Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf Torn » 2. jan 2016, 20:09

Min veninde fortalte mig i dag, at hun ønsker at finde en kærlighed, som hun aldrig vil tvivle på. Og det ramte mig lidt, for selvom min kæreste og jeg har det godt, har jeg af og til tvivlet på vores forhold. I forholdets spæde tid gik vi fra hinanden, men fandt (surprise!) sammen igen nogle måneder efter. Og vi har siden da også haft en periode, hvor jeg havde mine tvivl i forhold til om jeg havde fundet den rette. Vi har været sammen en håndfuld år og bor sammen.

Så, øh, er det unormalt eller usundt for et forhold? Har du prøvet at tvivle i nuværende eller tidligere forhold? Og hvad betød det, tror du?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jan 2016, 20:35

Ikke denne gang.
Selvfølgelig kan vi også blive uvenner, men jeg er aldrig i tvivl om, at det her er det rigtige.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jan 2016, 20:39

De fleste mennesker har kun et kærlighedsforhold ad gangen, og det, tror jeg, får sandsynligheden for tvivl til at stige.
Til sammenligning er det almindeligt at have flere venner på samme tid, så der behøver man ikke på samme måde at prioritere og til tider spekulere, om græsset mon er grønnere på den anden side.
Jeg synes derfor, at momentvis tvivl er en såre menneskelig faktor i et forhold.

Tænker din veninde derimod på, hvordan man har det med sin partner, er jeg faktisk enig.
Der vil jeg ikke gå og tvivle, men have samme tillid og tryghed som jeg fx. har ift. mine tætteste venner.
8
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf Firebird » 2. jan 2016, 22:06

Lebensabschnittsgefährtin. Det er sådan et godt tysk ord der forklarer rigtig meget.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11232
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23209

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf Mani » 2. jan 2016, 22:10

Jeg har ikke været i tvivl om at jeg elskede min mand - men jeg har i perioder tvivlet på, om vi kunne komme igennem tingene sammen når vi er så forskellige. Foreløbig har vi klaret os forbi kobberbrylluppet - og perioderne med tvivl har ikke været lange og mange. Men jo - der har af og til været tvivl.
5
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9628

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf Tanten » 2. jan 2016, 22:14

Jeg har faktisk ikke tvivlet på, om mit nuværende forhold er det rigtige for mig - men jeg har da af og til, især i starten, følt en usikkerhed, der bundede i angsten for, om vi ville det samme med relationen. Den usikkerhed opfatter jeg som ret normal i en opstartsfase, hvor man - i vores tilfælde på trods af flere års venskab - skal lære hinanden at kende som partnere.
1
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf Sorenspige » 2. jan 2016, 22:16

Jeg er sammen med min mand på 15. år, og jeg har tvivlet fra tid til anden. Ikke fordi jeg ikke elsker ham, men fordi jeg generelt er en "tvivler", som jævnligt stiller spørgsmålstegn ved alle aspekter af mit liv (både bevidst og ubevidst).

Jeg ved ikke, om jeg tror på livslange forhold, hvor der aldrig er tvivl.

Min tvivl har netop også gjort, at jeg ikke bare er sammen med min mand, fordi sådan er det bare. Fra tid til anden er det en form for aktiv valg.
10
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf HappyPaww » 2. jan 2016, 22:20

Jeg må da indrømme at livet med et lille barn og hverdagstrummerum har givet mig nag af tvivl indimellem.. Men jeg tror det er helt normalt og nok også meget sendt også . Det perfekte findes ikke - i hvert fald utroligt sjældent.

