Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 2. jan 2016, 12:15

DetSorteCirkus skrev:Det her opslag er åbenbart populært, men ikke hos mig.

Jeg kan godt se pointen; jeg forstår bare ikke behovet for undervejs at skulle fremstille konen, der endda vel og mærke har et priviligeret job, som et slags offer, ligesom det på mig virker smådumt at protestere mod perfektheds- og sammenligningshysteriet ved netop at fremhæve alt det, ens egen partner kan.

Jeg blev også irriteret over den.
Det er som om, han lige trådte lidt i den lort han selv har lagt :deer:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Fillie » 2. jan 2016, 13:20

Rosa Espinosa skrev:Synes der er mange som er begyndt at bruge et bestemt filter på deres billeder, så deres ansigttræk forsvinder. Ser underligt ud, når man nu kender de her personer i virkeligheden og ved hvordan de normalt ser ud.

Kan selvfølgelig ikke tage deres billeder så har fundet nogen der ligner. Og de her er endda ikke nær så slemme.


Gør ganske almindelige mennesker, der ikke er enten Beyoncé, Kim Kardashian eller sågar bloggeren Masha Vang, virkelig det nu om dage? Som i voksne og ellers normale mennesker? Det er jo retarderet! :ad!:
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jan 2016, 13:26

Det filter leder mine tanker hen på perioden, hvor Michael Jacksom smuldrede.
5
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Fillie » 2. jan 2016, 13:53

DetSorteCirkus skrev:Det filter leder mine tanker hen på perioden, hvor Michael Jacksom smuldrede.


Nu du siger det. :-D

Men jeg synes virkelig, det er komplet idiotisk, hvis voksne og ellers velfungerende mennesker lægger billeder af sig selv med sådan et filter over ud på de sociale medier. Selvfølgelig kan man se fænomenet som afledt af, at man generelt skal præsentere sig så succesfuldt som muligt, når man er online, men der må da være grænser for, hvad man vil prøve at bilde sig selv og andre ind.
3
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jan 2016, 13:58

Fillie skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det filter leder mine tanker hen på perioden, hvor Michael Jacksom smuldrede.


Nu du siger det. :-D

Men jeg synes virkelig, det er komplet idiotisk, hvis voksne og ellers velfungerende mennesker lægger billeder af sig selv med sådan et filter over ud på de sociale medier. Selvfølgelig kan man se fænomenet som afledt af, at man generelt skal præsentere sig så succesfuldt som muligt, når man er online, men der må da være grænser for, hvad man vil prøve at bilde sig selv og andre ind.


Plus at de fleste primært er venner med nogen, de kender i forvejen, og som derfor godt ved, hvordan de ser ud.

Et kreativt/kunstnerisk billede er én ting, men hvis man foregiver, at man faktisk ser sådan der ud, bliver det lidt latterligt, ja.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. jan 2016, 14:02

:fløjt:

profiloz.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Statusopdateringer

Indlægaf decibell » 2. jan 2016, 14:04

Så er det lige, at bare en skal spørge: Hvad er navnet på din rynkecreme, for sådan en skal jeg da have, så godt som den virker? :danse:
4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Fillie » 2. jan 2016, 14:09

DetSorteCirkus skrev:
Fillie skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det filter leder mine tanker hen på perioden, hvor Michael Jacksom smuldrede.


Nu du siger det. :-D

Men jeg synes virkelig, det er komplet idiotisk, hvis voksne og ellers velfungerende mennesker lægger billeder af sig selv med sådan et filter over ud på de sociale medier. Selvfølgelig kan man se fænomenet som afledt af, at man generelt skal præsentere sig så succesfuldt som muligt, når man er online, men der må da være grænser for, hvad man vil prøve at bilde sig selv og andre ind.


Plus at de fleste primært er venner med nogen, de kender i forvejen, og som derfor godt ved, hvordan de ser ud.

Et kreativt/kunstnerisk billede er én ting, men hvis man foregiver, at man faktisk ser sådan der ud, bliver det lidt latterligt, ja.


