Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf JoyNips » 26. okt 2018, 19:13

Nej. Det har jeg ikke engang selv (men jeg ville gerne, haha).
Jeg går op i mode og design, men jeg bruger ikke formuer på tøj og deslige. Jeg har en håndfuld tasker af tidløst og (synes jeg) pænt design, som har kostet en pæn sjat, og jeg vil ikke have noget imod at give en vis form for kvalitetsbevidsthed og god smag videre til vores børn. Men med måde.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Sof » 26. okt 2018, 21:26

SurSødSovs skrev:
Fordi alle dtenge bare skal synes fodbold er sejt? Eller fordi alle små drenge vil det samme som storebror?

Fordi jeg læser artiklen som at det er en familie der meget vil det samme, far siger at lillebror også er interesseret i det, fordi de store er. Synes ikke det er et mega stretch at tænke at han også ser op til de store søskende.

Faren har, ifølge hans insta, været *noget* ved den storebrors fodboldhold. Storebror spiller elite-bold, så det fik mig til at tænke at lillebror til en vis grad måske også synes det er spændende, om ikke andet, så bare for sjov med vennerne i skolegården.


Men nu er der også billeder af lillebror med fodbold udstyr og pokaler, så det var ikke helt galt skudt.


Ellers et godt forsøg på at skyde mig noget i skoene som jeg på ingen måde mener. Hverken det ene eller det andet. Særligt ville jeg være virkelig glad hvis min egen dreng ikke gider fodbold, der findes nærmest ikke en sportsgren jeg har mindre lyst til at se på og engagere mig i, men hvis det er det han vil, så skal jeg da nok kigge på....
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf hotlips » 27. okt 2018, 02:27

Næ men jeg synes ikke det er værre end hvis voksne har det, jeg har generelt svært ved at forstå man kan anse tøj og udseende for en værdi der er værd at bruge større ressourcer på, mindst af alt en stor andel af sin tid,og det er nok det jeg bliver mest bekymret over i forhold til sådan en lille dreng.

Børn øver sig når de leger, og jeg kan ikke se hvordan det kan blive et godt bytte for ham på sigt at have opgivet en ret stor andel af de år han skulle bruge på det, på at gå op i om hans sko bliver snavsede, og jeg tænker også at han på en eller anden måde har byttet det at lære at begå sig socialt for en nem løsning der er svær at se vil komme ham til gode på sigt.

Men det er jo i forhold til mine værdier og forældre der lader den dreng står frem i pressen med det her har utvivlsomt en tankegang der ikke er realistisk for mig at følge,så det er jo umuligt at regne ud hvordan de er kommet frem til at det er en god ting de har givet ham på sigt, men et eller andet har de jo nok som argumenter de har regnet for vigtige.. Jeg kan ikke få mig selv til at tro nogen synes det er fyldestgørende at lære deres barn at være en ekstrem show off i forventning om at så er det godt nok.
4
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Hewlett » 27. okt 2018, 07:25

Altså. Hvis man nu vinkler den lidt anderledes og med fokus på, at det er hans hobby, en passion, og ikke prisen og de penge der er brugt, er det så værre end de 9-årige børn der f.eks. dyrker dyrere hobbyer på højt niveau (f.eks. ridning med egen dyr pony fra det rigtige opdræt).

Ja, det er tidligt (og ikke almindeligt) at interessere sig for lige præcis tøj, men ville der stadig blive set skævt til ham hvis han om 10 år er en verdenskendt topdesigner der fortæller, at han i sin barndom gik meget op i sit tøj og sin stil og at hans forældre støttede ham fordi de havde råd?

Det eneste jeg synes er lidt ærgerligt er, at han passer så godt på sit tøj og sine sko at han ekskluderer sig selv fra sociale aktiviteter - løsningen her kunne jo så være at man som forælder bad ham tage nogle andre sko på i skole, eller gav ham et par billigere kondisko med som han kunne skifte til.
2
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf A 7 » 27. okt 2018, 08:01

Hewlett skrev:Altså. Hvis man nu vinkler den lidt anderledes og med fokus på, at det er hans hobby, en passion, og ikke prisen og de penge der er brugt, er det så værre end de 9-årige børn der f.eks. dyrker dyrere hobbyer på højt niveau (f.eks. ridning med egen dyr pony fra det rigtige opdræt).

Ja, det er tidligt (og ikke almindeligt) at interessere sig for lige præcis tøj, men ville der stadig blive set skævt til ham hvis han om 10 år er en verdenskendt topdesigner der fortæller, at han i sin barndom gik meget op i sit tøj og sin stil og at hans forældre støttede ham fordi de havde råd?

