WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2018, 07:02

Misantropen skrev:
1234 skrev:
HerErJeg skrev:Det siger vel meget om vores samfund i dag.
https://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/ ... de/7422563
Tænk i gamle dage med pausefisk og TEKNISK UHELD, når DR fik lavet båndsalat. Vi tog det faktisk roligt og fattet uden at flippe.

Folk brokkede sig også i gamle dage. Den gang gjorde de det bare via et brev eller mail til firmaet.

Jeg mindes min familie engang modtog et postkort med Bamse og Kylling med posten, som tak for en eller anden henvendelse :D


Det er lige til tråden i sig selv :D
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 4. dec 2018, 11:25

DetSorteCirkus skrev:
Misantropen skrev:
1234 skrev:
HerErJeg skrev:Det siger vel meget om vores samfund i dag.
https://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/ ... de/7422563
Tænk i gamle dage med pausefisk og TEKNISK UHELD, når DR fik lavet båndsalat. Vi tog det faktisk roligt og fattet uden at flippe.

Folk brokkede sig også i gamle dage. Den gang gjorde de det bare via et brev eller mail til firmaet.

Jeg mindes min familie engang modtog et postkort med Bamse og Kylling med posten, som tak for en eller anden henvendelse :D


Det er lige til tråden i sig selv :D

Dengang var portoen ikke så dyr :lol:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 4. dec 2018, 11:37

Min telefon er rimeligt ramponeret for tiden, så den vil til træning ikke rigtig lade, nu har jeg ikke kunnet tage den hele formiddagen for den ligger hele tiden på 2-3 %, og når den når højere så ringer der et telefonterrorfirma eller en eller anden skør mor fra klassen der nu har ringet 9 gange.. Som endda har sendt en SMS om at det ikke er akut.
Øh nå.. Hvorfor fanden ringer du så så mange gange, skøre krampe.

Så jeg har 17 ubesvarede opkald siden lidt over 10, det er jo helt hen i vejret.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 4. dec 2018, 16:24

hotlips skrev:Min telefon er rimeligt ramponeret for tiden, så den vil til træning ikke rigtig lade, nu har jeg ikke kunnet tage den hele formiddagen for den ligger hele tiden på 2-3 %, og når den når højere så ringer der et telefonterrorfirma eller en eller anden skør mor fra klassen der nu har ringet 9 gange.. Som endda har sendt en SMS om at det ikke er akut.
Øh nå.. Hvorfor fanden ringer du så så mange gange, skøre krampe.

Så jeg har 17 ubesvarede opkald siden lidt over 10, det er jo helt hen i vejret.


Okay, hun er tilgivet, klassens psyko unge havde lavet sin ynglingsfinte på hendes dreng, det vil sige helt umotiveret at lægge hænderne om halsen bagfra, trække ham baglæns ned og så forsøge at trampe ham i hovedet, så hun var pænt rystet og det kan man jo godt forstå.

Der er bare ikke lige andre end mig der har forsøgt at råbe nogen op, og det er ikke engang gået ud over min dreng, han har kun været blandet ind i det når han har forsvaret sine venner, og så stopper ham tossen da også, han går kun efter de mindste børn og helst de der bare bliver kede af det og ikke slår igen.

Det er fuldstændig vanvittigt, så står pædagoger og lærere og siger at børn på 7 bare skal trykke på pyt knappen.. Det er også både rimeligt og realistisk når de bliver overfaldet på den måde. Fæhoveder.

Men nu er der da en mere der render til inspektøren og så må vi se, det ender med at nogen kommer til skade, men de har så travlt med deres pædagogiske pladder at det er som at tale til en dør at få dem til at fatte at det ikke kan blive ved.
5
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. dec 2018, 19:50

FormerlyKnownAs skrev:Har skrevet at det er for lang tid og at 4 timer er mere passende for os. Men at jwg godt forstår at det er lidt bøvlet når de jo arbejder og at vi måske istedet kan finde i dag juleferien.


Så kom dagen.

