Er der en sagsbehandler til stede?

Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Er der en sagsbehandler til stede?

Indlægaf Elvispop » 26. aug 2015, 12:44

Jeg skal bruge noget viden om mine rettigheder, når og hvis jeg bliver enlig forsørger.

Er der en sagsbehandler blandt brugerne, som jeg må stille et par spørgsmål?

Med mit 8-16.30-job har jeg meget begrænsede muligheder for at nå på kommunen og spørge.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Er der en sagsbehandler til stede?

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. aug 2015, 14:42

hvilke rettigheder tænker du på? :)

Er ikke socialrådgiver, men vil da gerne forsøge at hjælpe :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Er der en sagsbehandler til stede?

Indlægaf Elvispop » 26. aug 2015, 15:35

Hvad der er af tilskud/tillæg at søge?
Boligstøtte, og delvis friplads i sfo kender jeg til.
Men er der nogen andre tilskud man kan søge ?

Ikke for at nasse, men for at få det til at løbe rundt, til jeg får et bedre betalt job.

Jeg vil ikke krænge min økonomi ud offentligt, men jeg har ca.12000 udbetalt, betaler lige over 7000 i husleje 2000 i gas hvert kvartal.
(Så er der lidt til telefon, internet o.s.v.)

Jeg ved godt at huslejen er høj, men lejligheden er jo osse valgt udfra at vi er to til at bidrage.
Jeg kan få, lige under 3000 i boligstøtte, og få sfo reduceret fra 6-700 kr, til ca.70 kr.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Er der en sagsbehandler til stede?

Indlægaf Stars » 26. aug 2015, 15:44

Der er jo bidraget fra samværsforælder (medmindre I har 7/7)
Børnechecken skal du vist selv bede om at få, ellers går den automatisk til moderen.
Så er der enlig forsørger tilskuddet, som er ca 1.300 pr familie pr kvartal + ca 1.300 pr barn pr kvartal..

Det er vist det.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Er der en sagsbehandler til stede?

Indlægaf Stars » 26. aug 2015, 15:46

Ved fripladsen i SFO er det vigtigt, du får krydset af, at du er enlig forsørger. Det giver et fradrag i indtægten på ca. 55.000 ved beregningen.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Er der en sagsbehandler til stede?

Indlægaf Elvispop » 26. aug 2015, 16:18

Stars skrev:Der er jo bidraget fra samværsforælder (medmindre I har 7/7)
Børnechecken skal du vist selv bede om at få, ellers går den automatisk til moderen.
Så er der enlig forsørger tilskuddet, som er ca 1.300 pr familie pr kvartal + ca 1.300 pr barn pr kvartal..

Det er vist det.

Vi har et barn hver og betaler ikke bidrag til hinanden.
Børnechecken, får bopælsforældren, så der får vi osse en hver.
Enlig forsørger tilskuddet havde jeg ikke hørt om, det er nu noteret, tak.

Det er ikke børnenes mor og jeg, som skal gå hver til sit, det gjorde vi for 4-5 år siden.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Er der en sagsbehandler til stede?

Indlægaf Stars » 26. aug 2015, 16:23

Elvispop skrev:
Stars skrev:Der er jo bidraget fra samværsforælder (medmindre I har 7/7)
Børnechecken skal du vist selv bede om at få, ellers går den automatisk til moderen.
Så er der enlig forsørger tilskuddet, som er ca 1.300 pr familie pr kvartal + ca 1.300 pr barn pr kvartal..

Det er vist det.

Vi har et barn hver og betaler ikke bidrag til hinanden.
Børnechecken, får bopælsforældren, så der får vi osse en hver.
Enlig forsørger tilskuddet havde jeg ikke hørt om, det er nu noteret, tak.

Det er ikke børnenes mor og jeg, som skal gå hver til sit, det gjorde vi for 4-5 år siden.

Det lyder åndssvagt, men jeg vil godt anbefale, I betaler bidrag.
I behøver ikke at overføre dem til hinanden, bare have en skriftlig aftale om at betale normalbidrag ... dermed får I begge et skattefradrag.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er der en sagsbehandler til stede?

Indlægaf Fru Sunshine » 26. aug 2015, 17:07

Når du kommer til at bo alene, kan du søge eneforsørgerbidrag.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Er der en sagsbehandler til stede?

Indlægaf Stars » 26. aug 2015, 17:59

Skumfidusen skrev:Der er forhøjet beskæftigelsesfradrag for eneforsørgere. Endda ganske pænt.

Det kommer vist af sig selv, hvis man får enlig forsøger tilskud?
Jeg har i hvert fald ikke gjort noget aktivt for at få det.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Er der en sagsbehandler til stede?

Indlægaf Mholle » 26. aug 2015, 20:32

Skumfidusen skrev:Der er forhøjet beskæftigelsesfradrag for eneforsørgere. Endda ganske pænt.


Jeg skal være den først til at erkende at det her område ikke lige er min spidskompentence, men kan ikke læse mig klogere på skats hjemmeside så nu spørger jeg :)

Er det "bare" fradraget der bliver forhøjet eller gør procenten også, for hvis det kun er fradraget så får TS jo i hvert fald ikke umiddelbart noget ud af det med hans nuværende indkomst :gruble:
0
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Er der en sagsbehandler til stede?

Indlægaf Mholle » 26. aug 2015, 20:48

Skumfidusen skrev:
Mholle skrev:
Skumfidusen skrev:Der er forhøjet beskæftigelsesfradrag for eneforsørgere. Endda ganske pænt.


Jeg skal være den først til at erkende at det her område ikke lige er min spidskompentence, men kan ikke læse mig klogere på skats hjemmeside så nu spørger jeg :)

Er det "bare" fradraget der bliver forhøjet eller gør procenten også, for hvis det kun er fradraget så får TS jo i hvert fald ikke umiddelbart noget ud af det med hans nuværende indkomst :gruble:


Det er beskæftigelsesfradragets størrelse. Hvis man er i beskæftigelse, så vil man få noget ud af det. Med mindre man er selvstændig og har så lav en indtægt at den ligger under personfradraget. Jeg kender ikke TS' indkomst, men selv på mindsteløn vil det kunne udnyttes fuldt ud.


Nu fandt jeg noget mere om det, det er procenten der er højere for eneforsørgere (5.4% ekstra), men du har ikke ret i at det kan udnyttes fuldt ud på en mindsteløn, man skal have en årsindtægt på 332k før man kan udnytte beskæftigelsesfradraget fuldt ud og det gælder både for det alm beskæftigelsesfradrag og det ekstra, men lige meget hvad får man mere som eneforsørger, så så langt så godt :)

Udfra at TS har 12k udbetalt går jeg udfra at hans løn ligger under 332k, så det var derfor jeg tænkte det var relevant at nævne :)
0

Tilbage til "Forældre"