Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 13:21

Delfin skrev:Jeg får 3 forskellige præparater, hvor hjertesvigt/død er nævnt som meget sjælden bivirkning, og jeg lever da endnu - tror jeg :lol:


... Eller også er vi i en eller anden parallel dimension. :-D

For resten er noget af det mest skræmmende, man kan støde på, listen over ordinationsfejl på Promedicin, hvor hospitalet ved en fejl f.eks. har fyldt patienten med alt for store doser, og hvor patienten døde. :8:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Delfin » 18. dec 2015, 13:31

Fillie skrev:
Delfin skrev:Jeg får 3 forskellige præparater, hvor hjertesvigt/død er nævnt som meget sjælden bivirkning, og jeg lever da endnu - tror jeg :lol:


... Eller også er vi i en eller anden parallel dimension. :-D

For resten er noget af det mest skræmmende, man kan støde på, listen over ordinationsfejl på Promedicin, hvor hospitalet ved en fejl f.eks. har fyldt patienten med alt for store doser, og hvor patienten døde. :8:


Man ved jo aldrig :lol:


Den slags skal man nok heller ikke læse, hvis man har det som dig. :nerve:
Men altså vi ved det jo godt, og det er en god ting lige at holde sig lidt orienteret om, hvad det er, man propper i hovedet, for læger er selvfølgelig ikke ufejlbarlige. Men alt med måde du ved.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 14:29

^ Det er nok ikke lige den rette godnatlæsning i øjeblikket, nej! :lol:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Whoosh » 18. dec 2015, 16:34

Jeg har en perifær bekendt som fik det, og havde stor gavn af det!
I starten fik han dog muskelsmerter i benene.
Jeg skriver det ikke for at skræmme dig, mere for hvis det skulle ske, så hold ud, det går væk igen. :)
1
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 17:41

Whoosh skrev:Jeg har en perifær bekendt som fik det, og havde stor gavn af det!
I starten fik han dog muskelsmerter i benene.
Jeg skriver det ikke for at skræmme dig, mere for hvis det skulle ske, så hold ud, det går væk igen. :)


Det lyder ret fredsommeligt. Jeg er glad for, at der indtil videre ikke har været historier om død og ødelæggelse. :-D

Jeg føler mig rimelig påvirket af den lille pille; det føles faktisk lidt som at være en smule fuld men på en træt og virkelighedsfjern måde. Desuden har jeg en masse uro i brystet, men sådan får jeg det altid, når jeg starter på ny medicin. Ellers mærker jeg ikke noget. Jeg er spændt på, om det udvikler sig, når jeg skal have en pille mere i aften. :ninja:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Fillie » 20. dec 2015, 10:30

En lille update: Det går over al forventning! Jeg stiger i dosis hver dag og er nu på 100 mg fordelt på fire x 25 mg (morgen, middag, til aftensmaden og inden sengetid), og indtil videre tror jeg faktisk slet ikke, jeg har nogen bivirkninger. I morgen skal jeg en af gangene forsøge mig med en 50 mg dosis, og tirsdag er det så meningen, at jeg skal nå 150 mg, som er målet i første omgang.

Jeg synes generelt, min krop begynder at være mere afslappet, og jeg har ikke oplevet tankemylder, men det kan jo være placeboeffekt. Men alt i alt ser det ud til, jeg kan tåle medicinen, så jeg er meget spændt på, hvordan det spænder af på længere sigt. Det ville jo være helt igennem fantastisk, hvis jeg har fundet et præparat, som både kan modvirke mine smerter og min angst; det er næsten for godt til at være sandt! :lun:
8
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Delfin » 20. dec 2015, 21:03

Det lyder jo rigtig godt :gogo:
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Tanten » 21. dec 2015, 00:52

Jeg får Lyrica p.n. mod uro. Og det er i mine øjne nærmest et vidundermiddel. Det virker mod angst, uro, tankemylder, søvnløshed og smerter.

I små doser (75-150 mg) giver det mig ro i hovedet, i større doser virker det sløvende og gør, at jeg får en dybere søvn.

