Fælles vægttabstråd

Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 6. nov 2018, 10:04

SurSødSovs skrev:
Fynerfin82 skrev:Når chefen (SurSødSovs) siger jeg skal, så gør jeg det selvfølgelig :engel: Så var på vægten i dag og det var faktisk okay, især fordi jeg har mens.

Fynerfin82
Samlet vægttab: 11, 1kg.
Antal uger med vægttab: 15
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - 0,3 kg
Nuværende vægt: 75,0kg
Mål: 66 kg.


:banan: Flot! Og er det ikke rart at få overstået?


Jo, det var faktisk meget rart :)

Er du blevet frisk igen?
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 6. nov 2018, 10:12

Føj da, det lyder ikke rart. Tænker at det er meget fint at give et heads up på hvorfor du måske nærmest løber ud af døren. Håber din penicillin hurtigt giver effekt, så du kan blive helt frisk igen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 7. nov 2018, 19:06

Jeg fik ligesom aldrig gjort mere.

Vi røg ind i nogle skoldkopper, halsbetændelse, ferie og alle muligt andre undskyldninger. :rulle:

Må man køre med undercover-vægt? :genert:
0
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf cea » 7. nov 2018, 21:07

Jeg vil rigtig gerne være med hvis jeg kan nå det?

Jeg startede mit vægttab 14 juli, efter en uge i sommerhus begyndte jeg at tage på efter at have født min sidste søn, og det ville jeg simpelthen ikke. Så begyndte at cykle og derefter har jeg været på en 10 ugers bootcamp og er lige nu ved at tage et intensivt træningskursus på 4 uger med 4 træninger om ugen, samtidig med at jeg går til aquafitness 1 gang om ugen. det er gået ok med vægten men den har lige stået stille i 3 uger men er endelig begyndt at røre på sig igen.

cea
Samlet vægttab: 11,5 kg
Antal uger med vægttab: 16
Startvægt i uge 28: 106 kg
Ugens ændring i vægt:
Nuværende vægt: 94,5
Mål: 65 kg
0
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 8. nov 2018, 06:27

cea skrev:Jeg vil rigtig gerne være med hvis jeg kan nå det?

Jeg startede mit vægttab 14 juli, efter en uge i sommerhus begyndte jeg at tage på efter at have født min sidste søn, og det ville jeg simpelthen ikke. Så begyndte at cykle og derefter har jeg været på en 10 ugers bootcamp og er lige nu ved at tage et intensivt træningskursus på 4 uger med 4 træninger om ugen, samtidig med at jeg går til aquafitness 1 gang om ugen. det er gået ok med vægten men den har lige stået stille i 3 uger men er endelig begyndt at røre på sig igen.

cea
Samlet vægttab: 11,5 kg
Antal uger med vægttab: 16
Startvægt i uge 28: 106 kg
Ugens ændring i vægt:
Nuværende vægt: 94,5
Mål: 65 kg


Velkommen til. Du giver den da virkelig gas med træningen :klap: :klap: Jeg læste et sted at det tog mellem 8 og 12 uger før man begynder at sætte muskler og at det derfor i en periode deromkring er normalt at vægten enten står stille eller går lidt op. Jeg har selv lige haft en længere periode, hvor vægten har kørt rundt i 76,x. Men nu er jeg endelig under og det virker til at den nu falder igen.

Jeg var ude at løbe i går. Og det gik mega godt :banan: Hende jeg løb med, var vildt imponeret, for jeg havde jo sagt at jeg overhovedet ikke kan løbe. Men efter adskillige mennesker både herinde og irl har anbefalet løbeprogram, besluttede jeg mig i weekenden for at give det et skud. Jeg forsøgte mig med et par løbeapps, men de fungerede ikke ordentligt, så nu løber jeg med min crossfit app og så er det helt faste intervaller. Men det gav en fantastisk løbetur i går, hvor vi løb 13 runder a 1,15 min.
1
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 8. nov 2018, 06:38

Bøtte skrev:Jeg fik ligesom aldrig gjort mere.

Vi røg ind i nogle skoldkopper, halsbetændelse, ferie og alle muligt andre undskyldninger. :rulle:

Må man køre med undercover-vægt? :genert:


Velkommen til. For min skyld, kan du fint køre med undercover-vægt. Hvis det ikke motiver dig at alle ser tallene, skal du gøre det, der passer bedst til dig.

Her er jeg /vi også eksperter i gode undskyldninger :genert: Og jeg synes det er virkelig nemt at komme på nogen, når man har små børn. Jeg er endelig ved at have fået lidt rygrad og kommer hurtigt tilbage på sporet, når vi har holdt ferie mv. Forsøger at motivere manden, men han er en regulær sofakartoffel.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 8. nov 2018, 12:23

SurSødSovs skrev:
Fynerfin82 skrev:
Bøtte skrev:Jeg fik ligesom aldrig gjort mere.

