Nytårsstatus

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Nytårsstatus

Indlægaf Wizzze » 31. dec 2015, 12:20

Hvordan går det ude i de små hjem, er i klar til i aften?

Er der styr på maden, er kjolen eller pingvinsættet fundet frem, er der nytårspyntet, er krudtet tørt, Champagnen på køl, osv. ?
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16250
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Nytårsstatus

Indlægaf icelady » 31. dec 2015, 12:27

Yngste søn og svigerdatter taget afsted til nytårstamtam hos hendes forældre....tjek.

Datteren tager afsted til nytårstamtam med kæreste og venner om 1 time...tjek.

Rolig eftermiddag til mor her og så svinger jeg mig op på en rugbrød med ristet torskerogn til aften :D

Ud på aftenen kommer yngstesønnen og svigerdatter tilbage, og hvis hans humør er til det, kommer en af ungernes bedste venner forbi til et spil matador. (Han er søn af min kræftdøde veninde og veninden ville have haft fejret fødselsdag i dag, hvis hun havde levet.)


Og kransekagen ER købt. Godt nok den billige fra Fakta, men idet nytår ikke betyder noget for mig, kan jeg lige svinge mig op på kransekage som den store udskejelse :)

Ingen krudt; for dyrt og der er nok andet krudt at se på.

Håber folk, kommer sikkert og glade ind i det nye år.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Nytårsstatus

Indlægaf Wizzze » 31. dec 2015, 12:28

Vi er så langt vi kan komme med maden nu, næste etape starter om 3 timer, tøj er fundet frem, skal bare i bad og så i tøjet, skal heldigvis ikke bruge timer på hår og makeup :D
Der er kommet dug på bordet, og det meste service, der skal bare lidt sølv og guld og så serpentiner på, så er det klart. Vi har allerede åbnet den første flaske Champagne vi går og nipper af, mens resten kommer på plads. Håber ikke gæsterne kommer og finder os sovende på sofaen :lol:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Nytårsstatus

Indlægaf flicka » 31. dec 2015, 12:34

Vi er ikke startet endnu - kæresten er på arbejde frem til kl 14 og er hjemme kl. 14.30-15.00. Og vi bliver bare os to, så vi kommer sikkert til at bare trisse rundt og hygge os resten af dagen/aftenen. Vi tager det i vores - og hundenes - tempo.

Der er ingen planer om dug på bordet og festtøj. Men jeg har nok mine Louboutins på iaften, for de skal lige gås til, før de er klar til særlige lejligheder uden ømme fødder.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Nytårsstatus

Indlægaf Filipai » 31. dec 2015, 12:38

Vi har fået afbud af 2 ud af 3 gæster, så det er bare mega fedt. Især når de er så søde at gøre det i sidste sekund. Udover at de ikke lige gad nytårs tam tam alligevel.

Så jeg er gået i seng i trods. Så må min kæreste se om han stadig gider at have sin kammerat på besøg. Jeg føler mig en smule snydt når jeg igår og idag har stået og lavet mad, som der nu er alt for meget af.
1
Brugeravatar
Anigav
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:55
Kort karma: 22
Likede indlæg: 177

Re: Nytårsstatus

Indlægaf Anigav » 31. dec 2015, 12:51

Bordet er dækket, tøjet fundet frem og drikkevarer på køl. Så nu er jeg bare ved at samle mig sammen til at smutte i bad. Hvilket sådan set snart burde ske, da jeg i øjeblikket er smurt ind i selvbruner = ligner en der har rullet mig i mudder og outfittet består af en onesie, og den første gæst ankommer inden 1 time :lol:
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Nytårsstatus

Indlægaf Anne Droid » 31. dec 2015, 12:58

Jeg har smidt mig i sengen.
Vi har været tidligt oppe og har haft 14 gæster til brunch til mindstebarnets fødselsdag.

Vi lægger hus til hygge i aften. Om to timer kommer svigerforældrene og laver mad og svigerinde med familie kommer senere og har dessert med.

