Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 10. nov 2018, 03:40

Hvor meget justeat og circleK giver til bloggertyper.
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 10. nov 2018, 05:52

Hvilket dyr min hund har fundet et ben fra, ca 30 cm langt. først så troede jeg hare, ræv eller lign. men det er for stort et ben, selvom det er ret tyndt. resten ligger der stadig, men inde på en mark, så jeg tror jeg tager forbi senere i dag for at finde ud af hvad dyr det er.
0
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Queen Molly » 10. nov 2018, 08:42

Hvem der har taget de brune svampe fra familie guf poserne? Der var kun de lyserøde.

Det var i øvrigt dårligt slik. Slet ikke pengene værd.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 10. nov 2018, 08:51

At Røde Kors ikke selv kan se det forkerte i deres nyeste stunt.
Jeg havde meldt mig ud på stedet. Og nej, jeg er ikke flov over ikke at give penge til dem.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 10. nov 2018, 08:53

Ghattner skrev:Det undrer mig at offentlige toiletter og toiletter på fx restauranter der ikke har en knage til overtøj. De virker ellers til at være dyrt indrettet, så hvorfor kan de ikke lige investere i en fesen knage til ens jakke. De er de færreste der kan sidde ned og tisse/andet uden at tage jakken af, og knap så lækkert at smide den på gulvet.


Man kan da nemt have jakke på, når man går på toilet?
Jeg tager ikke engang min knælange jakke af, men jeg selvfølgelig også vant til at gå på toilet i knælange kjoler.
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 10. nov 2018, 09:03

Confucius skrev:
kidkomb skrev:At Røde Kors ikke selv kan se det forkerte i deres nyeste stunt.
Jeg havde meldt mig ud på stedet. Og nej, jeg er ikke flov over ikke at give penge til dem.


Hvad er deres nye stunt?

De har sendt en mail ud til deres faste bidragsydere (dem der betaler månedligt via pbs) og adviseret dem om at medmindre de selv går ind og får det ændret, så stiger deres, i øvrigt frivillige, bidrag med 10-20kr om måneden.
Jeg synes det er helt vildt uforskammet.
Røde Kors forsvarer sig med at de "jo har givet lang frist og det er ikke ulovligt".
12
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 10. nov 2018, 09:20

Confucius skrev:Undrer mig over at så mange børn - helt op til omkring 10-års alderen - åbenbart jævnligt sover i deres forældres seng med deres forældre. Jeg synes det virker helt vanvittigt. Mig og mine søskende har aldrig sovet i vores forældres seng - overhovedet. Da vi var helt små, lå vi i en tremmeseng i deres soveværelse. Efter et par år, rykkede vi ind på vores eget værelse og sov der.

Fik jeg selv børn, så ville min seng også være off limits for børn. Den er til de voksne.


Hvorfor ligefrem vanvittigt?

Jeg sov jævnligt i mine forældres seng til jeg var omkring 7 år. Ikke hver nat, men nogle gange vaklede jeg derind nærmest i søvne. Jeg tror ikke jeg som syvårig har haft noget motiv udover at det var hyggeligt og rart.
det er helt fair, hvis man ikke ønsker det, men vanvittigt ligefrem? Det er måske en smule overdrevet.
8
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 10. nov 2018, 09:21

Confucius skrev:Undrer mig over at så mange børn - helt op til omkring 10-års alderen - åbenbart jævnligt sover i deres forældres seng med deres forældre. Jeg synes det virker helt vanvittigt. Mig og mine søskende har aldrig sovet i vores forældres seng - overhovedet. Da vi var helt små, lå vi i en tremmeseng i deres soveværelse. Efter et par år, rykkede vi ind på vores eget værelse og sov der.

Fik jeg selv børn, så ville min seng også være off limits for børn. Den er til de voksne.


Min søn sover af og til i vores seng, hvis han er syg eller bare har brug for lidt ekstra omsorg. Han bliver snart 10.
Det er ikke ret tit han beder om lov, måske 3-4 gange på et år.
Indtil han var 4 sov han sammen med mig hver nat. Fordi han havde behovet.
Hvorfor skal et lille barn “smides” for sig selv, hvis det har brug for at sove sammen med dets forældre? Menneskeaber sover sammen med deres unger i lang tid og i mange andre kulturer end vores er det heller ikke unormalt at hele familien sover sammen.
8
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 10. nov 2018, 11:11

Confucius skrev:
TinaW skrev:Min søn sover af og til i vores seng, hvis han er syg eller bare har brug for lidt ekstra omsorg. Han bliver snart 10.
Det er ikke ret tit han beder om lov, måske 3-4 gange på et år.
Indtil han var 4 sov han sammen med mig hver nat. Fordi han havde behovet.
Hvorfor skal et lille barn “smides” for sig selv, hvis det har brug for at sove sammen med dets forældre? Menneskeaber sover sammen med deres unger i lang tid og i mange andre kulturer end vores er det heller ikke unormalt at hele familien sover sammen.