Vi røg ind i nogle skoldkopper, halsbetændelse, ferie og alle muligt andre undskyldninger. :rulle:

Må man køre med undercover-vægt? :genert:


Velkommen til. For min skyld, kan du fint køre med undercover-vægt. Hvis det ikke motiver dig at alle ser tallene, skal du gøre det, der passer bedst til dig.

Her er jeg /vi også eksperter i gode undskyldninger :genert: Og jeg synes det er virkelig nemt at komme på nogen, når man har små børn. Jeg er endelig ved at have fået lidt rygrad og kommer hurtigt tilbage på sporet, når vi har holdt ferie mv. Forsøger at motivere manden, men han er en regulær sofakartoffel.


Nåååååhhhh det er det, undercoverægt betyder :lol: Jeg er ret sikker på, her ikke er noget politi :D

Det vigtigste lige nu - altså vægttabsmæssigt- må være at komme op på hesten igen! Det, synes jeg kan være svært efter sådan en periode, fordi jeg mister modet.

Hvordan har dit gåpåmod det? Og vejer du dig selv eller motiverer det dig slet ikke?


Jo jeg vejer mig. Er bare ikke vild med at min vægt er offentlig :tie:

30/4 startede jeg på madlog. Tabte 8 kg. Der røg lidt på i ferien. Tabte det igen. Men nu er der røget 3 kg på igen. Det sker med det samme jeg slipper grebet.
Vi har er stramt program resten af året. Alle weekender skal vi noget. Men har bestemt at det simpelthen ikke skal være en undskyldning eller ender jeg jo året med at veje det samme som i april og det vil jeg ikke.

Pt prøver jeg at spise ud fra min sunde fornuft. Gå nogle lange ture med hunden og cykle på job.
I morgen melder jeg mig ind i et motionscenter med to fra min mødregruppe. Planen er at vi skal træne to gange om ugen.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 8. nov 2018, 13:30

Samlet vægttab:
Antal uger med vægttab: 1
Startdato: 7. november 2018
Ugens ændring i vægt:
Mål: 65 kg.


Lidt info på mig. Har forsøgt at tilpasse den til nin undercover vægt :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 9. nov 2018, 09:42

Jeg har fået trænet :banan:

Jeg har piskesmæld, så er starter blidt ud med 25 minutters cardio og 10-15 minutters øvelser/styrke.
4
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf cea » 9. nov 2018, 19:37

Fynerfin82 skrev:
cea skrev:Jeg vil rigtig gerne være med hvis jeg kan nå det?

Jeg startede mit vægttab 14 juli, efter en uge i sommerhus begyndte jeg at tage på efter at have født min sidste søn, og det ville jeg simpelthen ikke. Så begyndte at cykle og derefter har jeg været på en 10 ugers bootcamp og er lige nu ved at tage et intensivt træningskursus på 4 uger med 4 træninger om ugen, samtidig med at jeg går til aquafitness 1 gang om ugen. det er gået ok med vægten men den har lige stået stille i 3 uger men er endelig begyndt at røre på sig igen.

cea
Samlet vægttab: 11,5 kg
Antal uger med vægttab: 16
Startvægt i uge 28: 106 kg
Ugens ændring i vægt:
Nuværende vægt: 94,5
Mål: 65 kg


Velkommen til. Du giver den da virkelig gas med træningen :klap: :klap: Jeg læste et sted at det tog mellem 8 og 12 uger før man begynder at sætte muskler og at det derfor i en periode deromkring er normalt at vægten enten står stille eller går lidt op. Jeg har selv lige haft en længere periode, hvor vægten har kørt rundt i 76,x. Men nu er jeg endelig under og det virker til at den nu falder igen.

Jeg var ude at løbe i går. Og det gik mega godt :banan: Hende jeg løb med, var vildt imponeret, for jeg havde jo sagt at jeg overhovedet ikke kan løbe. Men efter adskillige mennesker både herinde og irl har anbefalet løbeprogram, besluttede jeg mig i weekenden for at give det et skud. Jeg forsøgte mig med et par løbeapps, men de fungerede ikke ordentligt, så nu løber jeg med min crossfit app og så er det helt faste intervaller. Men det gav en fantastisk løbetur i går, hvor vi løb 13 runder a 1,15 min.


Tak for velkomsten :)
Det er virkelig fedt at få trænet igennem og det bliver mærkeligt når mit 4 ugers forløb stopper, at jeg selv skla gøre noget, men må se om jeg ikke kan finde på noget, har heldigvis 2 x træninger om ugen resten af året.
Håber du har ret i det med vægtn, troede lige at der var begyndt at ske noget igen men nu er det stoppet igen
0
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 12. nov 2018, 06:45

SurSødSovs skrev:Vejedag: Har tabt mig 300 g. Hvilket normalt ville få mig til at opgive. Men 300 g i denne uge giver 1,1 kg på to uger. Det er bedre end intet!

