Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. dec 2018, 12:39

bluetof1 skrev:For mange år siden havde jeg en veninde. Hun blev noget uventet gravid med sin kæreste og fødte efter 9 måneder en søn. Denne søn havde en svær, uopdaget, medfødt hjerneskade og døde efter ganske få dage. Han nåede dog at blive nøddøbt på hospitalet. Lad os sige at han kom til at hedde Preben.
Klip til ganske få måneder senere hvor min ulykkelige venindes ulykkelige kærestes bror meddeler at de venter sig. Alle er selvfølgelig glade på deres vegne indtil hun føder en dreng, som de vælger at kalde Preben. Derefter blev stemningen lidt trykket, men det var de ligeglade med. Deres Preben var jo levende og de kunne godt lide navnet, så de havde godt nok svært ved at sætte sig ind i at det var et problem.
Det er den episode alle fremtidige upassende hændelser i mit liv, er blevet sammenlignet med.


De skulle nok have kørt den forbi Mads og monopolet først.

Holy shit hvor er det upassende!
10
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 29. dec 2018, 13:14

bluetof1 skrev:For mange år siden havde jeg en veninde. Hun blev noget uventet gravid med sin kæreste og fødte efter 9 måneder en søn. Denne søn havde en svær, uopdaget, medfødt hjerneskade og døde efter ganske få dage. Han nåede dog at blive nøddøbt på hospitalet. Lad os sige at han kom til at hedde Preben.
Klip til ganske få måneder senere hvor min ulykkelige venindes ulykkelige kærestes bror meddeler at de venter sig. Alle er selvfølgelig glade på deres vegne indtil hun føder en dreng, som de vælger at kalde Preben. Derefter blev stemningen lidt trykket, men det var de ligeglade med. Deres Preben var jo levende og de kunne godt lide navnet, så de havde godt nok svært ved at sætte sig ind i at det var et problem.
Det er den episode alle fremtidige upassende hændelser i mit liv, er blevet sammenlignet med.

:tie:
Den der er sgu svær at toppe - eller bare at komme på siden af.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 29. dec 2018, 13:30

Min mor har en halvsøster, som hedder (lad os sige) Ulla.
Ulla er opkaldt efter sin storesøster, der som 6-årig blev kørt over af en bil.
Det er også virkelig underligt at få en datter mere og kalde hende det samme.
22
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Eavesdrop
Indlæg: 52
Tilmeldt: 19. sep 2018, 21:06
Kort karma: 1
Likede indlæg: 92

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Eavesdrop » 29. dec 2018, 13:46

bluetof1 skrev:For mange år siden havde jeg en veninde. Hun blev noget uventet gravid med sin kæreste og fødte efter 9 måneder en søn. Denne søn havde en svær, uopdaget, medfødt hjerneskade og døde efter ganske få dage. Han nåede dog at blive nøddøbt på hospitalet. Lad os sige at han kom til at hedde Preben.
Klip til ganske få måneder senere hvor min ulykkelige venindes ulykkelige kærestes bror meddeler at de venter sig. Alle er selvfølgelig glade på deres vegne indtil hun føder en dreng, som de vælger at kalde Preben. Derefter blev stemningen lidt trykket, men det var de ligeglade med. Deres Preben var jo levende og de kunne godt lide navnet, så de havde godt nok svært ved at sætte sig ind i at det var et problem.
Det er den episode alle fremtidige upassende hændelser i mit liv, er blevet sammenlignet med.

Det er da virkelig usmageligt og upassende :tie:
0
97X, bam! - The future of rock ‘n’ roll
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 29. dec 2018, 13:56

Urtekussen skrev:Min mor har en halvsøster, som hedder (lad os sige) Ulla.
Ulla er opkaldt efter sin storesøster, der som 6-årig blev kørt over af en bil.
Det er også virkelig underligt at få en datter mere og kalde hende det samme.


