Frisurehjælp

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Frisurehjælp

Indlægaf Tata » 16. okt 2018, 13:32

If it aint broke...
3
Timian :lun:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Frisurehjælp

Indlægaf Misantropen » 16. okt 2018, 13:53

Jeg synes du har en fin hårfarve så den ville jeg beholde.

Hvilken type hår har du? Mit hår er fx meget glat og tungt så hvis mit hår er meget længere end til skuldrene ser mit hår helt ekstremt fladt og kedeligt ud :wacko: Det gør det lidt problematisk da jeg foretrækker at kunne sætte håret op, men længden ofte er for kort til at det ordentligt kan lade sige gøre.

Skal du kunne sætte håret i en hestehale eller knold fx?

Jeg fik i flere år klippet mit hår i forskellige pager, oftest med skråt eller lige pandehår, men jeg var lidt træt af at det sjældent sad pænt når jeg var kommet hjem og havde fået vasket hår nogle gange. Det føltes ofte bare som en hjelm og Playmobil-hår pga. mit hårs struktur :rulle: Jeg ville nemlig også have en frisure der ikke krævede alverdens produkter før det sad pænt.

De sidste par gange er jeg blevet klippet i en lang pixiecut og det har jeg simpelthen været så glad for! Det minder om en page, men klipningen er lidt anderledes og pæn i sig selv og så kan den varieres på mange måder hvis man fx vil eksperimentere med hårstyling.

Det er dog desværre ikke alle frisører der formår at klippe en pæn frisure, der gavner ens ansigtsformhar jeg erfaret :tie:) Jeg havde forskellige billeder med til min nuværende frisør og hun er heldigvis rigtig god til både at vejlede udfra hvad der vil klæde mig og hvad der er realistisk i forhold til at holde frisuren med opfølgende klipninger. Jeg tager nemlig heller ikke særlig ofte til frisøren.


Det blev lidt længere end forventet :genert: Jeg finder lige nogle eksempler når min mobil er blevet ladet lidt op.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Frisurehjælp

Indlægaf Misantropen » 16. okt 2018, 15:01

Her er lidt billeder. Nogle af dem er lidt en blanding mellem en pixiecut og en page.

PS Jeg har aldrig haft undercut eller haft det helt kort i siden eller nakken. Jeg plejer heller ikke at style det med "franskbrøds-baghoved".

Billede

Billede

Billede
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Frisurehjælp

Indlægaf didas » 17. okt 2018, 12:53

Mit hår er klippet i den nederste frisure fra Misantropens indlæg (dog med håret i højre side lidt kortere). Det er så nemt at holde! Jeg føntørrer bare og så får det en gang modeling wax om morgenen og så ud af døren. Jeg har fået så mange komplimenter for den frisure.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Frisurehjælp

Indlægaf HappyPaww » 17. okt 2018, 12:57

Det er sådan en frisure jeg synes ser så flot ud på andre, men nok ikke helt har modet til selv at få :genert: Jeg vil helst også have mulighed for at sætte håret lidt op, de dage jeg absolut ikke har tid til noget...
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Frisurehjælp

Indlægaf Misantropen » 18. okt 2018, 14:08

HappyPaww skrev:Det er sådan en frisure jeg synes ser så flot ud på andre, men nok ikke helt har modet til selv at få :genert: Jeg vil helst også have mulighed for at sætte håret lidt op, de dage jeg absolut ikke har tid til noget...

Jeg tror det vil klæde dig rigtig meget med en frisure hvor klipningen fremhæver dit ansigt og dine træk. Du er jo rigtig køn og din hårfarve "indrammer" fint dit ansigt, men jeg synes tit langt hår gør det modsatte og skjuler eller overskygger folks ansigt og træk.

Derved ikke sagt at du skal klippe dig korthåret for det er bestemt heller ikke altid løsningen, men en god frisør vil ikke kun kunne klippe en flot frisure, men også vejlede dig i hvad der vil klæde din ansigtsform.