Han kom 14.30, moderen var her til 15.15 og så hentede hun 18.45. Det gik fint og de hyggede. Men det skal heller ikke være længere tid end det. For begge parter. Drengen var mindre bestemmende og jeg var hurtig til at sige stop når vores regler ikke blev overholdt eller opførsel ikke var okay. Det er det som er særligt anstrengende ved at have ham her, at man skal være som en høg hele tiden. Min søn var noget mere ovenpå fordi han nu er skolebarn og taler engelsk og lige et step foran ham vennen og det hjalp ham til også at sige fra overfor de fikse ideer.

Så alt i alt er det gået godt og jeg blev bekræftet i at 4 timer er fint og jeg har lært lidt mere omkring at sige til og fra, fremfor at lyve en ikke eksisterende oldefar syg for at smyge mig udenom :lol:
23
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru Sunshine » 4. dec 2018, 20:44

En af de der nametests på Fb, hedder "Hvilken sang vil blive spillet til din begravelse.
Den valgte "Enjoy the silence" til mig. Jeg tror faktisk, jeg er lidt fornærmet.
27
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 4. dec 2018, 22:10

I stedet for at sige nej tak til at stå ud af sengen og gå en tur, valgte vores ene patient i dag gentagende at sige at han ville slå os ihjel.

Specifikt fysioterapeuter. Eh, okay. Han står ikke til at have kognitive problemer - hverken midlertidige eller permanente. Jamen okay så :nerve:
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf vibbsen » 5. dec 2018, 08:13

hotlips skrev:[

Okay, hun er tilgivet, klassens psyko unge havde lavet sin ynglingsfinte på hendes dreng, det vil sige helt umotiveret at lægge hænderne om halsen bagfra, trække ham baglæns ned og så forsøge at trampe ham i hovedet, så hun var pænt rystet og det kan man jo godt forstå.

Der er bare ikke lige andre end mig der har forsøgt at råbe nogen op, og det er ikke engang gået ud over min dreng, han har kun været blandet ind i det når han har forsvaret sine venner, og så stopper ham tossen da også, han går kun efter de mindste børn og helst de der bare bliver kede af det og ikke slår igen.

Det er fuldstændig vanvittigt, så står pædagoger og lærere og siger at børn på 7 bare skal trykke på pyt knappen.. Det er også både rimeligt og realistisk når de bliver overfaldet på den måde. Fæhoveder.

Men nu er der da en mere der render til inspektøren og så må vi se, det ender med at nogen kommer til skade, men de har så travlt med deres pædagogiske pladder at det er som at tale til en dør at få dem til at fatte at det ikke kan blive ved.


OK...det er jo fuldstændig vanvittigt...Hvordan fanden kan det være en del af det pædagogiske grundlag at lære børnene at sige "pyt" når de bliver overfaldet ?? Hvad blev der lige af anti-mobbe politik og "her behandler vi hinanden ordentligt" ?? Har I slet ikke sådan noget på jeres skole ?? Og hvis I har , hvad siger Børne - Unge udvalget i kommunen til at dette ikke bliver overholdt....Typisk så er disse ting jo en del af en større overordnet trivselsstrategi på børne-ungeområdet....

En af mine veninders 2 1/2 år gamle søn gik i VS med et jævnaldrende barn som bed hendes søn. Virkelig meget. Han havde store bidemærker på arm, krop og ben. Min veninde forsøgte at adresserer dette overfor personalet og lederen. Hun gjorde virkelig sit til at gøre opmærksom på problemet. På den rigtige måde. Men fik at vide at det jo var "Dette barns måde at kommunikerer på når han blev frustreret". Hun forsøgte at adressere det overfor moderen, Som blot sagde "Det gør han også herhjemme. Han bider mig hele tiden" Min veninde kom ingen steder. Hendes barn vågnede grædende om natten og råbte "Han bider, Mor Han bider" fordi han drømte om det. Til sidst fik min veninde nok. Og sagde -af ren og skær frustration - til sin 2 1/2 årige søn "Hvis han gør det igen, så hakker du ham en"
Da hun hentede sin søn samme eftermiddag blev hun konfronteret med at hendes søn havde slået Bide-barnet...Det gav hende en udsøgt lejlighed til at flippe fuldstændig skråt. Og forklare at dette var hendes søns måde at kommunikerer på når han blev frustreret over at blive bidt så det blødte.
Samme aften var der møde i forældrebestyrelsen(Hvor hun var medlem) hvor hun beklagede at de opgaver hun skulle have løst i forbindelse med den forestående fest, dem havde hun desværre ikke nået da hendes fokus havde været på at tackle dette - for hende store problem - som hun ikke på nogen måde mødte villighed fra hverken ledelse eller personale til at finde en løsning på. Det medførte naturligvis stor bestyrtelse, og en leder som havde fået et alvorligt forklaringsproblem.

