Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Viskelæder » 3. jan 2016, 14:02

Hønsekræmmeren skrev:Jeg undrer mig over at - når jeg ser krimi-film, tv-serier osv.:

Når en politimand/dame møder op for lige at stille nogle spørgsmål til en mistænkt (eller den man skal tro er mistænkt) - så foregår det tit på steder hvor den pågældende er på sit arbejde eller på anden måde har gang i nogle sysler..

- men, uanset hvor drabeligt et budskab der end måtte følge med de ubehagelige spørgsmål - så fortsætter de pågældende altid deres igangværende gøremål (bilreparation, geværpudsning, malkning af ko, spisning, kigge på computer - osv. osv.)

Jeg morer altid når jeg ser sådanne scener, det kan bare undre at manus-forfattere og instruktører bliver ved med at lade skuespillerne anvende denne besynderlige, lidt floskel-agtige 'spillen overlegen/uskyldig' som virkemiddel..

Hvis jeg stod ude i min garage og var i gang med at pudse på 'et-eller-andet' nede i mit motorrum.. :worship: . - og der så lige pludselig mødte 2 kriminalfolk op - feks. for at underrette mig om at min partner i firmaet var blevet delt i 8 stykker med en kødøkse i løbet af natten - :ivrig:

- så ville jeg altså helt sikkert stoppe mit pudseri omgående...! :gruble:

(Eller hvad med, når den barske kriminalmand absolut skal stå og æde et eller andet imens han betragter det nyligt fundne lig i parken) :lol2:


I samme boldbane, så undrer dialogen i film/serier mig rigtig ofte.
Fx så jeg Maze Runner forleden, og jeg kom (desværre) til at lægge mærke til den måde, hvorpå personerne aldrig følger op på en forklaring. Det er så sjovt :D

X: Hvad er der sket med dem, der er forsvundet?
Y: De blev stukket
X: Hvor er de nu?
Y: Det var en mørk tid.

I virkeligheden ville sådan en samtale forløbe således:
X: Hvad er der sket med dem, der er forsvundet?
Y: De blev stukket?
X: Stukket? Hvad mener du? Stukket af hvad?
Y: Det var en mørk tid.
X: Hva? Hvad taler du om? Hvad blev de stukket af, og hvor er de nu? Hvorfor svarer du så mærkeligt? Hvad foregår der her?

Men i film... der godtages alle mystiske, vage svar :D
8
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Viskelæder » 3. jan 2016, 14:24

Smiling_Goat skrev:Jeg undrer mig så over, at folk i film går på café. De når kun lige akkurat at bestille eller modtage maden, så skal de skynde sig videre. Hvis de er heldige, når de lige at hugge en pomfrit i sig, mens de løber ud af døren.

Og nu vi er ved det, kan det også undre mig, at de overhovedet finder caféen samtidigt. Når den ene inviterer den anden ud, virker det nemlig altid sekundært at få bagateller som tid og sted på plads. Det er mere egn konstatering om, at de skal på date og så er det det..
Faktisk undrer jeg mig så også lidt over, at de overhovedet gider tale med hinanden. Deres sociale telefonetikete er forfærdende. Så snart de har sagt eller hørt det de ville, smækker de røret på. Ikke et farvel eller tak for informationen. De lægger bare på. Hvem gider at snakke mere end én gang med sådan én?


Hahaha, ja! De når lige at sætte sig ned med den lækreste latte og muffin, og så går de igen. WTF? Man efterlader da aldrig en muffin!
5
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Whoosh » 3. jan 2016, 14:31

Eller folk har stået og lavet morgenmad med bacon, æg pandekager, toast, juice og kaffe.

Og så skal helten ikke have noget! :nerve:
Sæt dig! Spis! Sig tak for mad! :sur:
8
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Indlæg: 213
Tilmeldt: 3. sep 2015, 17:47
Kort karma: 15
Geografisk sted: Henne om hjørnet - nede i kælderen...
Likede indlæg: 300

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hønsekræmmeren » 3. jan 2016, 15:23

En anden 'films-ting' der også undrer mig - ja, nærmest så jeg gennem årene har ligget badet i sved i dusinvis af søvnløse nætter:

Når der i handlingen er 'konkurrencer' - her tænker jeg på de dér situationer hvor det øvrige selskab skal foregive at ville spille penge på udfaldet -

Som regel ser man en uregerlig flok (mænd), nærmest stående på ryggen af hinanden - hujende og heppende - alle med en pengeseddel viftende i hånden...

Men, der er ALDRIG én eneste der liiige tager notater på hvem der indbetaler hvor meget - og på hvem af de 'kæmpende' de faktisk ønsker at sætte sin ivrigt blafrende dollarseddel på... :lol2:
2
'Vi kan ikke løse vores problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem'.. (Albert Einstein)
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 3. jan 2016, 15:37

At min lokale SuperBrugs havde fuldstændig udsolgt af gulerødder, både økologiske og konventionelle. Gad vide, om der er en ny gulerodskur i et eller andet dameblad her efter nytår?
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Indlæg: 213
Tilmeldt: 3. sep 2015, 17:47
Kort karma: 15
Geografisk sted: Henne om hjørnet - nede i kælderen...
Likede indlæg: 300

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hønsekræmmeren » 3. jan 2016, 16:03

Og når vi nu har undre-proppen hevet op:

To helte - 1 goodguy/1 badguy - løber rundt og skyder som vilde efter hinanden, uden rigtigt at ramme... - se det for dig:

Det foregår oppe på taget af en fabriksbygning - helten, 'ShootBill McMulligan' har skudt som en sindssyg efter modstanderen med sin pistol - men alting har jo en ende, naturligvis løber McMulligan's pistol tør for patroner på et tidspunkt...

