Daines boligtråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 3. jan 2016, 20:08

Men jeg kan fint leve med det indtil videre. Jeg er nødt til fordele finanserne lidt :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jan 2016, 21:01

FInt hus Daine! - og dejlige omgivelser og udsigt! Det er da så skønt!
Forstår slet ikke du vil at med dette unikke kakao-edderkoppe gulvtæppe :D Det er da virkeligt øm-digt ;)

Nu i har gang i køkkensnakken, når du synes du har finanser og råderum til at tænke i nyt, så prøv evt. tjekke lauritz.com - de har indimellem nedtagnignskøkkener på auktion, så skal man selv skrue dem ned og hente dem i køkkenbutikkerne, man skal self. kigge inden for en radius man gider køre efter det.
Og der er mange der sælger deres pæne brugte køkkener på f.x. dba.dk :)

Men som Krølle skriver, maling kan også gøre meget! I vores nye hus er køkkenet det oprindelige fra 70'erne.
Men forrige ejer havde skruet det hele ned og har fået lågerne malet ved en autolakerer, så det fremstår flot hvidt. Og det er både pænt, funktionelt og absolut brugbart. Så er der smidt nogle nye bordplader på, og ny indbygningsovn og et glaskeramisk komfur ned i bordpladen. Og nogle pæne neutrale hvide fliser på væggene.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jan 2016, 21:01

hvor stort er huset? og hvor mange værelser, og hvor meget have er der til? :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 07:09

DD_81 skrev:hvor stort er huset? og hvor mange værelser, og hvor meget have er der til? :)


Huset er på 91 kvm, der er soveværelse og et ekstra værelse (aka biblioteket :love: ) og tja hvad er der af have ... Der er lidt foran huset (som kan ses på billedet) og så er der vel ca. 70 kvm have bagved. Det jeg vil kalde 'nem lille have'' med en lille terrasse.
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 10:06

Frkvira skrev:Tillykke med huset, hvor ser det bare fint ud, og det er godt nok nogle smukke omgivelser. Og jeg er meget meget misundelig over at du får et bibliotek :) :D

Jeg har malet sådan nogle trælofter tidligere. Det er noget af et arbejde men det bliver sindssygt flot. Hvilken maling har du købt? Er det vandbaseret eller olie?


Tak :)

Jeg har ikke købt maling til loftet endnu (kun til væggene), men umiddelbart tror jeg det bliver vandbaseret maling. Der bliver lagt en spærregrunder på først og så en god hvid mat loftsmaling. Men skal lige omkring en farvehandel og snakke med en ekspert, det skal gøres ordentligt første gang :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 11:45

Frkvira skrev:
Daine skrev:
Frkvira skrev:Tillykke med huset, hvor ser det bare fint ud, og det er godt nok nogle smukke omgivelser. Og jeg er meget meget misundelig over at du får et bibliotek :) :D

Jeg har malet sådan nogle trælofter tidligere. Det er noget af et arbejde men det bliver sindssygt flot. Hvilken maling har du købt? Er det vandbaseret eller olie?


Tak :)

Jeg har ikke købt maling til loftet endnu (kun til væggene), men umiddelbart tror jeg det bliver vandbaseret maling. Der bliver lagt en spærregrunder på først og så en god hvid mat loftsmaling. Men skal lige omkring en farvehandel og snakke med en ekspert, det skal gøres ordentligt første gang :D

Da jeg malede trælofter malede jeg med oliebaseret maling, og det blev altså hurtigt gulligt. Ville nok lige høre farvehandleren om det, synes selv den vandbaserede maling holder sig hvid meget længere. Faktisk blev den ved med at være hvid, nu hvor jeg tænker over det.


