Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: 40+1

Indlægaf Depeche_Mama » 15. nov 2018, 18:49

godtnavn skrev:
Pilen skrev:Her beløber det sig indtil videre til 10,5 kg.
Det er ok, synes jeg, særligt i betragtning af livsstilen nogle gange :fløjt:
Vejede mig i venteværelset før jordemoderbesøg i går, som jeg plejer og så oplyser jeg bare vægten, når jeg kommer derind normalt. Hun spurgte ikke engang til det denne gang.
Tænker, at hun fandt det uvæsentligt, da alt andet er lige efter bogen mht. blodtryk, hjertelyd, fosterstilling, væske i kroppen (intet, heldigvis), urinprøve, osv. Så ekstra hyggekilo nu skal jeg jo bare selv kæmpe med at komme med igen :P
Lillepigen vurderet til 3.500 g.
Så nu er jeg færdig med at gå til rutinemæssige besøg der. Det er underligt.
Hvis der ikke er sket noget af sig selv inden, skal jeg selv kontakte fødselsambulatoriet 41+0 med henblik på at blive scannet for fostervandsmængde, hjertelydskurve, osv. Og så tager vi den derfra.
Jordemoderen havde ikke travlt med at få den lille ud. Jamen, så har jeg da heller ikke, så længe jeg har det så fint. Fryseren bugner efterhånden af lasagne, brød, kage, osv. Det er ganske udmærket :D


Tænker heller ikke der er så meget at gøre ved vægten når du er så langt, tidligt kan de jo rådgive om mad/motion (selvom de fleste jo godt ved det hele) hvis man har taget meget på tidligt i graviditeten, men nu hvor du er 40 uger hjælper det ikke rigtigt at sige noget :) Jeg tog 9,5 kg på sidst, det ville jeg være tilfreds med igen, jeg vil bare gerne holde mig under 10 kg :) Jordemoderen mener sikkert jeg skal holde mig under mindre, men det må hun om ;)


Min JM og min læge har på intet tidspunkt kommenteret min vægt, selvom jeg var overvægtig fra start af. Tror bare at intervallet ift. øgning har været rigtigt fint (langsomt i starten), og jeg har ikke væske i kroppen, ligesom alt andet der fint ud - så er 12,5 kg. vel ikke et stort problem :)

Jeg har termin i morgen, og har tid ved JM på mandag - tænker bestemt jeg kommer til den tid, der er ikke optræk til en disse. Jeg tænker bare 'ekstra barsel' :lol: Men gik også 10 dage over tid med vores ældste, så har egentlig hele tiden forventet, at det ville ske igen.

Det er bare temmeligt unfair, at jeg i denne sidste tid får strækmærker! Har slet ikke fået nogle nye ift. sidst, men nu begynder de gamle at blive længere, øv også :lol: Samtidig truer min navle med at poppe, og den er bare øm :tie:
Besøgte min veninde på barsel i dag, hun fortalte, at hun fik nye strækmærker under fødslen :lol: Helt ærligt, krop??

Nåmen - jeg fik ikke ret mange sidst, så det hele går nok alligevel :)

Min mand har i øvrigt stadig ikke fået svar vdr. det job, han er blandt de tre sidste til. Han er seriøst helt stresset over ikke at vide noget nu.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. nov 2018, 21:27

12,5 kg er bestemt heller ikke galt, og det ville for mig ikke være en katastrofe, men vejer en hel del for meget så vil gerne holde mig på maks 10, det klarede jeg sidst trods store mængder væske (fik svangerskabsforgiftning), så tænker bestemt det er realistisk, det vil også være 11 kg mere end nu, da jeg har tabt mig pt ;)

Ved han hvornår han får svar med jobbet?Krydser fingre for at han får det! Hvornår vil han skulle starte? Jeg hepper på at du føder snart så I får lidt ekstra fælles barsel før han starter på drømmejobbet!
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 23:17

Depeche_Mama skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Depeche_Mama skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Urtekussen skrev:Send det hertil. Jeg er alt for lækkersulten. Det er så farligt for mig at gå hjemme.


Manden er ude i morgen aften og han ved ikke at jeg hsr købt det, så tænker at spise det der. Selvom jeg passe på kalorierne. Har taget lidt mere på end planlagt de sidste uger :rulle:


Jeg har lige læst på netdoktor, at en almindelig graviditet vejer 11,2 kg... Så du har nok ikke noget at frygte ift. vægten.

Jeg var lidt træt af min vægt i går, har taget 12,5 kg på - og slog det derfor op.


