Paula's Choice

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Buddha
Indlæg: 43
Tilmeldt: 6. okt 2015, 23:10
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Paula's Choice

Indlægaf Buddha » 17. okt 2015, 00:37

Skal vi ikke også have en Paula's choice tråde herinde?

http://www.paulaschoice-eu.com/


Jeg har prøvet PC 25% vitamin C dark spot cremen. Kan overraskende nok godt tåle den, havde ellers set flere skrive den sved osv og jeg plejer at have sart hud. Jeg bruger den på mine pigmentpletter, som er i det meste af ansigtet, men må man bruge den i næsten hele ansigtet? og hvor ofte? Der står min. 3 gange om ugen, men vil det sige man godt må bruge den hver dag?

Burde den kunne virke mod pigmentpletter? Jeg havde læst et sted at c-vitamin hjælper. Det eneste der virkelig markant har hjulpet på pletterne er Cosmelan, men det kan jeg ikke rigtig tåle længere. Har også prøvet Clinique dark spot og Eucerin Even Brighter men kunne ikke rigtig se en foreskel, meget lille hvis.. Jeg overvejer dog at købe den store Vitamin C 25% fra PC og give det et forsøg?

Jeg skal bestille snart og kunne virkelig godt bruge en rabatkode, men de eneste der kommer er til UK eller COM siden :s
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Paula's Choice

Indlægaf girl_beat » 17. okt 2015, 08:55

Nu vil jeg ikke ødelægge Paula's Choice tråden, men du nævner pigmentpletter, som jeg også har en del af - især i panden. BP Super 3 Booster er umiddelbart det første, der ser ud til at have en positiv effekt hos mig :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Paula's Choice

Indlægaf GoGetter » 17. okt 2015, 21:06

C-vitamin har en vis effekt mod pigmentpletter, hvis det altså "bare" er solskader og ikke noget hormonelt. Men mange C-vitamincremer og serums oxiderer meget hurtigt og mister derved effekt. Og min erfaring er, at det ikke er nok alene.
Jeg ville satse på A-vitamin, exfoliering og supplere med vitamin C.
Jeg har selv haft rigtigt godt held med at reducere pigment med bl.a. BP super 3 booster som girl_beat også nævner, PC resist 10% AHA, PC skin perfecting 2% BHA og hjemmelavet vitamin C-serum. Jeg har stort set fået fjernet min melasma med det, men det har også taget 1-2 år.
2
Brugeravatar
Buddha
Indlæg: 43
Tilmeldt: 6. okt 2015, 23:10
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Paula's Choice

Indlægaf Buddha » 19. okt 2015, 15:12

GoGetter skrev:C-vitamin har en vis effekt mod pigmentpletter, hvis det altså "bare" er solskader og ikke noget hormonelt. Men mange C-vitamincremer og serums oxiderer meget hurtigt og mister derved effekt. Og min erfaring er, at det ikke er nok alene.
Jeg ville satse på A-vitamin, exfoliering og supplere med vitamin C.
Jeg har selv haft rigtigt godt held med at reducere pigment med bl.a. BP super 3 booster som girl_beat også nævner, PC resist 10% AHA, PC skin perfecting 2% BHA og hjemmelavet vitamin C-serum. Jeg har stort set fået fjernet min melasma med det, men det har også taget 1-2 år.


Tak for svar :)

Jeg tror mine pigmentpletter er en smule arvelige, men bliver fremprovokeret at solen, selvom jeg bruger SPF 50+ hver dag året rundt, kommer de frem når bare der er lidt sol og er aldrig helt væk, har haft dem i mange år :(

Jeg bruger PC 10% AHA, og også deres mildere BHA og AHA men uden den vilde effekt på pigmenten.

Hvordan laver du vitamin C cerum og hvor køber du A vitamin?
1
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Paula's Choice

Indlægaf GoGetter » 20. okt 2015, 17:27

A-vitaminen er i Super3 boosteren. Jeg køber C-vitaminpulver over nettet og blander det med vand.
1
Brugeravatar
Buddha
Indlæg: 43
Tilmeldt: 6. okt 2015, 23:10
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Paula's Choice

Indlægaf Buddha » 23. okt 2015, 19:34

Ligesom jeg har bestilt så kom der fri fragt :rulle:

Men hvis andre skal bestille, så er der fri fragt på EU siden den 25 okt ved køb over 75 euro :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Paula's Choice

Indlægaf kidkomb » 26. nov 2015, 00:03

Lader i huden tørre helt mellem hvert step?
Jeg vasker, toner mens stadig fugtig, cremer mens stadig fugtig. Er det mon forkert?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Paula's Choice

Indlægaf Akehurst2 » 9. dec 2015, 09:41

kidkomb skrev:Lader i huden tørre helt mellem hvert step?
Jeg vasker, toner mens stadig fugtig, cremer mens stadig fugtig. Er det mon forkert?


