Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Daine » 7. dec 2018, 06:22

LaMariposa skrev:
Persnikedy skrev:
HappyPaww skrev:Te - uanset art, farve og pris er røvkedeligt og smager af varm tynd saftevand :badr:

Jeg skal være på dødens rand af sygdom før jeg kan formaste mig til at drikke en kamillete med masser af honning :lol:


Hvilket er best case scenario, som regl er det bare smag af haveaffald


Eller hø...

:lol: :lol:


Jeg elsker te, og de variationsmuligheder der er :lun:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf LaMariposa » 7. dec 2018, 06:26

Daine skrev:
LaMariposa skrev:
Persnikedy skrev:
HappyPaww skrev:Te - uanset art, farve og pris er røvkedeligt og smager af varm tynd saftevand :badr:

Jeg skal være på dødens rand af sygdom før jeg kan formaste mig til at drikke en kamillete med masser af honning :lol:


Hvilket er best case scenario, som regl er det bare smag af haveaffald


Eller hø...

:lol: :lol:


Jeg elsker te, og de variationsmuligheder der er :lun:


Det kan godt være, at jeg bare ikke har fundet den rigtige slags endnu? :gruble:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Daine » 7. dec 2018, 06:33

LaMariposa skrev:
Daine skrev:
LaMariposa skrev:
Persnikedy skrev:
HappyPaww skrev:Te - uanset art, farve og pris er røvkedeligt og smager af varm tynd saftevand :badr:

Jeg skal være på dødens rand af sygdom før jeg kan formaste mig til at drikke en kamillete med masser af honning :lol:


Hvilket er best case scenario, som regl er det bare smag af haveaffald


Eller hø...

:lol: :lol:


Jeg elsker te, og de variationsmuligheder der er :lun:


Det kan godt være, at jeg bare ikke har fundet den rigtige slags endnu? :gruble:

Måske? Jeg har smagt rigtig mange hvor jeg har tænkt: aldrig mere! Og så har jeg nogle favoritter jeg bare altid vender tilbage til. Og det er faktisk typisk de billiere versioner af te, det kan være det siger mere om mig :lol: Men te kan sætte mig i forskellige stemninger, feks har jeg en kanelte der bare er essensen af JUL for mig, selvom indpakningen er helt neutral. Og jordbærte sætter mig i sommerstemning selv når det sneer :D

Men jeg kan sagtens respektere at andre ikke bryder sig om te :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. dec 2018, 07:04

Daine skrev:
LaMariposa skrev:
Persnikedy skrev:
HappyPaww skrev:Te - uanset art, farve og pris er røvkedeligt og smager af varm tynd saftevand :badr:

Jeg skal være på dødens rand af sygdom før jeg kan formaste mig til at drikke en kamillete med masser af honning :lol:


Hvilket er best case scenario, som regl er det bare smag af haveaffald


Eller hø...

:lol: :lol:


Jeg elsker te, og de variationsmuligheder der er :lun:


Samme her. Jeg drikker et par liter om dagen. Men tænker st hvis man er kaffedrikker så er te tyndt :gruble: Jeg kunne ikke drømme om at drikke kaffe. Synes at det smager ganske forfærdeligt.
0
Fynbo
Indlæg: 171
Tilmeldt: 21. aug 2015, 14:19
Kort karma: 36
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 444

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fynbo » 7. dec 2018, 07:42

Jeg forstår ikke, at kaffe er så populært?
Det smager jo helt igennem rædselsfuldt :badr:
10
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 7. dec 2018, 07:52

Lemonella skrev:
Lemonella skrev:
Fru Sunshine skrev:
Lemonella skrev:
Fru Sunshine skrev:Østerlandsk Thehus (og ja, de staver deres navn med "h" i "te") har en chai latte med lakrids, som jeg næsten kan få våde drømme om. NUUUUUUJ, den er lækker.


Har den et bestemt navn? Har nemlig lige tjekket deres hjemmeside og kan ikke finde den.

Den er her.
https://www.osterlandskthehus.dk/chai-i ... i-400g-can


Tak for hjælpen :blomst: Den er bestilt. :savl:


Min chai latte med lakrids er ankommet. Tak Fru Sunshine. Jeg er fan. Wauw en lækker smag. :savl:

Jamen det smager bare SÅ godt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Tilly » 7. dec 2018, 23:50

Kaffe er fantastisk!