Små doser har for mig overhovedet ikke givet bivirkninger - ved større doser kan jeg godt opleve lidt "nedtur" dagen efter.

Jeg fik dem i en periode fast i en lav dosis, mens jeg forsøgte at forblive på arbejdsmarkedet, i håb om, at de kunne lindre mine kognitive udfordringer - men i den sammenhæng følte jeg, de virkede sløvende, som om de "byggede sig op".
1
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Fillie » 21. dec 2015, 09:47

Tak for dit indlæg, kære Tante! Jeg var ikke klar over, at man også kan bruge Lyrica "akut"; jeg er rigtig glad for at høre, at du har så god effekt. Jeg har for første gang i dag fået en dosis på 50 mg, og det går fint uden bivirkninger, så jeg håber virkelig, det fortsætter sådan. :)
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf mulledit » 1. jan 2016, 21:27

De vlrste: jeg tog 40 kg på og mistede sexlysten..... Jeg fik også temmelig høj dosis, faktisk mere end max. Men jeg havde det tåleligt for første gang i mange år. Jeg fik dem mod smerter efter nerveskader og diskus.

Fik jeg så ondt igen ville jeg tage dem.. Men jeg fik mange bivirkninger, men det er jo ikke alle der gør det.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Fillie » 2. jan 2016, 08:36

mulledit skrev:De vlrste: jeg tog 40 kg på og mistede sexlysten..... Jeg fik også temmelig høj dosis, faktisk mere end max. Men jeg havde det tåleligt for første gang i mange år. Jeg fik dem mod smerter efter nerveskader og diskus.

Fik jeg så ondt igen ville jeg tage dem.. Men jeg fik mange bivirkninger, men det er jo ikke alle der gør det.


Tak for svar! Var du meget sulten? Jeg tænker, at det nok primært er øget sult, som er skyld i vægtøgning? Jeg oplever umiddelbart ingen bivirkninger andet end generelt ubehag ved dosisforøgelse, men jeg er også "kun" på 300 mg fordelt på fire doser af 75 mg morgen, middag, aften og inden sengetid, så det er jo også væsentligt mindre, end du fik.

Lyrica hjælper i øvrigt fantastisk godt mod min angst. Jeg er lige blevet fyret, hvilket normalt ville have kastet mig ud i så voldsom angst, at jeg slet ikke ville kunne fungere, men sådan har jeg det overhovedet ikke. Jeg er meget ked af det, vred, chokeret, bekymret og alle mulige andre følelser men ikke angst. Det lyder måske lidt underligt, men det er virkelig en gave at være i stand til at mærke andre følelser, hvor ubehagelige de end end er; på en eller anden måde er det noget lettere at håndtere og føles langt mere "normalt".

I forhold til mine smerter har Lyrica også en virkning, men det er svært at vurdere hvor stor, før jeg begynder at trappe ud af morfinen og gigtmedicinen.
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf mulledit » 2. jan 2016, 17:58

Fillie skrev:
mulledit skrev:De vlrste: jeg tog 40 kg på og mistede sexlysten..... Jeg fik også temmelig høj dosis, faktisk mere end max. Men jeg havde det tåleligt for første gang i mange år. Jeg fik dem mod smerter efter nerveskader og diskus.

Fik jeg så ondt igen ville jeg tage dem.. Men jeg fik mange bivirkninger, men det er jo ikke alle der gør det.


Tak for svar! Var du meget sulten? Jeg tænker, at det nok primært er øget sult, som er skyld i vægtøgning? Jeg oplever umiddelbart ingen bivirkninger andet end generelt ubehag ved dosisforøgelse, men jeg er også "kun" på 300 mg fordelt på fire doser af 75 mg morgen, middag, aften og inden sengetid, så det er jo også væsentligt mindre, end du fik.

