Jul og nytårs blues

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf sigge » 2. jan 2016, 15:49

Jeg har ikke blues, jeg synes bare, min juleferie er gået alt for hurtigt, selvom jeg har haft 1½ uge. Men til gengæld har jeg haft tid til at slappe helt af og bruge op til flere dage på bare at sumpe, se TV og spise. Det har jeg faktisk ikke haft tid til siden påskeferien, har jeg regnet mig tilbage til. Altså jeg har haft fri alle weekender, og jeg havde også 2 x 1 uges ferie i sommer, men der var jeg ikke hjemme. Så jeg har virkelig nydt min nærmest dvalelignende tilstand.
Men det bliver nu fint nok at se mine kolleger igen på mandag. Og så er det ved at være overskueligt at se frem til min næste ferie, som er allerede d. 16. februar. Plus jeg skal nå at fejre min fødselsdag, inden jeg tager på ferie, og den har jeg lige sendt invitationer ud til.
Så jeg er nok bare heldig at have noget nyt at glæde mig til.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jan 2016, 15:50

Daine skrev:
Kommodedyret skrev:
Firebird skrev:Nix blues her. Nærmere YES.....The shitty days are finally over. Bortset for vintersolhvervs blotet, hvor man kan være heldig at komme til at tale med nogle fornuftige mennesker, så render hele Danmarks befolkning rundt med en mental hjernenedsmeltning der varer en måned. Det er næsten ikke til at holde ud. Her den 2. januar kører juletråden stadig. Så er det bare jeg tænker. WTF!

Nå det må du satme da rundstyk, at vi sådan formaster os til at have det lidt hyggeligt i juletråden.

: smiler og kigger op:


Tænk bare på, hvordan det ville være hvis vi IKKE havde juletråden. Sikke en hyggerablen der ville være i alle andre tråde :deer:
Det gør vi næste år :banan:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Mjoedix
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. sep 2015, 13:45
Kort karma: 0
Likede indlæg: 17

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Mjoedix » 2. jan 2016, 15:56

Normalt plejer jeg at blive ramt af nytårsblues, specielt 31. om aftenen.

Men i år: Ingen blues!? :gisp: i år var jeg endda ikke alene til nytår (hvilket jeg har nydt et par år), men sammen med søster og hendes familie. Er kronisk single og plejer at blive lidt nedtrykt over det faktum.

Nu glæder jeg mig blot over, at de lysere tider så småt er på vej igen. :genert:
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Kommodedyret » 2. jan 2016, 15:57

Fru Sunshine skrev:
Daine skrev:
Kommodedyret skrev:
Firebird skrev:Nix blues her. Nærmere YES.....The shitty days are finally over. Bortset for vintersolhvervs blotet, hvor man kan være heldig at komme til at tale med nogle fornuftige mennesker, så render hele Danmarks befolkning rundt med en mental hjernenedsmeltning der varer en måned. Det er næsten ikke til at holde ud. Her den 2. januar kører juletråden stadig. Så er det bare jeg tænker. WTF!

Nå det må du satme da rundstyk, at vi sådan formaster os til at have det lidt hyggeligt i juletråden.

: smiler og kigger op:


Tænk bare på, hvordan det ville være hvis vi IKKE havde juletråden. Sikke en hyggerablen der ville være i alle andre tråde :deer:
Det gør vi næste år :banan:


jeg kan desværre ikke finde ud af at rable :whine:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jan 2016, 15:58

Kommodedyret skrev:
Fru Sunshine skrev:
Daine skrev:
Kommodedyret skrev:
Firebird skrev:Nix blues her. Nærmere YES.....The shitty days are finally over. Bortset for vintersolhvervs blotet, hvor man kan være heldig at komme til at tale med nogle fornuftige mennesker, så render hele Danmarks befolkning rundt med en mental hjernenedsmeltning der varer en måned. Det er næsten ikke til at holde ud. Her den 2. januar kører juletråden stadig. Så er det bare jeg tænker. WTF!

Nå det må du satme da rundstyk, at vi sådan formaster os til at have det lidt hyggeligt i juletråden.

: smiler og kigger op:


Tænk bare på, hvordan det ville være hvis vi IKKE havde juletråden. Sikke en hyggerablen der ville være i alle andre tråde :deer:
Det gør vi næste år :banan:


jeg kan desværre ikke finde ud af at rable :whine:

:lol:
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf girl_beat » 2. jan 2016, 16:06

Nix... Det har været en god lang juleferie, jeg har nydt masser af afslapning og kærestehygge, og snart kommer de lysere tider og forår :love:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Wizzze » 2. jan 2016, 16:11

Kommodedyret skrev:
Fru Sunshine skrev:
Daine skrev:
Kommodedyret skrev:
Firebird skrev:Nix blues her. Nærmere YES.....The shitty days are finally over. Bortset for vintersolhvervs blotet, hvor man kan være heldig at komme til at tale med nogle fornuftige mennesker, så render hele Danmarks befolkning rundt med en mental hjernenedsmeltning der varer en måned. Det er næsten ikke til at holde ud. Her den 2. januar kører juletråden stadig. Så er det bare jeg tænker. WTF!

