha skrev:Er der nogen, der har erfaring med at bruge KABE maling? https://www.kabecopenhagen.dk/ Det skulle være lidt småbesværligt at gøre selv, men giver samtidigt en virkelig flot overflade, synes jeg.


Vi spurgte ind til det i en farvehandler og fik anbefalet noget andet, der både var billigere og nemmere at arbejde med. Kan ikke lige på stående fod huske navnet, men kan finde det, hvis det har interesse. Så fik vi også lov at blande vore egen farve.

Kunne det være Jotun lady Minerals i blev anbefalet?
Det har jeg brugt med stor succes.

Aquadorables mand har været igang med Kabe, måske hun kan kaste lys over processen.

Personligt synes jeg Kabe (og färg) ser mega lækkert ud , og teksturen tiltaler mig mere end jotuns. Til gengæld så kan du have klaret en jotunvæg virkeligt hurtigt og have en færdig væg på en dag. Med Kabe skal der slibes mellem lagene.

Tak for svar begge to! Jeg har også hørt godt om Jotun, det er smukke farver, men overfladen er bare slet ikke den samme. Så er det lige før, jeg hellere vil betale tusindvis af kroner for en maler, der kan ordne Kabe-farven, hvis det er møgbesværligt som nybegynder :blush:

Mon ikke man kan få nogen til at gøre det til en relativt overkommelig pris, hvis det kun er en eller to vægge?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 14. okt 2018, 14:10

Filipai skrev:
Mi55y skrev:
Chachacha skrev:Er der nogen, der har erfaring med at bruge KABE maling? https://www.kabecopenhagen.dk/ Det skulle være lidt småbesværligt at gøre selv, men giver samtidigt en virkelig flot overflade, synes jeg.


Vi spurgte ind til det i en farvehandler og fik anbefalet noget andet, der både var billigere og nemmere at arbejde med. Kan ikke lige på stående fod huske navnet, men kan finde det, hvis det har interesse. Så fik vi også lov at blande vore egen farve.

Kunne det være Jotun lady Minerals i blev anbefalet?
Det har jeg brugt med stor succes.

Aquadorables mand har været igang med Kabe, måske hun kan kaste lys over processen.

Personligt synes jeg Kabe (og färg) ser mega lækkert ud , og teksturen tiltaler mig mere end jotuns. Til gengæld så kan du have klaret en jotunvæg virkeligt hurtigt og have en færdig væg på en dag. Med Kabe skal der slibes mellem lagene.


Nej der er tale om Stucco Satinato. :)
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
surreyuk
Indlæg: 14
Tilmeldt: 4. mar 2016, 07:55
Kort karma: 7
Likede indlæg: 28

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf surreyuk » 14. okt 2018, 15:57

Chachacha skrev:Er der nogen, der har erfaring med at bruge KABE maling? https://www.kabecopenhagen.dk/ Det skulle være lidt småbesværligt at gøre selv, men giver samtidigt en virkelig flot overflade, synes jeg.


Kabe er på ingen måde svært at påfører, lige før det er nemmere at få pænt end maling. Det kan du sagtens klare selv, hvis det er på vægge :gogo: Vi har givet 2 vægge herhjemme, samt et helt badeværelse fra gulv til loft.
1
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Xnaiv » 15. okt 2018, 07:55

Chachacha skrev:Er der nogen, der har erfaring med at bruge KABE maling? https://www.kabecopenhagen.dk/ Det skulle være lidt småbesværligt at gøre selv, men giver samtidigt en virkelig flot overflade, synes jeg.



Vi har både brugt Jotun Lady og Kabe herhjemme :)
Begge produkter er rigtig flotte, men jeg synes Kabe er lige den tand mere lækkert at se på en Jotun Lady.

For at påføre Kabe skal man kunne spartle - og det har jeg desværre slet ikke evner eller tålmodigheden til, men min mand er heldigvis rigtig dygtig til det. Det kræver også at man sliber mellem lagene.

