Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Newsugar » 1. jan 2016, 12:13

Selvom jeg gik i seng kl.1 fik jeg ingen søvn før ved 5 tiden, der blev holdt vild fest nedenunder. Nu sidder jeg så i lufthavnen og har en masse forsinkelser forude, det bliver en lang dag, aften og nat :(
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21056

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 1. jan 2016, 12:51

God... Morgen? :genert:
6
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36803

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daine » 1. jan 2016, 13:37

God eftermiddag Shy :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21056

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 1. jan 2016, 13:51

Jeg må godt for jeg sov først kl 7 ;)

Til gengæld drømte jeg en sær drøm hvor der havde været indbrud i min bil, der vel at mærke intet af værdi indeholder og (måske) derfor havde de trukket sæder og sele og min mobilholder ud :stoned:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36803

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daine » 1. jan 2016, 13:55

Selvfølgelig må du det. Lige præcis i dag er der ingen der ser skævt til en, hvis man først står op sidste på eftermiddagen :D

Jeg sov godt og trygt fra ca. 1.30. Der var ingen af de her gigantbrag ud på morgenen, som der ellers tit er. Stod op ved 8-tiden og flaer nu ud på sofaen med NCIS LA :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 14:00

Godeftermiddag... Vi sov til kl. 12! :8:

Nu sidder jeg og kæmper med at få min telefon til at caste netflix på tv'et - jeg skal se The Boy In The Stribed Pajamas, fordi mine elever skal lave en filmanalyse på den. Men det kager, så jeg må nok krybe op af sofaen og rode dvd-skabet igennem... Imens æder vi chipsrester, og manden tager McD-mad med hjem :genert:
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21056

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 1. jan 2016, 14:04

Guilded_Lily skrev:Godeftermiddag... Vi sov til kl. 12! :8:

Nu sidder jeg og kæmper med at få min telefon til at caste netflix på tv'et - jeg skal se The Boy In The Stribed Pajamas, fordi mine elever skal lave en filmanalyse på den. Men det kager, så jeg må nok krybe op af sofaen og rode dvd-skabet igennem... Imens æder vi chipsrester, og manden tager McD-mad med hjem :genert:

Åh puha... Det er altså en barsk film :trist: Men også god. Bogen er også udmærket synes jeg selvom nogle har været meget kritiske overfor den fordi de mener den er for simplificeret og drengen på en eller anden måde virker for barnlig i sin opfattelse. Men helt ærligt... Hvis man lever så beskyttet og priviligeret et liv og man måske er temmeligt naivt anlagt, så er det måske ikke underligt hvis man ikke helt har forståelsen for situationens alvor
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21056

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 1. jan 2016, 14:05

Nå jeg vil også smide en film på. Jeg kan i øvrigt se at 4. sæson af New Girl er kommet på den danske Netflix så den vil jeg glæde mig til på et andet tidspunkt :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21056

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 1. jan 2016, 14:51

Kan du ikke drikke dig en kæp i øret og se om den skriver sig selv? :slem:

Ej jeg kender det og savner det ikke :ae: Måske det hjælper at strukturere det lidt? Skriv en time og hold en pause :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daphne » 1. jan 2016, 15:24

Er lige gået i gang med "Olsenbanden går amok" på TV2 efter lidt blandet tv fra "morgenen" af med bl.a. Mr. Beans Nytår, resten af Linie 3 fra i går, og lidt af Cirkusrevyen 2015. Vi har fået lækker brunch for nogle timer siden, og regner med vi skal have pølsehorn snart - det er ren hygge :D

nytårsbrunch.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21056

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 1. jan 2016, 15:39

^ Årh det ser godt ud :love: :savl:

Jeg har fået granatæble skyr yoghurt og appelsinjuice, har spist de sidste af de chips jeg tog hul på i går og småsnacket lidt i slikket. Nu er jeg i gang med Stadig Alice - virkelig ikke muntert men det vidste jeg jo godt fra bogen

