Svensk grænsekontrol

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Tux » 4. jan 2016, 16:20

Tux skrev:
annella skrev:
Tux skrev::/
annella skrev:
Tux skrev:Jeg synes omvendt ikke det bliver bagatelliseret, nu her jeg lige for hvem ved hvilken gang hørt ham pendlertalsmanden fortælle om hvor katastrofalt det er..

Men altså, der er jo altså ikke så meget nogen kan gøre ved det - ud over selvfølgelig svenskerne..


Jo det er der, Merkel, men så længe hun vedbliver med sit 'der er ingen øvre grænse for flygtninger, der ønsker at komme til Tyskland, så længe vil flygtningestrømmen vare ved til Tyskland og videre til Skandinavien, igen idag har Merkel gentaget sit standpunkt.


Det er ikke Merkel der styrer om svenskerne har grænsekontrol eller ej...


Selvfølgelig er det ikke Merkel, der styrer den svenske grænsekontrol og nu heller ikke den danske, men Vesteuropa har Merkel at takke' for, at det er kommet så vidt, da hun i september åbnede den tysk-østrigske grænse, og lod alle rejse ind i Tyskland. Som Ungarns Viktor
Orbán dengang sagde, 'flygtningene vil nu blive Merkels og Tysklands problem', Orbán var klog nok til hurtigt at lukke alle ungarske grænser.


Nu prøver du bare at afspore debatten, den leg gider jeg ikke være med på.. :wave:
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf annella » 4. jan 2016, 16:24

Tux skrev:
Tux skrev:
annella skrev:
Tux skrev::/
annella skrev:
Tux skrev:Jeg synes omvendt ikke det bliver bagatelliseret, nu her jeg lige for hvem ved hvilken gang hørt ham pendlertalsmanden fortælle om hvor katastrofalt det er..

Men altså, der er jo altså ikke så meget nogen kan gøre ved det - ud over selvfølgelig svenskerne..


Jo det er der, Merkel, men så længe hun vedbliver med sit 'der er ingen øvre grænse for flygtninger, der ønsker at komme til Tyskland, så længe vil flygtningestrømmen vare ved til Tyskland og videre til Skandinavien, igen idag har Merkel gentaget sit standpunkt.


Det er ikke Merkel der styrer om svenskerne har grænsekontrol eller ej...


Selvfølgelig er det ikke Merkel, der styrer den svenske grænsekontrol og nu heller ikke den danske, men Vesteuropa har Merkel at takke' for, at det er kommet så vidt, da hun i september åbnede den tysk-østrigske grænse, og lod alle rejse ind i Tyskland. Som Ungarns Viktor
Orbán dengang sagde, 'flygtningene vil nu blive Merkels og Tysklands problem', Orbán var klog nok til hurtigt at lukke alle ungarske grænser.


Nu prøver du bare at afspore debatten, den leg gider jeg ikke være med på.. :wave:



Kommentar fjernet af mod pga provokerende indhold.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Slettet bruger » 4. jan 2016, 16:24

I det hele taget er det noget rod med grænse-ordbruget. At "lukke" en grænse bruges normalt som synonym for at der kontrolleres ID ved grænsen. Men den er jo strengt taget ikke lukket, fordi der stadig kan komme nogen igennem. Så på den måde kan man sige at Nordkorea har en "åben" grænse.

Tror ikke rigtigt vi ved hvad hinanden mener når vi siger tiil hinanden at en grænse er lukket eller åben.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Pølsemix » 4. jan 2016, 16:42

Selvfølgelig er det en stor historie at Sverige har været så uansvarlige at de bliver nødt til at tage sådant et skridt.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf dgd2007 » 4. jan 2016, 18:46

GnueN skrev:Indførslen er en direkte konsekvens af regeringens flygtningepolitik, som har kostet Sverige dyrt, og har sat vores diplomatiske forhold med nabolandet over styr. Det får indflydelse på mange tusinde danskeres mulighed for at bevæge sig frit over sundet for at passe deres arbejde, generere skatteindtægter og vanskeliggører en samhandel for milliarder årligt, hvilket også kan få alvorlige negative konsekvenser for vores økonomi.

Det er kort sagt en lille bid af regningen for de seneste års dansk isolationstænkning og forkælethedspolitik - og selvfølgelig er den historie relevant. Men nok mest for folk udenfor Danmarks grænser. Herhjemme er statsspinneriet godt i gang med at negligere konsekvenserne og grine det væk som en smule svensk hysteri, så at Dansk Folkeparti og regeringspartierne om seks måneder kan skyde skylden på alle mulige andre end dem selv - og det har de som sædvanlig stort held med.

