Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Stitch » 10. nov 2018, 19:51

Daine skrev:Hmm. Da jeg så introen her i aften, tænkte jeg at Christina ville ryge ud i dag - baseret på det hun sagde. Ud fra de to første udfordringer så skal det vist gå helt galt i denne for en af de andre, hvis ikke det skal holde stik.


Jeg tænker præcis det samme. Hun har haltet ret meget i dag.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Lucia » 10. nov 2018, 19:52

Emils er virkelig flotte.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Stitch » 10. nov 2018, 19:58

Ingen overraskelse der.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Daine » 10. nov 2018, 19:58

Nope.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Alphilia » 10. nov 2018, 20:02

Svært at gisne om hvem der ryger ud i næste uge synes jeg...
Tror faktisk godt det kunne blive Emil
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Den store bagedyst

Indlægaf billiebean » 10. nov 2018, 20:13

Jon må godt ryge næste uge for min skyld. Synes han mangler æstetik og finesse.
3
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Tilly » 10. nov 2018, 20:17

Viskelæder skrev:Emil er teknisk og visuelt så hardcore. Men nogle gange bliver jeg bange for, at han bliver sindssygt påvirket af det, hvis han ikke vinder.

Jeg er også lidt nervøs for om han ligger for meget pres på sig selv nogle gange. Jeg tror i hvert fald at det er svært for ham når hans resultat ikke bliver bedømt helt perfekt.

Men jeg håber at det kan komme med alderen.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Tilly » 10. nov 2018, 20:22

Alphilia skrev:Svært at gisne om hvem der ryger ud i næste uge synes jeg...
Tror faktisk godt det kunne blive Emil

Jeg tror også det bliver virkelig tæt løb. Jeg tænker de alle kan ryge ud næste uge.

Men jeg håber godt nok at Emil når finalen. Jeg ser nok helst at Jasmin og hendes lange negle ryger næste gang.
3
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Den store bagedyst

Indlægaf musling » 10. nov 2018, 20:25

Er jeg den eneste, der hepper lidt på alle de 4 tilbageværende?
Jeg synes de alle har en masse at byde på, men de har også alle deres svage punkter.
Synes virkelig det er svært at vælge en favorit..
8
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Muspel » 11. nov 2018, 14:16

Tilly skrev:
Alphilia skrev:Svært at gisne om hvem der ryger ud i næste uge synes jeg...
Tror faktisk godt det kunne blive Emil

Jeg tror også det bliver virkelig tæt løb. Jeg tænker de alle kan ryge ud næste uge.

Men jeg håber godt nok at Emil når finalen. Jeg ser nok helst at Jasmin og hendes lange negle ryger næste gang.



Emil havde klaret sig bedre med de gamle dommere - de lagde mere vægt på det visuelle end de gør nu. Jeg synes egentligt det er godt at det er skiftet. Men altså. Emils sidste kager var da bare milevidt pænere end de andres i denne uge.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Stitch » 11. nov 2018, 14:19

Jeg synes Emil er faldet af på den i forhold til i starten og i forhold til hans Instagram. Det kan han godt gøre bedre. Han må uppe sit game og vende tilbage til den stil, han lagde ud med.
5
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Sophies-mor » 11. nov 2018, 14:55

Er det af hygiejnemæssige årsager, at I tænker Jasmin skal ud?
Personligt har jeg nemmere ved at holde mine negle rene, når de har lidt længde.
Hvorfor er der ikke nogle, der opponerer mod den rædderlige sløjfe .Marianne har i håret? Den kan altså også hvirvle snavs/ støv/ osv op fra håret :tie:
Og så synes jeg hun ligner en 5-årig med den i. Lille pige, der gerne vil være fin.
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store bagedyst

Indlægaf sigge » 12. nov 2018, 10:00

Jeg synes, det var fedt, at der var et håndværksmæssigt aspekt i mesterværket med hjemmelavet butterdej. Jeg synes faktisk i det hele taget, at det seneste afsnit var lidt mindre konditor og mere bagerhåndværk. Så jeg klappede i mine små, fedtede hænder, mens jeg spiste mit studenterbrød fra supermarkedet. :D

Det så ud til, at de kæmpede lidt med varmen i især mesterværket. Jeg synes, der var flere af de der fine "dutter" af diverse mousser og cremer, som faldt lidt sammen, inden de nåede op til dommerne.
Gad vide, om DR virkelig ikke overvejer at finde en mere temperaturstabil location til næste sæson?

Jeg synes også, det er ved at være svært at spotte en favorit, fordi de alle er ret dygtige, men også alle har nogle udfald.
Jeg kan rigtigt lide Jon (han er også lidt pæn), men det kan godt være, at hans sans for pynt og detaljer er ved at have nået sit max.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Den store bagedyst

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. nov 2018, 10:03

sigge skrev:Jeg synes, det var fedt, at der var et håndværksmæssigt aspekt i mesterværket med hjemmelavet butterdej. Jeg synes faktisk i det hele taget, at det seneste afsnit var lidt mindre konditor og mere bagerhåndværk. Så jeg klappede i mine små, fedtede hænder, mens jeg spiste mit studenterbrød fra supermarkedet. :D

Det så ud til, at de kæmpede lidt med varmen i især mesterværket. Jeg synes, der var flere af de der fine "dutter" af diverse mousser og cremer, som faldt lidt sammen, inden de nåede op til dommerne.
Gad vide, om DR virkelig ikke overvejer at finde en mere temperaturstabil location til næste sæson?

Jeg synes også, det er ved at være svært at spotte en favorit, fordi de alle er ret dygtige, men også alle har nogle udfald.
Jeg kan rigtigt lide Jon (han er også lidt pæn), men det kan godt være, at hans sans for pynt og detaljer er ved at have nået sit max.


Jeg mener også at have læst, her eller i medierne :gruble:, at der går en rum tid fra de er færdige med at bage til der smages på kagerne.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Den store bagedyst

Indlægaf lillebjoern » 12. nov 2018, 10:09

Jeg tror jeg er den eneste, der ikke bryder mig om Emil :genert: Men jeg tror det er fordi jeg også altid holder af "the underdog", derfor synes jeg også det kunne være vildt fedt, hvis fx Marianne eller Jon vandt. Det, jeg godt kan lide ved Emil er, at han rent faktisk virker til at have øvet sig meget, og han laver ikke de der gængse fejl, som man ofte ser hos de andre, fx med mål, ombytning af ingredienser, m.m. (nu var der så lige Operakagen, but still). Men han irriterer mig bare. Det var det samme med Tobias i sin tid.

Man kunne virkelig se, at Jasmin var utilfreds med, at Emil 'kiggede efter' hende. Det er også lidt frækt at sige, "nu ser jeg lige hvordan du gør, og gør det samme, hvis det fungerer". Altså, det er fint at spørge om hjælp, men altså... bare at stå og kigge og se, om det fejler ville jeg nok også tænke var temmelig træls :D Det må også være svært at vurdere i hvor høj grad man skal hjælpe de andre. Altså, jeg er all in for altid at hjælpe, når man kan, men når man ved at det kan koste ens egen plads... :gruble:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Mad og drikke"