Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Raenil » 10. nov 2018, 21:11

dgd2007 skrev:
Lucia skrev:At min computer pludselig beder mig om at aktivere Windows. Den er 3 år gammel og har haft Windows fra starten :forvirret:

Kan du så ikke komme ind i den eller hvordan? :gruble:


Microsoft anbefaler at man bare ignorerer problemet til de har fået det løst. "Problemet" er en gennemsigtig tekst i nederste højre hjørne om at man skal aktive.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 11. nov 2018, 07:04

HappyPaww skrev:Jeg synes til gengæld, at det er helt forrykt at nægte sit eget kød og blod adgang til ens seng - især dem der har vildt travlt med at børnene skal på eget værelse. Og så er det altså noget nemmere at håndtere natteuro, når de sover his en, kontra end hvis de sov på eget værelse.


Lad os nu se. Det er altid lidt underholdene at høre på folk der ikke har børn - de har ofte rigtig mange gode ideer om, hvad deres børn i hvert fald ikke skal!
De fleste æder deres ord igen :D

Jeg mindes at jeg under min første graviditet har udtalt, at mine børn først ville få slik når de aktivt bad om det... :genert:
11
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 11. nov 2018, 10:36

Confucius skrev:Undrer mig over at så mange børn - helt op til omkring 10-års alderen - åbenbart jævnligt sover i deres forældres seng med deres forældre. Jeg synes det virker helt vanvittigt. Mig og mine søskende har aldrig sovet i vores forældres seng - overhovedet. Da vi var helt små, lå vi i en tremmeseng i deres soveværelse. Efter et par år, rykkede vi ind på vores eget værelse og sov der.

Fik jeg selv børn, så ville min seng også være off limits for børn. Den er til de voksne.


Det tænkte jeg også før jeg fik børn.

Og isærdeleshed et barn, der har brug for tryghed om natten.
1
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lucia » 11. nov 2018, 11:29

dgd2007 skrev:
Lucia skrev:At min computer pludselig beder mig om at aktivere Windows. Den er 3 år gammel og har haft Windows fra starten :forvirret:

Kan du så ikke komme ind i den eller hvordan? :gruble:

Jo, den virker helt som normalt. Som Raenil skriver er det bare en gennemsigtig tekst, der står nede i hjørnet, så det er heldigvis ikke fordi det er det store problem.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Danseprinsesse » 11. nov 2018, 12:15

Jeg undrer mig over, at det skulle være væsentligt, om et barn gerne vil sove med sine forældre pga. et behov eller af lyst.

Der er da mange ting jeg giver eller gør for mit barn, der opfylder en lyst fremfor et behov.

Han vil gerne sove i vores seng, vi vil gerne have ham sovende i vores seng = han sover der.
Not that crazy.
10
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 11. nov 2018, 13:15

Sangius skrev:
HappyPaww skrev:Jeg synes til gengæld, at det er helt forrykt at nægte sit eget kød og blod adgang til ens seng - især dem der har vildt travlt med at børnene skal på eget værelse. Og så er det altså noget nemmere at håndtere natteuro, når de sover his en, kontra end hvis de sov på eget værelse.


Lad os nu se. Det er altid lidt underholdene at høre på folk der ikke har børn - de har ofte rigtig mange gode ideer om, hvad deres børn i hvert fald ikke skal!
De fleste æder deres ord igen :D

Jeg mindes at jeg under min første graviditet har udtalt, at mine børn først ville få slik når de aktivt bad om det... :genert:


Jeg hader samsovning med ungerne og sover elendigt hver gang. Hver vores værelse er helt klart bedst. Jeg er forundret over folk kan. Men fedt for dem. Jeg kan ikke.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 11. nov 2018, 13:22

Stitch skrev:
Sangius skrev:
HappyPaww skrev:Jeg synes til gengæld, at det er helt forrykt at nægte sit eget kød og blod adgang til ens seng - især dem der har vildt travlt med at børnene skal på eget værelse. Og så er det altså noget nemmere at håndtere natteuro, når de sover his en, kontra end hvis de sov på eget værelse.


