Tråden for folks opførsel på Facebook.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf vibbsen » 28. dec 2018, 21:35

I en anden gruppe har admin meldt rent ud at når det kommer til et bestemt medlems temmelig aggressive adfærd, så vælger man fra admins side at se bort fra denne fordi medlemmet har det svært. Hvis man ikke kan tåle at blive talt grimt til, så må man lade være med at svare på vedkommendes opslag :tie:

Jamen det er da super....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf vibbsen » 28. dec 2018, 21:40

Og så er der min ynglings gruppe Køb og Salg by Signell....Ingen regler

Fuck det er en sjov gruppe. Især den dag der var en,der i forbindelse med salg af varer som tydeligvis var ulovlige, skrev at det her faktisk var en gruppe uden regler...

Ja, og så gælder den danske lovgivning jo heller ikke...Spade
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf Ado » 29. dec 2018, 07:54

Hvorfor er der så mange admins. i grupper på Facebook, der føler sig lige så magtfulde, som FBI? Jeg har tit tænkt på det. De virker meget vigtige. :D
12
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf HappyQ » 29. dec 2018, 10:09

På nogle af siderne fra min by er folk gået amok over BR, tænk dog på de stakkels medarbejdere de anede intet :trist:
7
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8487

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf Raenil » 29. dec 2018, 10:14

Jeg hader køb og salg grupper af et godt hjerte. De er lavet for mennesker, der ikke kan finde ud af at søge på DBA og putte ting i kategorier.
Jeg køber hellere nyt end at bruge hele min dag på køb og salg grupper.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf Ado » 29. dec 2018, 10:17

Jeg har nu læst flere kommentarer fra vrede danskere, der skriver, at de vil tage i Fætter BR og tage varer, der svarer til det gavekort de har. Seriøst - hvor gudsforladt åndssvag kan man være?
11
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf PaleSeptember » 29. dec 2018, 10:37

vibbsen skrev:Jeg er i øvrigt medlem af en salgsgruppe hvor Admin lige har besluttet at ting som er til salg i gruppen ikke må være til salg andre steder....og at opslag hvor der står "til salg i andre grupper" vil blive slettet.

Ja, for du skal da bestemme hvordan jeg skal sætte mine ting salg. NOT.

Et af medlemmerne skrev at det var hun da ked af at høre. For så ville hun ikke.længere kunne sætte ting til salg i gruppen, da hun også har sin egen side. Admin foreslog hende at hun måske kunne dele sine ting op, sådan at hun solgte den ene del på sin egen side. Og den anden del i gruppen....JA-DA...det er da en god ide. Eller..hun kunne også bare lade være med at bruge gruppen. Og så kan folk købe det på hendes side istedet for via din gruppe....


Det er lige til WTF-tråden! Som om hun får procenter af det, der bliver solgt på hendes side og som om, at folk ikke bare er interesserede i at få solgt ting hurtigst muligt og derfor sætter det til salg flere steder....
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf RavenClaw » 29. dec 2018, 10:56

Ado skrev:Jeg har nu læst flere kommentarer fra vrede danskere, der skriver, at de vil tage i Fætter BR og tage varer, der svarer til det gavekort de har. Seriøst - hvor gudsforladt åndssvag kan man være?


Lad dem da endelig gøre det, men må jeg så være personligt til stede, når de skal forklare over for politiet, at de er i deres fulde ret til at stjæle fra butikken, fordi personalet har røvrendt dem og er de største djævle, deres barn nogensinde har mødt?

Altså, jeg er i forvejen sikker på, at Børge Rasmussen vender sig i graven i dette øjeblik, men de her kunder er godt nok det værste ved at være en del af BR.
7
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf RavenClaw » 29. dec 2018, 10:59

PaleSeptember skrev:
vibbsen skrev:Jeg er i øvrigt medlem af en salgsgruppe hvor Admin lige har besluttet at ting som er til salg i gruppen ikke må være til salg andre steder....og at opslag hvor der står "til salg i andre grupper" vil blive slettet.

