Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
mitze
Indlæg: 205
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:58
Kort karma: 27
Likede indlæg: 190

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf mitze » 1. jan 2016, 00:22

Tak for hyggelig læsning allesammen.
Sov godt når I kommer dertil, godnat :kys:
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25709

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Delfin » 1. jan 2016, 00:22

Fillie skrev:
tjald62 skrev:
Fillie skrev:
Sukisaki skrev:@fillie - ja de skal tjekke om du stadig er syg. Hvis du bliver raskmeldt har din arbejdsplads ikke længere ret til refusion


Okay, det giver jo fin mening. Det regnede jeg dog også med. Men når jeg bliver raskmeldt, hvilket jeg da håber sker inden for overskuelig tid, skal jeg vel ikke umiddelbart have mere med nogen instanser at gøre, før jeg ikke længere er ansat og overgår til a-kassen? Min ansættelse udløber den 31. maj. Tak for dit svar! :kys:


Selv om at du bliver raskmeldt så skal du stadigvæk komme på besøg på jobcenteret eller fagforeningen :)


Det, der undrer mig, er, at jeg skal komme på Jobcenteret, hvis jeg ikke længere er sygemeldt, og der derfor ikke udbetales refusion, men jeg blot får min løn i opsigelsesperioden, hvor jeg er fritstillet. Jeg tænker, at jeg jo ikke har noget med a-kassen at gøre, før jeg skal i gang der, og hvilken interesse har kommunen i mig, hvis de ikke udbetaler penge, fordi jeg er raskmeldt og får løn i nogle måneder. Giver jeg mening? Men jeg skal helt klart have læst op på reglerne, når hovedet kører lidt bedre. Desuden har jeg en fagforening, som i den grad har støttet mig, siden før jeg sygemeldte mig, og jeg har en samtale med min trivselskonsulent på tirsdag, som er aftalt før jul, og selvom hun ikke sidder i a-kassen, ved hun sikkert nogle ting.


Du giver fuldt ud mening, og jeg vil anbefale dig at tage en grundig snak med din fagforening om, hvilke regler og procedurer, der gælder i din situation, og hvordan du forholder dig, når opsigelsesperioden slutter.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15648
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 1. jan 2016, 00:23

Jeg tror min bærbar er stået af for nu. I hvert fald vil det ikke online længere. Så jeg tror jeg trækker mig så småt for nu og hopper under dynen med en film og nogle chips. Men jeg kigger forbi via mobilen ;)
6
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 00:25

Kommodedyret skrev:Pew ha, jeg har heldigvis fået mine evalueringer overstået.
Har været til tandlæge og a-kasse-møde, henholdsvis i går og forgårs. Så nu tør jeg snart ikke modtage flere bedømmelser, mine nerver klarer det ikke! :nerve: :gisp:

Nå, nu vil jeg trøstespise lidt is. Da jeg var ung lærte jeg i Beverly Hills, at man altid skal trøstespise is hvis der er bare det mindste i vejen. Så det gør jeg :D


Der skal popcorn på så!
3
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Kommodedyret » 1. jan 2016, 00:25

..
Senest rettet af Kommodedyret 1. jan 2016, 15:45, rettet i alt 1 gang.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 00:27

2SHY skrev:Sebastian er endelig vågnet op til dåd... eller... ja han er da i hvert fald vågen men træt :træt:


Min kat er forsvundet, og luften er gået af hunden. Jeg prøvede den der tørklædeindbinding, men det hjalp nu ikke det store. Det er nok bedre til små hunde, eller noget.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Kommodedyret » 1. jan 2016, 00:27

Guilded_Lily skrev:
Kommodedyret skrev:Pew ha, jeg har heldigvis fået mine evalueringer overstået.
Har været til tandlæge og a-kasse-møde, henholdsvis i går og forgårs. Så nu tør jeg snart ikke modtage flere bedømmelser, mine nerver klarer det ikke! :nerve: :gisp:

Nå, nu vil jeg trøstespise lidt is. Da jeg var ung lærte jeg i Beverly Hills, at man altid skal trøstespise is hvis der er bare det mindste i vejen. Så det gør jeg :D


Der skal popcorn på så!


Hmmpf.

Jeg vil gerne lige evaluere den is jeg spiste, faktisk.

Det var en oreo is. Jeg synes at den smagte af margarine, ikke særlig cookieagtig.

Kun et point herfra. :wacko:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19074

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Flora » 1. jan 2016, 00:27

Jeg vil også hoppe i seng. Tusind tak for en hyggelig aften. Det har været super hyggeligt at holde nytår med jer :)
2
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Fillie » 1. jan 2016, 00:28

Guilded_Lily skrev:
Fillie skrev:...