I know. Men jeg har taget 12 på i forvejen under fertilitetsbehandling. Plus 5-6 stykker under graviditet.


Vidste ikke, du havde taget på under behandling - vidste kun, at du ikke har taget ret meget på under graviditet. Men behandling er jo stadig ikke en del af graviditetsvægten.

Jeg har passet ok på, men siden jeg gik på barsel for 8 uger siden, har min mand (som jo går ledig) og jeg vist snacket en aaaanelse for meget :tie:


Men overvægt er overvægt og derfor behøver man -jeg- ikke tage de berømte 12 på. Jeg har jo taget på fordi jeg spiste meget. Nu spiser jeg korrekt og taber eller vedligeholder vægten. Det er der jo intet unormalt i. Så længe at jeg ikke spiser for lidt er det jo fint.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. nov 2018, 01:08

Efter at have kastet al mad op i dag sidder jeg nu i sengen og spiser karamelis :genert: Men alt mad vi har har jeg ikke lyst til fordi jeg har kastet det op de sidste dage, godt vi skal købe stort ind i morgen!

Og nårh ja, har opgivet at sove grundet kvalmen :( Og kan tilføje at det ikke hjælper på kvalmen at min datter har dårlig mave, manden tager bleerne, men lige nu ligger der en storpruttende pige op af mig, og hendes prutter lugter stygt!
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 16. nov 2018, 06:32

godtnavn skrev:12,5 kg er bestemt heller ikke galt, og det ville for mig ikke være en katastrofe, men vejer en hel del for meget så vil gerne holde mig på maks 10, det klarede jeg sidst trods store mængder væske (fik svangerskabsforgiftning), så tænker bestemt det er realistisk, det vil også være 11 kg mere end nu, da jeg har tabt mig pt ;)

Ved han hvornår han får svar med jobbet?Krydser fingre for at han får det! Hvornår vil han skulle starte? Jeg hepper på at du føder snart så I får lidt ekstra fælles barsel før han starter på drømmejobbet!


Han skulle have svar i denne uge, så ventetiden er ved at være træls. Han var til første samtale den 7. oktober eller noget i den stil, så der har været et langt forløb. De har ikke sat startdato på, det er bare 'snarest muligt'.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. nov 2018, 07:12

Hvis nogen skal føde på Riget

I fremtiden skal førstegangsfødende på Rigshospitalet, der føder uden komplikationer, tage hjem fire timer efter fødslen.

Det har Rigshospitalet skrevet ud til de familier, der er tilknyttet fødeafdelingen. Med virkning fra 17. december lukkes de særlige barselsstuer på patienthotellet, og alle fødsler uden komplikationer skal ske ambulant.

- Muligheden for at blive 24 timer på en barselsstue erstattes af et tilbud om et hjemmebesøg af en jordemoder, skriver Rigshospitalet i brevet.



http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-11-1 ... imer-efter
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 16. nov 2018, 07:57

FormerlyKnownAs skrev:Hvis nogen skal føde på Riget

I fremtiden skal førstegangsfødende på Rigshospitalet, der føder uden komplikationer, tage hjem fire timer efter fødslen.

Det har Rigshospitalet skrevet ud til de familier, der er tilknyttet fødeafdelingen. Med virkning fra 17. december lukkes de særlige barselsstuer på patienthotellet, og alle fødsler uden komplikationer skal ske ambulant.

- Muligheden for at blive 24 timer på en barselsstue erstattes af et tilbud om et hjemmebesøg af en jordemoder, skriver Rigshospitalet i brevet.

Det er lidt skørt - hvis jeg var førstegangsfødende og skulle føde dér, ville jeg næsten håbe på en lille komplikation, så jeg kunne få lov at blive længere end 4 timer :genert:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-11-1 ... imer-efter
0
J, juli 2018.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 16. nov 2018, 08:21

Depeche_Mama skrev:
Kakro05 skrev:Spændende om der snart kommer en masse fødsler herinde.

Jeg synes godt nok min frygt for at miste er svær at håndtere. I dag fik jeg en smule lyst til kaffe (jeg kunne ikkd udstå det hele min første graviditet) og det trickede at jeg nu er små bekymret om der er liv næste fredag :stoned:. Det er seriøst tungt det her også fordi jeg at jeg jo godt ved, sådan rent logisk, at vi har gode chancer for at få en baby til maj, så det er fjollet at gå og bekymre sig om at miste hele tiden.