Begge produkter har vi coatet - jeg ved ikke om det e nødvendigt, men vi synes det er rarest man kan tørre væggene af :)
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20964

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 16. okt 2018, 03:07

Kender I nogle danske forhandlere, enten landsdækkende eller med butik i Århus og omegn, der forhandler den her type sofa/daybed/briks? Og til en overkommelig pris(under 6000 kr afhængig af kvalitet, materialer og udseende)

Billede

Jeg søger et alternativ til min 3-personers sofa da jeg grundet pladsen i stuen gerne vil have noget der er lidt lettere at se på. Den skal stadig fungere som en almindelig sofa og det er derfor vigtigt at man både sidder og ligger godt i den, uden at sidde for lavt, for langt tilbage eller hynderne karter rundt hvis man læner sig op ad dem. Ryghynderne og "armlænet" må gerne være aftagelige, men det er ikke afgørende. Det er vigtigere at der er en kant i en eller begge sider så de ikke skrider.

Det skal ikke være en model hvor man selv skal slå siderne/armlænet op eller ned ligesom en sovesofa/futon.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Neenah » 19. okt 2018, 18:38

Er der nogen der ved om man kan få fremvist ejerboliger i weekenden? (ikke åbent hus)
0
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Aesel82 » 19. okt 2018, 18:51

Neenah skrev:Er der nogen der ved om man kan få fremvist ejerboliger i weekenden? (ikke åbent hus)



Det tror jeg ikke er noget problem. Det fik vi da i hvert fald, da vi kiggede på hus :)
1
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf computermus » 20. okt 2018, 07:38

Misantropen skrev:Kender I nogle danske forhandlere, enten landsdækkende eller med butik i Århus og omegn, der forhandler den her type sofa/daybed/briks? Og til en overkommelig pris(under 6000 kr afhængig af kvalitet, materialer og udseende)

Billede

Jeg søger et alternativ til min 3-personers sofa da jeg grundet pladsen i stuen gerne vil have noget der er lidt lettere at se på. Den skal stadig fungere som en almindelig sofa og det er derfor vigtigt at man både sidder og ligger godt i den, uden at sidde for lavt, for langt tilbage eller hynderne karter rundt hvis man læner sig op ad dem. Ryghynderne og "armlænet" må gerne være aftagelige, men det er ikke afgørende. Det er vigtigere at der er en kant i en eller begge sider så de ikke skrider.

Det skal ikke være en model hvor man selv skal slå siderne/armlænet op eller ned ligesom en sovesofa/futon.

Jeg har en 3 personers sofa som jeg har købt i IDEmøbler,og den er jeg rigtig glad for,ryghynderne kan fjernes,og så synes jeg man ligger rigtig godt i den. Den hedder Cleveland og så vidt jeg husker,så er prisen vist omkring 4500. Lige i øjeblikket har IDEmøbler vist tilbud på den . Jeg vil i hvert fald give den mine varmeste anbefalinger.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20964

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 20. okt 2018, 11:02

computermus skrev:
Misantropen skrev:Kender I nogle danske forhandlere, enten landsdækkende eller med butik i Århus og omegn, der forhandler den her type sofa/daybed/briks? Og til en overkommelig pris(under 6000 kr afhængig af kvalitet, materialer og udseende)

Billede

Jeg søger et alternativ til min 3-personers sofa da jeg grundet pladsen i stuen gerne vil have noget der er lidt lettere at se på. Den skal stadig fungere som en almindelig sofa og det er derfor vigtigt at man både sidder og ligger godt i den, uden at sidde for lavt, for langt tilbage eller hynderne karter rundt hvis man læner sig op ad dem. Ryghynderne og "armlænet" må gerne være aftagelige, men det er ikke afgørende. Det er vigtigere at der er en kant i en eller begge sider så de ikke skrider.

Det skal ikke være en model hvor man selv skal slå siderne/armlænet op eller ned ligesom en sovesofa/futon.

Jeg har en 3 personers sofa som jeg har købt i IDEmøbler,og den er jeg rigtig glad for,ryghynderne kan fjernes,og så synes jeg man ligger rigtig godt i den. Den hedder Cleveland og så vidt jeg husker,så er prisen vist omkring 4500. Lige i øjeblikket har IDEmøbler vist tilbud på den . Jeg vil i hvert fald give den mine varmeste anbefalinger.

Er det den her https://ide.dk/dagligstue/sofaer/2-3-pe ... 637186110/ ? Jeg synes umiddelbart den ser meget tung og stor ud :gruble:

Jeg kan rigtig godt lide de her moduler fra Bolia https://www.bolia.com/da-dk/sofaer/modu ... ly=Orlando Den model ved jeg sidder og ligger godt i, men to moduler i den farve og med det materiale jeg gerne vil have løber op i ca 20.000 kr :gisp:
0

Tilbage til "Bolig"