Så fandt hun den store kanon frem. Og næste morgen ringede hun vil forvaltningen og meddelte at hvis der ikke blev fundet en løsning, så ville hun med glæde skrive en officiel klage, som hun ville fremsende til samtlige medlemmer af børne-unge udvalget som på det tidspunkt havde en formand og adskilige medlemmer fra det parti som hun selv stillede op til kommunalvalget for. Ligesom hun naturligvis ville fremsende klagen som læserbrev til det lokale folkeblad som en del af sin valgkamp hvor hendes fokus netop var på børne-unge området. Og bruge dette som glimrende anledning til at tale om sin kæphest : Flere pædagogiske ressourcer i institutionerne således at alle børn kan få den glade barndom som de har ret til, ved at få hjælp til at løse de udfordringer de nu måtte have.
Så skete der pludselig en hel masse...Min venindes søn blev aldrig bidt igen. Og der blev faktisk taget hånd om problemet...Men min venindes tiltro til institutionen og det pædagogiske niveau havde lidt et alvorligt nederlag. Og hvad værre var, hendes søns tilid til det voksne pædagogiske personale havde fået et alvorligt hak....For han oplevede at den tillid til at de voksne ville hjælpe ham når han blev uretfærdigt behandlet , ikke blev belønnet. For det er jo reelt det der sker når vores børn oplever at få at vide at de skal sige "pyt" når de oplever at blive udsat for overgreb.

Hvad angår den med pyt-knappen, så vil jeg skide på dem og deres pyt-knap...Min datter skal ikke finde sig i den slags...Hun er opdraget til at bruge pyt-knappen. Men ikke hvis hun bliver overfaldet eller slået. Og hvis lærer og pædagoger har et problem med det, så er de velkomne til at komme og tale med os om det. Så vil vi rigtig gerne tage en dialog om problematikken...Vi kan eventuelt tage den i kontekst med den strategi og de visioner som er vedtaget i vores kommune og som tager udgangspunkt i at "Alle børn og unge har krav på omsorg og en sund og tryg opvækst – både fysisk, psykisk og socialt med henblik på at få et alsidigt udviklende liv"

Og det er så derfor min datter går til Krav Maga (Selvforsvar) selvom hun kun er 6 år....Der lærer man nemlig at forsvarer sig mod lige præcis den slags greb...Eller rettere...Hvordan man kommer ud af dem mest effektivt.....Samt en masse andre af de tricks som psyko unger kan finde på. Og iøvrigt har fået at vide at hun gerne må hakke folk en hvis de gør den slags (Det sidste er så ikke hendes mega pædagogiske Krav Maga lærers instruktion - men derimod hendes MEGA upædagogiske fars)
16
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf vibbsen » 5. dec 2018, 09:09

Et WFT moment af lidt ældre dato :

Mini Vibbsen har i et stykke tid være kærester med William S (Ja, der er flere..Og det er altså RET vigtig at få defineret at det er den "rigtige" William). Hvad dette sådan helt konkret indebærer henligger lidt i det uvisse....Men de er åbenbart enige om dette...Jeg ved dog så meget som at at hun og William S havde været på toilet samtidig. Og da de står og vasker hænder spørger han om de skal være kærester. Og Mini Vibbsen siger ja.