Det ville også føles meget mærkeligt for mig, og jeg ville ikke have det godt med det, men tidligere har det været normalt. Det er noget, man ofte støder på i kirkebøgerne blot et par generationer tilbage.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf bluetof1 » 2. jan 2019, 15:33

Jeg talte med et barn før jul og barnet fortalte mig hvordan fars kæreste gik nøgen rundt derhjemme, insisterede på at børnene skiftede tøj i stuen selvom børnene fandt det ubehageligt at være nøgne foran hende/i samme rum som hende og kunne finde på at lægge sig nøgen i deres seng mens de lå der.
Jeg har simpelthen ikke ord for hvor upassende jeg synes det er.
11
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Skinkehunden » 2. jan 2019, 15:42

bluetof1 skrev:Jeg talte med et barn før jul og barnet fortalte mig hvordan fars kæreste gik nøgen rundt derhjemme, insisterede på at børnene skiftede tøj i stuen selvom børnene fandt det ubehageligt at være nøgne foran hende/i samme rum som hende og kunne finde på at lægge sig nøgen i deres seng mens de lå der.
Jeg har simpelthen ikke ord for hvor upassende jeg synes det er.


Det er faktisk så upassende at jeg nok ville have lavet en underretning - totalt grænseoverskridende og imo problematisk adfærd overfor børnene.
19
Formerly known as Gerbilwoman :)
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf bluetof1 » 2. jan 2019, 15:47

Skinkehunden skrev:
bluetof1 skrev:Jeg talte med et barn før jul og barnet fortalte mig hvordan fars kæreste gik nøgen rundt derhjemme, insisterede på at børnene skiftede tøj i stuen selvom børnene fandt det ubehageligt at være nøgne foran hende/i samme rum som hende og kunne finde på at lægge sig nøgen i deres seng mens de lå der.
Jeg har simpelthen ikke ord for hvor upassende jeg synes det er.


Det er faktisk så upassende at jeg nok ville have lavet en underretning - totalt grænseoverskridende og imo problematisk adfærd overfor børnene.


Der er jeg også efterhånden. Jeg tror ikke der er noget seksuelt i det, men det er klamt at ignorere andre menneskers grænser og kalde dem pjat.
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Skinkehunden » 2. jan 2019, 16:18

bluetof1 skrev:
Skinkehunden skrev:
bluetof1 skrev:Jeg talte med et barn før jul og barnet fortalte mig hvordan fars kæreste gik nøgen rundt derhjemme, insisterede på at børnene skiftede tøj i stuen selvom børnene fandt det ubehageligt at være nøgne foran hende/i samme rum som hende og kunne finde på at lægge sig nøgen i deres seng mens de lå der.
Jeg har simpelthen ikke ord for hvor upassende jeg synes det er.


Det er faktisk så upassende at jeg nok ville have lavet en underretning - totalt grænseoverskridende og imo problematisk adfærd overfor børnene.


Der er jeg også efterhånden. Jeg tror ikke der er noget seksuelt i det, men det er klamt at ignorere andre menneskers grænser og kalde dem pjat.


Præcis. Og sådan en type fatter vel intet medmindre hun får en ordentlig en over tuden.
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf didas » 2. jan 2019, 16:21

Delfin skrev:
Urtekussen skrev:Min mor har en halvsøster, som hedder (lad os sige) Ulla.
Ulla er opkaldt efter sin storesøster, der som 6-årig blev kørt over af en bil.
Det er også virkelig underligt at få en datter mere og kalde hende det samme.


Det ville også føles meget mærkeligt for mig, og jeg ville ikke have det godt med det, men tidligere har det været normalt. Det er noget, man ofte støder på i kirkebøgerne blot et par generationer tilbage.