:gruble: :gruble: :gruble: :gruble: :gruble: :gruble:

Nu rabler det da vist lidt ...
Det må da være resultatet af svenskernes uansvarlige hidtidige politik, som de pludselig har opdaget ikke kan lade sig gøre i det lange løb? :gruble:
1
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf annella » 5. jan 2016, 05:34

Tux skrev:
Tux skrev:
annella skrev:
Tux skrev::/
annella skrev:
Tux skrev:Jeg synes omvendt ikke det bliver bagatelliseret, nu her jeg lige for hvem ved hvilken gang hørt ham pendlertalsmanden fortælle om hvor katastrofalt det er..

Men altså, der er jo altså ikke så meget nogen kan gøre ved det - ud over selvfølgelig svenskerne..


Jo det er der, Merkel, men så længe hun vedbliver med sit 'der er ingen øvre grænse for flygtninger, der ønsker at komme til Tyskland, så længe vil flygtningestrømmen vare ved til Tyskland og videre til Skandinavien, igen idag har Merkel gentaget sit standpunkt.


Det er ikke Merkel der styrer om svenskerne har grænsekontrol eller ej...


Selvfølgelig er det ikke Merkel, der styrer den svenske grænsekontrol og nu heller ikke den danske, men Vesteuropa har Merkel at takke' for, at det er kommet så vidt, da hun i september åbnede den tysk-østrigske grænse, og lod alle rejse ind i Tyskland. Som Ungarns Viktor
Orbán dengang sagde, 'flygtningene vil nu blive Merkels og Tysklands problem', Orbán var klog nok til hurtigt at lukke alle ungarske grænser.


Nu prøver du bare at afspore debatten, den leg gider jeg ikke være med på.. :wave:



Så meget til afsporing af debatten: http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/a ... dens-rand/

Må jeg minde om, at Kansler Merkel i september erklærede, at ”wir schaffen das”, hvorpå hun åbnede grænserne for en hidtil uhørt masseinvasion af flygtninge og migranter til Tyskland. På grund af manglende kontrol ved EU's ydre grænser – som ellers var en forudsætning for Schengen-samarbejdet – var det lykkedes for flere hundrede tusinde asylindvandrere at begive sig hele vejen op til den tyske grænse uden nogen hindring på vejen, når man lige ser bort fra Ungarns desperate forsøg på at inddæmme flodbølgen af mennesker.

Som følge af den manglende kontrol ved ydergrænserne til EU lå Schengen-samarbejdet og rallede på sit dødsleje. Men Kansler Merkel leverede det endelige dødsstød, og hendes parti, CDU, nægter fortsat at tale om en øvre grænse for antallet af flygtninge og migranter, selv om søsterpartiet CSU indtil flere gange har efterlyst en realistisk politik.

Det uforståelige er ikke, at svenskerne har indført grænsekontrol, og at Danmark har været nødsaget til at følge det op med en tilsvarende handling. Det burde være sket for længe siden. Nej, det uforståelige er Tysklands mangel på realitetssans. Jeg håber, at de tyske magthavere bevidst lyver og hykler om Schengen-samarbejdet, men har alligevel en mistanke om, at Merkel slet ikke fatter konsekvenserne af sine handlinger.

Tyskland bør indse, at spillet er forbi. Landet lagde selv Schengen-samarbejdet i graven. Samarbejdet var en patient, som kun lod sig holde kunstigt i live under indtryk af fred og ro i nærområderne. Men da tyskerne åbnede grænserne døde alle håb om at finde en livsforlængende medicin.

Patienten er død. Skylden er tyskernes – og til dels også svenskernes – men bestemt ikke Danmarks.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Pølsemix » 5. jan 2016, 05:38

GnueN skrev:
Wizzze skrev:Gad vide hvornår de går i gang med muren, pigtråden og vagttårnene med lys ? :gruble: :tie:


Ville du tro på mig, hvis jeg skrev, at noget som ligner slræmmende meget det dér - på i hvert fald to ud af tre af dine kriterier dér - allerede er i støbeskeen, til hvis nu at situationen skulle udvikle sig i en "uønsket" retning?


