Rejse på ferie?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 20:45

TomKah skrev:Jeg synes heller ikke overhovedet det er det samme at rejse på ferie og så at pendle. Men jeg kigger nu også i højere grad på nu end tidligere hvor langt tid det tager at komme frem. Jeg svor engang at jeg aldrig ville rejse mere end 4 tidszoner for mindre end ti dage. Synes tidszoner dræber langt mere end transporttid.


Det har jeg egentlig heller ikke noget problem med, men jeg har også arbejdet nat, hvor jeg vendt døgnet hver weekend for være sammen med mine venner, så jeg min døgnrytme er ret fleksibel. Til gengæld vil jeg nok ikke gøre det med mindre børn.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 20:47

Artem skrev:Tak fordi du ikke tvinger mig hehe :lol:

Jeg kan bare ikke følge den udlængsel mange andre har, og har som sådan ikke nogle steder i verden jeg specielt gerne vil se.
Nu er jeg heller ikke særlig glad for varme, og bade dase ferie er slet ikke mig. Det skal gerne være noget mere aktivt.
Tror dog også en medvirkende årsag til at jeg har rejst så lidt som jeg har, er at jeg har manglet nogle at rejse med som har været til det samme som mig. Hvor de fleste jeg kender mest har været til druk og sol ferie. Som bare slet ikke er mig.

Hvis det endelig skulle være, tænker jeg at vandreferie i Norge kunne være godt. Dejligt klima uden for mange insekter, sammen med at man kan komme ud og opleve den rå vildmark, vandre i bjerge osv.
Har også en kollega som nok er med på det.


Jeg er opvokset med forældre, der ikke kan lide varme,så vi har bare rejst i Nordeuropa.
Rigtig meget Norge og Sverige. Jeg vil tro det er lande du ville kunne lide.
Naturen er helt utrolig smuk :love:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 20:48

Ferie for mig er afslapning uden et fastlagt program.

Storbyferie eller badeferie er jeg slet ikke til. Sommerhusferie ved Vesterhavet er ferie for mig :dåne:

Jeg kunne godt finde på at tage på ferie i et land med et tilsvarende klima, for at opleve naturen og vandre, men jeg kender ikke nogen der kunne tænke sig det så det bliver ved tanken pga. sikkerheden.

Jeg har været på fx skiferie i Østrig. Det var en god tur, men jeg fandt ud af at det at stå på ski ikke er for mig eller mine knæ. Jeg har også været i Berlin, fed by og god tur, selvom jeg "blev væk" af to omgange og ikke kunne få hjælp, men det gav samtidig mulighed for at opleve Berlin på en uventet og mere ægte måde.

Hvis jeg skal rejse udenlands foretrækker jeg den form for ferie hvor man rejser uden et klart mål om at man skal shoppe, blive brun osv. Og noget der ikke kræver flere dage i bil gennem Europa før man er fremme :træt: (Jeg bliver let køresyg så jeg får hurtigt oplevet hvad motorveje har at byde på..)
Senest rettet af Misantropen 15. nov 2018, 20:51, rettet i alt 2 gange.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 20:49

1234 skrev:Det er sjovt jeg synes slet ikke rejsetransport er det samme som andet transport.
Jeg hader at køre bil! Virkelig meget og en af grundene til jeg lige har skiftet job er jeg ikke gad at pendle mere.
Men at køre med tog eller flyv synes jeg er ret fedt egentlig. Man kan læse imens, se film eller bare kigge ud af vinduet, samtidig med man er fyldt med forventningens glæde.

Hvis jeg endelig skal rejse, skal det også være med fly.
Nu er jeg måske bare lidt farvet af en søster og svoger som tager bilen til Frankrig, Italien osv. Jeg ville blive sindsyg af at skulle sidde i en bil så længe.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 20:51

Artem skrev:Hvis jeg endelig skal rejse, skal det også være med fly.
Nu er jeg måske bare lidt farvet af en søster og svoger som tager bilen til Frankrig, Italien osv. Jeg ville blive sindsyg af at skulle sidde i en bil så længe.


Jeg gider heller ikke bilferie medmindre det er en mere roadtrip agtig rundtur. Der der med 20 timer i et stræk. Det orker jeg heller ikke.
0
TomKah
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf TomKah » 15. nov 2018, 20:55

Altså min søn er 12 år og han er en meget berejst herre; ikke helt så berejst som Selma, som jo er vild, men ret berejst med over 30 lande under vesten.

Han synes det der rejse noget er spild af penge. Han ønsker sit et VR headsæt i julegave og synes helt klart at vi skal droppe vinterferien for at han kan få det.
Så han forstår dig, Artem :)
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17168
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41706

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf LaMariposa » 15. nov 2018, 21:04

Jeg ville blive en meget grå og trist mus, hvis jeg skulle futte rundt i Danmark hele tiden. Er bare ikke til gråt og vådt vejr, og så er der bare ikke altid så meget som komme efter i Dk (bortset lige fra sommeren i år, selvfølgelig :lol: ).

Så jeg rejser helst et par gange om året. Det behøver ikke være langt væk, men det er vigtigt for mig at komme ud og se noget andet og få lidt input udefra, lidt nye oplevelser, tale lidt fremmedsprog, have dejligt vejr og spise lækker mad.
3
:lun: Be brave
Selma156
Indlæg: 2350
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6816

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Selma156 » 15. nov 2018, 21:05

^ Det er sgu da rimelig vildt at have 30 lande under bæltet i en alder af 12 år! I den alder havde jeg kun været i England (familiebesøg), Sverige, Norge, Østrig, Tyskland og Italien!
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 21:05

TomKah skrev:Altså min søn er 12 år og han er en meget berejst herre; ikke helt så berejst som Selma, som jo er vild, men ret berejst med over 30 lande under vesten.