Det samme har været sket i min familie, så ja, det var mere normalt i gamle dage. Mine bedsteforældre på min mors side havde en datter, der hed Inger-Grete, som døde som 2 årig. De 2 næste børn de fik blev døbt hhv. Grete og Inger.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 2. jan 2019, 16:23

Jeg syntes det er dybt upassende at der ikke er nogen der har oprettet en tråd ang den togulykke der var på storebælt, sådan så jeg kan få at vide hvad der egentlig er hoved og hale i den sag, den eneste jeg kan læse mig frem til er at to tog er kørt sammen, eller noget der ligner kørt sammen, eller at de har ramt noget, eller... nogen der vil være søde at forklare hvad det er der er sket, for jeg forstår hverken dr.dk eller tv2.dk udgivelse af sagen.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Misantropen » 2. jan 2019, 16:29

cola skrev:Jeg syntes det er dybt upassende at der ikke er nogen der har oprettet en tråd ang den togulykke der var på storebælt, sådan så jeg kan få at vide hvad der egentlig er hoved og hale i den sag, den eneste jeg kan læse mig frem til er at to tog er kørt sammen, eller noget der ligner kørt sammen, eller at de har ramt noget, eller... nogen der vil være søde at forklare hvad det er der er sket, for jeg forstår hverken dr.dk eller tv2.dk udgivelse af sagen.

Hvorfor skulle folk herinde vide mere om det end medierne?

Jeg håber du er sarkastisk for der er en tråd.

Edit: viewtopic.php?f=32&t=13579
Senest rettet af Misantropen 2. jan 2019, 16:31, rettet i alt 2 gange.
12
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 2. jan 2019, 16:30

cola skrev:Jeg syntes det er dybt upassende at der ikke er nogen der har oprettet en tråd ang den togulykke der var på storebælt, sådan så jeg kan få at vide hvad der egentlig er hoved og hale i den sag, den eneste jeg kan læse mig frem til er at to tog er kørt sammen, eller noget der ligner kørt sammen, eller at de har ramt noget, eller... nogen der vil være søde at forklare hvad det er der er sket, for jeg forstår hverken dr.dk eller tv2.dk udgivelse af sagen.

Der er en tråd...
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26699

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 2. jan 2019, 16:32

cola skrev:Jeg syntes det er dybt upassende at der ikke er nogen der har oprettet en tråd ang den togulykke der var på storebælt, sådan så jeg kan få at vide hvad der egentlig er hoved og hale i den sag, den eneste jeg kan læse mig frem til er at to tog er kørt sammen, eller noget der ligner kørt sammen, eller at de har ramt noget, eller... nogen der vil være søde at forklare hvad det er der er sket, for jeg forstår hverken dr.dk eller tv2.dk udgivelse af sagen.

Altså, der er jo ingen som endnu ved (eller har offentliggjort) hvad der præcist skete?
Så medierne kan jo ikke informere bedre end de gør.
At du så synes at det er vi andres job at skære det ud i pap for dig, synes jeg er upassende.
Du kunne jo starte en tråd selv, hvori du spørger om forklaring?
Når nu den tråd der allerede findes om ulykken åbenbart ikke er nok.
9
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 2. jan 2019, 16:44

Santa skrev:
cola skrev:Jeg syntes det er dybt upassende at der ikke er nogen der har oprettet en tråd ang den togulykke der var på storebælt, sådan så jeg kan få at vide hvad der egentlig er hoved og hale i den sag, den eneste jeg kan læse mig frem til er at to tog er kørt sammen, eller noget der ligner kørt sammen, eller at de har ramt noget, eller... nogen der vil være søde at forklare hvad det er der er sket, for jeg forstår hverken dr.dk eller tv2.dk udgivelse af sagen.

Altså, der er jo ingen som endnu ved (eller har offentliggjort) hvad der præcist skete?
Så medierne kan jo ikke informere bedre end de gør.
At du så synes at det er vi andres job at skære det ud i pap for dig, synes jeg er upassende.
Du kunne jo starte en tråd selv, hvori du spørger om forklaring?
Når nu den tråd der allerede findes om ulykken åbenbart ikke er nok.

Havde jeg lavet tråden så ville der være blevet et ramaskrig ala det der kom ud af dette indlæg, det ved jeg, derfor laver jeg helst ikke starttråde, så hellere bede folk om det, så ved jeg da at jeg kun kan jokke i spinaten en smule.
0

Tilbage til "Generelt"