To ud af tre er en god begyndelse :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf dgd2007 » 5. jan 2016, 06:43

GnueN skrev:Ingenlunde. På et tidspunkt i verdenshistorien, hvor flygtningebyrden aldrig har været større, og lande som Sverige har gjort sit for at tage deres bid af kagen, har Danmark først og fremmest excelleret med at stramme alle tænkelige skruer i et forsøg på at genere flygtninge mest muligt, og sende lorten videre til nogle andre. Regningen lander selvfølgelig hos naboen, og nu gider Sverige ikke tillade Danmark at køre på frihjul længere. Et årtis snyden næse af nabolandets 'amokløbne politiske korrekthed' og halalhumanisme, har sikkert heller ikke hjulpet. Resultatet bliver så en foreløbig grænsekontrol, som rammer danskerne på pengepungen, og den vil med stor sandsynlighed blive forlænget, indtil Danmark reelt tager ansvar (eller bliver tvunget til det) eller i hvert fald indser at isolationistisk politik ikke betaler sig.

Sverige gør sådan set bare, hvad EU skulle have gjort for længe siden på mere håndgribelig vis: straffe freeloader-nationer som Danmark ved at påføre dem yderligere omkostninger gennem inddragelse af særlige privilegier og støttekroner. Istedet bliver afgifter så til udgifter - men nettoresultatet er det samme: Det vil ikke længere være gratis at skide fælleseuropæiske problemstillinger en lang march ved at stramme asyllovgivningen og krejle med Dublin-forordningen... Tværtimod vil det blive ufatteligt meget dyrere på sigt (som om Støjbergs cirkus med teltlejre og brug af militær/beredskabsstyrelsen til forskellige bevogtnings- og indkvarteringsopgaver ikke allerede har sprængt alle budgetter), og vil få langt mere omfattende økonomiske konsekvenser, end hvis regeringen var gået i rette med højrepopulistisk pladderpolitik og havde arbejdet for en årlig fælleseuropæisk fordelingsnøgle.

Det triste ved svenskernes beslutning - ud over at vi har skyllet et godt naboskab ud i lokummet for egen vindings skyld - er selvfølgelig, at hvor midlerne EU havde sparet ved at forgylde klassens røvforkælede dreng, kunne have været brugt på afhjælpning af flygtningebyrden med alle mulige fordele (masser af arbejdspladser og stimulering af de hårdest ramte EU-landes lokaløkonomi og sammenhængskraft), er der ingen der vinder en skid på det her. Alle taber - Os, svenskerne, flygtningene - og så kan vi allesammen bare sidde om føje år og ærgre os over, hvad vi havde engang, men satte overstyr, fordi vi ikke gad rykke en balde...

Ej, men realiteten er vel, at Danmark længe har haft den holdning, at det ikke dur, at en masse folk fra helt andre kulturelle baggrunde kommer og slår sig ned her, og at der er i det mindste var en smertegrænse for, hvor mange det kunne lade sig gøre med.

Sveriges og Tysklands regeringer har derimod slået armene ud og "vi kan klare det hele, bare kom!" Det må da være derfor, disse to lande har fået så mange ... og jeg gætter på, at det også er deres udmeldinger, der har inspireret mange flere til at forsøge at flytte til Europa, end der ellers ville have været.

Dette har de to regeringer vel at mærke gjort uden at tage det mindste hensyn til, om de andre lande i EU (og muligvis også deres egne befolkninger) var enige.
Senest rettet af dgd2007 5. jan 2016, 07:19, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf annella » 5. jan 2016, 07:18

dgd2007 skrev:
GnueN skrev:Ingenlunde. På et tidspunkt i verdenshistorien, hvor flygtningebyrden aldrig har været større, og lande som Sverige har gjort sit for at tage deres bid af kagen, har Danmark først og fremmest excelleret med at stramme alle tænkelige skruer i et forsøg på at genere flygtninge mest muligt, og sende lorten videre til nogle andre. Regningen lander selvfølgelig hos naboen, og nu gider Sverige ikke tillade Danmark at køre på frihjul længere. Et årtis snyden næse af nabolandets 'amokløbne politiske korrekthed' og halalhumanisme, har sikkert heller ikke hjulpet. Resultatet bliver så en foreløbig grænsekontrol, som rammer danskerne på pengepungen, og den vil med stor sandsynlighed blive forlænget, indtil Danmark reelt tager ansvar (eller bliver tvunget til det) eller i hvert fald indser at isolationistisk politik ikke betaler sig.

