Januar '16 - en fællestråd

Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Kirstenkp » 4. jan 2016, 10:46

Aima skrev:I dag er det tre år siden jeg tog det øverste billede og det nederste tog jeg samme år, 6-7 måneder senere, sådan ser jeg stadig ud.

Det er faktisk sådan lidt sentimentalt at tænke tilbage på det øjeblik for tre år siden, da jeg tog det første billede. Jeg havde overhovedet ikke lyst til at tage det, men jeg vidste, jeg på en eller anden måde bare var nødt til det, at nu var det simpelthen nu.

Nå, men jeg ville bare lige dele, jeg håber også, det kan motivere lidt. Hav en god dag, damer :)


Hvor er det bare flot!
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 4. jan 2016, 10:48

Kan mærke at jeg mangler sukker. Føj! Glæder mig til at det stopper.

Er der andre som dropper sukkeret?
Jeg gør det ikke 100%. Spiser fx stadig ketchup og sådan.

Vi er med i fødevarefællesskabet her i Odense, så vi har en hel pose grøntsager hver uge at tage udgangspunkt i. Næste uge tror jeg vi bestiller paleoposen.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:17

superboa skrev:
Guilded_Lily skrev:
superboa skrev:Jeg har fået presset juice i dag (med rødbede, gulerod, appelsin, æble og citron), ryddet op i nogle papirbunker og da jeg var ude og handle, kom jeg lige til også at købe et balancebræt :D


Hvilken juicer har du? Jeg fik smoothiedimsen med to flasker fra OBH med en opskriftsbog til til jul, men mange af opskrifterne kræver yderligere en juicer.


Jeg har sådanne én her, som jeg er vældigt tilfreds med :) (og jeg putter altså også selve rivejernsdelen i opvaskemaskinen) :)

http://madmaskiner.dk/obh-nordica-6749- ... ftpresser/


Åh ja, den er så 400 W stærkere end den, jeg har kig på. Det har vel en del at sige?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:21

Sasux skrev:Jeg vil også gerne være med.


Velkommen til :wave2:

Sådan noget binyrebarkhormon stinker! Håber, du har det bedre? :kram:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:25

Kirstenkp skrev:Har lige været på vægten :ad!: 2 kilo mere end før jul...
Shit....men nu er det bare i gang


Min vægt driller! Først sagde den -200 g, en halv time senere +1,4 kg (kun fordi jeg ikke troede på første vejning), så +2,6 kg efter en fastedag og nu +2,2.

Holder pause 14 dage og faster 3-4 gange, inden jeg går på igen! Basta!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:28

Lykke skrev:^ Så flot!! Hvor mange kg har du tabt?


Jeg har en syg babyA herhjemme. Omg. Vågner ved hvert et host. Hun sover inde, så tør ikke hive stepbænken frem.


God bedring til babyen! :ae: :ae:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:33

Lykke skrev:Kan mærke at jeg mangler sukker. Føj! Glæder mig til at det stopper.

Er der andre som dropper sukkeret?
Jeg gør det ikke 100%. Spiser fx stadig ketchup og sådan.

Vi er med i fødevarefællesskabet her i Odense, så vi har en hel pose grøntsager hver uge at tage udgangspunkt i. Næste uge tror jeg vi bestiller paleoposen.


Jeg gør ikke. Chokolade er en del af min livskvalitet, så det holder jeg ved. Men jeg kan også kun lide god, mørk chokolade, og to-tre små felter er nok til hele dagen. Så det er ikke overdrevne mængder, jeg spiser.

Restriktioner og total afholdenhed fungerer ikke for mig. Så må vægttabet så bare vare det længere.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 11:39

Jeg er baldret. Mine elever er baldrede. Vi gider ikke mere i dag - og vi har timer til 15.15! Herefter har jeg så et møde med klassens kontaktforældre. Hurra.

Jeg skal i Bilka efterfølgende, så jeg er sent hjemme. Heldigvis står manden for maden, og jeg har fastedag i dag. Mit hoved værker, så jeg må hellere fylde vandflasken igen...
Senest rettet af Guilded_Lily 4. jan 2016, 11:55, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Julie » 4. jan 2016, 11:40

Lykke skrev:Kan mærke at jeg mangler sukker. Føj! Glæder mig til at det stopper.

Er der andre som dropper sukkeret?
Jeg gør det ikke 100%. Spiser fx stadig ketchup og sådan.

Vi er med i fødevarefællesskabet her i Odense, så vi har en hel pose grøntsager hver uge at tage udgangspunkt i. Næste uge tror jeg vi bestiller paleoposen.


Jeg gør. Eller, spiser et tern 86% chokolade en gang imellem, men det er så det! Lidl har faktisk en ret god sukkerfri ketchup :slem:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 4. jan 2016, 12:10

Guilded_Lily skrev:
Kirstenkp skrev:Har lige været på vægten :ad!: 2 kilo mere end før jul...
Shit....men nu er det bare i gang


Min vægt driller! Først sagde den -200 g, en halv time senere +1,4 kg (kun fordi jeg ikke troede på første vejning), så +2,6 kg efter en fastedag og nu +2,2.

