Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 31. dec 2015, 10:51

Nå men 2016 ser umiddelbart ud til at have en ret spændende start. Jeg skal ikke bare til 1 men 2 jobsamtaler og begge 2 den 4/1 :banan:

Så nu er mit humør opadgående i modsætning til hen over julen :banan: Nu tror jeg at jeg vil sparke mig selv i bad og få noget at spise og jeg beklager på forhånd hvis jeg bliver tipsy i aften :genert: :lol:
11
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Flora » 31. dec 2015, 11:02

Pjeps skrev:
Flora skrev:
Pjeps skrev:Jeg kom alt for sent i seng i går, lige da jeg gik i køkkenet for at ryge min natsmøg i går, hørte jeg tumult på gaden lige skråt uden for min vindue, jeg kigger ud og ser en pige ligge på jorden mens et par folk kommer løbende over til hende og en mand der stikker af. Jeg løber derud og får hende pakket ind i tæpper og jakker, hun er simpelthen blevet overfaldet. nogle af de andre fik tilkaldt politi og ambulance.

Det er alligevel trygt at folk kommer spurtede ud i nattøj når sådan noget sker, men Fårk det er ubehageligt at tænke på det sker lige uden for ens dør, og mig som rigtig tit tager afsted sent om aftenen til nattevagt. Så jeg kunne ikke lige falde i søvn i med det samme.


Det lyder altså også virkelig ubehageligt. Men ja, det er godt at folk hjælper og ikke bare lader hende ligge. Ved du hvor slemt det var med hende? Om hun er ok?


Hun var okay og kom på benene inden ambulancen kom, men havde ondt i hovedet efter at han havde sparket hende i hovedet. Og der lå store totter hår han havde hevet af hende. De tog hende med på skadestuen.


Godt at hun var ok, men selvfølgelig stadig ubehageligt. Kommer simpelthen aldrig til at forstå hvordan nogen mennesker kan få sig selv til at sparke andre mennesker i hovedet! :mellow:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Pjeps » 31. dec 2015, 11:08

2SHY skrev:
Pjeps skrev:
Flora skrev:
Pjeps skrev:Jeg kom alt for sent i seng i går, lige da jeg gik i køkkenet for at ryge min natsmøg i går, hørte jeg tumult på gaden lige skråt uden for min vindue, jeg kigger ud og ser en pige ligge på jorden mens et par folk kommer løbende over til hende og en mand der stikker af. Jeg løber derud og får hende pakket ind i tæpper og jakker, hun er simpelthen blevet overfaldet. nogle af de andre fik tilkaldt politi og ambulance.

Det er alligevel trygt at folk kommer spurtede ud i nattøj når sådan noget sker, men Fårk det er ubehageligt at tænke på det sker lige uden for ens dør, og mig som rigtig tit tager afsted sent om aftenen til nattevagt. Så jeg kunne ikke lige falde i søvn i med det samme.


Det lyder altså også virkelig ubehageligt. Men ja, det er godt at folk hjælper og ikke bare lader hende ligge. Ved du hvor slemt det var med hende? Om hun er ok?


Hun var okay og kom på benene inden ambulancen kom, men havde ondt i hovedet efter at han havde sparket hende i hovedet. Og der lå store totter hår han havde hevet af hende. De tog hende med på skadestuen.

Føj hvor er det uhyggeligt :shock: Men hvor er det godt at det i det mindste skete et sted hvor I var hurtige til at komme og hjælpe hende

Hvordan har du det? Er du okay? Man kan da godt blive noget forskrækket over sådan en oplevelse :ae:


Jeg er okay, lige nu er jeg mest rasende over at folk ikke kan i fred på gaden. Jeg ved godt at jeg ikke bor det mest fredelige sted i byen, men lige denne her krog plejer nu at være fredelig nok, og jeg er egentlig ikke utryg ved at gå ude, derfor bliver jeg pisse sur over at sådan noget sker. :cuss:
1
:ninja:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Flora » 31. dec 2015, 11:11

2SHY skrev:Nå men 2016 ser umiddelbart ud til at have en ret spændende start. Jeg skal ikke bare til 1 men 2 jobsamtaler og begge 2 den 4/1 :banan:

Så nu er mit humør opadgående i modsætning til hen over julen :banan: Nu tror jeg at jeg vil sparke mig selv i bad og få noget at spise og jeg beklager på forhånd hvis jeg bliver tipsy i aften :genert: :lol:


Spændende med de jobsamtaler. Krydser fingre for dig :kryds:

Og ingen grund til at beklage, hvis du bliver tipsy i aften. Så bliver tråden jo bare så meget sjovere :P
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Pjeps » 31. dec 2015, 11:58

Nu skal vi da til at have nogle billeder :banan:

Burgerbollerne er sat til hævning :savl:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
:ninja:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 31. dec 2015, 13:16

Regner det også hos jer? Det er godt nok noget fesent vejr men det kan være af folk modererer sig lidt i år når det gælder om at fyre krudt af :)

