At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Gaius
Kort karma: 0
Likede indlæg: 23

At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf Gaius » 10. nov 2018, 21:18

Jeg søger nyt job og har allerede været til de første og indledende samtaler - nu krydser jeg fingre.

Virksomhedens ledelse ved ikke jeg søger væk og jeg er helt sikker på det vil komme som en overraskelse og jeg tror ikke de bliver glade. Jeg kender firmaet og cheferne ret godt og kunne sagtens forestille mig de ville blive vrede og skuffede over min beslutning :rulle:

Jeg opsiger min stilling efter 12 årig formentlig med start nyt sted efter nytår og er nu kommet i tvivl om jeg kan tillade mig at deltage i julefrokosten i december såfremt jeg siger op.

Jeg har et par fortrolige kollegaer der mener at jeg selvfølgelig skal deltage.

Jeg vil selv gerne deltage og jeg vil gerne afslutte min ansættelse på en pæn måde.

Men kan jeg tillade mig at feste med dem jeg ikke længere ønsker at arbejde for/med?
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1321
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22244

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf LadyFox » 10. nov 2018, 21:19

Ja.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 407
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 4538

Indlægaf Pjeps » 10. nov 2018, 21:19

Ja
0
:ninja:
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 613
Likede indlæg: 4519

Indlægaf achillaxedprune » 10. nov 2018, 21:20

Ja, selvfølgelig kan du det.

Og tillyke med skiftet. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 688
Likede indlæg: 8655

Indlægaf Dmitra » 10. nov 2018, 21:26

Ja da.

Du har jo en opsigelsesperiode og selvom du er på vej videre er du jo stadig et del af teamet på dit nuværende job så længe du er der, om du har sagt op eller ej.

God vind med fremtidens job.
2
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Gaius
Kort karma: 0
Likede indlæg: 23

Indlægaf Gaius » 10. nov 2018, 21:41

Tak for svar - er ikke i tvivl om at størstedelen af mine kollegaer ville syntes det var fint, det er udelukkende cheferne jeg er betænkelig omkring.

Jeg tænker jeg deltager og hvis stemningen bliver underlig må jeg tage et tidligt tog hjem :gruble:
3
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 140
Likede indlæg: 4182

Indlægaf Tibbler » 10. nov 2018, 21:48

Jeg vil sige; "selvfølgelig".
- Men jeg arbejder også i en virksomhed, hvor alle, der har været ansat i løbet af året, bliver inviteret; Så der er altid kolleger med som ikke arbejder der længere.

Har nu stadig svært ved at forestille mig, at nogle skulle tænke dårligt om det. Det ville da være en god måde at tage fin afsked på
0
AstaPasta
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1178

Indlægaf AstaPasta » 10. nov 2018, 22:20

Ja, jeg deltog i vores sommerfest to uger efter, jeg havde sagt op, to uger før jeg var helt væk. Det var da intet problem.
Samme sted inviterer også gamle medarbejdere til næstkommende sommerfest eller julefrokost. Altså så man kan deltage i 1 fest, efter man er stoppet. Der er ingen sure miner over at folk stopper.
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4080

Indlægaf Confucius » 10. nov 2018, 23:52

Gaius skrev:Jeg søger nyt job og har allerede været til de første og indledende samtaler - nu krydser jeg fingre.

Virksomhedens ledelse ved ikke jeg søger væk og jeg er helt sikker på det vil komme som en overraskelse og jeg tror ikke de bliver glade. Jeg kender firmaet og cheferne ret godt og kunne sagtens forestille mig de ville blive vrede og skuffede over min beslutning :rulle:

Jeg opsiger min stilling efter 12 årig formentlig med start nyt sted efter nytår og er nu kommet i tvivl om jeg kan tillade mig at deltage i julefrokosten i december såfremt jeg siger op.

Jeg har et par fortrolige kollegaer der mener at jeg selvfølgelig skal deltage.