Det eneste jeg synes er lidt ærgerligt er, at han passer så godt på sit tøj og sine sko at han ekskluderer sig selv fra sociale aktiviteter - løsningen her kunne jo så være at man som forælder bad ham tage nogle andre sko på i skole, eller gav ham et par billigere kondisko med som han kunne skifte til.


Det kunne man måske mene, men der nævnes jo, at det er en modetrend. Så det tyder på, at det ikke er bare er noget, netop den dreng brænder for, men bare er det sædvanlige go with the flow, så man ikke føler sig udenfor.

Jeg tør godt sætte tre flasker Barolo på, at vi ser ham i Luksusfælden om nogle år.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Akehurst2 » 27. okt 2018, 08:15

Hewlett skrev:Altså. Hvis man nu vinkler den lidt anderledes og med fokus på, at det er hans hobby, en passion, og ikke prisen og de penge der er brugt, er det så værre end de 9-årige børn der f.eks. dyrker dyrere hobbyer på højt niveau (f.eks. ridning med egen dyr pony fra det rigtige opdræt).

Ja, det er tidligt (og ikke almindeligt) at interessere sig for lige præcis tøj, men ville der stadig blive set skævt til ham hvis han om 10 år er en verdenskendt topdesigner der fortæller, at han i sin barndom gik meget op i sit tøj og sin stil og at hans forældre støttede ham fordi de havde råd?

Det eneste jeg synes er lidt ærgerligt er, at han passer så godt på sit tøj og sine sko at han ekskluderer sig selv fra sociale aktiviteter - løsningen her kunne jo så være at man som forælder bad ham tage nogle andre sko på i skole, eller gav ham et par billigere kondisko med som han kunne skifte til.


Men han køber jo bare? Når man ser omtaler om topdesignere, der fortæller om hvordan det var deres interesse helt fra de var børn, så handler det om, hvordan de fra en tidlig alder selv syede og forandrede deres tøj og skabte noget. Ham her køber jo bare noget tøj med nogle store logoer på.
7
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Akehurst2 » 27. okt 2018, 08:16

SurSødSovs skrev:
Sof skrev:Far er markedschef i et IT-konsulentfirma. Der er ikke lige nogle billeder af mor hans på Instagram.

Men efter at have kigget på insta, så tænker jeg at lille Oliver nok godt gad spille fodbold i skolegården, eftersom at storebror spiller fodbold på en form for elite-hold.


Fordi alle dtenge bare skal synes fodbold er sejt? Eller fordi alle små drenge vil det samme som storebror?


Altså, han siger jo selv, at han fravælger fodbold i frikvarteret på grund af skoene. Det lyder da som om, han ellers gerne ville spille fodbold.
4
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Hewlett » 27. okt 2018, 08:54

A 7 skrev:
Hewlett skrev:Altså. Hvis man nu vinkler den lidt anderledes og med fokus på, at det er hans hobby, en passion, og ikke prisen og de penge der er brugt, er det så værre end de 9-årige børn der f.eks. dyrker dyrere hobbyer på højt niveau (f.eks. ridning med egen dyr pony fra det rigtige opdræt).

Ja, det er tidligt (og ikke almindeligt) at interessere sig for lige præcis tøj, men ville der stadig blive set skævt til ham hvis han om 10 år er en verdenskendt topdesigner der fortæller, at han i sin barndom gik meget op i sit tøj og sin stil og at hans forældre støttede ham fordi de havde råd?

Det eneste jeg synes er lidt ærgerligt er, at han passer så godt på sit tøj og sine sko at han ekskluderer sig selv fra sociale aktiviteter - løsningen her kunne jo så være at man som forælder bad ham tage nogle andre sko på i skole, eller gav ham et par billigere kondisko med som han kunne skifte til.


Det kunne man måske mene, men der nævnes jo, at det er en modetrend. Så det tyder på, at det ikke er bare er noget, netop den dreng brænder for, men bare er det sædvanlige go with the flow, så man ikke føler sig udenfor.

Jeg tør godt sætte tre flasker Barolo på, at vi ser ham i Luksusfælden om nogle år.


Det nævnes også at det er samleobjekter for ham. Og en hobby.
0
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Fynerfin82 » 27. okt 2018, 09:01

Umiddelbart så bruger vi det samme beløb på tøj om året, som de bruger på en gennemsnitlig måned. Men det er også utroligt fjernt for både min mand og jeg at gå op i mærker og design, så det ville være underligt hvis vores børn gik op i det, i så tidligt en alder.