Sidste onsdag henter jeg så Mini Vibbsen i SFO hvor hun leger med Cornelius og et par at pigerne. På vej ud fortæller hun mig så gladeligt at hun nu er kærester med Cornelius. Og at de iøvrigt har mysset 3 gange....De var åbenbart blevet kærester fordi Cornelius havde sagt at nu var de kærester. Og så havde Mini Vibbsen sagt "Fint nok"

Nu har jeg jo været på debatten i mange år...Og ved derfor en hel del om det der med kærester/ikke kærester. Hvilket ikke synes at være et problem her, da begge parter har givet samstykke til at de er kærester.
Men jeg ved altså også et og andet om alle de problemer som det kan give når en person er kærester med en person. Og så skifter denne person ud med en anden. Hvor kede af det folk kan blive osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv.....Mini Vibbsen går i klasse med både William S OG Cornelius....Og eftersom de pt. går i 0-klasse så kan jeg jo sagtens se potentialet af problemer eftersom det betyder at de ser hinanden på dagligt basis allesammen. Og skal gøre det de næste 10 år (og når man har været på debatten så længe som jeg og ved at noget så banalt som at møde eksen med sin nye kæreste i det lokale supermarked, kan afføde en 12 sider lang tråd, så er 10 år potentielt en tråd der betyder at webmaster skal ud og købe mere serverplads)

Så jeg vælger derfor at tage Monogami-snakken med min 6 årige....Det foregår sådan cirka som følger og udspiller sig i vores bil på vej til hendes fritidsaktivitet :

Mig : Men jeg troede at du var kærester med William S
Mini Vibbsen : Det er jeg også
Mig (lidt forvirret) : Men var du ikke lige blev kærester med Cornelius
Mini Vibbsen (Synes vist jeg er lidt tungnem) : Jo, mor.
Mig (forvirringen blandes med foragt) : Men man kan da ikke være kærester med 2.
Mini Vibbsen (Ikke særlig engageret i samtalen...Faktisk så roder hun rundt i de ting der ligger på bagsædet) : Jo man kan så
Mig (lidt WFT ??) : OK....
Tavshed mens jeg overvejer hvordan jeg lige tackler den her....
Mig : Ved William S godt at du er kærester med Cornelius ?
Mini Vibbsen : Nej, for han blev hentet tidligt idag. Har du noget mad med til mig. Jeg er sulten.
Det er her jeg indser at hvis jeg skal have nogen udførlige svar på mine spørgsmål, så er jeg nødt til at skifte strategi. Så jeg slår mit "Spørgeteknik del 1+2+3" modul til. Jeg har arbejdet som sælger og kunderådgiver i 25 år. Jeg kan nogen tricks.
Mig : Hvad tror du Willam S siger til at du også er kærester med Cornelius ?
Mini Vibbsen : Ingenting (OK...måske jeg skulle overveje det der modul 4)
Mig (Trækker vejret dybt) : Det er altså ikke så godt at have 2 kærester. For så kan der jo altså være nogen der bliver kede af det. Og det er jo ikke så godt. Hvad nu hvis William S bliver ked af det over at du også er kærester med Cornelius ?
Mini Vibben : Det gør han ikke (OK...Det er fandme godt at jeg arbejder med voksne mennesker til dagligt...For spørgeteknik 1+2+3 er bestemt ikke velegnet til børn)
Mig (Føler mig ramt på min faglige stolthed og sætter alt ind på min spørgetekniske ekspertise): Hvorfor tror du ikke at William S bliver ked af det ? (Tag den din lille 6 årige dåse)
Mini Vibbsen : Fordi han selv har 3 kærester (Har fundet ipad'en og er ved at tænde denne)
Mig (Dybt rystet og glemmer alt om spørgeteknik) : William S har 3 kærester ???
Mini Vibbsen : Ja-ja....Men han mysser kun med Silke.
Mig (Fuck spørgeteknik...Jeg skal have nogen svar) : Og det er du OK med ?
Mini Vibbsen : Ja-ja....Cornelius er også kærester med andre end mig. Men det er kun mig han møsser med.
Mig (føler mig uendelig gammel) : Så man kan altså godt have mere end en kæreste.
Mini Vibbsen : Ja-ja (Giver sig til at se Frost på Ipad'en). Silke har 4 kærester. Men hun møsser kun med William S)
Mig (Har indset at der er så meget jeg ikke forstår. At tingene åbenbart har ændret sig meget siden jeg gik i skole. Og konstaterer at ungdommen idag åbenbart er en hel del mere frisindet end dengang jeg var ung. Og sender efterfølgende en SMS til hr.vibbsen hvor jeg oplyser om at jeg efter at have haft monogami snakken med vores datter kan konstaterer at hun er bigamist og derfor nu er kærester med både William S og Cornelius)
34
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 5. dec 2018, 09:18