Vi har nem aftensmad for der er masser af rester fra i går, så det er både nemt og lækkert
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 16:25

2SHY skrev:Åh puha... Det er altså en barsk film :trist: Men også god. Bogen er også udmærket synes jeg selvom nogle har været meget kritiske overfor den fordi de mener den er for simplificeret og drengen på en eller anden måde virker for barnlig i sin opfattelse. Men helt ærligt... Hvis man lever så beskyttet og priviligeret et liv og man måske er temmeligt naivt anlagt, så er det måske ikke underligt hvis man ikke helt har forståelsen for situationens alvor


Det er den, ja, men den er god til analyse på mange punkter. Jeg har set den nogle gange, men har først lige læst bogen. Jeg bruger et par kapitler derfra, for at de kan få indtrykket af, hvordan der ofte er forskel på tekst og film. Sådan gør jeg som regel, når jeg bruger film i undervisningen. Bogen fremstiller Bruno mere uvidende og naiv end filmen, det har du ret i - men som du skriver, så har opdragelsen og den del, at familien holdtes i uvidenhedens mørke lys og indoktrineringen fik gode vilkår en stor del af ansvaret for fremstillingen af Bruno. Det irriterer mig dog lidt, at Løjtnant Kotlers forflyttelse til fronten ikke får samme årsagsbeskrivelse som i bogen. Men det kunne lige så vel have været pga. hans fars flugt til Schweiz at gøre som med affæren med moren.

Nå, jeg blev så opslugt, at jeg helt glemte at fokusere på lys- og lydsiden, så jeg bliver sgu nødt til at se den igen snart :lol:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 16:27

Allmost_Famous skrev:Jeg giiiiiiiiiiiiiiiider ikke skrive min opgave. Gider nogen godt komme og gøre det for mig? Så giver jeg både fodmassage, og is, og cola, og daggamle chips, og evig taknemmelighed. Det er en go' deal :slem:


Det er faktisk fristende, men jeg har desværre et ret begrænset kendskab til DSA - hvilket er et problem, idet jeg har fået en ny elev, der har et ekstremt begrænset ordforråd på dansk og derfor nærmest intet får ud af den daglige undervisning. Det rettes der heldigvis op i det nye år, men puh, det har været en udfordring!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 16:28

Daphne skrev:Er lige gået i gang med "Olsenbanden går amok" på TV2 efter lidt blandet tv fra "morgenen" af med bl.a. Mr. Beans Nytår, resten af Linie 3 fra i går, og lidt af Cirkusrevyen 2015. Vi har fået lækker brunch for nogle timer siden, og regner med vi skal have pølsehorn snart - det er ren hygge :D

nytårsbrunch.jpg


Øj, det ser godt ud! Jeg har SÅ dårlig samvittughed over de chips, jeg har konsumeret - og manden kommer snart med McD-mad. Det er SIDSTE dag i denne ferie med snask og dovenskab!
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daphne » 1. jan 2016, 18:25

Guilded_Lily skrev:
Daphne skrev:Er lige gået i gang med "Olsenbanden går amok" på TV2 efter lidt blandet tv fra "morgenen" af med bl.a. Mr. Beans Nytår, resten af Linie 3 fra i går, og lidt af Cirkusrevyen 2015. Vi har fået lækker brunch for nogle timer siden, og regner med vi skal have pølsehorn snart - det er ren hygge :D

nytårsbrunch.jpg


Øj, det ser godt ud! Jeg har SÅ dårlig samvittughed over de chips, jeg har konsumeret - og manden kommer snart med McD-mad. Det er SIDSTE dag i denne ferie med snask og dovenskab!


Man skal bestemt ikke have dårlig samvittighed over chips sådan en dag som i dag - de kommer også på bordet herhjemme snart - med dip! :D
1

Tilbage til "Generelt"