Lyrica hjælper i øvrigt fantastisk godt mod min angst. Jeg er lige blevet fyret, hvilket normalt ville have kastet mig ud i så voldsom angst, at jeg slet ikke ville kunne fungere, men sådan har jeg det overhovedet ikke. Jeg er meget ked af det, vred, chokeret, bekymret og alle mulige andre følelser men ikke angst. Det lyder måske lidt underligt, men det er virkelig en gave at være i stand til at mærke andre følelser, hvor ubehagelige de end end er; på en eller anden måde er det noget lettere at håndtere og føles langt mere "normalt".

I forhold til mine smerter har Lyrica også en virkning, men det er svært at vurdere hvor stor, før jeg begynder at trappe ud af morfinen og gigtmedicinen.


Ved ikke om jeg var decideret sulten, men soiste store mængder og kunne spise hele tiden. Det er helt sikkert den øgede sumt der gør det. Det føltes som om jeg gik i seng og næste morgen stod jeg op - 40 kg tungere. Det gik virkelig stærkt. Jeg var også meget træt, men jeg fik ret store mængder smertestillende, af forskellig slags, så det er svært at sige hvad der gjorde hvad.

Jeg mener jeg fik 3x225 mg.

Fik også gigt medicin samtidig.. Ja, næsten alt undtagen morfin. Det har jeg altid nægtet.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Fillie » 2. jan 2016, 18:35

mulledit skrev:
Fillie skrev:
mulledit skrev:De vlrste: jeg tog 40 kg på og mistede sexlysten..... Jeg fik også temmelig høj dosis, faktisk mere end max. Men jeg havde det tåleligt for første gang i mange år. Jeg fik dem mod smerter efter nerveskader og diskus.

Fik jeg så ondt igen ville jeg tage dem.. Men jeg fik mange bivirkninger, men det er jo ikke alle der gør det.


Tak for svar! Var du meget sulten? Jeg tænker, at det nok primært er øget sult, som er skyld i vægtøgning? Jeg oplever umiddelbart ingen bivirkninger andet end generelt ubehag ved dosisforøgelse, men jeg er også "kun" på 300 mg fordelt på fire doser af 75 mg morgen, middag, aften og inden sengetid, så det er jo også væsentligt mindre, end du fik.

Lyrica hjælper i øvrigt fantastisk godt mod min angst. Jeg er lige blevet fyret, hvilket normalt ville have kastet mig ud i så voldsom angst, at jeg slet ikke ville kunne fungere, men sådan har jeg det overhovedet ikke. Jeg er meget ked af det, vred, chokeret, bekymret og alle mulige andre følelser men ikke angst. Det lyder måske lidt underligt, men det er virkelig en gave at være i stand til at mærke andre følelser, hvor ubehagelige de end end er; på en eller anden måde er det noget lettere at håndtere og føles langt mere "normalt".

I forhold til mine smerter har Lyrica også en virkning, men det er svært at vurdere hvor stor, før jeg begynder at trappe ud af morfinen og gigtmedicinen.


Ved ikke om jeg var decideret sulten, men soiste store mængder og kunne spise hele tiden. Det er helt sikkert den øgede sumt der gør det. Det føltes som om jeg gik i seng og næste morgen stod jeg op - 40 kg tungere. Det gik virkelig stærkt. Jeg var også meget træt, men jeg fik ret store mængder smertestillende, af forskellig slags, så det er svært at sige hvad der gjorde hvad.

Jeg mener jeg fik 3x225 mg.

Fik også gigt medicin samtidig.. Ja, næsten alt undtagen morfin. Det har jeg altid nægtet.


Jeg spurgte lige min mand, og han mener ikke, mit spisemønster har ændret sig. Jeg har for mange år siden taget meget på af et antidepressivt præparat, og dengang kunne jeg spise hele tiden. Heldigvis ser det ikke ud til, jeg har denne bivirkning ved Lyrica; jeg mærker heller ikke selv en forskel på min sult.

Det er jo netop rigtig svært at vide, hvilket præparat der gør hvad, når man får meget forskellig medicin. Er du medicinfri nu?
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf mulledit » 2. jan 2016, 18:47

Fillie skrev:
mulledit skrev:
Fillie skrev:
mulledit skrev:De vlrste: jeg tog 40 kg på og mistede sexlysten..... Jeg fik også temmelig høj dosis, faktisk mere end max. Men jeg havde det tåleligt for første gang i mange år. Jeg fik dem mod smerter efter nerveskader og diskus.