Havenisser har ry for at være grimme, det må skyldes ingen tænker over hvor slemt det egentlig kunne være :shock:

Vi har selv en ganske pæn samling af venligt udseende udgaver og vi har en gang givet min far en der viste mås uden iøvrigt at være hverken skrækindjagende eller vulgær.. Men shit den er slem den her, jeg tror jeg ville få traumer hvis jeg skulle gå ud og forbi den hver morgen i en måned.
Og så til 350, det er jo fundet for de penge.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Wizzze » 5. dec 2018, 09:50

Nigeria mails / Nigeria scams har fået en ny skræmmende dimension :8: :shock: :panik:

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-03 ... et-problem
:badr:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Daine » 5. dec 2018, 10:35

Wizzze skrev:Nigeria mails / Nigeria scams har fået en ny skræmmende dimension :8: :shock: :panik:

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-03 ... et-problem
:badr:

I guder! Stakkels pige(r).



(Jeg er på fra PC og den artikel var det noget af det mest rodede jeg længe har set. Både indholdsmæssigt, hvor oplysningerne stak af i flere retninger, så jeg blev helt i tvivl om jeg ville få selve historien på overskriften. Men også på billedsiden, hvor de skabte forstyrrelse i teksten mere end at hjælpe den. Indimellem savner jeg det trykte medie!)
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 5. dec 2018, 12:07

vibbsen skrev:Et WFT moment af lidt ældre dato :

Mini Vibbsen har i et stykke tid være kærester med William S (Ja, der er flere..Og det er altså RET vigtig at få defineret at det er den "rigtige" William). Hvad dette sådan helt konkret indebærer henligger lidt i det uvisse....Men de er åbenbart enige om dette...Jeg ved dog så meget som at at hun og William S havde været på toilet samtidig. Og da de står og vasker hænder spørger han om de skal være kærester. Og Mini Vibbsen siger ja.

...

Når hun bliver ældre kan du bruge Debatten som skrækeksempel på hvad der kan ske, fx når hun bliver teenager og skal til sin første fest.

I mellemtiden skal du nok lade være med at spørge om hvad der sker i puderummet, når børnene er der alene..
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 5. dec 2018, 12:26

Daine skrev:I guder! Stakkels pige(r).

(Jeg er på fra PC og den artikel var det noget af det mest rodede jeg længe har set. Både indholdsmæssigt, hvor oplysningerne stak af i flere retninger, så jeg blev helt i tvivl om jeg ville få selve historien på overskriften. Men også på billedsiden, hvor de skabte forstyrrelse i teksten mere end at hjælpe den. Indimellem savner jeg det trykte medie!)

Ja, jeg må indrømme jeg opgav at læse videre da jeg havde spolet en halv kilometer ned, og jeg stadig ikke forstod sammenhængen. :genert:
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf cola » 5. dec 2018, 12:36

dgd2007 skrev:
Daine skrev:I guder! Stakkels pige(r).

(Jeg er på fra PC og den artikel var det noget af det mest rodede jeg længe har set. Både indholdsmæssigt, hvor oplysningerne stak af i flere retninger, så jeg blev helt i tvivl om jeg ville få selve historien på overskriften. Men også på billedsiden, hvor de skabte forstyrrelse i teksten mere end at hjælpe den. Indimellem savner jeg det trykte medie!)

Ja, jeg må indrømme jeg opgav at læse videre da jeg havde spolet en halv kilometer ned, og jeg stadig ikke forstod sammenhængen. :genert:

Jeg forstår ikke hvordan den nye metode består... er det noget med det "hjertepulver" og store kvinder at gøre eller ?
1

Tilbage til "Generelt"