Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 24. nov 2018, 14:32

Aesel82 skrev:
kidkomb skrev:Hvad er der i vejen med stenbiderrogn?



Ikke noget - men når det serveres oven på en schnitzel, så har det temmelig sikkert været kapers :D

Ah! Haha, ja det er ikke så meget det samme :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 24. nov 2018, 14:34

Ado skrev:
kidkomb skrev:Hvad er der i vejen med stenbiderrogn?

Intet. Med mindre de ligner kapers. Så er det en syg stenbiderrogn.

Ja, det ville være en syg fisk der lagde dem :shock:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Aesel82
Indlæg: 2663
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4308

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aesel82 » 24. nov 2018, 14:36

Hedder den det citronskiv’ egentlig ikke også en “rytter” og ikke en dreng?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13059
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3545
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56092
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 24. nov 2018, 14:42

Aesel82 skrev:Hedder den det citronskiv’ egentlig ikke også en “rytter” og ikke en dreng?

Det hedder en dreng.
1
Donna Martin Graduates!
Aesel82
Indlæg: 2663
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4308

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aesel82 » 24. nov 2018, 15:10

Ado skrev:
Aesel82 skrev:Hedder den det citronskiv’ egentlig ikke også en “rytter” og ikke en dreng?

Det hedder en dreng.


My bad :D
0
Aesel82
Indlæg: 2663
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4308

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aesel82 » 24. nov 2018, 16:20

Lemonella skrev:
Aesel82 skrev:Hedder den det citronskiv’ egentlig ikke også en “rytter” og ikke en dreng?


En citronrytter er en tynd skive citron, hvor den er halvt gennemskåret og vredet, så den står op og ligner en rytter. En dreng, er bare en skive citron med kapers, revet peberrod og eventuelt ansjosfileter oven på.


Arh... Tak for forklaringen :)

Mente nok, at der var noget, der hed en rytter :D
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. nov 2018, 07:38

Enhver skole med respekt for sig selv, har en formningslærer(inde) som får eleverne til at male hver deres lille motiv på en lille flise eller mini-lærred. Nogen maler en hund, andre en solopgang eller et hus.
Alle de små malerier sættes derefter sammen til en stor mosaik, og nogen laver en lidt større flise med ord som "Fællesskab", "Mod" eller "Sammenhold" som overskift. Det hele monteres på skolens ydermur, gerne et sted ud mod vejen. Så kan alle forældrene være glade for hvordan deres børns skole skiller sig ud som en særligt kreativ og inspirerende skole.
10
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6696

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 26. nov 2018, 07:41

Når folk ikke egentlig ikke gider tale om deres weekend. Typisk scenarie på mit arbejde mandag morgen:

A: Har du haft en god weekend?
B: Ja tak, hvad med dig?
A: Ja tak, den var også fin.
12
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14875
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1185
Likede indlæg: 25040

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 26. nov 2018, 12:20

Når jeg scroller igennem Cyber Monday-udsalgssektionen på zizzi.dk, forstår jeg godt, hvorfor mange af tingene ikke er blevet solgt til fuld pris. :tie:
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16365
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1413
Likede indlæg: 30414

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 26. nov 2018, 12:31

Nogen har vundet godt 8 millioner i lotto i vores lokale Superbrugs og det er ikke mig....
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12782
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 924
Likede indlæg: 12578

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 26. nov 2018, 13:00

Igen-igen er jeg imponeret over, hvor langt ned i detaljerne man skal forklare 13-årige, hvad en problemstilling er. Jeg bliver gråhåret af det her...
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Bøtte » 26. nov 2018, 15:24

Togtur fra København til Jylland byder på flere rimelige wtf-oplevelser.

Dame og søn sidder på reserveret plads. Dame der har bestilt pladsen beder om at få de plader hun har betalt for. Dame der ikke har reserveret brokker sig højlydt. Kalder damen, der har reserveret for tosse og racist.
Dame, der ikke har reserveret sidder nu bag os. Brokker sig fortsat krydret med snaske-lyde.
Efter næste station ankommer ungt par med baby. De har reserveret de pladser, damen sidder på. Dame nægter at flytte sig fordi hun nu har rykket sig 3 gange.
Det unge par forsøger ihærdigt at forklare hvorfor de skal sidde der. Dame er totalt ligeglad, hun gider ikke flytte sig og begynder at blive ubehagelig. Det unge par har ikke oplevet at damen tidligere har skullet flytte sig, deres baby skriger og manden begynder (med rette) at blive irriteret.

Jeg tilbyder at hente en stewardesse. På vej til stewardessen ser jeg en kvinde der med eb pincet trækker hår ud af hagen på en mand (wtf altså :gruble:).

