Daines boligtråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36802

Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 2. jan 2016, 20:35

Jeg opretter også en boligtråd, selvom mit hus ikke er nær så fint som Krølles :genert: Men det er mit (eller ja, andelen er :D) og det er den første bolig, der er 'min egen' og jeg glæder mig helt ustyrligt til at flytte ind om et par måneder, max. :dance:

image.jpeg


Jeg får udsigt ned over et engområde med flere søer. Om sommeren er der et fint dyreliv, dels på søerne i form af svaner, ænder og en fiskehejre og dels på engen, som er lejet ud til en landmand, der har en fåreflok græssende der. Og om foråret er der små lammekid :lun: Lige nu er der bare koldt og tåget :D

image.jpeg
42
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36802

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 2. jan 2016, 20:38

Jeg har lånt nøglen til huset af den nuværende ejer (lille by, vi kender alle hinanden) og i morgen skal min far og jeg ned for at måle alle rummene op. Huset er solgt udenom mægler, så jeg har ingen plantegning med mål. Ikke så praktisk, når alle gulvtæpper skal skiftes og jeg gerne vil købe tæpper på januarudsalget :D

Hvis de har fået tømt huset, skal jeg også ha taget nogle billeder.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Æske » 2. jan 2016, 20:38

Det er SÅ fint, Daine :klap:

Jeg glæder mig til at følge med her.
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Siamo
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 82

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Siamo » 2. jan 2016, 20:41

Nej hvor spændende, tillykke med købet!
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36802

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 2. jan 2016, 20:42

Æske skrev:Det er SÅ fint, Daine :klap:

Jeg glæder mig til at følge med her.


Tak Æske :kys:

Jeg vidste ikke rigtig, om jeg skulle oprette eller ej, men om ikke andet bliver det en semidagbog for mig. Det kan sikkert også nok blive hyggeligt at have senere :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36802

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 2. jan 2016, 20:53

Alle vægge og lofter skal males, væggene er jeg fint tryg ved, det har jeg gjort før. Men lofterne! :shock: Det er fyrretræslofter, semimørke som de bliver efter mange år, og de er over hele huset. Jeg er taknemmelig for, at min far er en ægte handymand som har lovet at give mig en hånd ellers måtte jeg leve med de mørke lofter (der er ikke penge til maler).
Jeg har været heldig at finde en ok vægmaling (Bilkas tendens 1) til en fin pris, jeg fik 2x knap 11 liter for 700,-, jeg håber det rækker :)

Køkkenet er noget gammelt møg, men det kan fungere indtil jeg får penge nok til at udskifte det. Lige nu har det ikke 1. prioritet, det har gulvene. Uanset om huset er tømt eller ej i morgen, tager jeg et billede af gulvtæppet i stuen. Det er SÅ grimt! :tie:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Æske » 2. jan 2016, 20:54

Daine skrev:
Æske skrev:Det er SÅ fint, Daine :klap:

Jeg glæder mig til at følge med her.


Tak Æske :kys:

Jeg vidste ikke rigtig, om jeg skulle oprette eller ej, men om ikke andet bliver det en semidagbog for mig. Det kan sikkert også nok blive hyggeligt at have senere :)


Ja da, det er jeg sikker på :)

Glæder mig til at se før og efter :banan:
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Firebird » 2. jan 2016, 22:02

Tillykke Daine

Evt. kan vi med tiden, skue noget lyst gipsloft op. De er ret billige hernede. Glæder mig til billeder.
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Mani » 2. jan 2016, 22:05

Tillykke med huset - sikke en skøn udsigt :lun:

Vi skiftede vores køkken ud til en Ikea model for 10 år siden - til pænt under 1/2 delen af hvad det ellers ville have kostet. Nu skal vi bygge den del af huset om i foråret - og ender nok med at skifte fronterne - og udelukkende fordi vores smag har skiftet, for det fejler absolut ingenting. Overvej om der er noget du kan lide, når du kommer dertil - for det er faktisk et fint køb.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Rapfisk » 2. jan 2016, 22:07

Daine skrev:Alle vægge og lofter skal males, væggene er jeg fint tryg ved, det har jeg gjort før. Men lofterne! :shock: Det er fyrretræslofter, semimørke som de bliver efter mange år, og de er over hele huset. Jeg er taknemmelig for, at min far er en ægte handymand som har lovet at give mig en hånd ellers måtte jeg leve med de mørke lofter (der er ikke penge til maler).
Jeg har været heldig at finde en ok vægmaling (Bilkas tendens 1) til en fin pris, jeg fik 2x knap 11 liter for 700,-, jeg håber det rækker :)

Køkkenet er noget gammelt møg, men det kan fungere indtil jeg får penge nok til at udskifte det. Lige nu har det ikke 1. prioritet, det har gulvene. Uanset om huset er tømt eller ej i morgen, tager jeg et billede af gulvtæppet i stuen. Det er SÅ grimt! :tie:

Afdækning, afdækning, afdækning! Det kan godt betale sig at give lidt ekstra og købe ruller af tykt papir.
2
Livslinjen: 70 201 201
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Daines boligtråd

Indlægaf In_your_eyes » 2. jan 2016, 22:09

Hvor ser det bare fint ud og så skønne omgivelser.
Vil du evt røbe hvor det er henne? Har fuld forståelse for, hvis du ikke vil fortælle det. Men er ret sikker på vi er fra samme område :D
1
:pompom:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jan 2016, 23:28

Hvor ser det skønt ud. Sikke en udsigt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Daines boligtråd

Indlægaf avdotja » 3. jan 2016, 00:00

tillykke med huset - jeg glæder mig allerede til før og efter billederne :banan:
1
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Fillie » 3. jan 2016, 00:36

Hjertelig tillykke endnu en gang! Hvor ser det dog hyggeligt ud. :lun:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Krølle » 3. jan 2016, 01:19

Daine skrev:
Æske skrev:Det er SÅ fint, Daine :klap:

Jeg glæder mig til at følge med her.


Tak Æske :kys:

Jeg vidste ikke rigtig, om jeg skulle oprette eller ej, men om ikke andet bliver det en semidagbog for mig. Det kan sikkert også nok blive hyggeligt at have senere :)


Tillykke! Det er SÅ hyggeligt med en tråd, hvor søde debattører hepper, inspirerer og sparker en bagi, så man bliver færdig :D

Hvor ser det bare fint ud - jeg er helt tosset med engområdet og glæder mig til at se billeder af lammekid til foråret :love:
1

Tilbage til "Bolig"