Min kaffelyst kom også ret pludseligt tilbage, hvis det kan trøste dig :kys:

Og jeg har termin på fredag :)


Jeg ved det godt. Jeg ser spøgelser overalt og selvom jeg normalt er meget logisk, så kan jeg ikke rigtig styre det. Hurra for kønscanning om en uge, så skal jeg bare klare mig fra kønscanning til MD scanning :panik:
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 16. nov 2018, 08:22

FormerlyKnownAs skrev:Hvis nogen skal føde på Riget

I fremtiden skal førstegangsfødende på Rigshospitalet, der føder uden komplikationer, tage hjem fire timer efter fødslen.

Det har Rigshospitalet skrevet ud til de familier, der er tilknyttet fødeafdelingen. Med virkning fra 17. december lukkes de særlige barselsstuer på patienthotellet, og alle fødsler uden komplikationer skal ske ambulant.

- Muligheden for at blive 24 timer på en barselsstue erstattes af et tilbud om et hjemmebesøg af en jordemoder, skriver Rigshospitalet i brevet.



http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-11-1 ... imer-efter


Det er forfærdeligt. Nu er jeg anden gangs og vil allerhelst hjem med det samme, men tilbudet til førstegangsfødende er bare så vigtigt.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 16. nov 2018, 08:38

Marott skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvis nogen skal føde på Riget

I fremtiden skal førstegangsfødende på Rigshospitalet, der føder uden komplikationer, tage hjem fire timer efter fødslen.

Det har Rigshospitalet skrevet ud til de familier, der er tilknyttet fødeafdelingen. Med virkning fra 17. december lukkes de særlige barselsstuer på patienthotellet, og alle fødsler uden komplikationer skal ske ambulant.

- Muligheden for at blive 24 timer på en barselsstue erstattes af et tilbud om et hjemmebesøg af en jordemoder, skriver Rigshospitalet i brevet.



http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-11-1 ... imer-efter


Det synes jeg egentlig er en god ide.
Det ligger også i tråd med at flere ting skal være ambulante fremfor at optage sengepladser.


Ja, for dem som har lyst. Men for nogle kan det være voldsomt angstprovokerende at blive sendt hjem så kort tid efter fødslen. Synes de skal tilbyde det til alle, og så med et besøg dagen efter man kommer hjem.
Men synes ikke man kan tvinge alle til det.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 16. nov 2018, 08:45

:wave:

Nå, jeg melder melder mig forsigtigt her i tråden :genert:
Er 6+5, babyen er en ups’er og i går begyndte kvalmen :deer:
Skal til første lægedims om en halv time.
9
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 16. nov 2018, 08:46

Marott skrev:
Kakro05 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvis nogen skal føde på Riget

I fremtiden skal førstegangsfødende på Rigshospitalet, der føder uden komplikationer, tage hjem fire timer efter fødslen.

Det har Rigshospitalet skrevet ud til de familier, der er tilknyttet fødeafdelingen. Med virkning fra 17. december lukkes de særlige barselsstuer på patienthotellet, og alle fødsler uden komplikationer skal ske ambulant.

- Muligheden for at blive 24 timer på en barselsstue erstattes af et tilbud om et hjemmebesøg af en jordemoder, skriver Rigshospitalet i brevet.



http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-11-1 ... imer-efter


Det er forfærdeligt. Nu er jeg anden gangs og vil allerhelst hjem med det samme, men tilbudet til førstegangsfødende er bare så vigtigt.



Jeg synes nu godt, at der kan være en forventning om, at er det en ukompliceret fødsel, mor og barn er velbefindende, at så tager man hjem efter fødslen og får besøg af en jordemoder i hjemmet i det første døgn.

Ved fødslen af min ældste for snart 10 år siden, der tog vi hjem efter fødslen. Der var blevet informeret om på forhånd, at vi gerne måtte blive, hvis vi havde lyst. De havde dog god erfaring med at man tog hjem, fik besøg af jordemoderen og sundhedsplejersken i dagene efter, så det gjorde vi.

Der er ikke uanede mængder af ressourcer i sundhedsvæsenet og de forældre, der har brug for at være på hospitalet efter fødslen, ja, de får en bedre service, fordi ressourcerne er der til dem og ikke til alle.