Jeg går ikke for hver en pris - og da især ikke nu hvor vi har vores søn. Og jeg tror ærlig talt ikke at mit liv ville være bedre, eller at jeg kunne finde en bedre kæreste end ham jeg har. Så jeg bliver, rider stormen af, og så har jeg store forhåbninger om at vi kommer helt på rette spor igen. For jeg elsker ham i bund og grund :)
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf kidkomb » 2. jan 2016, 22:27

Ja, det har jeg da et par gange. Det synes jeg er meget naturligt. Vi har været sammen i 8 år.
Jeg er ikke i tvivl om, at det er ham jeg vil blive gammel med.
Men jeg erkender også, at man ikke kan vide hvad livet bringer een.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf Badesandalen » 3. jan 2016, 00:00

Som du kan se på de forskellige svar er det ikke unormalt at have tvivl. Om det direkte er usundt ved jeg ikke, men ligesom med alt andet tror jeg absolut det er sundt at tænke over dit forhold. Som Sorenspige skrev vil dit forhold være et aktivt valg, og ikke bare noget du er i fordi det er det du tilfældigvis er. Gav det mening? :wacko:

Jeg har selv haft en del tvivl på trods af at jeg elsker min gut af helvede til, men det er bla fordi jeg kun var 17 da vi blev kærester, og det var ikke bare stille og roligt, det var nærmest forhold fra dag 1. Alt er så seriøst når man er teenager... :sarkasme:

Så lad dig ikke gå på af din venindes ønsker for et fremtidigt forhold, det er bare ønsker. Selv hvis hun fandt den perfekte mand, der var præcist som på hendes mentale liste, ville der ikke være nogle garantier.
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8897

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf D.itsen » 3. jan 2016, 05:29

Ja vi har tvivlet i en grad, så vi var i parterapi i sommers og der var nogle dage hvor jeg var ret overbevist om at vi ikke kunne finde ud af det. Også vi har kun været sammen 1,5 år. Jeg har ikke tvivlet på at han er et fantastisk menneske, men jeg har tvivlet på om der gik for meget hverdag i den for tidligt og om vi på sigt var mere venner end kærester. Og en masse andre ting.
I virkeligheden handlede der meget lidt om os, men meget mere om ting vi hver især skulle have ryddet op i mentalt. Lige nu tvivler jeg ikke, men jeg ved også at vi har valgt hinanden og vist hinanden at vi kan og vil arbejde os igennem mindre sjove perioder. Det giver mig en slags ro, at jeg ikke skal frygte at komme til at føle jeg står alene med at få forholdet til at virke
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf Annione » 3. jan 2016, 09:21

Ja, det har jeg. Jeg flyttede også en overgang ud - men jeg kom hurtigt hjem igen. Kunne jo ikke undvære ham alligevel.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf Panton » 3. jan 2016, 09:21

Jeg er også sådan der tvivler om alt, tænker og analyserer i et væk, så ja, har altid haft tvivl i mine forhold og lige nu er jeg single, så tvivl var vel på sin plads. Jeg tvivler også på single statussen, jeg tvivler vist en del :lol:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf billiebean » 3. jan 2016, 11:28

Ja, det har jeg. Jeg kan godt tvivle og have tanker om, hvorvidt vi er de rette for hinanden eller om vi ville være bedre tjent alene/med en anden.

Men jeg tror ikke på devisen om, at "er du i tvivl, så er du ikke i tvivl". Dvs. at tilstedeværelsen af tvivl er et dårligt tegn, som man skal undgå.
Jeg tror i stedet, at man (medmindre forholdet er decideret usundt) skal arbejde med at rumme, at tvivlen er et vilkår og at tvivl også kan være katalysator for udvikling i og af forholdet.

Vi kan godt tale om vores respektive tvivl, men vi kan også godt blive enige om, at vi har noget specielt sammen og er noget meget specielt for hinanden. Og det får gerne tvivlen til at aftage igen.
5
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf Alphilia » 3. jan 2016, 11:44

Ja, det har jeg.
Noget af det handler om, tror jeg, at jeg har været single i mange år før jeg mødte min kæreste, og jeg ved at jeg sagtens kan have et fint velfungerende liv uden en kæreste. Så har det af og til været nemt at tænke, hvad nu hvis...
De gange hvor jeg har tvivlet har været i perioder, hvor jeg mentalt har haft meget lidt overskud og måske i virkeligheden tvivlet mere på mig selv og min retning i livet - dér hvor jeg har tænkt om jeg skulle kaste alle bolde op og lade dem falde frit.
Jeg tror det er meget naturligt at tvivle (på forhold og alt muligt andet) i ny og næ og tænker det er med til at man udvikler sig.
1

Tilbage til "Forhold og sex"