Jeg synes det er helt underligt at jeg har så godt styr på maden. Normalt ville jeg stå og snitte grønt som en gal men nej... Der er bare ro på. Der skal faktisk bare dækkes bord og findes rom, målebæger og muddler frem og skæres lime men ellers er alt klar :) Der er isterninger klar og drikkevarer er på køl så det skal nok blive fint

Jeg glæder mig!!! :banan: :banan: :banan:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daine » 31. dec 2015, 14:01

Jeg sidder og spiser 'forret' lige nu. Og mand det er godt! :savl:
Jeg måtte igen-igen ændre på menuen, men er end op med flutesstykker generøst smurt med hvidløg, grofthakket avokado, cremefraiche med hvidløg, hakkede forårsløg og tomater. På toppen rigeligt med rejer og kaviar.

Der kommer billede senere, men lige nu kan jeg ikke løsrive mig fra maden :genert:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24906

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf sigge » 31. dec 2015, 14:10

Jeg har lige taget den her ud af ovnen, så nu er der styr på desserten til i aften. Den dufter ret godt, og dejen smagte også godt, men jeg er nok alligevel nødt til at prøvesmage den, når den er kølet af, for at være helt sikker. :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Pjeps » 31. dec 2015, 14:25

Verdens grimmeste kransekagestykker :tie:

Jeg ved ikke rigtig om jeg gider at lave desserten :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
:ninja:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 31. dec 2015, 14:26

Puh, Pjeps! Det lyder som en grim oplevelse! Jeg håber, du kan få rystet den af dig. Bor du i KBH, egentlig?

2SHY: jeg er så glad på dine vegne, at du skal til de samtaler! Jeg krydser virkelig for, de giver pote! :kryds: :pompom: :kryds: :pompom: :kryds: :pompom:

Sørme fine billeder! Jeg har ikke fået taget nogen, men jeg kan heller ikke finde ud af at sætte dem ind alligevel... :rulle:

___

Jeg måtte til en tredje by, før jeg fandt et sted med kransekagestykker med cocktailbær. Jeg var ellers bange for, jeg var ved at blive syg, da hele Brugsen pludselig begyndte at sejle og mine ben blev slatne. Det gik bedre, da jeg kom ud i regnen. Men det er okay - jeg slap for sliktiggerne :banan:
En 1½ times lur hjalp også en del.

Cheesecakesne (jep, to forskellige toppings) er færdige.
Jeg har lavet waldorfsalat.
Hummusen var lige ved at gå i vasken, da stavblenderen væltede skålen på gulvet, men det gik...

Der koges fond til rødvinssauce, og dauphinoise-kartoflerne er i ovnen. Dyreryggen skal ind om 1½ time.

Om lidt går jeg i gang med at dække bord og pynte op, og så skal der laves kanapéer til Dronningen.

Ungerne slås, og manden er gået ind for at hvile (han har en diskusprolaps i nakken, som kræver en del smertestillende, som han bliver lidt søvnig af). Yay, her er fest!
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Ally » 31. dec 2015, 14:33

Pigerne har fået knaldperler og de har en kæmpe fest! :D

Maden er ikke just nytårsagtig. Tværtimod er det noget, vi kan li' og det er det vigtigste. Kyllingefileter i noget japansk-marinade-sovs, som manden købte i Fakta, ris, blandet salat og asparges omviklet med bacon. Derudover er der kransekagestykker, bland-selv, iskold sodavand og chips med dip.
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daine » 31. dec 2015, 14:33

Forret (og sen frokost) ... Smagte fantastisk :savl:

image.jpeg
Senest rettet af Daine 31. dec 2015, 14:36, rettet i alt 1 gang.
12
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 31. dec 2015, 14:42

Daine skrev:Forret (og sen frokost) ... Smagte fantastisk :savl:

Nøøøj det ser godt ud :savl: Hvorfor tænkte jeg ikke på kaviar? :gruble: Det havde været mega godt til min forret jo

Nå men kartoflerne er klar til at gå i ovnen og jeg har dækket bord. Min mor har fundet en pose med bordbomber og serpentiner og stjernekastere i garagen, så det benytter jeg mig da af. Måske ikke så classy but hey det er jeg ligeglad med :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 31. dec 2015, 14:55

2SHY skrev:Nøøøj det ser godt ud :savl: Hvorfor tænkte jeg ikke på kaviar? :gruble: Det havde været mega godt til min forret jo

Nå men kartoflerne er klar til at gå i ovnen og jeg har dækket bord. Min mor har fundet en pose med bordbomber og serpentiner og stjernekastere i garagen, så det benytter jeg mig da af. Måske ikke så classy but hey det er jeg ligeglad med :)


Serpentinere og stjernekastere skal der til! I år har jeg også tages de små trækbomber med i håbet om at kunne "styre nedfaldet", så det ikke kræver SÅ meget oprydning... :genert:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 31. dec 2015, 15:02

GUD! Jeg skal sgu da ud med hunden, inden de begynder at fyre af....!
0

Tilbage til "Generelt"