Fik jeg så ondt igen ville jeg tage dem.. Men jeg fik mange bivirkninger, men det er jo ikke alle der gør det.


Tak for svar! Var du meget sulten? Jeg tænker, at det nok primært er øget sult, som er skyld i vægtøgning? Jeg oplever umiddelbart ingen bivirkninger andet end generelt ubehag ved dosisforøgelse, men jeg er også "kun" på 300 mg fordelt på fire doser af 75 mg morgen, middag, aften og inden sengetid, så det er jo også væsentligt mindre, end du fik.

Lyrica hjælper i øvrigt fantastisk godt mod min angst. Jeg er lige blevet fyret, hvilket normalt ville have kastet mig ud i så voldsom angst, at jeg slet ikke ville kunne fungere, men sådan har jeg det overhovedet ikke. Jeg er meget ked af det, vred, chokeret, bekymret og alle mulige andre følelser men ikke angst. Det lyder måske lidt underligt, men det er virkelig en gave at være i stand til at mærke andre følelser, hvor ubehagelige de end end er; på en eller anden måde er det noget lettere at håndtere og føles langt mere "normalt".

I forhold til mine smerter har Lyrica også en virkning, men det er svært at vurdere hvor stor, før jeg begynder at trappe ud af morfinen og gigtmedicinen.


Ved ikke om jeg var decideret sulten, men soiste store mængder og kunne spise hele tiden. Det er helt sikkert den øgede sumt der gør det. Det føltes som om jeg gik i seng og næste morgen stod jeg op - 40 kg tungere. Det gik virkelig stærkt. Jeg var også meget træt, men jeg fik ret store mængder smertestillende, af forskellig slags, så det er svært at sige hvad der gjorde hvad.

Jeg mener jeg fik 3x225 mg.

Fik også gigt medicin samtidig.. Ja, næsten alt undtagen morfin. Det har jeg altid nægtet.


Jeg spurgte lige min mand, og han mener ikke, mit spisemønster har ændret sig. Jeg har for mange år siden taget meget på af et antidepressivt præparat, og dengang kunne jeg spise hele tiden. Heldigvis ser det ikke ud til, jeg har denne bivirkning ved Lyrica; jeg mærker heller ikke selv en forskel på min sult.

Det er jo netop rigtig svært at vide, hvilket præparat der gør hvad, når man får meget forskellig medicin. Er du medicinfri nu?


Vi ville gerne have et barn mere og jeg kom pp smerte klinikken og fik trappet ud over 6 mdr. Det var fandme hårdt og det var en kamp at holde på målet, men jeg gjorde det. Blev fulgt tæt af en fødselslæge hele vejen gennem graviditeten. Ouh holdte sig ikke tilbage med at fortælle at de synes det var en dårlig ide at blive gravid. Blev da også sygemeldt. Smerteklinikken ser helst at jeg ikke kommer tilbage på, ihvertfald sånstore mængder, smertestillende . Jeg vil heller ikke. Jeg har fået stærk smertestillende i 20 år og er kun 36, så min krop kan ikke rigtig blive ved med at klare det. Når det så er sagt, så hjalp graviditeten på min diskus og jeg tabte 10 kg mens jeg var gravid.

Jeg tager nu kun panodil 365 til at sove på og så når nakken er værst, noget dolol eller lign. Men jeg skal sammen med smerteklinikken ige finde det rigtige præperat.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Lyrica: Må jeg høre om dine erfaringer?

Indlægaf Fillie » 2. jan 2016, 20:10

^ Det er godt nok flot, Mulle! Jeg får jo både gigtmedicin, morfin og også paracetamol, og jeg håber, at jeg ved seponering af disse vil opleve, at Lyricaen gør det ud for en stor del. Det ville virkelig være skønt; mest af alt fordi jeg er så træt af, at min dagligdag i den grad er styret af, at jeg skal huske at tage medicin på mange forskellige tidspunkter.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Helbred"