Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Statusopdateringer

Indlægaf fisken80 » 23. nov 2018, 12:43

Fyrst Eberhard skrev:
SAGA skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Det må i øvrigt være en skuffet tallerken, der stolt og nymalet blev sendt ud fra Royal Copenhagens fine bygninger på Frederiksberg, med en forventning om, at skulle stå på et flot dækket bord og bære mad lavet af fine og eksklusive råvarer, men som desværre blev købt af Frk. Fitness, der respektløst og i et desperat forsøg på at iscenesætte sig selv, har smidt to tarvelige smøreostemadder på maven af den, taget et billede af det og offentliggjort det, for derefter at tilføje 80 selvfede hashtags som ingen har brug for, så ydmygelsen nu er total.

#tallerken #skuffet #buko #ikkehvaddenhavderegnetmed #tallerkenerharogsåfølelser #tarveligt #jesiustallerken

De er jo ikke længere lavet til et finere selvskab. De er jo bare hverdagsservice i 80% af landets hjem :D

Men er der nogen, der har informeret tallerkenerne om det? Det tror jeg vist nok lissom lige IKKE der er.

Så nu må guderne vide, hvad de kan risikere at blive udsat for af skuffelser rundt omkring. Man tør jo næsten ikke tænke på, at en eller anden kasserolle-Knud har fået fingrene i et komplet stel, hvorpå han nu serverer skilt gule ærter til alle saftnæserne på Café Den Rådne Flamingo ved frokosttid.

Hjerteskærende!


Og sådan en tallerken, der bare græder, det er næsten ikke til at holde ud at overvære...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 23. nov 2018, 13:48

Fyrst Eberhard skrev:
SAGA skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Det må i øvrigt være en skuffet tallerken, der stolt og nymalet blev sendt ud fra Royal Copenhagens fine bygninger på Frederiksberg, med en forventning om, at skulle stå på et flot dækket bord og bære mad lavet af fine og eksklusive råvarer, men som desværre blev købt af Frk. Fitness, der respektløst og i et desperat forsøg på at iscenesætte sig selv, har smidt to tarvelige smøreostemadder på maven af den, taget et billede af det og offentliggjort det, for derefter at tilføje 80 selvfede hashtags som ingen har brug for, så ydmygelsen nu er total.

#tallerken #skuffet #buko #ikkehvaddenhavderegnetmed #tallerkenerharogsåfølelser #tarveligt #jesiustallerken

De er jo ikke længere lavet til et finere selvskab. De er jo bare hverdagsservice i 80% af landets hjem :D

Men er der nogen, der har informeret tallerkenerne om det? Det tror jeg vist nok lissom lige IKKE der er.

Så nu må guderne vide, hvad de kan risikere at blive udsat for af skuffelser rundt omkring. Man tør jo næsten ikke tænke på, at en eller anden kasserolle-Knud har fået fingrene i et komplet stel, hvorpå han nu serverer skilt gule ærter til alle saftnæserne på Café Den Rådne Flamingo ved frokosttid.

Hjerteskærende!


Min ene moster udsætter det for kernesund mad og så er bunden sq nået!

Jeg har endda givet hende bøgerne, jeg fik dem i hadegave mens de var på det højeste og da hun går meget op i at være tjekket og gerne ville have dem så syntes jeg det var bedst de gik med hende hjem og fyldte i bogreolen.
Men det var jo ikke meningen hun frit skulle plage sagesløse tallerkener, for slet ikke at tale om de andre bøger i reolen man må forvente er ved at tabe både sider og bogstaver af bar skræk.

Gad vide om karl mar tager mega musel og bøger der har traumer på kanindræberkursus..
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Pjeps » 23. nov 2018, 23:19

Okay jeg ser en del af denne her slags opdateringer fra børn/teenagere. Men nu faldt også fra en mine jævnaldrende , dvs 40+ :nerve: (jeg sætter mig bare på mine hænder indtil den er ude af skærmbilledet).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
:ninja:
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Ieatmars » 23. nov 2018, 23:49

Dmitra skrev:Jeg er så træt af alle opdateringer om Magnus Falkenberg (og synd for ham at blive hængt ud på den måde) og jeg forstår vitterligt ikke så mange hopper på at accepten af en venneanmodning på Facebook alene kan give hackere, uaset hvor dygtig en hacker man er, kan give hackeren adgang til ens bankkonti.

Og jeg er lige så træt af de der selvprododucerede opdateringer fra folk der laver modsvar, der alle (dem jeg har set) er mislykkedes forsøg på at være morsom.