Lad os nu se. Det er altid lidt underholdene at høre på folk der ikke har børn - de har ofte rigtig mange gode ideer om, hvad deres børn i hvert fald ikke skal!
De fleste æder deres ord igen :D

Jeg mindes at jeg under min første graviditet har udtalt, at mine børn først ville få slik når de aktivt bad om det... :genert:


Jeg hader samsovning med ungerne og sover elendigt hver gang. Hver vores værelse er helt klart bedst. Jeg er forundret over folk kan. Men fedt for dem. Jeg kan ikke.


Der er vist heller ingen der skriver, at man skal samsove :)
Senest rettet af Sangius 11. nov 2018, 13:48, rettet i alt 2 gange.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 11. nov 2018, 13:44

"Samsove" ... er det nu et ord? :)
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 11. nov 2018, 13:46

dgd2007 skrev:"Samsove" ... er det nu et ord? :)


Ja.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AgentPixie » 11. nov 2018, 14:00

Min oplevelser er, at der rent faktisk er noget magisk over forældrenes seng. Hvis min unge er syg eller ikke kan sove, skal han bare over i vores seng, så snorksover han. Uanset om vi ligger der eller ej.

Man lærer desuden at boinke andre steder :deer:
8
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 11. nov 2018, 14:20

dgd2007 skrev:"Samsove" ... er det nu et ord? :)


Det er det nu. Må hellere bede DSN om at tilføje det til ordbogen. :cool:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DenBruneMunk » 11. nov 2018, 14:29

Hyppigheden af parteringer af lig.

Vi er gået fra 1 større sag, til 2 nye indenfor kortere tid, som er kommet i nyhederne. Hvad er der lige galt med folk, er det nu det nye "in" at partere når man slår ihjel. Det undrer mig lidt, selvom jeg da godt ved Ubåds historien ikke var den første.
2
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MissHelenaVon » 11. nov 2018, 16:41

Mistermor skrev:Hvad tråden, hvor startindlægget er fjernet, har handlet om.



Sugerdating
2
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 12. nov 2018, 05:18

Bøtte skrev:
Confucius skrev:Undrer mig over at så mange børn - helt op til omkring 10-års alderen - åbenbart jævnligt sover i deres forældres seng med deres forældre. Jeg synes det virker helt vanvittigt. Mig og mine søskende har aldrig sovet i vores forældres seng - overhovedet. Da vi var helt små, lå vi i en tremmeseng i deres soveværelse. Efter et par år, rykkede vi ind på vores eget værelse og sov der.

Fik jeg selv børn, så ville min seng også være off limits for børn. Den er til de voksne.


Det tænkte jeg også før jeg fik børn.

Og isærdeleshed et barn, der har brug for tryghed om natten.


Da min søns mor bor i San Diego, må jeg bo på hotel, når jeg er dernede. Vi bor altid på det samme hotel, to fine restauranter og en fed pool. Min søn var 10, da vi startede det her, og jeg booker værelser med to queen size senge, så vi begge kan brede os. Første gang blev han skuffet. "Må jeg så ikke sove i din seng?" Det måtte han selvfølgelig godt, og jeg indrømmer gerne, at jeg nød den nærhed sammen med ham. Nu er han 13 og smider sin bagage på hans egen seng, og spørger om vi kan gå ned til poolen nu :lol:
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 12. nov 2018, 05:59

Undrer mig over, om jeg er den eneste der bliver småsulten af at gå i bad?
Der er jo efterhånden mere køkken end bad over det, når man ser på produkterne, honning, mandler, vanilje, avocado osv. osv.

Det skulle ikke undre mig, hvis jeg en tidlig morgen, i halvsøvne, endte med at spise på badeværelset og tage bad i køkkenvasken :lol:
3
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"