Plastik

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Plastik

Indlægaf JoyNips » 17. okt 2018, 06:17

D.itsen skrev:Dem der nævner de gerne vil have deres krop igen efter graviditet og amning, hvilken krop er det I gerne vil have igen? Altså den ændre sig hele livet, så jeg forstår ikke præcis hvad der menes. Uanset om der var kommet børn, så havde den ændret sig i den 5-10 års periode.
Jeg betragter vist de fleste graviditetsmærker som en del af den almindelige udvikling af kroppen, så forstår nok ikke ønsket om reset, før man overhovedet ved hvordan kroppen bliver ændret af det. Jeg synes jeg har oplevet mange der har givet udtryk for det, både før, under og lige efter graviditeten


Jeg har et barn på knapt 2 år, jeg tror godt jeg ved hvordan min krop har ændret sig :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Plastik

Indlægaf D.itsen » 17. okt 2018, 06:24

Sangius skrev:
D.itsen skrev:Dem der nævner de gerne vil have deres krop igen efter graviditet og amning, hvilken krop er det I gerne vil have igen? Altså den ændre sig hele livet, så jeg forstår ikke præcis hvad der menes. Uanset om der var kommet børn, så havde den ændret sig i den 5-10 års periode.
Jeg betragter vist de fleste graviditetsmærker som en del af den almindelige udvikling af kroppen, så forstår nok ikke ønsket om reset, før man overhovedet ved hvordan kroppen bliver ændret af det. Jeg synes jeg har oplevet mange der har givet udtryk for det, både før, under og lige efter graviditeten


Nu svarer jeg bare fra mit eget perspektiv, selvom jeg ikke har planer om eller lyst til at ændre noget.
Men en graviditet ændrer din krop så lynende hurtigt, at det kan være svært at acceptere disse ændringer bare sådan.
Jeg havde flot, pænt maveskind helt op til 4 uger før termin - og bam - nu har jeg i hvert fald 20 strækmærker fordelt over hele maven.
Babserne ser kun pænere ud mens du er gravid og mens du ammer. Me en uge efter du er trappet ned/stoppet kan man se resultatet. Og det er ikke det du startede med.
Det kan slet ikke sammenlignes med at blive 5, 10 eller 20 år ældre, i min optik.
Her sker forandringerne gradvist, og ikke nærmest natten over.

Men præcis hvad er det for en krop man vil have igen? Den 16årige, den man havde inden graviditeten, den man forestiller sig man ville have haft hvis man aldrig var blevet gravid? Og hvorfor har man truffet beslutning før man ser hvordan ens krop ser ud bagefter?
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Plastik

Indlægaf Sangius » 17. okt 2018, 06:28

D.itsen skrev:
Sangius skrev:
D.itsen skrev:Dem der nævner de gerne vil have deres krop igen efter graviditet og amning, hvilken krop er det I gerne vil have igen? Altså den ændre sig hele livet, så jeg forstår ikke præcis hvad der menes. Uanset om der var kommet børn, så havde den ændret sig i den 5-10 års periode.
Jeg betragter vist de fleste graviditetsmærker som en del af den almindelige udvikling af kroppen, så forstår nok ikke ønsket om reset, før man overhovedet ved hvordan kroppen bliver ændret af det. Jeg synes jeg har oplevet mange der har givet udtryk for det, både før, under og lige efter graviditeten


Nu svarer jeg bare fra mit eget perspektiv, selvom jeg ikke har planer om eller lyst til at ændre noget.
Men en graviditet ændrer din krop så lynende hurtigt, at det kan være svært at acceptere disse ændringer bare sådan.
Jeg havde flot, pænt maveskind helt op til 4 uger før termin - og bam - nu har jeg i hvert fald 20 strækmærker fordelt over hele maven.
Babserne ser kun pænere ud mens du er gravid og mens du ammer. Me en uge efter du er trappet ned/stoppet kan man se resultatet. Og det er ikke det du startede med.
Det kan slet ikke sammenlignes med at blive 5, 10 eller 20 år ældre, i min optik.
Her sker forandringerne gradvist, og ikke nærmest natten over.

Men præcis hvad er det for en krop man vil have igen? Den 16årige, den man havde inden graviditeten, den man forestiller sig man ville have haft hvis man aldrig var blevet gravid? Og hvorfor har man truffet beslutning før man ser hvordan ens krop ser ud bagefter?