Men, her kommer det sære: Pistolen klikker, 'Shit!' snerrer McMulligan tydeligt irriteret.! - magasinet er tømt - VÆK med skidtet, pistolen kyles bare arrigt hen af taget...!!

Hvorfor i alverden smider de ALTID en ellers god og brugbar pistol af helvede til - bare fordi den løber tør for patroner!...? :ivrig:

Jeg mener, feks. en god pistol som en Colt Midrange, kaliber 38 Special - den koster altså på den dumme side af 12.000 Kr..!

Billede

kunne man vel godt lige stikke den 'trætte' gun tilbage i bukselinningen, og så bare huske at købe lidt flere skud henne i patron-butikken når dagens dont var vel overstået..
4
'Vi kan ikke løse vores problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem'.. (Albert Einstein)
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tricolette » 3. jan 2016, 16:25

At man åbenbart også skal give hinanden nytårsgaver nu som par :gruble:
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4643
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8385

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tibbler » 3. jan 2016, 16:35

Tricolette skrev:At man åbenbart også skal give hinanden nytårsgaver nu som par :gruble:


Det kan da ikke være ret udbredt - Den tradition har jeg aldrig hørt om :gruble:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25522

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 3. jan 2016, 16:59

Tibbler skrev:
Tricolette skrev:At man åbenbart også skal give hinanden nytårsgaver nu som par :gruble:


Det kan da ikke være ret udbredt - Den tradition har jeg aldrig hørt om :gruble:


Jeg forsøge engang at overvise mine forældre om, at jeg skulle have nytårsgaver pga denne, men den gik ikke :lol2:


Det kimer nu til julefest,
det kimer for den høje gæst,
som steg til lave hytter ned
med nytårsgaver: fryd og fred
5
14 11 14
Undtagelsen
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4556

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Undtagelsen » 3. jan 2016, 17:25

ShuruQ skrev:I særdeleshed CSI Miami. Hvide bukser og stilletter. Nej, vel. Stilletter er bare ikke ret praktiske til den slags arbejde.


Og langt løst hår. De fælder åbenbart ikke :forvirret:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 3. jan 2016, 17:58

Undtagelsen skrev:
ShuruQ skrev:I særdeleshed CSI Miami. Hvide bukser og stilletter. Nej, vel. Stilletter er bare ikke ret praktiske til den slags arbejde.


Og langt løst hår. De fælder åbenbart ikke :forvirret:

Der er åbenbart også ret løse hygiejneregler på de amerikanske sygehuse siden de næsten alle render rundt med løst hår. Og lange negle med neglelak. Den gik sq ikke herhjemme
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 3. jan 2016, 18:34

Jeg sidder og ser LA Ink, det kommer en ind som ønsker en stor tattoo af sin morfar med en italiensk tekst (min familie, min helt). Han havde talt med en italiener og mente at teksten skulle være "mia familia, mia ero". Hende der skal tatovere siger så det hedder "eroe". Ok siger han så bare og så går de ellers igang.

Jeg googlede (kan ikke italiensk), det hedder "famiglia"!

Jeg undrer mig over at nogen får tatoveret noget på et sprog, hvor de ikke er 100% sikre på at teksten er korrekt :-/
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Indlæg: 213
Tilmeldt: 3. sep 2015, 17:47
Kort karma: 15
Geografisk sted: Henne om hjørnet - nede i kælderen...
Likede indlæg: 300

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hønsekræmmeren » 3. jan 2016, 19:21

BlueBunny skrev:
Jeg undrer mig over at nogen får tatoveret noget på et sprog, hvor de ikke er 100% sikre på at teksten er korrekt :-/



Ja, det er nogen gange 'cool' at blive liiidt længere tid i skolen.. :lol:

Billede
3
'Vi kan ikke løse vores problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem'.. (Albert Einstein)
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 3. jan 2016, 19:25

Om folk i Randers ikke kan klare at have fridage?? For hold da helt magle, de er ude med riven!
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 3. jan 2016, 20:09

Smiling_Goat skrev:En bekendt, der har har været arbejdsløs i årevis og på en eller anden måde har undgået aktivering (det er der nok en grund til, så godt for hende) har lige liket et opslag på facebook, om at mandage er forfærdelige.

Hvorfor? Hvorfor hader du mandage? Hvorfor?!


Nej, virkelig.. Hvorfor? :genert:

Jeg har altid hadet søndage. Uanset om jeg har fri eller er på arbejde eller har ferie eller har fri dagen efter.
Nu har jeg så haft så skiftende arbejdstider i nok år til at sætte pris på visse søndage.
Men jeg kan godt sætte mig ind i det :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"