Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ondemand » 26. nov 2018, 19:25

Facebook kan bare ikke lide mig :gisp:

4F768BBA-40EA-4F04-A03F-5A79B9E05CF5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Chatsy » 26. nov 2018, 19:56

Midaldrende kvinde med hvem jeg formoder er hendes barnebarn, en dreng omkring de seks-syv år.

Kvinde: "Vi skal købe sådan nogle børne-panodiler"
Drengen nikker ivrigt.
Kvinder: "Altså dem der, man skal stikke op i numsen"
Dreng kigger op mod kvinden "Hva'?!"
22
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 26. nov 2018, 22:50

Der er pt. 6000 minusgrader i mit soveværelse. Det er ærligt talt lidt anstrengende..
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kalimsofie » 27. nov 2018, 16:33

Treårig datter hjælper med at lægge vasketøj på plads.

Treårig datter holder et par af sine bittebittesmå str. 86-underbukser (med lyserøde jordbær på) frem foran sig og spørger gravalvorligt:
“Er det her dine eller mine, mor?”

Treårig datter har fået en stor is som belønning for sit fine arbejde - mens moderen selvtilfreds svælger i barnets ubevidste kompliment af moderens bagparti ;)
38
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muspel » 27. nov 2018, 19:27

Her når vi går ind i december, bliver det virkeligt tydeligt, at jeg ikke har verdens største netværk. Og er single.

Alle brokker sig over ‘al julehejset’ og at kalenderen allerede er proppet....

Jeg skal til juleaften. Det er det. Punktum.

... og jeg elsker julehalløj ...
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 27. nov 2018, 19:55

Min kæreste har været skaldet i de mere end ni år, vi har været sammen. Men siden august har han groet sit meget tykke og mørke hår ud.

Han var med hjemme hos mine forældre for første gang siden da sidste weekend, og min far, som ikke kunne afkode forandringen, observerede ham længe, før han sagde:

“Du er da... blevet klippet?”
45
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30223

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 27. nov 2018, 19:58

POCKETKITTEN skrev:Min kæreste har været skaldet i de mere end ni år, vi har været sammen. Men siden august har han groet sit meget tykke og mørke hår ud.

Han var med hjemme hos mine forældre for første gang siden da sidste weekend, og min far, som ikke kunne afkode forandringen, observerede ham længe, før han sagde:

“Du er da... blevet klippet?”


:D
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 27. nov 2018, 21:59

Nogle gange når man sådan rigtigt kigger på en kommando så begynder det at virke hjernedødt. Altså jeg elsker hvad jeg laver, men hvordan kan de mene dette her?

Kode: Vælg alt

Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml” -Verbose}


Eller

Kode: Vælg alt

#!/bin/sh
ls -ARgo "$@" | awk '{q += $3} END {print q}'


Jeg ved ikke hvilken syntaks der er værst. Powershell bruger ofte hele ord, og giver 3 'ler i træk i 'InstallLocation' så med den forkerte skrifttype og lowercase hele vejen igennem er det komplet ulæseligt, plus at Powershell strengt ikke er case sensitive, men 'Foreach' er rent faktisk, og løkken virker ikke uden.

I Bash ligner det hele noget fra en væg inde i en pyramide eller at katten er gået hen over keyboardet, men det er trods alt nemmere at læse.

Første kommando geninstallerer Microsoft Edge på Windows 10, anden kommando sammenligner størrelsen på filer/biblioteker på Debian/Ubuntu. I shit you not.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf hotlips » 28. nov 2018, 02:49

Muspel skrev:Her når vi går ind i december, bliver det virkeligt tydeligt, at jeg ikke har verdens største netværk. Og er single.

Alle brokker sig over ‘al julehejset’ og at kalenderen allerede er proppet....

Jeg skal til juleaften. Det er det. Punktum.

... og jeg elsker julehalløj ...


Vi har godt nok en del vi skal, men jeg har tænkt at man burde holde en debat ting til jul, sådan en slags julefrokost for de julefrokostløse..og andre der ikke har fået nok af julesprut og rensdyrshårbøjler.