Jeg vasker mit ansigt i badet, så huden er tør, når jeg toner. Laden den lige dampe lidt af inden BHA/AHA og tager så lidt tøj på (så der går et par minutter eller lidt mere) inden serum. Og så går der om morgen mindst fem minutter og ofte noget mere inden creme, fordi det passer med at jeg så spiser morgenmad.

Så generelt når det at tørre ret meget mellem hvert step, men jeg ved ikke, om det er nødvendigt.
0
Brugeravatar
Buddha
Indlæg: 43
Tilmeldt: 6. okt 2015, 23:10
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Paula's Choice

Indlægaf Buddha » 16. dec 2015, 01:43

kidkomb skrev:Lader i huden tørre helt mellem hvert step?
Jeg vasker, toner mens stadig fugtig, cremer mens stadig fugtig. Er det mon forkert?


Jeg lader også de forskellige ting trænge ind inden jeg putter det næste lag på, i hvert fald når der er tid til det. Især serum og sådan, tænker at hvis jeg putter fugtighedscreme ovenpå med det samme, inden det er trukket ind, så bliver det blandet og man får mindre ud af de gavnlige "indgredienser". Ved ikke om det er indbildning eller om der er noget om det :gruble:
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Paula's Choice

Indlægaf Chachacha » 2. jan 2016, 00:29

Nogen der har erfaring med oil boosteren? :)
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Paula's Choice

Indlægaf twinkle » 4. jan 2016, 19:44

Chachacha skrev:Nogen der har erfaring med oil boosteren? :)


Ja, det har jeg. Bruger den både til at gøre mine cremer mere fugtgivende + til at blande i min foundation hvis min hud er særlig tør, eller hvis jeg vil have en mere sheer dækning.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Paula's Choice

Indlægaf kidkomb » 4. jan 2016, 19:51

twinkle skrev:
Chachacha skrev:Nogen der har erfaring med oil boosteren? :)


Ja, det har jeg. Bruger den både til at gøre mine cremer mere fugtgivende + til at blande i min foundation hvis min hud er særlig tør, eller hvis jeg vil have en mere sheer dækning.

Har du prøvet almindelig olie?
Altså argan, hørfrø, raps, oliven eller lignende? Og er der forskel på dem og så oil boosteren?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Paula's Choice

Indlægaf twinkle » 4. jan 2016, 19:55

kidkomb skrev:
twinkle skrev:
Chachacha skrev:Nogen der har erfaring med oil boosteren? :)


Ja, det har jeg. Bruger den både til at gøre mine cremer mere fugtgivende + til at blande i min foundation hvis min hud er særlig tør, eller hvis jeg vil have en mere sheer dækning.

Har du prøvet almindelig olie?
Altså argan, hørfrø, raps, oliven eller lignende? Og er der forskel på dem og så oil boosteren?


Har også gjort det med argan oile og det fungerer også fint. Så vidt jeg ved er forskellen, at Oil Boosteren er en blanding af flere forskellige slags olier + ceramider og anti-oxidanter.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Paula's Choice

Indlægaf kidkomb » 4. jan 2016, 20:04

twinkle skrev:
Har også gjort det med argan oile og det fungerer også fint. Så vidt jeg ved er forskellen, at Oil Boosteren er en blanding af flere forskellige slags olier + ceramider og anti-oxidanter.

Super, tak :kys:
Så er den ikke noget for mig, for jeg har prøvet alle de olier jeg nævnte og intet fungerer specielt godt. Jo raps og til dels oliven en sjælden gang.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Paula's Choice

Indlægaf Chachacha » 6. jan 2016, 21:38

twinkle skrev:
Chachacha skrev:Nogen der har erfaring med oil boosteren? :)


Ja, det har jeg. Bruger den både til at gøre mine cremer mere fugtgivende + til at blande i min foundation hvis min hud er særlig tør, eller hvis jeg vil have en mere sheer dækning.

Tak for svar :)

Jeg skal til USA i år, og tænker måske at købe den der. Men PC findes kun online, ikke? Mon man kan bestille til sit hotel?
0

Tilbage til "Skønhed"