Jeg tror ikke på at børn har behovet. Jeg tror at de har lysten på et tidspunkt, og den lyst er så bevaret og forstærket i flere år, fordi forældrene sagde ok til det i starten. Jeg sov ikke selv i mine forældres seng. Det er ikke fordi at de forbød det. Det faldt mig aldrig ind at gøre det, eller spørge, fordi jeg ikke havde noget behov i den retning. Heller ikke mine brødre.

Hvis et barn er syg eller skal have trøst, så kan det jo uden problemer foregå på barnets eget værelse eller i stuen. Forældrenes seng er ikke mere magisk end resten af boligen.

Menneskeaber piller også lus fra pelsen fra hinanden og æder dem, og smider med afføring. Derfor betyder det ikke at mennesker behøver at abe dem efter. I hvilke kulturer er det normalt at hele familien sover i samme seng sammen?


Seriøst? Så det er helt naturligt at man lægger en nyfødt baby i en seng for sig selv og nogle endda ganske hurtigt i et helt andet rum?
Som skrevet, så er der masser af andre kulturer, hvor hele familien sover sammen. Det er vores vestlige kultur der “sygliggøre” dette. Du skal ikke bilde mig ind, at en nyfødt er så bevidst at det er en lyst frem for et behov.
8
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 10. nov 2018, 11:36

Confucius skrev:
fisken80 skrev:Hvorfor ligefrem vanvittigt?

Jeg sov jævnligt i mine forældres seng til jeg var omkring 7 år. Ikke hver nat, men nogle gange vaklede jeg derind nærmest i søvne. Jeg tror ikke jeg som syvårig har haft noget motiv udover at det var hyggeligt og rart.
det er helt fair, hvis man ikke ønsker det, men vanvittigt ligefrem? Det er måske en smule overdrevet.


Det er svært at forklare til en, som selv kunne finde på at gøre det som barn og som voksen. Men hvis man aldrig selv har gjort det som barn, så er det ikke bare ikke normalt - det er fuldstændigt vanvittigt at gøre. Det er ligesom at forklare det "normale" i at fælde et grantræ til jul, slæbe det ind i stuen og pynte det, og så danse rundt om det - til en som ikke er vokset op med det.

Derudover synes jeg bare at det er en intim ting, at dele seng sammen. Intimt på en måde som er forbeholdt voksne mennesker.


Men det er jo hverken usundt eller noget, så jeg synes stadig det er et mærkeligt ord at bruge om det.
Og jo, der findes børn, der har behovet og lysten, hvordan du så end vil adskille de to ord i netop denne sammenhæng. At du ikke havde det er ikke det samme som at andre ikke har. Det havde jeg jo f.eks.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lucia » 10. nov 2018, 19:42

At min computer pludselig beder mig om at aktivere Windows. Den er 3 år gammel og har haft Windows fra starten :forvirret:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 10. nov 2018, 20:08

Jeg under mig oprigtigt over, at man kan synes det er vanvittigt at have sine børn sovende i sengen. Det er en super nem og effektiv måde at få en masse kropskontakt og nærhed med de små, som i en travl hverdag hurtig kan glemmes.

Det er desuden helt sikkert et behov for min datter at sove i samme seng som far eller mor, uden tvivl.
Senest rettet af Sangius 10. nov 2018, 20:17, rettet i alt 2 gange.
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Raenil » 10. nov 2018, 20:16

Lucia skrev:At min computer pludselig beder mig om at aktivere Windows. Den er 3 år gammel og har haft Windows fra starten :forvirret:


https://www.pcworld.com/article/3319697 ... -2018.html

Det løser sig selv, de skal bare lige have fikset deres server.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 10. nov 2018, 20:16

Sangius skrev:Jeg under mig oprigtigt over, at man kan synes det er vanvittigt at have sine børn sovende i sengen. Det er en super nem og effektiv måde at få en masse kropskontakt og nærhed med de små, som i hverdagen hurtigt kan i en travl hverdag hurtig kan glemmes.

Det er desuden helt sikkert et behov for min datter at sove i samme seng som far eller mor, uden tvivl.

Helt enig. Min søn på 5 år trisser ind i vores seng hver nat - og han er hjertens velkommen. Er manden ude en aften, lader jeg oftest vores dreng komme direkte i vores seng.

Jeg elsker samsovning og nyder at have min “flok” tæt på. Jeg sover bedre og synes det er det mest naturlige i verden. Min seng er ikke forbeholdt “intimitet” med min kæreste, og altså, det lykkedes da at lave en lillesøster, så helt galt er det da ikke, selvom vi har børn i sengen :)

Jeg synes til gengæld, at det er helt forrykt at nægte sit eget kød og blod adgang til ens seng - især dem der har vildt travlt med at børnene skal på eget værelse. Og så er det altså noget nemmere at håndtere natteuro, når de sover his en, kontra end hvis de sov på eget værelse.
9
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 10. nov 2018, 20:39

Lucia skrev:At min computer pludselig beder mig om at aktivere Windows. Den er 3 år gammel og har haft Windows fra starten :forvirret:

Kan du så ikke komme ind i den eller hvordan? :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"