Og jeg har været syg, spist kantinemad til frokost (skal jeg også næste uge) og spist ude to gange (en gang næste uge, men der er også kaffemik og biograf) Tror pokker, jeg har svært ved vægten


300 g tabt er bedre end intet. Og jeg tro på at det er bedre at det går langsomt og er til at holde ud, end at man hurtigt taber sig en 5 - 10 kg og så går fuldstændig død i det, fordi man skal undvære alt for mange ting. Jeg havde også en søndag i går, hvor vi fik brunch og senere kage, bestemt ikke noget man bør spise, hvis man vil tabe sig, men jeg er nødt til at kunne have disse hyggelige stunder, for ellers opgiver jeg helt den sunde livsstil.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 12. nov 2018, 07:27

Må jeg være med? :genert:

Samlet vægttab: 1,2
Antal uger med vægttab: 1
Startvægt 5 november 2018: 120 kg
Ugens ændring i vægt: -1,2 kg
Nuværende vægt: 118,8 kg
Mål: Under 100 kg lige her i første omgang.

:)
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 12. nov 2018, 07:41

Lidt baggrund:
Jeg har efter så mange år med PCO ramt 120 kilo nu. Det lyder voldsomt, men jeg er en høj pige med gode muskler da vi bor på landet og altid bevæger os/slæber hø og den slags. Nu synes jeg dog, at det er liiiiiiiige grov nok med dobbelthage/mave m.v. Og en ekstra motivation er min bedste venindes bryllup til juni, åh jeg vil så gerne være pæn i en kjole og høje sko den dag :lun:
Jeg var lidt overrasket over at det "kun" var 120, for jeg blev senest vejet hos min læge for 2,5 år siden, og der var det 115 kilo. Og jeg har egentligt ikke tænkt voldsomt meget over kosten, jeg ved vi faktisk spiser ret sundt. Slik/kage m.v. siger mig intet og jeg har ingen problemer med at sige nej tak. Jeg har desværre et stillesiddende job og en gammel knæ- og skulderskade, som gør hård motion meget svært.
Derfor, har vi nu købt et løbebånd, jeg skal som minimum gå en halv time på det hver dag, og det har jeg også gjort wup wup! Bonus - manden er også begyndt at bruge det.
Jeg logger al mit madindtag og har et dagligt kaloriemål på max 1550. Det går faktisk overraskende godt :) Jeg var 500 kalorier over i fredags, simpelthen pga øl, men ellers har jeg sagtens kunnet styre det, og endda været lidt under de fleste dage.
Jeg var noget overrasket i morges på vejedag (mandag), at der var røget 1,2 kilo på en uge. Jeg er vant til kæmpenederlag, fordi PCO´en ikke plejer at ville være med til at smide vægt overhovedet. Nu håber jeg der kan ryge lidt hver uge, så jeg ikke mister motivationen.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 12. nov 2018, 09:42

SurSødSovs skrev:1,2 kg er også virkeligt flot!

Jeg kan heller ikke motionere og det bliver hurtigt demotiverende i sig selv Jeg skal til at gå på arbejde (20 minutter hver vej) og så tænker jeg, jeg vil begynde på udstrækninger/yoga hjemme hver dag for at få følelsen af at bruge min krop til noget fornuftigt.

Men med hårdt arbejde på landet må du da have den følelse ind imellem?


Ja, men det giver jo ikke rigtigt noget. Det er jo mest noget med at slæbe rundt på en masse forskelligt, så mine biceps fejler i hvert fald ikke noget :lol: Og det er jo heller ikke hver dag, så jeg tænker ikke det tæller overhovedet, det har nok bare hjulpet med til, at jeg i det mindste ikke har taget mere på end jeg har på de 2,5 år siden sidste vejning. :)
0
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 180
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 430

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 12. nov 2018, 14:19

Må jeg også være med? :genert:

Jeg nåede for et par år siden min maks. vægt på 72 kg og fik i foråret tabt mig ned til 66 kg. Der gik sommerferie i den og efterfølgende har jeg haft SÅ svært ved at finde motivationen til at spise sundere og få dyrket motion. Jeg har hele tiden tænkt, at på mandag, SÅ går jeg i gang - så i dag køber jeg lige en pizza og køber noget slik. Det har resulteret i, at jeg nu ligger på 69,5 kg og jeg VIL ikke over 70 kg igen. Så nu skal jeg i gang. Og jeg tror, det hjælper mig, at jeg forpligter mig over for jer :D Min plan er, at spise sundere. Jeg må godt spise snacks og søde sager, hvis jeg er til sociale arrangementer, men skal begrænse mig. Og så vil jeg som udgangspunkt gerne gå min. 10.000 skridt om dagen. I starten tracker jeg min mad på Lifesum, fordi jeg ved, det hjælper mig, at skrive op, hvad jeg spiser. Jeg ved, jeg ikke gider det i længden, men jeg tror, det er en god kickstarter for mig.

Samlet vægttab:
Antal uger med vægttab:
Startvægt uge 46: 69,5
Ugens ændring i vægt:
Nuværende vægt: 69,5
Mål: 58
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"