Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Jadajada » 15. okt 2018, 17:57

Jeg har lige haft en god oplevelse. Aldeles snorlige, faktisk!

Satte en iPhone X til salg i eftermiddag. En person skriver ret hurtigt. Jeg har tilfældigvis telefonen i hånden og svarer lige så hurtigt. Og 1-2-3, så er pris og tidspunkt for afhentning aftalt.

En helt ung fyr, sådan inden skægvækst, men dog med kørekort og bil, dukker op fra små 2 timer væk. Præcis til tiden. Betaler den aftalte pris uden bøvl.
Besér, betaler og (be)går igen.
Eller hurtigt ind, hurtigt ud. Som vi sagde i min ungdom.

Aaaaah, og så gør det næsten ikke noget at der også er 7-8 af de sædvanlige bon-hoveder der har skrevet ;)
15
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf bluetof1 » 15. okt 2018, 19:41

Sangius skrev:"Trænger til en kærlig hånd."

De tre stole der følger med er i fuldstændig samme stand.

Et røverkøb!!!
20181014_201750.jpg


Men hvorfor skal vi andre betale ham 650 kr. for at køre hans skrammel på genbrugspladsen :forvirret:
Lej da en trailer selv, din fedtsyl :sur:
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Zonta » 15. okt 2018, 20:47

bluetof1 skrev:
Sangius skrev:"Trænger til en kærlig hånd."

De tre stole der følger med er i fuldstændig samme stand.

Et røverkøb!!!
20181014_201750.jpg


Men hvorfor skal vi andre betale ham 650 kr. for at køre hans skrammel på genbrugspladsen :forvirret:
Lej da en trailer selv, din fedtsyl :sur:

Men hvorfor?! Det er jo guld fra gemmerne :lol:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 26. okt 2018, 06:45

Denne sag kan hentes gratis. Hun har godt nok skrevet, at betrækket bør skiftes, og det er jo sandt. En mand har så lige skrevet, at han slet ikke havde lagt mærke til, hvor det trængte til en udskiftning, og at han gerne vil have den. Not sure if kidding or not :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 26. okt 2018, 08:24

Jeg har et møbel billigt til salg, fordi der ikke længere er plads til det, og lige nu afventer jeg svar fra fjerde “interesserede” køber, der pludselig holder op med at svare. Det starter som regel med meget stor interesse, hvornår kan jeg hente? osv. og så derefter ingen respons.

Så hold dog op med at spilde min tid :sur:
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf bluetof1 » 26. okt 2018, 08:26

girl_beat skrev:Jeg har et møbel billigt til salg, fordi der ikke længere er plads til det, og lige nu afventer jeg svar fra fjerde “interesserede” køber, der pludselig holder op med at svare. Det starter som regel med meget stor interesse, hvornår kan jeg hente? osv. og så derefter ingen respons.

Så hold dog op med at spilde min tid :sur:


Hvad er det? Hvor er det? Hvad koster det?
Jeg er meget interesseret :slem:















Undskyld :genert:
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 26. okt 2018, 08:33

bluetof1 skrev:
girl_beat skrev:Jeg har et møbel billigt til salg, fordi der ikke længere er plads til det, og lige nu afventer jeg svar fra fjerde “interesserede” køber, der pludselig holder op med at svare. Det starter som regel med meget stor interesse, hvornår kan jeg hente? osv. og så derefter ingen respons.

Så hold dog op med at spilde min tid :sur:


Hvad er det? Hvor er det? Hvad koster det?
Jeg er meget interesseret :slem:















Undskyld :genert:

Arhmen, altså :lol: Det kan sgu da godt være, man mister interessen eller finder noget bedre/billigere/tættere på, men så må folk gerne lige give besked, ing’?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf bluetof1 » 26. okt 2018, 09:09

girl_beat skrev:
bluetof1 skrev:
girl_beat skrev:Jeg har et møbel billigt til salg, fordi der ikke længere er plads til det, og lige nu afventer jeg svar fra fjerde “interesserede” køber, der pludselig holder op med at svare. Det starter som regel med meget stor interesse, hvornår kan jeg hente? osv. og så derefter ingen respons.

Så hold dog op med at spilde min tid :sur:


Hvad er det? Hvor er det? Hvad koster det?
Jeg er meget interesseret :slem:















Undskyld :genert:

Arhmen, altså :lol: Det kan sgu da godt være, man mister interessen eller finder noget bedre/billigere/tættere på, men så må folk gerne lige give besked, ing’?


Jeg er helt enig :) Det er derfor jeg ikke rigtig gider døje med at sælge babytøj osv. Jeg låner det bare ud i stedet.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf hotlips » 26. okt 2018, 09:46

Der er en der har sat en peak performance jakke til salg på min interne opslagstavle, uden billede og uden pris, han har bare skrevet sit telefonnummer og at man kan kontakte ham hvis man er interesseret.

Jeg har så skrevet at han må lægge et billede eller som minimum en pris når det er en af de store hæler favoritter, og så brokker folk sig på livet løs.

Det kan de bare gøre, jeg vil ikke risikere at folk begår indbrud i husene her og så sidder og sælger dem på min side til naboerne, så nu har jeg slettet annoncen.