Han synes det der rejse noget er spild af penge. Han ønsker sit et VR headsæt i julegave og synes helt klart at vi skal droppe vinterferien for at han kan få det.
Så han forstår dig, Artem :)

Jeg vil da godt indrømme at jeg også kan synes rejse er spild af penge, hvis jeg feks høre om et par der har brugt 30.000 kr på en ferie.
Men det er nu ikke af økonomiske grunde at jeg ikke har rejst ret meget.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 21:10

Artem skrev:Jeg vil da godt indrømme at jeg også kan synes rejse er spild af penge, hvis jeg feks høre om et par der har brugt 30.000 kr på en ferie.
Men det er nu ikke af økonomiske grunde at jeg ikke har rejst ret meget.


Ja så det godt vi ikke deler budget :lol:
Jeg forsøger at få så stor en del af vores indkomst som muligt over på rejse budgettet :fløjt:
Men jeg vil gætte på du også bruger penge på ting såsom værktøj og sportudstyr, jeg synes er at kaste penge ud af vinduet :genert:
0
TomKah
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf TomKah » 15. nov 2018, 21:11

Selma156 skrev:^ Det er sgu da rimelig vildt at have 30 lande under bæltet i en alder af 12 år! I den alder havde jeg kun været i England (familiebesøg), Sverige, Norge, Østrig, Tyskland og Italien!


Jeg kan kun være enig - men man møder trods alt sjældent nogen der har været så mange steder som du. Er du medlem af de berejstes klub?
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Pandesteg » 15. nov 2018, 21:20

1234 skrev:Det er sjovt jeg synes slet ikke rejsetransport er det samme som andet transport.
Jeg hader at køre bil! Virkelig meget og en af grundene til jeg lige har skiftet job er jeg ikke gad at pendle mere.
Men at køre med tog eller flyv synes jeg er ret fedt egentlig. Man kan læse imens, se film eller bare kigge ud af vinduet, samtidig med man er fyldt med forventningens glæde.


Jeg kan til nøds gå med til at udturen kan være hyggelig pga det du nævner. Men hjemturen er fanme dødens pølse. Især når man rejser langt og kun har råd til monkey class flybilletter. Min sidste hjemrejse fra USA tog 24 timer og jeg var ved at gå amok til sidst. Ekstremt lidt plads i flyet, psykopat meget ventetid og flyskift med mere ventetid, man bliver klam og uvasket fordi man ikke kan komme i bad, uha nej det er der altså bare intet hyggeligt over. Og så venter man bare altid så skidelænge på bagagen i CPH :træt2:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 21:22

Pandesteg skrev:Jeg kan til nøds gå med til at udturen kan være hyggelig pga det du nævner. Men hjemturen er fanme dødens pølse. Især når man rejser langt og kun har råd til monkey class flybilletter. Min sidste hjemrejse fra USA tog 24 timer og jeg var ved at gå amok til sidst. Ekstremt lidt plads i flyet, psykopat meget ventetid og flyskift med mere ventetid, man bliver klam og uvasket fordi man ikke kan komme i bad, uha nej det er der altså bare Inter hyggeligt over. Og så venter man bare altid så skidelænge på bagagen i CPH :alien:


Altså udturen er selvfølgelig sjovest :D
Men som regel bruger jeg hjemturen til at fordøje, studere ferebillederne og ellers sove op af min mand.
Jeg er generelt ekspert i at sove under transport :fløjt:
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 21:23

1234 skrev:
Artem skrev:Jeg vil da godt indrømme at jeg også kan synes rejse er spild af penge, hvis jeg feks høre om et par der har brugt 30.000 kr på en ferie.
Men det er nu ikke af økonomiske grunde at jeg ikke har rejst ret meget.


Ja så det godt vi ikke deler budget :lol:
Jeg forsøger at få så stor en del af vores indkomst som muligt over på rejse budgettet :fløjt:
Men jeg vil gætte på du også bruger penge på ting såsom værktøj og sportudstyr, jeg synes er at kaste penge ud af vinduet :genert:

Jeg kunne vil godt bruge 50.000 kr på ferie om året, men vil virkelig synes det er at ødsle og spild af penge.
Hvis jeg skulle bruge penge på ferie ville jeg nok foretrække et niveau på 10-20.000 kr. Men det er jo også et stort spring fra 0 kr. :D

Men jo bruger en del penge på løbegrej, deltager i virkelig mange løb for tiden, for netop at prøve mange forskellige løb. Hvem ved kan også være at jeg med tiden har prøvet de fleste inden for landets grænser og vil prøve nogle i udlandet.
Ellers sparer jeg vil mest bare op, bruger penge på bil, maskiner, bolig og værktøj.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 21:28

Artem skrev:Jeg kunne vil godt bruge 50.000 kr på ferie om året, men vil virkelig synes det er at ødsle og spild af penge.
Hvis jeg skulle bruge penge på ferie ville jeg nok foretrække et niveau på 10-20.000 kr. Men det er jo også et stort spring fra 0 kr. :D

Men jo bruger en del penge på løbegrej, deltager i virkelig mange løb for tiden, for netop at prøve mange forskellige løb. Hvem ved kan også være at jeg med tiden har prøvet de fleste inden for landets grænser og vil prøve nogle i udlandet.
Ellers sparer jeg vil mest bare op, bruger penge på bil, maskiner, bolig og værktøj.


Netop du spilder en masse penge som du kunne bruge på en dejlig masse rejseri :fløjt:
Jeg har faktisk ikke tal på, hvor mange penge vi reelt bruger på at rejse mere.
Min mand ment ikke det var noget jeg behøvede at lave en opgørelse over :genert:
0

Tilbage til "Livets forhold"