Nytårstalen -hvad synes du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24475

Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf Moxy-lady » 31. dec 2015, 17:13

Sidder og ser dronningens nytårstale og har mange tanker :)

Hvor var det synd at hun fik rodet rundt i kortene, men synes at hun klarede det meget godt alligevel.
Synes at det var fedt at hun (imo) fik sendt en lille sviner afsted mod vores fremmedfjendske regering og de mennesker der ikke ønsker at hjælpe flygtningene.

Tror I at hun har haft en hånd med i spillet, ift. Henriks pension? Er han blevet for meget besvær, parret med hans eget dårlige helbred?
5
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf Delfin » 31. dec 2015, 17:16

Manden bliver 82 i år. Jeg tror ganske enkelt ikke, han orker længere, og hånden på hjertet, hvor mange af os har lyst til at arbejde til vi er over 80 år gamle?
10
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1727
Kontakt:

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf Dime » 31. dec 2015, 17:17

Jeg forventer oprør og eventuelt en revolution på Østerbro, efter der med at børn kan tåle at falde og slå knæet lidt...
18
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24475

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf Moxy-lady » 31. dec 2015, 17:17

Haha, ja, Dime. Det var rigtig fedt!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf icelady » 31. dec 2015, 17:28

Det bedste (for mig) var ubetinget hendes hentydning til overpylrede forældre.
11
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf Firebird » 31. dec 2015, 17:32

Dronningen blev politisk. Hun havde det helt klart svært med talen, og jeg mistænker hende for at demonstrere imod ordlyden i en del af talen. Jeg holdt især af delen hvor hun talte om sammenholdskraften, og at man ikke skal føle sig så pisse speciel. Jeg elsker min dronning. :lun: :dåne: Hun påpegede at vi ikke skal være så spelt, men at vi skal leve livet på godt og ondt. Så stak Hendes majestæt igen igen til fremmedhadet. Det kan jeg godt elske hende for. Du skal møde mennesker, ikke religion eller hudfarve. Det synes jeg Vores dronning fik formidlet sublimt. Okay. Jeg er en super royalist. Shoot me. :)
11
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf icelady » 31. dec 2015, 17:35

Firebird skrev:Dronningen blev politisk. Hun havde det helt klart svært med talen, og jeg mistænker hende for at demonstrere imod ordlyden i en del af talen. Jeg holdt især af delen hvor hun talte om sammenholdskraften, og at man ikke skal føle sig så pisse speciel. Jeg elsker min dronning. :lun: :dåne: Hun påpegede at vi ikke skal være så spelt, men at vi skal leve livet på godt og ondt. Så stak Hendes majestæt igen igen til fremmedhadet. Det kan jeg godt elske hende for. Du skal møde mennesker, ikke religion eller hudfarve. Det synes jeg Vores dronning fik formidlet sublimt. Okay. Jeg er en super royalist. Shoot me. :)



*plaf* Så er du skudt . :D

Ej, jeg er meget enig med dig. :)
Jeg er hverken glødende royalist eller modstander af konehuset... det er der bare.
Alligevel skal jeg se hendes nytårstaler, for jeg kan godt lide, hun lige prikker til danskerne og deres opfattelse af sig selv.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1727
Kontakt:

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf Dime » 31. dec 2015, 17:35

Blot en tanke... Men hvor sjovt ville det lige være, hvis kongprinsgemalen blev pensioneret i al offentlighed som en overraskelse? :D
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf landsbytossen » 1. jan 2016, 01:18

Det om børns ret til at gøre egne erfaringer var en kommentar til Prins Christians svømmetur i Australien, hvor nogle forsøgte at lave en stor historie om, han var døden nær. Jeg ser den som opbakning til kronprinseparret, at de ikke overbeskytter deres børn.