Ja, for du skal da bestemme hvordan jeg skal sætte mine ting salg. NOT.

Et af medlemmerne skrev at det var hun da ked af at høre. For så ville hun ikke.længere kunne sætte ting til salg i gruppen, da hun også har sin egen side. Admin foreslog hende at hun måske kunne dele sine ting op, sådan at hun solgte den ene del på sin egen side. Og den anden del i gruppen....JA-DA...det er da en god ide. Eller..hun kunne også bare lade være med at bruge gruppen. Og så kan folk købe det på hendes side istedet for via din gruppe....


Det er lige til WTF-tråden! Som om hun får procenter af det, der bliver solgt på hendes side og som om, at folk ikke bare er interesserede i at få solgt ting hurtigst muligt og derfor sætter det til salg flere steder....


Og altså, er de fleste mennesker ikke bare ærgerlige men forstående, hvis en ting lige er blevet solgt til en anden på en anden side? Okay, der findes jo de mennesker, der også giver liv til 'Folks opførsel på salgsportaler', men alligevel?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf Ado » 29. dec 2018, 11:04

RavenClaw skrev:
Ado skrev:Jeg har nu læst flere kommentarer fra vrede danskere, der skriver, at de vil tage i Fætter BR og tage varer, der svarer til det gavekort de har. Seriøst - hvor gudsforladt åndssvag kan man være?


Lad dem da endelig gøre det, men må jeg så være personligt til stede, når de skal forklare over for politiet, at de er i deres fulde ret til at stjæle fra butikken, fordi personalet har røvrendt dem og er de største djævle, deres barn nogensinde har mødt?

Altså, jeg er i forvejen sikker på, at Børge Rasmussen vender sig i graven i dette øjeblik, men de her kunder er godt nok det værste ved at være en del af BR.

Jeg føler så meget med jer ansatte, som uden tvivl kommer til at stå model til en flok bundhysteriske kunder, der bebrejder jer alt. Det er sørgeligt.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf vibbsen » 29. dec 2018, 12:10

Ado skrev:Hvorfor er der så mange admins. i grupper på Facebook, der føler sig lige så magtfulde, som FBI? Jeg har tit tænkt på det. De virker meget vigtige. :D


Egentlig så er det ikke så meget det at de vil bestemme hvad der skal foregå i deres grupper, som måden de gør det på. Især i nogen af de køb/salg grupper hvor jeg er medlem, oplever jeg at admin opfører sig som små konger....Jeg er med på at der er nødt til at være en vis orden osv. Men de synes at glemme, at hvor de selv har dedikeret sig 100 % til gruppen, så er vi andre altså bare med som en del af et større billede...Og hvis det bliver for bøvlet og for diktatorisk, jamen så gider vi ikke. Så går vi et andet sted hen....

Når det er sagt, så er jeg selv rigtig mange gange blevet kaldt for en magtliderlig kost, som kun har jobbet som moderator fordi jeg ikke kunne komme ind på politiskolen, når jeg har foretaget moderationer. Også selvom disse har været helt i tråd med gruppens regler....Jeg er også blevet kaldt for en nazi-kælling. Og for Frau Hitler......Især folk som gerne vil debatterer ting de er utilfredse med, synes at bliver svært sure over at blive afskåret fra dette...Men vi driver en gruppe med 18000 medlemmer....og her kan vi altså ikke lade de samme 10-15 brugeres problemer med hundelorte, affald på fortorvet, manglende snerydning og dårlige parkeringer sætte dagsordenen.....Ligesom vi heller ikke ønsker at lægge gruppe til alen lange tråde hvor folk sidder og basher andre. F.eks. har vi måtte sige "Ikke flere tråde om børn uden cykellygter"...Ja, der er forældre som lader deres børn køre uden cykellygter (og cykelhjelm). Men at der sidder en flok facebookbrugere og forarges over dette og kalder dem alaskens vederstyggeligheder, det rykker antagelig ikke på særlig meget i den forbindelse...For ingen af de formastelige kommer da nogensinde til at deltage i disse tråde...Så det bliver bare en flok forargede mennesker som sidder og overbyder hinanden i at være forargede...Og det synes vi egentlig ikke er særlig befordrende for stemningen i gruppen...Og det er ikke det som er formålet med gruppen.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf RavenClaw » 29. dec 2018, 14:31