Sverige gør sådan set bare, hvad EU skulle have gjort for længe siden på mere håndgribelig vis: straffe freeloader-nationer som Danmark ved at påføre dem yderligere omkostninger gennem inddragelse af særlige privilegier og støttekroner. Istedet bliver afgifter så til udgifter - men nettoresultatet er det samme: Det vil ikke længere være gratis at skide fælleseuropæiske problemstillinger en lang march ved at stramme asyllovgivningen og krejle med Dublin-forordningen... Tværtimod vil det blive ufatteligt meget dyrere på sigt (som om Støjbergs cirkus med teltlejre og brug af militær/beredskabsstyrelsen til forskellige bevogtnings- og indkvarteringsopgaver ikke allerede har sprængt alle budgetter), og vil få langt mere omfattende økonomiske konsekvenser, end hvis regeringen var gået i rette med højrepopulistisk pladderpolitik og havde arbejdet for en årlig fælleseuropæisk fordelingsnøgle.

Det triste ved svenskernes beslutning - ud over at vi har skyllet et godt naboskab ud i lokummet for egen vindings skyld - er selvfølgelig, at hvor midlerne EU havde sparet ved at forgylde klassens røvforkælede dreng, kunne have været brugt på afhjælpning af flygtningebyrden med alle mulige fordele (masser af arbejdspladser og stimulering af de hårdest ramte EU-landes lokaløkonomi og sammenhængskraft), er der ingen der vinder en skid på det her. Alle taber - Os, svenskerne, flygtningene - og så kan vi allesammen bare sidde om føje år og ærgre os over, hvad vi havde engang, men satte overstyr, fordi vi ikke gad rykke en balde...

Ej, men realiteten er vel, at Danmark længe har haft den holdning, at det ikke dur, at en masse folk fra helt andre kulturelle baggrunde kommer og slår sig ned her, og at der er i det mindste var en smertegrænse for, hvor mange det kunne lade sig gøre med.

Sveriges og Tysklands regeringer har derimod slået armene ud og "vi kan klare det hele, bare kom!" Det må da være derfor, disse to lande har fået så mange ... og jeg gætter på, at det også er deres udmeldinger, der har inspireret mange flere til at forsøge at flytte til Europa, end der ellers ville have været.

Dette har de vel at mærke gjort uden at tage det mindste hensyn til, om de andre lande i EU (og muligvis også deres egne befolkninger) var enige
.



Det giver jeg dig ret i, Merkel åbnede grænserne for den ukontrollerede indvandring og forlangte derefter en kvoteregel i EU-landene om fordeling af flygtninge, men alle EU's Østlande nægtede at optage kvoteflygtninge, flere af Østlandene nægtede samtidig at optage muslimske flygtninge, dog var enkelte lande villige til at modtage få kristne flygtninge.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf dgd2007 » 5. jan 2016, 07:40

annella skrev:Det giver jeg dig ret i, Merkel åbnede grænserne for den ukontrollerede indvandring og forlangte derefter en kvoteregel i EU-landene om fordeling af flygtninge, men alle EU's Østlande nægtede at optage kvoteflygtninge, flere af Østlandene nægtede samtidig at optage muslimske flygtninge, dog var enkelte lande villige til at modtage få kristne flygtninge.

Jeg ved godt, at automatreaktionen fra flere sider har været, at østeuropæerne jo også er primitive og gammelkommunister.
Men jeg læste en tysk historieprofessor, der forklarede deres holdning ved, at de simpelthen havde både det med at leve i et voldeligt samfund og at den nationale identitet var under pres, i meget mere frisk erindring. Men de gamle EU-lande havde levet så længe i fredelige samfund, at de slet ikke ville se i øjnene, at denne idyl slet ikke er normal ude i verden (og slet ikke i lande, som dem migranter/flygtninge er vant til at leve i).
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Slettet bruger » 5. jan 2016, 08:04

Mht DK er der langt til mit billede endnu. BT har fotograferet en af votes grænseovergange

Billede

Så vores kontrol er kun symbolsk indtil videre http://www.bt.dk/politik/fire-store-gra ... ge-igennem
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf annella » 5. jan 2016, 08:11

dgd2007 skrev:
annella skrev:Det giver jeg dig ret i, Merkel åbnede grænserne for den ukontrollerede indvandring og forlangte derefter en kvoteregel i EU-landene om fordeling af flygtninge, men alle EU's Østlande nægtede at optage kvoteflygtninge, flere af Østlandene nægtede samtidig at optage muslimske flygtninge, dog var enkelte lande villige til at modtage få kristne flygtninge.

