Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 3. jan 2016, 21:58

Hvorfor de kaldes hypermarkeder? :gruble:


"Derimod lægger regeringen ikke op til at give nye muligheder for flere lavprisvarehuse, dvs. de såkaldte hypermarkeder på 10-30.000 kvadratmeter."

(taget fra en artikel om planloven.)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bimmerdyret » 3. jan 2016, 22:02

icelady skrev:Hvorfor de kaldes hypermarkeder? :gruble:


"Derimod lægger regeringen ikke op til at give nye muligheder for flere lavprisvarehuse, dvs. de såkaldte hypermarkeder på 10-30.000 kvadratmeter."

(taget fra en artikel om planloven.)


Fordi det er større end supermarkeder, og hypermarkeder er en kombination af supermarked og stormagasin.
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 3. jan 2016, 22:43

ShuruQ skrev:At man ringer til skadestuen for at høre efter deres åbningstider :gruble:.


Vel meget praktisk at vide, hvornår på dagen det er klogest at brække armen ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hotlips » 3. jan 2016, 23:18

Hver gang jeg læser om unge homoseksuelle der ryster og bæver for at fortælle familien det,og hvad det så har af konsekvenser i form af udstødelse, bebrejdelser og alt muligt andet.

Jeg forstår ikke de forældre vil være sig selv bekendt og det er et totalt mysterie for mig hvad der helt konkret går igennem deres hoveder.

Hvis jeg tænker på min dreng skulle gå og være ulykkelig over at være hvem han nu var og i årevis gå og tro jeg ikke ville elske ham hvis han sagde det..alene tanken :whine:

Vi tager til copenhagen priser til sommer, mig, min mor og lillebanditten, forhåbentlig kan jeg holde til gåturen så det kan blive tradition.
4
Brugeravatar
Sunbeam
Indlæg: 46
Tilmeldt: 4. jan 2016, 06:22
Kort karma: 7
Likede indlæg: 44

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sunbeam » 4. jan 2016, 06:40

:panik: Hvorfor. Jeg aldrig. ALDRIG! Lærer at lave mine opgaver i god tid :panik:

Jeg undrer mig også over, hvad det er noget dd, I alle sammen lader til at være desertører fra :lol:
4
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skralde » 4. jan 2016, 06:44

Sunbeam skrev::panik: Hvorfor. Jeg aldrig. ALDRIG! Lærer at lave mine opgaver i god tid :panik:

Jeg undrer mig også over, hvad det er noget dd, I alle sammen lader til at være desertører fra :lol:


Nu undrer jeg mig over, hvordan du har fundet os? Uanset hvordan, så hjertelig velkommen :blomst:
(dd/den unævnelige = dindebat :) )
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Sunbeam
Indlæg: 46
Tilmeldt: 4. jan 2016, 06:22
Kort karma: 7
Likede indlæg: 44

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sunbeam » 4. jan 2016, 06:58

Skralde skrev:
Sunbeam skrev::panik: Hvorfor. Jeg aldrig. ALDRIG! Lærer at lave mine opgaver i god tid :panik:

Jeg undrer mig også over, hvad det er noget dd, I alle sammen lader til at være desertører fra :lol:


Nu undrer jeg mig over, hvordan du har fundet os? Uanset hvordan, så hjertelig velkommen :blomst:
(dd/den unævnelige = dindebat :) )


Aaaah, dindebat selvføælgelig. I mit hoved hedder den Jubii Debatten, og det passede jo ikke helt med bogstaverne :P.

Oh well, I've got my ninja-skillz :ninja: (Eller også blev jeg tipset om denne debat fra en bruger på en anden debatside. Jeg er nemlig også desertør fra et andet debatsite). Og tak! :banan:
2
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skralde » 4. jan 2016, 07:01

Sunbeam skrev:
Skralde skrev:
Sunbeam skrev::panik: Hvorfor. Jeg aldrig. ALDRIG! Lærer at lave mine opgaver i god tid :panik:

Jeg undrer mig også over, hvad det er noget dd, I alle sammen lader til at være desertører fra :lol:


Nu undrer jeg mig over, hvordan du har fundet os? Uanset hvordan, så hjertelig velkommen :blomst:
(dd/den unævnelige = dindebat :) )


Aaaah, dindebat selvføælgelig. I mit hoved hedder den Jubii Debatten, og det passede jo ikke helt med bogstaverne :P.

Oh well, I've got my ninja-skillz :ninja: (Eller også blev jeg tipset om denne debat fra en bruger på en anden debatside. Jeg er nemlig også desertør fra et andet debatsite). Og tak! :banan:


Jubii debatten bliver den også kaldt :D Jeg håbede lidt at du havde fundet os igennem google, men desertør fra woman er også helt acceptabelt :afro:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 4. jan 2016, 07:06

Hvordan noget, der har været kendt og diskuteret til hudløshed i mange uger, kan være "breaking news", når det så indtræffer. (TV2 News og ID-kontrol til Sverige.)
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 4. jan 2016, 09:22

sigge skrev:Hvordan noget, der har været kendt og diskuteret til hudløshed i mange uger, kan være "breaking news", når det så indtræffer. (TV2 News og ID-kontrol til Sverige.)


Tror de seriøst keder sig derinde
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 4. jan 2016, 11:32

sigge skrev:Hvordan noget, der har været kendt og diskuteret til hudløshed i mange uger, kan være "breaking news", når det så indtræffer. (TV2 News og ID-kontrol til Sverige.)

Og har interwievet flere mennesker, der nærmest var overraskede over, ikke at kunne "nå deres tog"... Hvad havde de forestillet sig? :gruble:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 4. jan 2016, 11:34

KitKat skrev:Jeg undrer mig (stadig) over noget der skete i weekenden.

Kæresten og jeg forsøgte at få TV2 play på hans smart tv, Appen var ikke installeret så jeg fandt browseren, google play store og søgte på TV2.

Jeg forsøgte 3-4 gangee, og de sidste 2 kiggede kæresten med for at bekræfte, at jeg reelt skrev "TV2" i søgefeltet og trykkede "Enter"

Jeg gjorde det rigtigt, hver gang.

Alligevel endte min søgning, HVER GANG, helt af sig selv med at vise mig ca 20 forskellige Unicorn-apps og ikke skyggen af TV2.

Shit det var underligt. (jeg gav op i øvrigt, nu overvejer vi en chromecast)

Fun starts at =:17 and is ongoing..... :banan:
Jeg elsker den :blush:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 4. jan 2016, 11:35

Hvem der betaler det gilde, som svenskerne har budt op til.
2
14 11 14
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 11:50

Delfin skrev:Hvem der betaler det gilde, som svenskerne har budt op til.


Pt er det vist meningen vi skal betale for kontrollen på dansk side. Men det er vist taget op på EU plan, at det ikke kan være rimeligt at vi skal betale for de regler som svenskerne tvinger os til at indføre.

Jeg har kun hørt om det med et halvt øre, det er nok muligt at Google noget mere præcist.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf didas » 4. jan 2016, 11:52

icelady skrev:Hvorfor de kaldes hypermarkeder? :gruble:


"Derimod lægger regeringen ikke op til at give nye muligheder for flere lavprisvarehuse, dvs. de såkaldte hypermarkeder på 10-30.000 kvadratmeter."

(taget fra en artikel om planloven.)


Det henfører bl.a. til størrelsen og at det er en blanding af supermarked og stormagasin.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Generelt"