Det ved jeg ikke. Det er vel de færreste der har bestilt operationen før de tester positivt. Mon ikke at folk mener, at de gerne vil have deres krop tilbage, hvis den altså ændrer sig væsentligt efter graviditeten.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Plastik

Indlægaf D.itsen » 17. okt 2018, 06:39

JoyNips skrev:
D.itsen skrev:Dem der nævner de gerne vil have deres krop igen efter graviditet og amning, hvilken krop er det I gerne vil have igen? Altså den ændre sig hele livet, så jeg forstår ikke præcis hvad der menes. Uanset om der var kommet børn, så havde den ændret sig i den 5-10 års periode.
Jeg betragter vist de fleste graviditetsmærker som en del af den almindelige udvikling af kroppen, så forstår nok ikke ønsket om reset, før man overhovedet ved hvordan kroppen bliver ændret af det. Jeg synes jeg har oplevet mange der har givet udtryk for det, både før, under og lige efter graviditeten


Jeg har et barn på knapt 2 år, jeg tror godt jeg ved hvordan min krop har ændret sig :)

Men hvilken krop er det du vil have igen?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 17. okt 2018, 06:41

Æble skrev:Kaffe. Jeg ville nok ikke kalde sig fordomsfuld, men du er lidt inkonsistent i det du skriver. Du mener det er ok at farve hår, fordi det er du vokset op med er normalt. Men hvis man vil have botox, så er det forkert og man skal arbejde med sig selv. Er med på at du har en grænse der hedder noget med om det er invasivt/midlertidigt (botox og filler er også midlertidigt), men tror det irriterer folk at få at vide at de skal arbejde med sig selv fordi de får botox, når du samtidig selv farver hår og synes det er helt ok. Det virker til at der er bred konsensus om at hårfarvning og botox er nogenlunde i samme boldgade ift at forbedre sit udseende.


Jeg har beskrevet, hvorfor jeg muligvis er inkonsistent.

Jeg har ikke skrevet til nogen herinde, at de skal arbejde med sig selv. Jeg tænker, at det gælder for nogle og for andre ikke. Det tror jeg endda, at jeg skrev :gruble: Jeg fornemmer, at folk nogen gange kan tage ting personligt, selvom der tales generelt. Hvis man ved at noget ikke gælder een selv, så er det jo ret ligegyldigt, hvad jeg eller andre måtte mene.

P.S: På et tidspunkt skrev jeg 'enig' til et af dine indlæg. Jeg ved godt, at det ikke betyder, at du er enig med mig.
Senest rettet af Kaffe 17. okt 2018, 07:01, rettet i alt 2 gange.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 17. okt 2018, 06:50

Sangius skrev:
Kaffe skrev:Jeg er forresten ikke enig i præmissen om, at baggrunden for kosmetiske operationer er den samme som for brug af makeup.


Hvorfor har du egentlig oprettet denne debat, hvis du alligevel i forvejen har din mening om hvorfor folk gør det, og ikke vil lytte til dem, som faktisk gør det? :gruble:

Personligt har jeg aldrig fået lavet noget, og skal heller ikke. Men dem herinde der har/skal skriver jo, at motivationen bag er den samme som alt andet skønhedsfremmende, småt som stort.

Men det tror du ikke på, og så er debatten jo lidt moot?


Tænker du det på den måde, at man i alle tilfælde bør ændre sin holdning ved at oprette en tråd?

Jeg lytter og tænker meget over de input, der kommer. Jeg anerkender den enkeltes anskuelse, hvilket jeg allerede også har skrevet. Det er lidt som om, detaljerne ikke bliver læst, men kun de ord og sætninger, der kan bekræfte, at jeg er fordomsfuld. Det er godt nok ikke nemt at navigere i.

Det er fint, at jeg udfordres på mine holdninger. Det er det, det handler om.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 17. okt 2018, 07:10

Der er forskel på at diskutere og ytre sig om det generelle eller det specifikke. Jeg kan godt sige, at pædagoger er kreative, selvom der findes hundredvis, der ikke er. Den skelnen opfanges vist ikke rigtig i en debat som denne.

Nå, men hvis jeg havde en veninde, der ville have ændret sin næse, så ville jeg støtte hende og ikke belemre hende med mine generelle overvejelser om plastikoperationer. Det hører til i en anden kontekst. Jeg ville heller ikke tænke noget dårligt om hende.

På samfundsniveau ser jeg det som et problem, at skønhed har så stor en plads. Jeg er bekymret for de unge og deres udvikling af selvbillede og selvtillid.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Plastik

Indlægaf JoyNips » 17. okt 2018, 07:18

D.itsen skrev:
JoyNips skrev:
D.itsen skrev:Dem der nævner de gerne vil have deres krop igen efter graviditet og amning, hvilken krop er det I gerne vil have igen? Altså den ændre sig hele livet, så jeg forstår ikke præcis hvad der menes. Uanset om der var kommet børn, så havde den ændret sig i den 5-10 års periode.
Jeg betragter vist de fleste graviditetsmærker som en del af den almindelige udvikling af kroppen, så forstår nok ikke ønsket om reset, før man overhovedet ved hvordan kroppen bliver ændret af det. Jeg synes jeg har oplevet mange der har givet udtryk for det, både før, under og lige efter graviditeten


Jeg har et barn på knapt 2 år, jeg tror godt jeg ved hvordan min krop har ændret sig :)

Men hvilken krop er det du vil have igen?