Det mest idiotiske er at de der brokker sig vil være de første til at give mig skylden hvis det var dem der fik indbrud og så fandt ud af det blev solgt til naboen fra den side jeg står for.
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Lisva » 26. okt 2018, 11:29

Nu er jeg simpelthen nødt til at komme ud med mine frustrationer. Jeg har et par børnesko str. 21 til salg til 75 kr. Flere melder sig med forskellige spørgsmål, ønske om flere billeder og tilsagn om køb. Der er to, der melder ud, at de gerne vil købe, og med den ene når jeg sågar at aftale tidspunkt. Begge melder så fra senere med forklaringen, at de troede, det var størrelse 22. Wtf!? Størrelsen står sgu da højt og tydeligt i annoncen.

De værste er dog dem, der melder ind, aftaler tidspunkt og så bare bliver væk. Det er sket i to tilfælde med disse sko. Jeg bliver virkelig sur over den manglende form for almindelig anstændighed. Hvad fanden sker der for at spilde andres tid på den måde.

Nå, men som det fremgår af billedet, så er der rystende mange private beskeder, men der er cirka lige så mange offentlige spørgsmål. Man skulle fandeme tro, det var en brugt bil, jeg ville sælge; det er et par sko til freaking 75 kr.

Jeg har spildt flere timer på den skide annonce. Nu har jeg simpelthen fået nok og smider dem ned til Mødrehjælpen. Nå!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 27. okt 2018, 14:16

Dame byder søndag 50kr på et par sko sat til 100 - jeg siger 75kr men så skal de også afhentes fordi så gider jeg egentlig ikke bruge tid på at pakke og køre på posthuset.

Hun bor dog langt væk og vil så gerne have de her par sko og jeg siger ok, men jeg skal først forbi et posthus lørdag, da jeg ikke gider gå 15 før fra arbejde for at indlevere før lørdag og jeg skal selv hente en pakke der nok er kommet til den tid. Vi aftaler at skrives sammen igen fredag for at ordne det, men selvfølgelig intet svar på den besked jeg sendte i går... Så nu er jeg endnu engang irreteret på useriøse købere, når det kunne have taget hende 30 sek lige at skrive tilbage at hun ikke var interesseret alligevel

Det sker bare alt for tit :/
4
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Skinkehunden » 29. okt 2018, 18:33

Yuna skrev:Dame byder søndag 50kr på et par sko sat til 100 - jeg siger 75kr men så skal de også afhentes fordi så gider jeg egentlig ikke bruge tid på at pakke og køre på posthuset.

Hun bor dog langt væk og vil så gerne have de her par sko og jeg siger ok, men jeg skal først forbi et posthus lørdag, da jeg ikke gider gå 15 før fra arbejde for at indlevere før lørdag og jeg skal selv hente en pakke der nok er kommet til den tid. Vi aftaler at skrives sammen igen fredag for at ordne det, men selvfølgelig intet svar på den besked jeg sendte i går... Så nu er jeg endnu engang irreteret på useriøse købere, når det kunne have taget hende 30 sek lige at skrive tilbage at hun ikke var interesseret alligevel

Det sker bare alt for tit :/


Oh ja, den type er jeg også megatræt af :boo:

Har en masse børnetøj til salg og jeg ender sgu nok med at købe en stand på børneloppen engang i det nye år, for jeg er ved at brække mig over folk der skriver og aftaler køb og får en god pris på flere ting samlet og så ikke gider hverken møde op eller svare.

Jeg bliver ikke sur over at folk fortryder - men jeg bliver eddermame indebrændt når jeg bliver brændt af :sur:
2
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 30. okt 2018, 07:57

Yuna skrev:Dame byder søndag 50kr på et par sko sat til 100 - jeg siger 75kr men så skal de også afhentes fordi så gider jeg egentlig ikke bruge tid på at pakke og køre på posthuset.

Hun bor dog langt væk og vil så gerne have de her par sko og jeg siger ok, men jeg skal først forbi et posthus lørdag, da jeg ikke gider gå 15 før fra arbejde for at indlevere før lørdag og jeg skal selv hente en pakke der nok er kommet til den tid. Vi aftaler at skrives sammen igen fredag for at ordne det, men selvfølgelig intet svar på den besked jeg sendte i går... Så nu er jeg endnu engang irreteret på useriøse købere, når det kunne have taget hende 30 sek lige at skrive tilbage at hun ikke var interesseret alligevel

Det sker bare alt for tit :/

Nå men hun var så “flink” endelig at svare natten til mandag, men ingen undskyldning eller noget :/ bare oplyse hvem hun ville have sendt med og jeg svarede tilbage at det var for sent iflg vores aftale. Nå, men så skulle jeg bare give hende besked når jeg skulle hen på posthuset næste gang :/ savner en “ignorer” funktion inde på dba :lol:

Nogle synes nok det er fjollet at blive pigesur over sådanne ting, men jeg vil hellere IKKE få solgt de her sko end at sælge til hende nu :lol:
7
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 30. okt 2018, 08:06

Havde også en dame der skrev på et par sko (str 40) om datteren måtte komme og prøve dem selv om de nok ville være for store. De dukker så op og det viser sig at hun bruger str 37 og synes de er for store... no shit, Sherlock
7
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Kalimsofie » 30. okt 2018, 11:41

Yuna skrev:Havde også en dame der skrev på et par sko (str 40) om datteren måtte komme og prøve dem selv om de nok ville være for store. De dukker så op og det viser sig at hun bruger str 37 og synes de er for store... no shit, Sherlock


:lol: :lol:
1

Tilbage til "Livets forhold"