Stop nu.


Så er vi to!!
Min mormor skrev til mig på Facebook, hvor hun videresendte beskeden om Magnus til mig og mit svar var:

"Mormor man kan ikke hacke bare ved at acceptere en venneanmodning der skal mere til som fx et link du!!" :lol:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 24. nov 2018, 01:18

Ieatmars skrev:
Dmitra skrev:Jeg er så træt af alle opdateringer om Magnus Falkenberg (og synd for ham at blive hængt ud på den måde) og jeg forstår vitterligt ikke så mange hopper på at accepten af en venneanmodning på Facebook alene kan give hackere, uaset hvor dygtig en hacker man er, kan give hackeren adgang til ens bankkonti.

Og jeg er lige så træt af de der selvprododucerede opdateringer fra folk der laver modsvar, der alle (dem jeg har set) er mislykkedes forsøg på at være morsom.

Stop nu.


Så er vi to!!
Min mormor skrev til mig på Facebook, hvor hun videresendte beskeden om Magnus til mig og mit svar var:

"Mormor man kan ikke hacke bare ved at acceptere en venneanmodning der skal mere til som fx et link du!!" :lol:


Der var en it mand der skrev i en tråd at den er så gammel at den faktisk er 15 år ældre end Facebook, det er alligevel ret imponerende hvis det er rigtigt og den så stadig er i omløb.

Men okay, jeg skrev i starten til folk jeg kender hvis de kom med sådan noget vrøvl dengang man blev bombarderet med SMS og mail jokes før Facebook men der er bare så meget af det og det skal da nok passe der så er folk der stadig tror på nogle af de der gamle ting hvis ingen gør sig den umage at fortælle det er noget snyd.
Måske skulle man alligevel begynde på det igen, de gør det jo trods alt i en god mening.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Ado » 24. nov 2018, 11:00

Æble skrev:Satme mange hashtags for en rugbrødsmad med smøreost :lol:



Man ved bare et vægttab er dømt til at mislykkedes, når vægttaberen ladet det fylde så meget i sit liv. Det samme med rygestop. Dem der stopper med at ryge og kun kan snakke om, hvor lidt de savner det og hvor klamt rygning er, de falder også i og begynder at ryge igen.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Daine » 24. nov 2018, 12:58

Når jeg smider en boganmeldelse op på Instagram bruger jeg også mange hashtags. Det er jo for at nå så langt ud som muligt, jeg følger feks selv flere hashtags frem for en specifik person, så når det er blogrelateret som feks en tatovør giver det for mig fin mening. Der hvor kæden hopper lidt af, er hvis folk laver ALLE ord om til det, #det #er #tåbeligt, og giver ingen mening :D
Eller, som i Ados eksempel, det bliver lidt for ... intetsigende? :lol:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Daine » 24. nov 2018, 13:24

Dmitra skrev:
Daine skrev:Når jeg smider en boganmeldelse op på Instagram bruger jeg også mange hashtags. Det er jo for at nå så langt ud som muligt, jeg følger feks selv flere hashtags frem for en specifik person, så når det er blogrelateret som feks en tatovør giver det for mig fin mening. Der hvor kæden hopper lidt af, er hvis folk laver ALLE ord om til det, #det #er #tåbeligt, og giver ingen mening :D
Eller, som i Ados eksempel, det bliver lidt for ... intetsigende? :lol:


Jeg er slet ikke uenig, hverken i hvor det giver mening at bruge mange hashtags og hvor det bare ser dumt ud a la #så #cykler #jeg #opad #langebro, men jeg tror at dem der bruger det som i sidste eksempel er dem der ikke helt har styr på hvordan hashtags kan komme andre til gode eller måske endda meningen med dem. Ikke for at spille klog, jeg er ikke selv 100% hashtagsoplært men jeg har nogenlunde styr på det.

Jeg nævnte mest Brun Alien fordi det lige var hende jeg kom på da jeg ville nævne en der brugte mange, men nogle gange må det være besværligt at huske alle og skrive alle.