Jeg har primært ammet på ét bryst, så jeg vil gerne have bryster der er ens i størrelse igen. Og det synes jeg egentlig i bund og grund ikke rigtig rager nogen eller skal forsvares eller er noget, som andre skal gøre sig til dommere over hvorvidt jeg bare burde omfavne.
Og nej, jeg tror sgu ikke lige at den ændring var kommet i løbet af 5-10 år alligevel. Jeg har ikke noget imod at blive ældre, men jeg lader ikke bare stå til. Jeg plejer min hud og bruger solbeskyttelse, jeg træner, jeg spiser sundt. Altsammen noget, der bidrager til at modvirke "naturlig forandring" og giver mig velvære.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Plastik

Indlægaf D.itsen » 17. okt 2018, 07:26

JoyNips skrev:
D.itsen skrev:
JoyNips skrev:
D.itsen skrev:Dem der nævner de gerne vil have deres krop igen efter graviditet og amning, hvilken krop er det I gerne vil have igen? Altså den ændre sig hele livet, så jeg forstår ikke præcis hvad der menes. Uanset om der var kommet børn, så havde den ændret sig i den 5-10 års periode.
Jeg betragter vist de fleste graviditetsmærker som en del af den almindelige udvikling af kroppen, så forstår nok ikke ønsket om reset, før man overhovedet ved hvordan kroppen bliver ændret af det. Jeg synes jeg har oplevet mange der har givet udtryk for det, både før, under og lige efter graviditeten


Jeg har et barn på knapt 2 år, jeg tror godt jeg ved hvordan min krop har ændret sig :)

Men hvilken krop er det du vil have igen?


Jeg har primært ammet på ét bryst, så jeg vil gerne have bryster der er ens i størrelse igen. Og det synes jeg egentlig i bund og grund ikke rigtig rager nogen eller skal forsvares eller er noget, som andre skal gøre sig til dommere over hvorvidt jeg bare burde omfavne.
Og nej, jeg tror sgu ikke lige at den ændring var kommet i løbet af 5-10 år alligevel. Jeg har ikke noget imod at blive ældre, men jeg lader ikke bare stå til. Jeg plejer min hud og bruger solbeskyttelse, jeg træner, jeg spiser sundt. Altsammen noget, der bidrager til at modvirke "naturlig forandring" og giver mig velvære.

Tak for svar.
Det rager ikke nogen, men derfor kan det vel godt diskuteres på generelt plan.
For mig er "jeg vil have min krop igen" ikke et argument der gør mig klogere, fordi jeg ikke forstår hvad folk præcis mener. Og hvis folk tror de kan nulstille deres krop til 10 år tidligere, så tror jeg de bliver skuffet
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 17. okt 2018, 07:27

0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Plastik

Indlægaf Sangius » 17. okt 2018, 08:11

Kaffe skrev:
Sangius skrev:
Kaffe skrev:Jeg er forresten ikke enig i præmissen om, at baggrunden for kosmetiske operationer er den samme som for brug af makeup.


Hvorfor har du egentlig oprettet denne debat, hvis du alligevel i forvejen har din mening om hvorfor folk gør det, og ikke vil lytte til dem, som faktisk gør det? :gruble:

Personligt har jeg aldrig fået lavet noget, og skal heller ikke. Men dem herinde der har/skal skriver jo, at motivationen bag er den samme som alt andet skønhedsfremmende, småt som stort.

Men det tror du ikke på, og så er debatten jo lidt moot?


Tænker du det på den måde, at man i alle tilfælde bør ændre sin holdning ved at oprette en tråd?

Jeg lytter og tænker meget over de input, der kommer. Jeg anerkender den enkeltes anskuelse, hvilket jeg allerede også har skrevet. Det er lidt som om, detaljerne ikke bliver læst, men kun de ord og sætninger, der kan bekræfte, at jeg er fordomsfuld. Det er godt nok ikke nemt at navigere i.

Det er fint, at jeg udfordres på mine holdninger. Det er det, det handler om.


Nej, selvfølgelig må man da holde på sit. Det virker bare enormt mærkeligt at spørge ind til et emne man ikke selv har nogen erfaring med overhovedet, og så når man får svar fra dem med erfaring, så tror man ikke på dem. :gruble:

Og jeg synes stadig ikke jeg har det en forklaring på hvad forskellen egentlig er. Ja, vi er alle enige om at en operation er mere indgribende og permanent end en hårfarve - selvfølgelig.
Men årsagen bag er ofte den samme, og det mener du ikke, men har egentlig svært ved at tyde hvad du så mener årsagen bag egentlig er? Hvis ikke ønsket om et bedre udseende.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Plastik

Indlægaf avdotja » 19. okt 2018, 20:03

Jeg forstår ikke hovedparten af argumenterne i den her tråd; for mig er der ret stor forskel på at få klippet hår/gå med mascara og så få botex/silikonebryster.