Fedt at høre dine erfaringer :gogo: Det er sådan noget der er guld værd, når man ikke har prøvet tingene før. Jeg har det lige i mente, når jeg skal ud og købe maling.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 13:12

polavyk skrev:Jeg har også malet lofter (og vinduer) hvor spærremalingen ikke spærrede nok. Det er virkelig vigtigt, at grundspærren er af en god kvalitet, og at man maler tæt nok. Der findes også noget, man kan male på knaster. I alt fald fortrød vi mange gange, at vi ikke havde malet et tykkere lag/ malet to gange med spærrer, for der trængte gullig farve igennem. - Sandsynligvis skal man også vaske det ned, før man maler. Nikotin og snavs! Det er et kæmpearbejde. Men hvis resultatet skal blive og forblive pænt, er forarbejdet afgørende.

Det er et dejligt hus, du har fået. Tillykke med det :blomst:


Det skal jeg huske. Og loftet er fyldt med knaster (virkelig mange knaster!), så det bliver et stort arbejde. Men det er NU det skal gøres og ikke om 2 år når rummet er fyldt med møbler mv., så jeg må jo bare spænde hjelmen :D

Og tak :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. jan 2016, 13:23

Daine skrev:
DD_81 skrev:hvor stort er huset? og hvor mange værelser, og hvor meget have er der til? :)


Huset er på 91 kvm, der er soveværelse og et ekstra værelse (aka biblioteket :love: ) og tja hvad er der af have ... Der er lidt foran huset (som kan ses på billedet) og så er der vel ca. 70 kvm have bagved. Det jeg vil kalde 'nem lille have'' med en lille terrasse.



Det lyder da ret stort, særligt når der kun er 2 værelser :)
Et bibliotek, - dine prioriteringer er der ihvertfald indet i vejen med :savl:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 13:29

DD_81 skrev:
Daine skrev:
DD_81 skrev:hvor stort er huset? og hvor mange værelser, og hvor meget have er der til? :)


Huset er på 91 kvm, der er soveværelse og et ekstra værelse (aka biblioteket :love: ) og tja hvad er der af have ... Der er lidt foran huset (som kan ses på billedet) og så er der vel ca. 70 kvm have bagved. Det jeg vil kalde 'nem lille have'' med en lille terrasse.



Det lyder da ret stort, særligt når der kun er 2 værelser :)
Et bibliotek, - dine prioriteringer er der ihvertfald indet i vejen med :savl:


Jeg synes, det er fint stort. Der er en dejlig stor stue, pænt stort badeværelse og bryggers ( :love: ), køkkenet er ikke så stort, men da jeg ikke er den store kok, gør det ikke noget :D Der er ingen spildplads, det er dejligt!

Jeg har ønsket mig et bibliotek siden jeg var barn og nu skal det bare være. Det er første gang jeg har en bolig, hvor der er plads til det. Nu er jeg så bare i gang med at forsøge at indrette det, det er faktisk ikke helt nemt :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. jan 2016, 13:36

Daine skrev:
DD_81 skrev:
Daine skrev:
DD_81 skrev:hvor stort er huset? og hvor mange værelser, og hvor meget have er der til? :)


Huset er på 91 kvm, der er soveværelse og et ekstra værelse (aka biblioteket :love: ) og tja hvad er der af have ... Der er lidt foran huset (som kan ses på billedet) og så er der vel ca. 70 kvm have bagved. Det jeg vil kalde 'nem lille have'' med en lille terrasse.



Det lyder da ret stort, særligt når der kun er 2 værelser :)
Et bibliotek, - dine prioriteringer er der ihvertfald indet i vejen med :savl:


Jeg synes, det er fint stort. Der er en dejlig stor stue, pænt stort badeværelse og bryggers ( :love: ), køkkenet er ikke så stort, men da jeg ikke er den store kok, gør det ikke noget :D Der er ingen spildplads, det er dejligt!