Holder pause 14 dage og faster 3-4 gange, inden jeg går på igen! Basta!


Gud hvor irriterende! :evil: Flytter du på vægten inden du vejer dig? Det gjorde jeg nemlig for ikke så længe siden (den stod under et skab), og den vejede virkelig også som vinden blæste. Kunne så læse mig frem til, at man ikke må flytte på vægte lige inden man vejer sig, da cellerne i vægten så bruger 24 timer på at stabilisere sig igen. Samt at vægten skal stå på så hårdt et underlag som muligt (min står på en bagesten i soveværelset :genert: ) Kunne det måske være forklaringen på, at den vejer, som den gør? Især at den vejer så forskelligt med en halv times mellemrum, det er da for sært :ticks:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2016, 12:25

Pandesteg skrev:
Guilded_Lily skrev:
Kirstenkp skrev:Har lige været på vægten :ad!: 2 kilo mere end før jul...
Shit....men nu er det bare i gang


Min vægt driller! Først sagde den -200 g, en halv time senere +1,4 kg (kun fordi jeg ikke troede på første vejning), så +2,6 kg efter en fastedag og nu +2,2.

Holder pause 14 dage og faster 3-4 gange, inden jeg går på igen! Basta!


Gud hvor irriterende! :evil: Flytter du på vægten inden du vejer dig? Det gjorde jeg nemlig for ikke så længe siden (den stod under et skab), og den vejede virkelig også som vinden blæste. Kunne så læse mig frem til, at man ikke må flytte på vægte lige inden man vejer sig, da cellerne i vægten så bruger 24 timer på at stabilisere sig igen. Samt at vægten skal stå på så hårdt et underlag som muligt (min står på en bagesten i soveværelset :genert: ) Kunne det måske være forklaringen på, at den vejer, som den gør? Især at den vejer så forskelligt med en halv times mellemrum, det er da for sært :ticks:


Den har fast plads på nogle fliser i mit walk-in. Men jeg har lige skiftet batterier - og så det, at juleferien har været præget af meget forskelligartet mad og væske. Så et eller andet sted er der nok en logisk forklaring. Det var bare lidt demotiverende.

Nu håber jeg, det hjælper at komme tilbage til den faste rytme - selvom jeg godt nok synes, fastedagen er hård i dag. Jeg holder den, men nui, det er en kamp ikke at kaste mig over den plade chokolade, jeg har liggende i mit skab... :genert: :fløjt:
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 4. jan 2016, 12:32

Jeg har taget 2 kg på siden 1.december, men troede faktisk det var mere. Så det er ok - har sat alt ind på grøntsager og æggemadder i denne uge. Tænker at jeg også klarer mig bedre til eksamen, hvis jeg får ordentlig kost fremfor junk.
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 4. jan 2016, 12:47

Lykke skrev:Kan mærke at jeg mangler sukker. Føj! Glæder mig til at det stopper.

Er der andre som dropper sukkeret?
Jeg gør det ikke 100%. Spiser fx stadig ketchup og sådan.

Vi er med i fødevarefællesskabet her i Odense, så vi har en hel pose grøntsager hver uge at tage udgangspunkt i. Næste uge tror jeg vi bestiller paleoposen.


Jeg har droppet sukker, stivelse og alkohol i forbindelse med, at jeg gerne ville tabe mig. Jeg har dog efter total afholdenhed i august, september og oktober tilladt mig selv at have en "spishvadduvildag" en gang om ugen. Dette fungerer bedst for mig.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 4. jan 2016, 12:56

Guilded_Lily skrev:
Lykke skrev:^ Så flot!! Hvor mange kg har du tabt?


Jeg har en syg babyA herhjemme. Omg. Vågner ved hvert et host. Hun sover inde, så tør ikke hive stepbænken frem.


God bedring til babyen! :ae: :ae:


Tak! Nu er hun kommet udenfor. Der sover hun bare bedre.

Så nu fik jeg givet den gas 30 min på stepbænken.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 4. jan 2016, 13:01

Julie skrev:
Lykke skrev:Kan mærke at jeg mangler sukker. Føj! Glæder mig til at det stopper.

Er der andre som dropper sukkeret?
Jeg gør det ikke 100%. Spiser fx stadig ketchup og sådan.

Vi er med i fødevarefællesskabet her i Odense, så vi har en hel pose grøntsager hver uge at tage udgangspunkt i. Næste uge tror jeg vi bestiller paleoposen.


Jeg gør. Eller, spiser et tern 86% chokolade en gang imellem, men det er så det! Lidl har faktisk en ret god sukkerfri ketchup :slem:


Ja, den kender jeg vist godt. Men lige nu er der okay. Det er heller ikke vildt tit jeg bruger ketchup.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"