Jeg bliver nødt til at prøve at se om det er noget der er nogen der gider engang, der er næsten altid en del herinde der af forskellige årsager ikke kommer til rigtig før julefrokost og det er da lidt øv, jeg var vild med at tage til julefrokost på arbejdet, det har altid været nogle skægge fester.
5
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf lillebjoern » 28. nov 2018, 08:05

hotlips skrev:
Muspel skrev:Her når vi går ind i december, bliver det virkeligt tydeligt, at jeg ikke har verdens største netværk. Og er single.

Alle brokker sig over ‘al julehejset’ og at kalenderen allerede er proppet....

Jeg skal til juleaften. Det er det. Punktum.

... og jeg elsker julehalløj ...


Vi har godt nok en del vi skal, men jeg har tænkt at man burde holde en debat ting til jul, sådan en slags julefrokost for de julefrokostløse..og andre der ikke har fået nok af julesprut og rensdyrshårbøjler.

Jeg bliver nødt til at prøve at se om det er noget der er nogen der gider engang, der er næsten altid en del herinde der af forskellige årsager ikke kommer til rigtig før julefrokost og det er da lidt øv, jeg var vild med at tage til julefrokost på arbejdet, det har altid været nogle skægge fester.


Det ville jeg i hvert fald også være frisk på :D Jeg elsker julehygge-klippe-klistre-spise-pebernødder-høre-julemusik-osv., men jeg skal kun til juleaften og en times julearrangement på arbejdet fredag eftermiddag. :nej:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf hotlips » 28. nov 2018, 08:34

lillebjoern skrev:
hotlips skrev:
Muspel skrev:Her når vi går ind i december, bliver det virkeligt tydeligt, at jeg ikke har verdens største netværk. Og er single.

Alle brokker sig over ‘al julehejset’ og at kalenderen allerede er proppet....

Jeg skal til juleaften. Det er det. Punktum.

... og jeg elsker julehalløj ...


Vi har godt nok en del vi skal, men jeg har tænkt at man burde holde en debat ting til jul, sådan en slags julefrokost for de julefrokostløse..og andre der ikke har fået nok af julesprut og rensdyrshårbøjler.

Jeg bliver nødt til at prøve at se om det er noget der er nogen der gider engang, der er næsten altid en del herinde der af forskellige årsager ikke kommer til rigtig før julefrokost og det er da lidt øv, jeg var vild med at tage til julefrokost på arbejdet, det har altid været nogle skægge fester.


Det ville jeg i hvert fald også være frisk på :D Jeg elsker julehygge-klippe-klistre-spise-pebernødder-høre-julemusik-osv., men jeg skal kun til juleaften og en times julearrangement på arbejdet fredag eftermiddag. :nej:


Hmm. Det kommer nok til at knibe i år, men man kunne måske lave en tråd der kunne tages frem af og til og så overveje det kollektivt så der er en dato og så videre klar til næste år..
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2018, 08:36

Jeg er altid ked af at jeg ikke kommer til julefrokost, så jeg er også på.
I år har jeg dog været til en og jeg tror det bliver en tradition, men der er absolut plads til flere i min kalender :banan:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf hotlips » 28. nov 2018, 09:30

Muspel lillebjørn og kidkomb nu har jeg lagt en tråd i fest forummet, så kan i lige komme med hvad i skulle sidde på af ideer..
3
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muspel » 28. nov 2018, 09:49

hotlips skrev:Muspel lillebjørn og kidkomb nu har jeg lagt en tråd i fest forummet, så kan i lige komme med hvad i skulle sidde på af ideer..



Jeg elsker debatten! Uanset om det så lykkes at lave et arrangement, så ved jeg nu, at nogen gerne ville julehygge med mig :love2:
10
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muspel » 28. nov 2018, 10:37

SurSødSovs skrev:
Muspel skrev:
hotlips skrev:Muspel lillebjørn og kidkomb nu har jeg lagt en tråd i fest forummet, så kan i lige komme med hvad i skulle sidde på af ideer..



Jeg elsker debatten! Uanset om det så lykkes at lave et arrangement, så ved jeg nu, at nogen gerne ville julehygge med mig :love2:


Ihhhh jeg vil også! Men jeg er først på Fyn den 20. december :whine:


Vi sætter en iPad ved bordet med dig på FaceTime :klap:
5

Tilbage til "Generelt"