Terminstråd - alle er velkomne :)

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 14. nov 2018, 11:46

Spændende om der snart kommer en masse fødsler herinde.

Jeg synes godt nok min frygt for at miste er svær at håndtere. I dag fik jeg en smule lyst til kaffe (jeg kunne ikkd udstå det hele min første graviditet) og det trickede at jeg nu er små bekymret om der er liv næste fredag :stoned:. Det er seriøst tungt det her også fordi jeg at jeg jo godt ved, sådan rent logisk, at vi har gode chancer for at få en baby til maj, så det er fjollet at gå og bekymre sig om at miste hele tiden.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

40+1

Indlægaf Little_Woman » 14. nov 2018, 12:28

Her sker dee ingenting :genert:

Jeg går til vandgym og fødselsforberedelse hos en jordemoder, og i dag har jeg bestilt tid til modningsakupunktur og evt. hindeløsning, skulle kroppen være klar til det. Ingen skade sker, hvis det ikke virker, men måske kan det sætte lidt fut i sagerne?

Jeg vil Gerne afprøve de muligheder der er, for at undgå reel igangsættelse.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. nov 2018, 12:29

Jeg panikker lidt her fordi jeg synes at bevægelserne er meget få de her dage. Det kan mit hoved ikke helt med selvom der ER bevægelser, så er det bare ikke mange :(
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 14. nov 2018, 14:20

FormerlyKnownAs skrev:Jeg panikker lidt her fordi jeg synes at bevægelserne er meget få de her dage. Det kan mit hoved ikke helt med selvom der ER bevægelser, så er det bare ikke mange :(


Har du en læge/jdm du kan blive undersøgt af, ude østpå?
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. nov 2018, 14:25

Little_Woman skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg panikker lidt her fordi jeg synes at bevægelserne er meget få de her dage. Det kan mit hoved ikke helt med selvom der ER bevægelser, så er det bare ikke mange :(


Har du en læge/jdm du kan blive undersøgt af, ude østpå?


Ja ser læge jævnligt. Skal ind på tirsdag igen og have fit to fly letter.

Men der ER liv, det er bare ikke så voldsomt som ellers. Der er både spark og hille og det hele. Men du ved...min historie osv.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 14. nov 2018, 16:08

Kakro05 skrev:Spændende om der snart kommer en masse fødsler herinde.

Jeg synes godt nok min frygt for at miste er svær at håndtere. I dag fik jeg en smule lyst til kaffe (jeg kunne ikkd udstå det hele min første graviditet) og det trickede at jeg nu er små bekymret om der er liv næste fredag :stoned:. Det er seriøst tungt det her også fordi jeg at jeg jo godt ved, sådan rent logisk, at vi har gode chancer for at få en baby til maj, så det er fjollet at gå og bekymre sig om at miste hele tiden.


Min kaffelyst kom også ret pludseligt tilbage, hvis det kan trøste dig :kys:

Og jeg har termin på fredag :)
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 14. nov 2018, 16:09

FormerlyKnownAs skrev:
Little_Woman skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg panikker lidt her fordi jeg synes at bevægelserne er meget få de her dage. Det kan mit hoved ikke helt med selvom der ER bevægelser, så er det bare ikke mange :(


Har du en læge/jdm du kan blive undersøgt af, ude østpå?


Ja ser læge jævnligt. Skal ind på tirsdag igen og have fit to fly letter.

Men der ER liv, det er bare ikke så voldsomt som ellers. Der er både spark og hille og det hele. Men du ved...min historie osv.


Har du prøvet med et glas iskoldt vand og lægge dig helt fladt på ryggen bagefter. Det sætter gang i baby her ved mig. Hans bevægelser er også lidt afdæmpede i dag. Som om han ligger i en lidt anden vinkel end vanligt.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: 40+1

Indlægaf Depeche_Mama » 14. nov 2018, 16:10

Little_Woman skrev:Her sker dee ingenting :genert:

Jeg går til vandgym og fødselsforberedelse hos en jordemoder, og i dag har jeg bestilt tid til modningsakupunktur og evt. hindeløsning, skulle kroppen være klar til det. Ingen skade sker, hvis det ikke virker, men måske kan det sætte lidt fut i sagerne?

Jeg vil Gerne afprøve de muligheder der er, for at undgå reel igangsættelse.


Det er vist kun 4% der rammer termin - jeg går også og har lagt to uger oveni, for mentalt at være i det :) Det gjorde jeg også med den første, og gik 10 dage over :kys:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 14. nov 2018, 17:48

Ingen hindeløsning, det var kroppen ikke klar til - det er helt fint! Men var 1 cm åben og livmoderhalsen 2 cm, så tingene udvikler sig lige så stille.

Dejligt med et ‘tjek’ - og lille O blev skønnet til 3100 gr, præcis efter den vækstkurve han følger :lun:
4
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 14. nov 2018, 18:30

^ Hvad med modningsakupunktur, har du også prøvet det? Jeg har selv lige bestilt tid til det i næste uge, hvor jeg rammer terminen sammen med en Oxytocin-massage, så jeg håber, at jeg selv går i fødsel.
1
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 14. nov 2018, 18:33

FormerlyKnownAs skrev:Jeg panikker lidt her fordi jeg synes at bevægelserne er meget få de her dage. Det kan mit hoved ikke helt med selvom der ER bevægelser, så er det bare ikke mange :(


Det er træls at være bekymret. Husk på, at mindre liv og bevægelser er helt normalt jo længere hen man kommer.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 14. nov 2018, 19:38

Kolibrien skrev:^ Hvad med modningsakupunktur, har du også prøvet det? Jeg har selv lige bestilt tid til det i næste uge, hvor jeg rammer terminen sammen med en Oxytocin-massage, så jeg håber, at jeg selv går i fødsel.


Jeg fik også en omgang modningsaku i dag :)
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. nov 2018, 23:09

Kolibrien skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg panikker lidt her fordi jeg synes at bevægelserne er meget få de her dage. Det kan mit hoved ikke helt med selvom der ER bevægelser, så er det bare ikke mange :(


Det er træls at være bekymret. Husk på, at mindre liv og bevægelser er helt normalt jo længere hen man kommer.

I know, men det ændrer ikke så meget på følelsen.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 02:05

Depeche_Mama skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Little_Woman skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg panikker lidt her fordi jeg synes at bevægelserne er meget få de her dage. Det kan mit hoved ikke helt med selvom der ER bevægelser, så er det bare ikke mange :(


Har du en læge/jdm du kan blive undersøgt af, ude østpå?


Ja ser læge jævnligt. Skal ind på tirsdag igen og have fit to fly letter.

Men der ER liv, det er bare ikke så voldsomt som ellers. Der er både spark og hille og det hele. Men du ved...min historie osv.


Har du prøvet med et glas iskoldt vand og lægge dig helt fladt på ryggen bagefter. Det sætter gang i baby her ved mig. Hans bevægelser er også lidt afdæmpede i dag. Som om han ligger i en lidt anden vinkel end vanligt.



Gør ikke den store forskel, det har det aldrig gjort. Min historie gør jo at jeg panikker lidt- og sikkert også let. Så uanset hvor normalt det er her de sidste 5-6 uger så er det ikke så rart.
0
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

38+2

Indlægaf Xnaiv » 15. nov 2018, 08:09

:banan: :banan: :banan: Jeg har haft den vildeste nat - kun 1 opvågning kl 4. Ellers har jeg sovet fra 23.30-7.30 :banan: :banan: :banan:
5

Tilbage til "Graviditet"