Jeg er blevet frarådet flere hårlængder og frisurer fordi mit hårs struktur ikke vil kunne bære det, fx ved ikke at kunne gøre det lige så fyldigt, eller fordi mit ansigt var for chubby :genert: Men med den rette vejledning i andre muligheder er jeg ofte blevet positivt overrasket og rigtig glad alligevel.
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Frisurehjælp

Indlægaf Jedi » 19. okt 2018, 10:12

Jeg kan på billedet ikke se, hvordan din figur gør sig ud. Jeg synes nemlig, kropsform har meget at sige ift valg af frisure.
Hvis man er den mindste smule chubs eller på anden måde "stor", så ser korthårsfrisurer eller hår, som er slikket helt tæt til kraniet, forkert ud IMO. Det bliver skæve proportioner, ligesom hvis man er meget slank med en marathonløbers krop eller meget lav/petite, så ser man også mærkelig ud med et mega stort garn. Så det ville jeg tage med i mine overvejelser.

Hvad med noget ala Jennier Lawrence? Bare med din egen farve.
Billede
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Frisurehjælp

Indlægaf HappyPaww » 19. okt 2018, 15:35

^ Jeg har nogle kilo for meget på sidebenene :lol: Og fin frisure på JL! Tænker måske den er lige kort nok, men kan godt lide den lidt pjaskede lange page :)

Jeg får også min søde frisørs input i morgen - men tror vi ender deromkring :)
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4563
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20864

Re: Frisurehjælp

Indlægaf catnip » 19. okt 2018, 16:11

Det bliver spændende at se hvad det ender med :ivrig:
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Frisurehjælp

Indlægaf HappyPaww » 20. okt 2018, 12:08

Shiiit der skete en del! :shock: Min super dygtige frisør havde en ide, og jeg gav hende egentlig frie tøjler - det er jo bare hår :ninja:

Så der røg nok halvdelen af håret i masser etager der fremhæver mit naturlige fald, og så pandehår! Hun lovede at det ville være ret nemt at style da det kun skal halvtørres, men pandehåret skal lige fikses om morgenen. Ellers vokser det jo hurtigt ud igen :genert:

Føler mig lidt Flashdance-agtig, men 80-er hår skulle også være det nye :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
29
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Frisurehjælp

Indlægaf Misantropen » 20. okt 2018, 12:12

HappyPaww skrev:Shiiit der skete en del! :shock: Min super dygtige frisør havde en ide, og jeg gav hende egentlig frie tøjler - det er jo bare hår :ninja:

Så der røg nok halvdelen af håret i masser etager der fremhæver mit naturlige fald, og så pandehår! Hun lovede at det ville være ret nemt at style da det kun skal halvtørres, men pandehåret skal lige fikses om morgenen. Ellers vokser det jo hurtigt ud igen :genert:

Føler mig lidt Flashdance-agtig, men 80-er hår skulle også være det nye :lol:

Hvor er det blevet pænt! :gogo:
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4563
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20864

Re: Frisurehjælp

Indlægaf catnip » 20. okt 2018, 12:25

Hold nu kæft, hvor er det godt til dig! Jeg er vild med det!
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Frisurehjælp

Indlægaf twinkle » 20. okt 2018, 12:39

HappyPaww skrev:Shiiit der skete en del! :shock: Min super dygtige frisør havde en ide, og jeg gav hende egentlig frie tøjler - det er jo bare hår :ninja:

Så der røg nok halvdelen af håret i masser etager der fremhæver mit naturlige fald, og så pandehår! Hun lovede at det ville være ret nemt at style da det kun skal halvtørres, men pandehåret skal lige fikses om morgenen. Ellers vokser det jo hurtigt ud igen :genert:

Føler mig lidt Flashdance-agtig, men 80-er hår skulle også være det nye :lol:


Hvor er det fedt! Jeg ville slå ihjel for den samme tekstur/det samme fald i mit hår :love2:
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Frisurehjælp

Indlægaf HappyPaww » 20. okt 2018, 13:59

Hvor er i søde :blush: Min store dreng har udtrykt sin misbilligelse og lillepigen gloede meget mærkeligt på mig :lol:
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Frisurehjælp

Indlægaf Prosperity74 » 20. okt 2018, 21:55

Hvor er det rigtig fint til dig :) :gogo:
1

Tilbage til "Skønhed"