Lige præcis. Det er jo i bund og grund trist, at de mennesker, man er tættest på, samtidig er de, man forstiller sig mest overfor - i hvert fald, når man er på de sociale medier. Jeg hoppede af Facebook for et år siden, og det slår mig, at folk er langt mere ærlige om både deres op- og nedture på et anonymt forum som dette, end jeg generelt oplevede på Facebook. Det er der selvfølgelig et væld af årsager til, men alt i alt er jeg overvejede kritisk over for de sociale mediers plads i vores dagligdag.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 2. jan 2016, 14:35

https://www.facebook.com/larsloekke/?fref=nf

Jeg kan ikke linke direkte til opslaget, men det er Lars Løkkes FB-nytårstale.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Daine » 2. jan 2016, 15:18

Allmost_Famous skrev:Jeg kan godt følge ham. Det må sgu nemt nok at være supermor på visse områder, når man aldrig skal bekymre sig om økonomi, har fuldtidsbarnepiger, har en arbejdsuge på omkring ti timer, har egne fitnessfaciliteter, og alle de her ting. Så er der sikkert en masse frustrationer vedrørende nærgående fotografer, og et pres over altid at skulle være Danmarks kransekagefigur osv., men man kan ikke sammenligne det med andre forældre, som jo altså skal tage sig af alt det, der normalt hører sig til når man har en husholdning og en familie.


Jeg vil sige, både og. Det er selvfølgelig nemmere at være mor, når man har barnepiger, kok mv. til at afhjælpe i dagligdagen. Jeg tvivler dog stærkt på, at Mary kun har en arbejdsuge på ti timer. Hun er engageret i så mange ting, både i Danmark og udenfor Danmark, at der må være rigtig meget papirarbejde hun skal igennem, mennesker hun skal tale med (også uden at pressen står og tager billeder) osv. Men hun stempler jo ikke ind på kontoret kl. 8 og ud igen kl. 16, så det er jo svært at forholde sig til som alm. dansker.
Men den ordflom som manden får fyret af, ja tja hvad skal man sige? Jeg kender dem, der har den fordom om læger, at de ikke laver ret meget, men bare hundser med sygeplejerskerne - og så hæver en fed løn oveni. Det tvivler jeg på er korrekt (ihf generelt set), men sådan er det jo tit med fordomme. Han har en fordom mod Mary, andre har en fordom mod hans kone(s profession) og der er sikkert dem, der har en fordom mod dem der har fordomme mod læger ...
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. jan 2016, 19:20

Det viser sig nu at Facebook slet slet ikke kender mig ret godt.
gottabekidding.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Flora » 5. jan 2016, 10:33

KitKat skrev:
ShuruQ skrev:Der er KUN 10.

Kan man se flere end 10 er det en illusion. Jeg læste engang en længere artikel om billedet og illustratøren af det siger det er skabt med 10 ansigter :).


Nu er jeg så nysgerrig efter, hvilket ansigt jeg selv har opfundet :lol:

Jeg har forsøgt at markere de ansigter jeg ser med grønt, og det jeg er i tvivl om med gult.

Hvilket af "mine" ansigter kan I ikke se? :genert:


Jeg kan ikke se ansigter i de 2 cirkler længst til højre.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2016, 11:35

Det er hun jo også......-på billedet :devil:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2016, 11:36

Men altså, jeg vælger altså også de billeder, der er pænere end jeg er i virkeligheden, når jeg skal flashe.

EDIT: Jeg bruger ikke filtre, vil jeg gerne lige pointere. Folk skulle også gerne kunne genkende mig :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2016, 12:08

Pernille skrev:
kidkomb skrev:Men altså, jeg vælger altså også de billeder, der er pænere end jeg er i virkeligheden, når jeg skal flashe.

EDIT: Jeg bruger ikke filtre, vil jeg gerne lige pointere. Folk skulle også gerne kunne genkende mig :lol:


Altså jeg lægger da også mere "pæne" billeder på som profilbillede, men vil vove at påstå, at mit billede er tæt på virkeligheden.
De grimme billeder gemmer jeg til snapchat :D

Jeg undrer mig bare, virkelig, når nogen bruger tid på at være helt shinet op, suge kinderne ind, stå i det helt rette lys osv osv. for at tage et profilbillede ;)

Hehe, ja enig. Det er patetisk.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"