Jo jo, det er begge ting man gør for at se pænere ud, men med det argument kan man også hævde at doping og steroider er okay fordi det jo “bare” er en anden version af træning, sund mad og vitamin- eller proteintilskud - det er alt sammen hjælp til højere udholdenhed/større muskler.

Personligt synes jeg skillelinjen er ret klar og finder det rent ud sagt skræmmende at det virker til at være helt standard i visse kredse at sprøjte sig selv med alt muligt - hvad enten formålet så er færre rynker eller større muskler.
11
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Plastik

Indlægaf Sangius » 19. okt 2018, 20:06

avdotja skrev:Jeg forstår ikke hovedparten af argumenterne i den her tråd; for mig er der ret stor forskel på at få klippet hår/gå med mascara og så få botex/silikonebryster.

Jo jo, det er begge ting man gør for at se pænere ud, men med det argument kan man også hævde at doping og steroider er okay fordi det jo “bare” er en anden version af træning, sund mad og vitamin- eller proteintilskud - det er alt sammen hjælp til højere udholdenhed/større muskler.

Personligt synes jeg skillelinjen er ret klar og finder det rent ud sagt skræmmende at det virker til at være helt standard i visse kredse at sprøjte sig selv med alt muligt - hvad enten formålet så er færre rynker eller større muskler.


Igen - der er jo ingen skriver at det er det samme. Men årsagen bag til at gøre disse ting er den samme.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Plastik

Indlægaf avdotja » 19. okt 2018, 20:12

Sangius skrev:
avdotja skrev:Jeg forstår ikke hovedparten af argumenterne i den her tråd; for mig er der ret stor forskel på at få klippet hår/gå med mascara og så få botex/silikonebryster.

Jo jo, det er begge ting man gør for at se pænere ud, men med det argument kan man også hævde at doping og steroider er okay fordi det jo “bare” er en anden version af træning, sund mad og vitamin- eller proteintilskud - det er alt sammen hjælp til højere udholdenhed/større muskler.

Personligt synes jeg skillelinjen er ret klar og finder det rent ud sagt skræmmende at det virker til at være helt standard i visse kredse at sprøjte sig selv med alt muligt - hvad enten formålet så er færre rynker eller større muskler.


Igen - der er jo ingen skriver at det er det samme. Men årsagen bag til at gøre disse ting er den samme.

Men det er jo også de argumenter der bliver brugt til at retfærdiggøre disse indgreb. At det i virkeligheden bare er en anden slags form for makeup og når folk accepterer makeup/pænt tøj/whatever, så er det nærmest dobbeltmoralsk ikke at acceptere botex/fillers/hvad der nu - hvilket jeg på ingen måde er enig i.
3
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Plastik

Indlægaf Sangius » 19. okt 2018, 20:17

avdotja skrev:
Sangius skrev:
avdotja skrev:Jeg forstår ikke hovedparten af argumenterne i den her tråd; for mig er der ret stor forskel på at få klippet hår/gå med mascara og så få botex/silikonebryster.

Jo jo, det er begge ting man gør for at se pænere ud, men med det argument kan man også hævde at doping og steroider er okay fordi det jo “bare” er en anden version af træning, sund mad og vitamin- eller proteintilskud - det er alt sammen hjælp til højere udholdenhed/større muskler.

Personligt synes jeg skillelinjen er ret klar og finder det rent ud sagt skræmmende at det virker til at være helt standard i visse kredse at sprøjte sig selv med alt muligt - hvad enten formålet så er færre rynker eller større muskler.


Igen - der er jo ingen skriver at det er det samme. Men årsagen bag til at gøre disse ting er den samme.

Men det er jo også de argumenter der bliver brugt til at retfærdiggøre disse indgreb. At det i virkeligheden bare er en anden slags form for makeup og når folk accepterer makeup/pænt tøj/whatever, så er det nærmest dobbeltmoralsk ikke at acceptere botex/fillers/hvad der nu - hvilket jeg på ingen måde er enig i.


Det er vel hvad det er. Men når nogen spørger hvorfor en hsr fået botox f.eks., så er årsagen den samme som npr man farver sit hår. Fordi man gerne vil se bedre ud.

Om man så synes at botox er OK eller ej, det må man vel selv om. Blot fordi årsagen bag to forskellige ting er den samme, behøver det vel ikke betyde, at man sidestiller det på samme niveau.

Jeg kan f.eks. sagtens anerkende at årsagen er den samme, men samtidig personligt aldrig ønske mig nogen form for indgreb, da jeg finder det for invasivt.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Livets forhold"