Jeg kopierer mine hashtags fra tidligere indlæg og over i det nye :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Tricolette » 25. nov 2018, 00:58

Hvornår skal man reagere eller ikke?
Til aften på vej ned ad Boulevarden i Aalborg, observerer jeg en pige sidde ulykkelig ved et busstoppested.
Samtidig, som jeg passere hende, flyver en ung gut ind og flår hendes mobil ud af hendes hånd.
Her reagere jeg instinktivt. Jeg ved ikke om de kender hinanden eller om han "bare" vil hugge hendes mobil.
Men moren/løvinde i mig går i forsvar, puster mig op, og spærrer vejen for ham,og forlanger at han afleverer telefonen til hende.
Dette medfører en større diskussion, og jeg bliver kaldt mindre pæne ting.
Det viser sig, at de er kærester, som er blevet uvenner.
Han forstår ikke helt, at jeg reagerer på hans voldsomme optræden over for pigen. Og jeg forstår måske ikke helt at få ham forklaret hvorfor.
Til sidst må jeg dog efterlade pigen med fyren, da hun siger alt er ok nu.
Jeg håber, at de har løst tingene på bedste vis.
Men hvornår skal man egentligt reagere eller ikke?
Jeg reagerede rent instinktivt, som jeg håber andre ville reagere, hvis det var et af mine børn, som var den forurettede.
11
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Raenil » 25. nov 2018, 08:22

Jeg synes at du reagerede rigtigt.
At han er hendes kæreste giver ham jo ikke ret til at være en idiot.
10
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Viskelæder » 27. nov 2018, 10:41

Tricolette skrev:Hvornår skal man reagere eller ikke?
Til aften på vej ned ad Boulevarden i Aalborg, observerer jeg en pige sidde ulykkelig ved et busstoppested.
Samtidig, som jeg passere hende, flyver en ung gut ind og flår hendes mobil ud af hendes hånd.
Her reagere jeg instinktivt. Jeg ved ikke om de kender hinanden eller om han "bare" vil hugge hendes mobil.
Men moren/løvinde i mig går i forsvar, puster mig op, og spærrer vejen for ham,og forlanger at han afleverer telefonen til hende.
Dette medfører en større diskussion, og jeg bliver kaldt mindre pæne ting.
Det viser sig, at de er kærester, som er blevet uvenner.
Han forstår ikke helt, at jeg reagerer på hans voldsomme optræden over for pigen. Og jeg forstår måske ikke helt at få ham forklaret hvorfor.
Til sidst må jeg dog efterlade pigen med fyren, da hun siger alt er ok nu.
Jeg håber, at de har løst tingene på bedste vis.
Men hvornår skal man egentligt reagere eller ikke?
Jeg reagerede rent instinktivt, som jeg håber andre ville reagere, hvis det var et af mine børn, som var den forurettede.


Jeg tror ikke, det her hører inde under den her tråd? men nu svarer jeg alligevel :)

Jeg oplevede noget lignende på Assistens Kirkegård for ikke så længe siden. Der stod et par og skændtes højlydt, og manden trak/skubbede i hende. Jeg gik hen og spurgte, om hun var okay, og hun svarede nej, men manden pustede sig op med det samme, råbte af mig og svinede mig til og sagde, at det var hans kone. Jeg sagde, at det kunne godt være, men at jeg ikke ville acceptere den opførsel, og jeg blev stående, indtil han hidsede sig ned. Så stod jeg bare ved siden af dem i lang tid, indtil manden fandt det for mærkeligt og gik, mens han råbte. Så fulgte jeg kvinden på bussen, og hun holdt om min arm og takkede mig imens.
Hun har sikkert taget bussen lige hen til ham igen, men jeg er stadig glad for, jeg gjorde noget.

Jeg synes, du gjorde det helt rigtige. Godt der findes nogen som dig.
Senest rettet af Viskelæder 30. nov 2018, 21:25, rettet i alt 1 gang.
16
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Daine » 27. nov 2018, 14:24

SAGA skrev:Manden her fylder 70 og holder åbent hus. Manden har i øvrigt også sit eget firma og tjener styrtende med penge. Så bliver jeg lidt underlig tilpas når han så ønsker sig penge til en rejse :mellow:

Det er måske for at undgå at få en masse ting han ikke bruger/har rigeligt af i forvejen. Og kan han lide at rejse, så er pengene måske bedre brugt der ... frem for at give 3 flasker rødvin, der bliver sat ind i et skab og glemt.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Hunkat » 27. nov 2018, 15:25

:tie:

Capture.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 27. nov 2018, 18:52

Arhmen, så få dog en til at læse korrektur for dig, kære borgmester :nerve:
Det er ret ofte, der er fejl i hans tekster.
sketch-1543344623752.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Jadajada » 27. nov 2018, 18:56

Miss_no_More skrev:Arhmen, så få dog en til at læse korrektur for dig, kære borgmester :nerve:
Det er ret ofte, der er fejl i hans tekster.
sketch-1543344623752.png



Pyyyyha, ST tanke sig st ham er bormester ...
6

Tilbage til "Generelt"