Hvis jeg engang bliver rig, så kunne jeg godt finde på at ofre 10.000+ kr på en espressomaskine. Min storebror har en i den prisklasse, og den laver vidunderlig kaffe :lun:
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 8. dec 2018, 09:03

Jeg elsker både kaffe og te.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Æble » 8. dec 2018, 09:20

Fru Sunshine skrev:Jeg elsker både kaffe og te.


Også mig. Har aldrig helt forstået at der oftest skelnes mellem om man er til kaffe eller te.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf 1234 » 8. dec 2018, 09:55

Jeg synes kaffe smager frygteligt og jeg gider kun lakrids og mynte. Tilgengæld smager alt andet te skrækkeligt, især sort te.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf achillaxedprune » 9. dec 2018, 07:29

Fru Sunshine skrev:
Lemonella skrev:
Lemonella skrev:
Fru Sunshine skrev:
Lemonella skrev:
Fru Sunshine skrev:Østerlandsk Thehus (og ja, de staver deres navn med "h" i "te") har en chai latte med lakrids, som jeg næsten kan få våde drømme om. NUUUUUUJ, den er lækker.


Har den et bestemt navn? Har nemlig lige tjekket deres hjemmeside og kan ikke finde den.

Den er her.
https://www.osterlandskthehus.dk/chai-i ... i-400g-can


Tak for hjælpen :blomst: Den er bestilt. :savl:


Min chai latte med lakrids er ankommet. Tak Fru Sunshine. Jeg er fan. Wauw en lækker smag. :savl:

Jamen det smager bare SÅ godt.


Nu håber jeg, at I har ret... jeg har også lige klikket en dåse hjem. Kan den blandes med vand?
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyPaww » 10. dec 2018, 09:36

Jeg forstår virkelig ikke sådan noget gammel dansk husmandskost som “festmenu”. Altså fx hamburgerryg, medister, gule ærter, kogt torsk osv.

Ville blive noget skuffet hvis jeg fx nytårsaften fik serveret den slags mad :genert: Ved godt det er tradition for nogen - men ja, forbinder det virkelig ikke med festlig mad...
6
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Pandesteg » 10. dec 2018, 09:40

HappyPaww skrev:Jeg forstår virkelig ikke sådan noget gammel dansk husmandskost som “festmenu”. Altså fx hamburgerryg, medister, gule ærter, kogt torsk osv.

Ville blive noget skuffet hvis jeg fx nytårsaften fik serveret den slags mad :genert: Ved godt det er tradition for nogen - men ja, forbinder det virkelig ikke med festlig mad...


Også mig. Det er jo SÅ tung mad! Jeg ville være total tung og træt bagefter og det er ikke rigtig den stemning jeg går efter til nytår.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ladysparrow » 10. dec 2018, 13:13

Svensk julemad er simpelthen så røvsygt og kedeligt. Og deres forlorne udgave af Risalamande : Ris ala Malta med tynd frugtsauce og ingen mandler kan det beholde for sig selv.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf 1234 » 10. dec 2018, 13:23

HappyPaww skrev:Jeg forstår virkelig ikke sådan noget gammel dansk husmandskost som “festmenu”. Altså fx hamburgerryg, medister, gule ærter, kogt torsk osv.

Ville blive noget skuffet hvis jeg fx nytårsaften fik serveret den slags mad :genert: Ved godt det er tradition for nogen - men ja, forbinder det virkelig ikke med festlig mad...


Enig! Min bedstemor lavede altid hamburgryg som festmad. Vi fik det endda til deres guldbryllup.
Jeg forstår det virkelig ikke, men gætter på det var festmad i hende barndomshjem, hvor de ikke havde så mange penge.


Alt med gluten er fantastisk brød, pasta, kager :love2: Jeg har aldrig været så bange i mit liv som da jeg bliver testet for glutenallergi.
Jeg kunne slet ikke overskue tanker om ikke at kunne spise rigtig lækkert brød igen. Sorry til alle glutenallergikere, men de glutenfri brød er bare ikke ligeså lækre.
1

Tilbage til "Mad og drikke"