Det er også fint du synes det. Jeg er ikke enig og synes det er forfærdeligt at man ikke længere får tilbudet. jeg har ikke prøvet en vaginal fødsel og ved ikke jeg kunne være taget hjem samme dag, men jeg tvivler på at jeg havde kunne slæbe mig med bussen kort til efter at have været i fødsel fra fredag morgen til søndag efter middag, men hey jeg endte med KS og lå to døgn. Tilgengæld blev vi smidt hjem med en dreng der ikke spiste og havde tabt sig lige til grænsen. Det var SÅ utrygt og de forsøgte ikke engang at sige noget som kunne gøre os trygge. Jeg er med på at de er pressede, men derfor kan jeg godt have ondt af de usikre forældre som bliver smidt hjem efter få timer.
1
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 16. nov 2018, 09:20

Jeg kan sagtens se argumentet og fornuften i at sende de ukomplicerede hjem tidligt i stedet for at optage pladser og ressourcer for de, som har behov for det.
Jeg kunne bare godt være bange for det der "hvem har brug for det". At nogen føler sig smidt ud, fordi man måske ikke kan få formuleret sig ordentligt og sagt det højt, at man er hunderæd ved at komme hjem og egentligt behøver noget støtte og mere hjælp med amning eller andet. Hvis det giver mening :genert:
Jeg kan ikke lige finde ud af det, er både lidt for og imod. Er nok mest glad for, at jeg ikke skal føde der, men et sted, hvor man har mulighed for en overnatning, hvis der skulle være noget af nogen arter. Selvom jeg har det sådan, at jeg gerne vil hjem så hurtigt som muligt i egne vante omgivelser. Mit drømmescenarie er, at vi smutter direkte fra fødegangen, når der gives grønt lys til det. Men lad os nu se :)
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 16. nov 2018, 09:52

Marott skrev:
Kakro05 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvis nogen skal føde på Riget

I fremtiden skal førstegangsfødende på Rigshospitalet, der føder uden komplikationer, tage hjem fire timer efter fødslen.

Det har Rigshospitalet skrevet ud til de familier, der er tilknyttet fødeafdelingen. Med virkning fra 17. december lukkes de særlige barselsstuer på patienthotellet, og alle fødsler uden komplikationer skal ske ambulant.

- Muligheden for at blive 24 timer på en barselsstue erstattes af et tilbud om et hjemmebesøg af en jordemoder, skriver Rigshospitalet i brevet.



http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-11-1 ... imer-efter


Det er forfærdeligt. Nu er jeg anden gangs og vil allerhelst hjem med det samme, men tilbudet til førstegangsfødende er bare så vigtigt.



Jeg synes nu godt, at der kan være en forventning om, at er det en ukompliceret fødsel, mor og barn er velbefindende, at så tager man hjem efter fødslen og får besøg af en jordemoder i hjemmet i det første døgn.

Ved fødslen af min ældste for snart 10 år siden, der tog vi hjem efter fødslen. Der var blevet informeret om på forhånd, at vi gerne måtte blive, hvis vi havde lyst. De havde dog god erfaring med at man tog hjem, fik besøg af jordemoderen og sundhedsplejersken i dagene efter, så det gjorde vi.

Der er ikke uanede mængder af ressourcer i sundhedsvæsenet og de forældre, der har brug for at være på hospitalet efter fødslen, ja, de får en bedre service, fordi ressourcerne er der til dem og ikke til alle.


Jeg tog også hjem efter med det samme. Men jeg er den eneste førstegangsfødende, jeg har hørt om, der har gjort det (bortset fra nu dig). Og i min mødregruppe og på mit fødselsforberedelseshold var der undren over, om man overhovedet måtte det. Nogle syntes faktisk, at det var lidt uansvarligt.
Jeg synes, tilbuddet om barselshotel er rigtig fint og jeg synes, det er virkelig dumt at nedlægge barselsafsnittet. Men jeg synes også, det har været lidt misbrug af det at ALLE bare har brugt det uden at overveje, om de fint bare kunne tage hjem. Vi fik JM dagen efter fødslen og så mener jeg faktisk, at SP kom forbi dagen efter dét og så JM igen på tredjedagen. Så vi følte os fint trygge og ikke ladt alene.

Jeg tænker bare, at hvis nu flere med ukomplicerede forløb var taget hjem, så havde der måske været ressourcer til at bevare tilbuddet for dem, der har behovet.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 16. nov 2018, 10:12

Jeg var på barselshotellet i et halvandet døgn efter fødslen. Det var super unødvendigt. Taget i betragtning de var maks pressede skulle de nok bare have sendt mig hjem, men de insisterede.
Det var dog på Skejby.

Jeg tror sagtens der kan sidde usikre og bange mødre derude, der ikke formår at få sagt fra, når de bliver sendt hjem.. og det er jo dem der ‘straffes’.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Graviditet"