Jeg har ønsket mig et bibliotek siden jeg var barn og nu skal det bare være. Det er første gang jeg har en bolig, hvor der er plads til det. Nu er jeg så bare i gang med at forsøge at indrette det, det er faktisk ikke helt nemt :D



Billy-reoler fra IKEA måske? de er ret gode, og fleksible, og prisen er ganske fair.
jeg har planer om at indføre en "biblioteksvæg" i vores "pejsestue" :D Manden ved det endnu ikke, og er næppe kæmpe fan. Men altså nu har han et kontor på 20 kvm, så kan jeg vel få lov til at bruge 1½-2 kvm gulvplads og noget vægplads til bogreoler :lun:
Så skal jeg bare have min farmand til at lave nogle flotte profillister og sætt dem på, så er det HELT pefekt :love:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 13:42

DD_81 skrev:
Daine skrev:
DD_81 skrev:
Daine skrev:
DD_81 skrev:hvor stort er huset? og hvor mange værelser, og hvor meget have er der til? :)


Huset er på 91 kvm, der er soveværelse og et ekstra værelse (aka biblioteket :love: ) og tja hvad er der af have ... Der er lidt foran huset (som kan ses på billedet) og så er der vel ca. 70 kvm have bagved. Det jeg vil kalde 'nem lille have'' med en lille terrasse.



Det lyder da ret stort, særligt når der kun er 2 værelser :)
Et bibliotek, - dine prioriteringer er der ihvertfald indet i vejen med :savl:


Jeg synes, det er fint stort. Der er en dejlig stor stue, pænt stort badeværelse og bryggers ( :love: ), køkkenet er ikke så stort, men da jeg ikke er den store kok, gør det ikke noget :D Der er ingen spildplads, det er dejligt!

Jeg har ønsket mig et bibliotek siden jeg var barn og nu skal det bare være. Det er første gang jeg har en bolig, hvor der er plads til det. Nu er jeg så bare i gang med at forsøge at indrette det, det er faktisk ikke helt nemt :D



Billy-reoler fra IKEA måske? de er ret gode, og fleksible, og prisen er ganske fair.
jeg har planer om at indføre en "biblioteksvæg" i vores "pejsestue" :D Manden ved det endnu ikke, og er næppe kæmpe fan. Men altså nu har han et kontor på 20 kvm, så kan jeg vel få lov til at bruge 1½-2 kvm gulvplads og noget vægplads til bogreoler :lun:
Så skal jeg bare have min farmand til at lave nogle flotte profillister og sætt dem på, så er det HELT pefekt :love:


Jeg har også kig på Billyreolerne, det er en yderst appetitlig pris! Nu skal jeg så bare liiiige have overtalt en med stor bil (eller trailer) til at tage med mig i IKEA Århus! Normalt ville jeg vende mig mod min kære far, men han er ikke ligefrem fan af at skulle køre så langt med en tung trailer. Måske jeg kan overtale min lillebror :gruble:

Jeg synes da kun det er fair, at du får din biblioteksvæg! Det havde jeg i lejligheden før, men der var ikke plads til sidst. Men det ser røvgodt ud, så 'you go Girl!' :gogo:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. jan 2016, 13:52

tjek evt. dba for reoler, nogle gange er det jo lidt federe at kunne hente i nærområdet, fremfor at skulle afsted i butikken efter det, og så er der penge at spare :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Thestral » 4. jan 2016, 13:55

Fint hus Daine :kram:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Sophaya » 4. jan 2016, 13:58

Så fint hus! Kan også anbefale billy :love: det har virkelig også altid været min drøm med et bibliotek, hvor er det dejligt for dig!
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Daines boligtråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jan 2016, 14:08

Krølle skrev:Hvis elementerne er i fin stand ville jeg blot male dem + fliserne, ofre en ny lækker bordplade og vask, nye greb samt fikse gulvet. Det kommer man rigtig langt med. Er der tale om standardmål, kan du evt. købe nye fronter, men er du bare lidt fiks på fingrene kommer du rigtig langt med en rulle sandpapir, syrebaseret grunder, en klat (god!) maling og nye greb.


Jeg skulle til at skrive det samme!
Mine forældre fik efter samme opskrift fikset deres 70er-køkken op, og det blev rigtig fint.
De havde råd til et spritnyt køkken, så det var ikke engang, fordi det var en plan b.

Da jeg flyttede ind i min lejlighed, valgte jeg at skifte alt ud, fordi elementerne også indvendigt var klamme med store ridser, pletter, der ikke kunne fjernes, osv.
1

Tilbage til "Bolig"