Har du kontaktet din fagforening?


Ja, de har været med mig fra før, jeg sygemeldte mig, og indtil videre været en uvurderlig støtte. Jeg mailede min trivselskonsulent umiddelbart efter, jeg fik opsigelsen, så det ligger til hende, når hun kommer fra juleferie. Jeg har et planlagt møde med hende på tirsdag, og som jeg skrev til Tjald, ved hun sikkert noget om, hvordan det foregår med Jobcenteret, hvor jeg faktisk skal til møde på mandag.
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Fillie » 1. jan 2016, 00:30

Sukisaki skrev:@fillie Det ved jeg faktisk ikke - medmindre du er blevet fritstillet skal du jo tilbage på arbejde i opsigelsesperioden. Hvis du er fritstillet og raskmeldt ved jeg ikke helt hvad der skal ske.


Jeg er fritstillet i hele opsigelsesperioden og har fem måneders opsigelse. Jeg er jo sygemeldt nu men håber da, at jeg bliver rask, inden de fem måneder er gået...
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 00:31

sigge skrev:Jeg tror, folk har sparet lidt på fyrværkeribudgettet her i år. Jeg synes ikke, der er helt så meget, som der plejer at være. Men der er stadig en del, så jeg er glad for, at jeg huskede at lukke vinduet i soveværelset tidligere på aftenen, så jeg ikke skal gå i seng i lugten af krudtrøg.


Jeg tror sørme, der var flere hjemme her i området i år. Der var i hvert fald mere at se på - så det tog lidt længere tid ude i forhold til de seneste år. I år fik jeg også mulighed for at vade op på en bakke et stykke væk og se ud over de tre nabobyer. Det var fint :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25709

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Delfin » 1. jan 2016, 00:33

Fillie skrev:
Guilded_Lily skrev:
Fillie skrev:...


Har du kontaktet din fagforening?


Ja, de har været med mig fra før, jeg sygemeldte mig, og indtil videre været en uvurderlig støtte. Jeg mailede min trivselskonsulent umiddelbart efter, jeg fik opsigelsen, så det ligger til hende, når hun kommer fra juleferie. Jeg har et planlagt møde med hende på tirsdag, og som jeg skrev til Tjald, ved hun sikkert noget om, hvordan det foregår med Jobcenteret, hvor jeg faktisk skal til møde på mandag.


Mødet på mandag skal du helt sikkert dukke op til, når du stadig er sygemeldt. Du skal nok heller ikke have alt for travlt med at raskmelde dig, før du føler dig rigtigt klar til det. Du skal jo kunne overbevise a-kassen om, at du er til rådighed for arbejdsmarkedet.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 00:36

Daine skrev:Og godt nytår :)

Jeg har stået på min svalegang og kigget på fyrværkeriet. Jeg står altid og tænker på året der er gået og året der kommer, det er både trist og skræmmende. Underligt nok aldrig en glad følelse. Måske det er lidt som juleaften, man bliver ramt af blues. Øv, altså. Jeg må vist hellere vente med at gå i seng, ellers ender jeg med at tude mig i søvn.


:kys:

Jeg har slet ikke haft tid til den sædvanlige eftertænksomhed i år, og jeg kan mærke, det har påvirket min aften. Derfor var det rart lige at stikke af fra familien et kvarters tid, mens jeg så resterne af fyrværkeriet over nabolandsbyerne. Men det hjalp ikke det store, dog. Jeg føler mig ikke lige så klar til et nyt år, som jeg plejer :(
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 00:37

Daine skrev:Mit vækkeur er gået i stå :gruble: Kl. 23.55 for at være helt nøjagtig. Det er forhåbentlig ikke et dårligt varsel?


Et tegn på at give dig tid til den der eftertænksomhed, måske? :kys:
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 00:40

Daine skrev:
Jamen bare fremtiden. Vil jeg nu kunne klare det økonomisk at jeg har købt hus? Vil min arbejdssituation blive afklaret til min tilfredshed? Bliver 16 det år, jeg kommer til at møde nye mennesker irl? Og hvad med kærligheden? Det er pænt svært at møde nogen, når man helst er hjemme.


Som sagt, bare nytårsblues. Det forsvinder igen, jeg skal bare lige se noget dårligt tv og slappe lidt af.


Med mindre du er gået i seng (jeg er stadig i gang med at læse op, jo), kan jeg varmt anbefale koncert med TV2 på, ja, TV2.

Det var min mors yndlingsband på dansk grund, og min barndom er spækket med god, dansk popmusik, så det må jeg lige se lidt mere af - hun er her i sjælen, føler jeg :) Desværre kunne sønnen ikke mere. Nu snorker han på den anden sofa...
1

Tilbage til "Generelt"