Jeg ved godt, at automatreaktionen fra flere sider har været, at østeuropæerne jo også er primitive og gammelkommunister.
Men jeg læste en tysk historieprofessor, der forklarede deres holdning ved, at de simpelthen havde både det med at leve i et voldeligt samfund og at den nationale identitet var under pres, i meget mere frisk erindring. Men de gamle EU-lande havde levet så længe i fredelige samfund, at de slet ikke ville se i øjnene, at denne idyl slet ikke er normal ude i verden (og slet ikke i lande, som dem migranter/flygtninge er vant til at leve i).


Med de østeuropæiske EU-lande forholder det sig sådan, at de var underkuet af kommunistiske regeringer, indtil Berlin-murens fald, landene forfaldt dengang mere og mere, hvad forøvrigt stadigvæk ses meget stærkt i Bulgarien og Rumænien, derimod har polakkerne, slovakkerne, tjekkerne og ungarerne forstået at arbejde deres lande ud af fattigdom og genopbygge landene, da jeg rejser meget i østlandene, er det glædeligt fra rejse til rejse at se, hvordan det går fremad med landene, de største fremskridt ses i hovedstæderne og de større byer og befolkningen i disse lande er motiveret til at få deres lande moderniseret. Nej ingen af de mennesker jeg kender og har lært at kende i de omtalte lande er primitive, tværtimod f.eks. polakker er utroligt sprogbegavet, og det er ingen sjældenhed, når en polak eller tjekke behersker 3-4 fremmed sprog. Om de var kommunister skal jeg ikke kunne sige, og hvis de var, er det for mig forståeligt, hvis de valgte at hyle med ulvene for at at kunne leve nogenlunde i fred og ro.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2016, 08:11

Det billede er riiimelig meget fra en anden årstid end nu :lol:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Slettet bruger » 5. jan 2016, 08:19

dgd2007 skrev:
annella skrev:Det giver jeg dig ret i, Merkel åbnede grænserne for den ukontrollerede indvandring og forlangte derefter en kvoteregel i EU-landene om fordeling af flygtninge, men alle EU's Østlande nægtede at optage kvoteflygtninge, flere af Østlandene nægtede samtidig at optage muslimske flygtninge, dog var enkelte lande villige til at modtage få kristne flygtninge.

Jeg ved godt, at automatreaktionen fra flere sider har været, at østeuropæerne jo også er primitive og gammelkommunister.
Men jeg læste en tysk historieprofessor, der forklarede deres holdning ved, at de simpelthen havde både det med at leve i et voldeligt samfund og at den nationale identitet var under pres, i meget mere frisk erindring. Men de gamle EU-lande havde levet så længe i fredelige samfund, at de slet ikke ville se i øjnene, at denne idyl slet ikke er normal ude i verden (og slet ikke i lande, som dem migranter/flygtninge er vant til at leve i).


Så lukkede er de nu heller ikke. Polen har taget en hel del ukrainere ind f.eks.

Last year Poland issued 331,000 permits for short-term work to Ukrainians, up 50% on 2013, says Marta Jaroszewicz, a migration expert at the Centre For Eastern Studies (OSW), an independent Warsaw thinktank funded by the Polish government. She estimates that there are now 300,000-400,000 Ukrainians in Poland, as many as twice the officially recognised number. In January and February, the number of residence applications by Ukrainians in the Mazovian voivodeship – the province which includes Warsaw – was up 180% on the same months of 2014.
http://www.theguardian.com/world/2015/m ... us-society

Men det med kulturfællesskabet er jo vigtigt for dem, som ham professoren siger.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Slettet bruger » 5. jan 2016, 08:45

Den her historie shokerede mig, og det er jo fordi man regner med at masseimmigrationen får samfundet til at gå i den retning, at østeuropæere og andre er anti-åbne grænser.

Nytårsnat blev 80 kvinder chikaneret, bestjålet hhv. sexuelt foruelempet på/foran Köln banegård af en gruppe på ca 1000 fulde fulde nordfrikanske gadekriminelle, tricktyve og den slags iflg. politiet. Det kunne være grupper op til 20 der omringede kvinderne, tog mobilen og overgramsede dem. Så sådan generelt anarkistisk stemning hvor man ikke skulle være i som kvinde.

http://www.sueddeutsche.de/panorama/koe ... -1.2805418

Tallene er stadig ret usikre da der stadig kommer anmeldelser ind, og politiet indsamler videoer osv.

Det er jo oppe på et helt uacceptabelt sikkerhedsniveau, så der holdes borgmestermøder osv. for at man finder ud af situationen og får styr på det.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"