Stewardessen ligner en der er klar til kamp. Tramper gennem toget og svinger heftigt med armene.
Hun forsøger uden held at forklare damen at de har betalt for billetterne, og bruger både udtryk som ‘sevet helt og aldeles ind’ og ‘capice’.
I mellemtiden har to mænd overladt deres pladser til det unge par.
Stewardessen beder damen undskylde til det unge par. Damen nægter. Stewardessen går og kort efter går damen også og mumler igen noget om racistiske danskere.
16
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19686
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46419

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 26. nov 2018, 15:51

Bøtte skrev:Togtur fra København til Jylland byder på flere rimelige wtf-oplevelser.

Dame og søn sidder på reserveret plads. Dame der har bestilt pladsen beder om at få de plader hun har betalt for. Dame der ikke har reserveret brokker sig højlydt. Kalder damen, der har reserveret for tosse og racist.
Dame, der ikke har reserveret sidder nu bag os. Brokker sig fortsat krydret med snaske-lyde.
Efter næste station ankommer ungt par med baby. De har reserveret de pladser, damen sidder på. Dame nægter at flytte sig fordi hun nu har rykket sig 3 gange.
Det unge par forsøger ihærdigt at forklare hvorfor de skal sidde der. Dame er totalt ligeglad, hun gider ikke flytte sig og begynder at blive ubehagelig. Det unge par har ikke oplevet at damen tidligere har skullet flytte sig, deres baby skriger og manden begynder (med rette) at blive irriteret.

Jeg tilbyder at hente en stewardesse. På vej til stewardessen ser jeg en kvinde der med eb pincet trækker hår ud af hagen på en mand (wtf altså :gruble:).

Stewardessen ligner en der er klar til kamp. Tramper gennem toget og svinger heftigt med armene.
Hun forsøger uden held at forklare damen at de har betalt for billetterne, og bruger både udtryk som ‘sevet helt og aldeles ind’ og ‘capice’.
I mellemtiden har to mænd overladt deres pladser til det unge par.
Stewardessen beder damen undskylde til det unge par. Damen nægter. Stewardessen går og kort efter går damen også og mumler igen noget om racistiske danskere.


Min retfærdighedssans kan slet ikke med at damen endte med at få sin vilje, ved at være nederen. :cuss:
28
...
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Bøtte » 26. nov 2018, 16:08

LadyFox skrev:
Bøtte skrev:Togtur fra København til Jylland byder på flere rimelige wtf-oplevelser.

Dame og søn sidder på reserveret plads. Dame der har bestilt pladsen beder om at få de plader hun har betalt for. Dame der ikke har reserveret brokker sig højlydt. Kalder damen, der har reserveret for tosse og racist.
Dame, der ikke har reserveret sidder nu bag os. Brokker sig fortsat krydret med snaske-lyde.
Efter næste station ankommer ungt par med baby. De har reserveret de pladser, damen sidder på. Dame nægter at flytte sig fordi hun nu har rykket sig 3 gange.
Det unge par forsøger ihærdigt at forklare hvorfor de skal sidde der. Dame er totalt ligeglad, hun gider ikke flytte sig og begynder at blive ubehagelig. Det unge par har ikke oplevet at damen tidligere har skullet flytte sig, deres baby skriger og manden begynder (med rette) at blive irriteret.

Jeg tilbyder at hente en stewardesse. På vej til stewardessen ser jeg en kvinde der med eb pincet trækker hår ud af hagen på en mand (wtf altså :gruble:).

Stewardessen ligner en der er klar til kamp. Tramper gennem toget og svinger heftigt med armene.
Hun forsøger uden held at forklare damen at de har betalt for billetterne, og bruger både udtryk som ‘sevet helt og aldeles ind’ og ‘capice’.
I mellemtiden har to mænd overladt deres pladser til det unge par.
Stewardessen beder damen undskylde til det unge par. Damen nægter. Stewardessen går og kort efter går damen også og mumler igen noget om racistiske danskere.


Min retfærdighedssans kan slet ikke med at damen endte med at få sin vilje, ved at være nederen. :cuss:


Nej jeg var også ret træt af det.
Heldigvis rejste hun sig kort tid efter og gik ind i en anden kupé.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23812
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 22063

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 26. nov 2018, 18:31

Guilded_Lily skrev:Igen-igen er jeg imponeret over, hvor langt ned i detaljerne man skal forklare 13-årige, hvad en problemstilling er. Jeg bliver gråhåret af det her...

Så var min forud! Hun drev mig allerede til vanvid som 11-årig :)
Og hun gad egentlig ikke engang høre svarene.

Men hun er heldigvis blevet fornuftig nok senere hen.
0

Tilbage til "Generelt"