Jeg synes at folk må gøre præcis hvad de vil med deres penge, men jeg synes det er synd at det virker til at det dyre tøj begrænser ham i at lege med sine jævnaldrende.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf hotlips » 27. okt 2018, 13:13

Hewlett skrev:Altså. Hvis man nu vinkler den lidt anderledes og med fokus på, at det er hans hobby, en passion, og ikke prisen og de penge der er brugt, er det så værre end de 9-årige børn der f.eks. dyrker dyrere hobbyer på højt niveau (f.eks. ridning med egen dyr pony fra det rigtige opdræt).

Ja, det er tidligt (og ikke almindeligt) at interessere sig for lige præcis tøj, men ville der stadig blive set skævt til ham hvis han om 10 år er en verdenskendt topdesigner der fortæller, at han i sin barndom gik meget op i sit tøj og sin stil og at hans forældre støttede ham fordi de havde råd?

Det eneste jeg synes er lidt ærgerligt er, at han passer så godt på sit tøj og sine sko at han ekskluderer sig selv fra sociale aktiviteter - løsningen her kunne jo så være at man som forælder bad ham tage nogle andre sko på i skole, eller gav ham et par billigere kondisko med som han kunne skifte til.


Det kan jeg ikke rigtig se ske, han siger jo selv han går meget op i mærket, jeg har aldrig hørt om en af de helt store designere der var startet med at gå op i den slags, det er jo meget kreative mennesker og det er ret gennemgående at de på en eller anden måde kigger på form og farve og har gjort det tidligt.. Jeg kan huske jeg engang læste om Chanel der jo i første omgang blev berømt for det helt enkle, hun fortalte om det virkede helt forstyrrende på hende når hun mødte nye damer iført sådan et kæmpe skrud og hun havde svært ved at abstrahere fra det.

Der er sikkert undtagelser men det er jo oftest de har skilt sig ud fordi de har valgt noget der ikke lige kunne købes færdigsyet fra et stativ, og så vist jeg kan forstå er det stadig bare stangtøj der er tale om den dreng går op i.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Akehurst2 » 27. okt 2018, 13:46

achillaxedprune skrev:Det må være en rig familie, hvis de har brugt over 10.000 kr. om måneden på designertøj til deres yngste barn (ud af 3). Jeg er ligeglad med hvad folk bruger deres penge på, men når de taler om der kun handler om prioriteter og at den 9-årige også selv betaler for en del af det, slår det mig meget virkelighedsfjernt! :lol:



Ej, det er også meget 'lad dem da spise kage'-agtigt. De færreste kan prioritere for 250.000 kr. designertøj til en niårig ved at fravælge den nye iphone.
5
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Honningprut » 27. okt 2018, 17:50

Nej. Det har han ikke, og det får han heller ikke.

Jeg prøver at lærer min søn at man ikke bliver mere lykkelig af materialisme.
1
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf didaa » 30. okt 2018, 16:30

Akehurst2 skrev:
achillaxedprune skrev:Det må være en rig familie, hvis de har brugt over 10.000 kr. om måneden på designertøj til deres yngste barn (ud af 3). Jeg er ligeglad med hvad folk bruger deres penge på, men når de taler om der kun handler om prioriteter og at den 9-årige også selv betaler for en del af det, slår det mig meget virkelighedsfjernt! :lol:



Ej, det er også meget 'lad dem da spise kage'-agtigt. De færreste kan prioritere for 250.000 kr. designertøj til en niårig ved at fravælge den nye iphone.


Præcis. Det virker som en søgt retfærdiggørelse af nogle ret ekstreme livsprioriteringer som forældre.

Jeg synes som flere andre også at det er ret trist at være så optaget af en eksklusiv livsførelse som 9-årig, og jeg kan være bekymret for hvordan drengen ser på andre, både børn og voksne, som ikke har adgang til eller prioriterer andre værdier. Børn kan være ret barske i deres valg af venskaber, og vil gøre meget for at høre til. Men det er jo ikke ham, men forældrene der styrer de valg, og det må de helt selv om. Noget andet er det massive overforbrug som jeg personligt synes er forkert, og det gælder både hos børn og voksne som køber meget mere end de har brug for.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Wizzze » 30. okt 2018, 17:21

Synes altså der er nogle fedtede forældre i denne tråd :-D
:sarkasme:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6298
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14878

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Ata » 31. okt 2018, 09:36

Vi bruger cirka 9-10.000 kr. om året på tøj og sko til TO børn. Så nej, der er ikke lige for 250.000 i garderoben hos den 9-årige. Måske er der for 10.000 hvis vi tæller ALT med...
0

Tilbage til "Mode"