Ado skrev:
RavenClaw skrev:
Ado skrev:Jeg har nu læst flere kommentarer fra vrede danskere, der skriver, at de vil tage i Fætter BR og tage varer, der svarer til det gavekort de har. Seriøst - hvor gudsforladt åndssvag kan man være?


Lad dem da endelig gøre det, men må jeg så være personligt til stede, når de skal forklare over for politiet, at de er i deres fulde ret til at stjæle fra butikken, fordi personalet har røvrendt dem og er de største djævle, deres barn nogensinde har mødt?

Altså, jeg er i forvejen sikker på, at Børge Rasmussen vender sig i graven i dette øjeblik, men de her kunder er godt nok det værste ved at være en del af BR.

Jeg føler så meget med jer ansatte, som uden tvivl kommer til at stå model til en flok bundhysteriske kunder, der bebrejder jer alt. Det er sørgeligt.


Jeg blev ringet op for et par timer siden af min chef, som havde været i kontakt med chefen i den anden butik her i byen (som har åbent). De var meget paniske og var meget tæt på at løbe tør for bonruller. Afsti afsted med mig i halvt løb ned til min butik, hvor jeg måtte tømme den for alt, der bare mindede om bonruller. Så med 20 kg i armene er jeg gået ned til den anden butik. Der var kø halvvejs rundt i centeret... Så lige nu har jeg allermest ondt af mine kollegaer, der skal stå model til det. Vi andre kan i det mindste bare lukke ørerne og gå hjem.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf Delfin » 29. dec 2018, 15:37

PaleSeptember skrev:
vibbsen skrev:Jeg er i øvrigt medlem af en salgsgruppe hvor Admin lige har besluttet at ting som er til salg i gruppen ikke må være til salg andre steder....og at opslag hvor der står "til salg i andre grupper" vil blive slettet.

Ja, for du skal da bestemme hvordan jeg skal sætte mine ting salg. NOT.

Et af medlemmerne skrev at det var hun da ked af at høre. For så ville hun ikke.længere kunne sætte ting til salg i gruppen, da hun også har sin egen side. Admin foreslog hende at hun måske kunne dele sine ting op, sådan at hun solgte den ene del på sin egen side. Og den anden del i gruppen....JA-DA...det er da en god ide. Eller..hun kunne også bare lade være med at bruge gruppen. Og så kan folk købe det på hendes side istedet for via din gruppe....


Det er lige til WTF-tråden! Som om hun får procenter af det, der bliver solgt på hendes side og som om, at folk ikke bare er interesserede i at få solgt ting hurtigst muligt og derfor sætter det til salg flere steder....


Jeg synes, det er noget pjat med regler om det, men jeg er den der er skredet fra en salgstråd, hvor sælger skriver, at denne har et større bud i en anden gruppe. Det kan enhver jo skrive for at byde sin egen vare op
1
14 11 14
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf vibbsen » 2. jan 2019, 18:38

Apropos det der med de der gratis tråde :
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf RavenClaw » 2. jan 2019, 20:41

Folk, der 400 gange skal spørge hvilke butikker, der er åbne på helligdage. I dag er der så tilmed en på den største gruppe i byen, der lige skal lave en joke med, hvilke butikker der mon har åbent i dag d. 2., fordi han lige følte for at være ironisk...
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Generelt"