Der var ingen sviner til "vores fremmedfjendske regering" (citat fra startindlæg). Hun sagde, Danmark skal hjælpe men stillede samtidig spørgsmålet, hvor mange vi kan hjælpe og hvordan det bedst gøres.
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf kidkomb » 1. jan 2016, 02:41

Jeg synes det er fint at hun ikke benytter sig af en telepromter. Der er noget autentisk over kortene. Og noget tradition.
Vi jokede med, at den medarbejder, der har haft talen til transskription, ikke fik lagt kortene tilbage i den rigtige rækkefølge og at livgarden var nødt til at likvidere ham efterfølgende :deer:

Vi undrede os over, hvorfor prinsgemalens pension ikke blev bekendtgjort i en pressemeddelelse fra kongehuset på et andet tidspunkt. Det virkede malplaceret. Måske gad hun ikke alle spørgsmålene og ville gerne selv overbringe nyheden. Måske var tanken, at flest muligt mennesker på denne måde ville få beskeden.

Jeg synes det var en fin, omend forudsigelig og ret tyndbenet, tale.
Og så nævnte hun ikke rum-Andreas. Det ville jeg ellers have oddset på. Godt jeg ikke gjorde det :D
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf Wizzze » 1. jan 2016, 10:32

På Østerbro smilte vi af den med de overbeskyttede børn, men snakkede om at talen egentlig var lidt tam, og så kom overraskelsen til sidst, og så var der da samtaleemne til forretten :lol:

Jeg troede egentlig at hele flygtningen debatten ville have fyldt mere og med mere løftet pegefinger. :gruble:

At Henrik vil trække sig tilbage kan ikke rigtig få mit blod i kog.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf dgd2007 » 1. jan 2016, 10:57

FruDulle skrev:Er jeg den eneste som ikke helt forstår alle dem som skriver at det er det tætteste man kommer på en skilsmisse? Læste en der udtalte at var det et alm par ville man sige at man holde pause. Man er gammel, lad ham da gå på pension

Han boycottede jo hendes 75 års føs'da' - og har også været ude et par gange med sin sædvanlige jamren over, at han ikke bliver kaldt konge. Så det er jo ikke så mærkeligt, hvis nogle grubler over, hvad man skal lægge i dette arrangement :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf Fru Sunshine » 1. jan 2016, 12:49

dgd2007 skrev:
FruDulle skrev:Er jeg den eneste som ikke helt forstår alle dem som skriver at det er det tætteste man kommer på en skilsmisse? Læste en der udtalte at var det et alm par ville man sige at man holde pause. Man er gammel, lad ham da gå på pension

Han boycottede jo hendes 75 års føs'da' - og har også været ude et par gange med sin sædvanlige jamren over, at han ikke bliver kaldt konge. Så det er jo ikke så mærkeligt, hvis nogle grubler over, hvad man skal lægge i dette arrangement :)

Det kunne jo tænkes, at han rent faktisk var syg.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf Fru Sunshine » 1. jan 2016, 12:52

adagio skrev:
Dime skrev:Jeg forventer oprør og eventuelt en revolution på Østerbro, efter der med at børn kan tåle at falde og slå knæet lidt...


Den del var jeg faktisk lidt ærgerlig over. Forældre skal høre meget om hvor rædselsfulde de er for tiden - curlingforældre og alt det. Jeg synes ikke der er brug for at dronningen slutter sig til forældrebasherkoret.

Ærligt talt, så var det på sin plads.
Der er godt nok mange rædselsfulde forældre, der skaber små uhyrer, som det så er os andre, der må slås med. Lad dog ungerne lege.
15
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Nytårstalen -hvad synes du?

Indlægaf Flora » 1. jan 2016, 13:22

Helt ærligt, så synes jeg en god tale er en man ikke læser op. Det er fint at have papirer at støtte sig til, men man må sgu lige have øvet sig nok på talen til man kan nøjes med at kaste et blik i papirerne i ny og næ. Hvis man er nødt til at sidde og læse op og derved miste øjenkontakten til lytterne (seerne), så må man sgu have en teleprompter. Det der famlen rundt i ordene og med næsen konstant i papirerne, får mig altså lidt til at tænke hun måske burde følge med Henrik på pension.
2

Tilbage til "Livets forhold"