Det eneste jeg skal, er at blive udhvilet og tage pænt tøj på. Og måske dække bord.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Nytårsstatus

Indlægaf Spjaerten » 31. dec 2015, 12:59

Jeg har fået min morfar.
Så skal vist ha noget at spise og så igang.
Skal jo afsted om 2,5 time :8:
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Nytårsstatus

Indlægaf Studsgaard » 31. dec 2015, 12:59

Vi er smuttet i byen. Vi skal være hos gode venner og vi sover der også. Vi plejer at gå og hygge os sammen med at gøre alt klar.
Jeg lavede forretten igår - har været i bad, tøj og makeup'en ordner vi senere.
Snart skal bord dækkes og pyntes.
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Nytårsstatus

Indlægaf Joe » 31. dec 2015, 13:10

Jeg er blevet smidt ud af køkkenet.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Nytårsstatus

Indlægaf Persnikedy » 31. dec 2015, 13:14

Jeg ligger stadig under dynen, men burde nok stå op snart. Jeg skal i tøjet og havde pakket min taske også ud af døren.
Min bedste ven har bestilt knorr lasagne så maden bliver nem nok, om end ikke så interessant. Igår kom alle drinks tingene på køl så alt køre so far på skinner
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Nytårsstatus

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. dec 2015, 13:37

Jeg kom meget senere op end planlagt, da jeg for en gangs skyld havde søvnproblemer.
Fantastisk at det lige skulle være i nat :(

Jeg har været i gang i køkkenet de sidste par timer og fået stegt aubergineskiver til en salat, lavet tunmousse til minitoast og tzatziki, blandet fars og formet bøffer og bagt spanakopita-pakker (forret). Alle de små ting, som bare er lettere at gå og nusse med selv. Nu skal jeg i bad og have pakket sammen, og så kommer resten af dagen til at foregå hos min veninde og hendes kæreste.

Lige nu stresser jeg mest over, om jeg nu husker at få det hele med.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Nytårsstatus

Indlægaf Danseprinsesse » 31. dec 2015, 13:44

Jeg lavede forret og dip i går. Kartofler er blevet udvandet natten over, tørret i formiddags og ligger nu og hygger sig i olie.
Resten af maden er der andre, der klarer.

Vi skal have pakket bilen med mad, vin, etc. og så kører vi ud til min søster om ca. 1,5 time, hvor vi ordner det sidste sammen.

Så jeg skal egentlig bare i bad nu - og overbevise mig selv om, at jeg skal tage en pæn kjole på (i stedet for den uldne, oversize, komfort-kjole)!
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Nytårsstatus

Indlægaf Bøtte » 31. dec 2015, 13:54

Jeg har dækket børnebord, pyntet op og skrællet kartofler til børnenes pommes, jeg har fundet service og foldet servietter til de voksne. Mangler bare lige at finde glas frem. Vi laver et hurtigt skift ved bordet, når børnene har spist, og så kommer de voksne til bords, og børnene kan lege. Skulle alle 17 sidde ved bordet samtidig, ville stuen være fyldt med borde og stole og der ville ikke være plads til børneleg. Så nu prøver vi det her og ser om det fungerer.

Maden til de voksne er blevet leveret og sat på køl. Børnemaden har gæsterne med.

Roomba har støvsuget det meste af huset. Jeg har gjort badeværelser rene, og mangler kun lige at vaske gulvet i det store badeværelset og skifte håndklæderne.
Der mangler også lige at blive skrabet legetøj sammen, men det bliver lige før gæsterne kommer, ellers roder hun det bare ud igen :D

Barn og jeg mangler at komme i bad. Mand mangler at komme hjem fra arbejde. Hund mangler at blive luftet inden det store skyderi starter.

Så alt i alt er vi godt med! :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Nytårsstatus

Indlægaf Pandesteg » 31. dec 2015, 13:56

Vi er nået så langt som at vi har hentet vores mad - det gjorde vi allerede kl 12. Har tjekket at alle komponenter var der og manden har smidt kassen op på loftet hvor den står koldt. Jeg har sat nye fyrfadslys i alle stager (dog ikke tændt dem endnu) og har glattet hår. Regner først med at dække bord om en times tid. Kjole og smykker er fundet frem. Drikkevarer og isterninger er lagt på køl/frys.

Jo vi er vel ret godt med :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Fest og bryllup"