Nå det må du satme da rundstyk, at vi sådan formaster os til at have det lidt hyggeligt i juletråden.

: smiler og kigger op:


Tænk bare på, hvordan det ville være hvis vi IKKE havde juletråden. Sikke en hyggerablen der ville være i alle andre tråde :deer:
Det gør vi næste år :banan:


jeg kan desværre ikke finde ud af at rable :whine:


Vi må oprette en støttetråd for de stakkels ikke-rablende :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Brutus » 2. jan 2016, 16:13

Hvis jeg kunne, gik jeg i hi i januar og februar. Jeg hader de to mørke og kolde måneder. :træt: :sur:
3
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Alphilia » 2. jan 2016, 16:13

Næh, ikke specielt.
Jeg har så også været på arbejde lige op til juleaften og mellem jul og nytår, så der har ikke været så meget ferie.
Tror mest jeg ser frem til et helt nyt år fyldt med gode intentioner og ukendte begivenheder
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Firebird » 2. jan 2016, 16:13

Slettet
Senest rettet af Firebird 2. jan 2016, 21:20, rettet i alt 2 gange.
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Aima » 2. jan 2016, 16:41

Jeg har ingen blues af noget som helst, tværtimod er jeg helt glad og lettet og afslappet inde i hjernen, jeg er glad for det hele er overstået og jeg kan tage hul på en periode med faste rutiner, acceptabelt arbejdsniveau og fritid jeg ikke enten føler mig tvunget til at bruge på socialiteter eller droppe pga. arbejde.

Og så er vi på vej mod forår og sommer, min tidsfornemmelse fungerer sådan, at en uge føles som en time, cirka. Jeg går permanent rundt med sådan en følelse af at tiden bare går uden jeg opdager det, så når jeg forholder mig til marts/april er det nærmest lige om hjørnet nu.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Sophies-mor » 2. jan 2016, 16:42

Vores julepynt og nytårspynt fjernes først EFTER Hellig Trekonger.
Så p.t. ingen blues over dét.
Mere over, at det er lørdag, kl. er snart 18 og jeg skal på arbejde på mandag. HADER HADER HADER min hverdag på arbejdet, (ikke hele tiden) -- men jeg har slet ikke den der, juhu, skal på arbejde. Når jeg så er der, så er det da ok, men ikke juhu.
Desværre er det en nødvendig del af min uddannelse.

Og jo, d.7.1 bliver her tomt, og jeg plejer at få en mild form for blues :D
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Firebird » 2. jan 2016, 16:48

Slettet
Senest rettet af Firebird 2. jan 2016, 21:17, rettet i alt 1 gang.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Daphne » 2. jan 2016, 17:39

Jeg har lidt blues efter en december, der primært bestod af bacheloropgave, og en Jul, der ikke gik helt som den burde.
Jeg elsker Julen, men føler mig lidt snydt i år. Og jeg elsker lysene i den mørke tid, en masse godt i tv, hygge med familien osv. Nu kommer januar og februar uden de store højdepunkter, men stadig mørke - og en eksamen der venter. Efter den eksamen (hvis jeg består) så venter arbejdsløsheden og alt hvad der følger med, inkl. angsten for om jeg er i stand til at passe et arbejde i længere tid uden at få stress m.m.

Jeg har bestemt mig for, at jeg vil prøve at få det bedste ud af det. Planen er stadig i konstrueringsfasen, men jeg tror noget af det første bliver at få købt lys og "pynt" til at lyse op i hverdagen, så det ikke bliver for trist. Jeg går jo alene hjemme hver dag, når kæresten er på arbejde, og har ikke så gode muligheder for at komme rundt, når han har bilen. Så der skal være noget hyggeligt at nyde hver dag :)
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Jul og nytårs blues

Indlægaf Anilara » 2. jan 2016, 18:09

Det er altid noget mere kedeligt at pille pynt ned, end at hænge det op. Vi fjernede pynten i går og juletræet i dag.
Jeg er nok mest ramt fordi jeg har en opgave hængende til på mandag, som jeg kun har skrevet 1 side på... Det stresser mig ret meget, da jeg også har 24 timers arbejde den her weekend.
Derudover har jeg også lidt stress over at skulle nå at bytte gaver og handle ind.

Ja, min blues skyldes nok bare, at jeg har for travlt.
1

Tilbage til "Generelt"