Jeg vil selv gerne deltage og jeg vil gerne afslutte min ansættelse på en pæn måde.

Men kan jeg tillade mig at feste med dem jeg ikke længere ønsker at arbejde for/med?

Ja, hvis du har fået/får en invitation.

Jeg kan ikke forstå at du ønsker det. Jeg ville ikke gøre det. "Pænt farvel" kan jeg sige med morgenbrød eller lignende på en hverdag. Men hvis nogle af kollegerne/cheferne er typen der føler sig blindsided, og bliver vrede og skuffede over beslutningen, så kan jeg levende forestille mig nogle af de sandheder, der måske kommer frem i takt med juleøllerne.
2
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 639
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9615

Indlægaf Delfin » 11. nov 2018, 00:23

Ja selvfølgelig. Det er hverken første eller sidste gang, ledelsen oplever en medarbejder sige op, så jeg kan ikke forestille mig, at de skulle få ondt i røven over det. Ellers er det dem, der har et problem
3
14 11 14 :banan:
SurSødSovs
Kort karma: 141
Likede indlæg: 1107

Indlægaf SurSødSovs » 11. nov 2018, 00:55

Delfin skrev:Ja selvfølgelig. Det er hverken første eller sidste gang, ledelsen oplever en medarbejder sige op, så jeg kan ikke forestille mig, at de skulle få ondt i røven over det. Ellers er det dem, der har et problem

Men det sker nu altså alligevel nogle steder...

Hvis man har sagt op, giver det derfor god mening at overveje, om man skal være sammen med fulde ledere eller ej.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 639
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9615

Indlægaf Delfin » 11. nov 2018, 01:39

SurSødSovs skrev:
Delfin skrev:Ja selvfølgelig. Det er hverken første eller sidste gang, ledelsen oplever en medarbejder sige op, så jeg kan ikke forestille mig, at de skulle få ondt i røven over det. Ellers er det dem, der har et problem

Hvis man har sagt op, giver det derfor god mening at overveje, om man skal være sammen med fulde ledere eller ej.

Det hører da forhåbentlig til sjældenhederne
0
14 11 14 :banan:
SurSødSovs
Kort karma: 141
Likede indlæg: 1107

Indlægaf SurSødSovs » 11. nov 2018, 03:03

Delfin skrev:
SurSødSovs skrev:

Det hører da forhåbentlig til sjældenhederne

Tjoh. Men nu er det jo en del af oplægget. Og helt at affeje frygten som ubegrundet, kan man desværre ikke
0
FormerlyKnownAs
Kort karma: 539
Likede indlæg: 4046

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. nov 2018, 03:31

Du kan godt. Var det mig ville jeg ikke. Jeg synes hensynet må gå til ledelsen som bliver negativt berørt af opsigelsen og de skal sidde til noget positivt som en fest jo er, og opleve en som er i centrum fordi det også ender som en slags afskedssalut for denne. Det ville jeg som leder selv være ret træt af.
0
/Dullen
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1003
Likede indlæg: 8692

Indlægaf Rapfisk » 11. nov 2018, 05:31

FormerlyKnownAs skrev:Du kan godt. Var det mig ville jeg ikke. Jeg synes hensynet må gå til ledelsen som bliver negativt berørt af opsigelsen og de skal sidde til noget positivt som en fest jo er, og opleve en som er i centrum fordi det også ender som en slags afskedssalut for denne. Det ville jeg som leder selv være ret træt af.

Jeg tænker dog også, at en god leder - som disse muligvis er i andre sammenhænge - ville glæde sig over, at medarbejderne fik den mulighed, da det efter oplysningerne er kollegernes ønske, at TS kommer med.

Jeg synes dog også, at der er forskel på julefrokoster. Hvis man er 8 medarbejdere og to ledere, der tager på restaurant, ville jeg nok ikke tage med. Hvis det er en større fest på arbejdspladsen, ville jeg helt sikkert.
6
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Job"