Januar '16 - en fællestråd

Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Kirstenkp » 5. jan 2016, 17:07

MyGirl skrev:
Pandesteg skrev:
Puh jeg frygter også hvordan min appetit kommer til at eksplodere, når jeg skal stoppe med at ryge, hvilket jeg i øvrigt også skal her i 2016. Nogle gode råd til rygestop?


Faktisk har mit stop denne gang været den nemmeste nogensinde... so far.. Er jo stadig kun små to måneder inde, og er før faldet tilbage, så skal ikke flotte mig for meget endnu :D

Jeg havde faktisk slet ikke planer om at stoppe, men så havde min mor købt en e-cigaret, som jeg prøvede, og det var faktisk ok. Så jeg besluttede mig for at købe sådan en - om ikke andet så bare for at trappe ned, og det skulle jo ifølge mange være sundere. Så jeg købte to e-cigaretter og havde en med nikotin og en uden, som jeg skiftede lidt imellem de første par uger. Jeg havde egentlig fra starten sagt til mig selv, at de skulle være et supplement til at trappe ned, og at jeg gerne måtte ryge et par almindelige cigaretter ved siden af, når lysten blev for stor, men har ikke købt en pakke cigaretter siden den 13. november 2015, fordi jeg faktisk ikke har haft lyst! Og så har jeg langsomt mistet interessen for e-cigaretterne også, og har stort set ikke brugt dem den sidste måneds tid, og når jeg gør, er det nu kun den uden nikotin, som jeg "hiver lidt af", når den gamle vane trækker.

Har faktisk røget almindelige cigaretter til to julefrokoster, efter jeg er stoppet, og det har været overraskende utilfredsstillende faktisk. Det har i hvert fald slet ikke været noget, jeg havde lyst til dagen efter.

Men æder som en mejetærsker :genert: Det er dog også ved at finde et mere naturligvis leje efterhånden heldigvis.

Det blev en hel roman, men er bare så glad for, at jeg faktisk lige pt. er en "glad ikke-ryger" :blush:


Hvor et det bare super flot :blomst:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 5. jan 2016, 17:20

Ihhh, tak Kirstenkp og FruKuk :kys: Hvor er I søde.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 18:41

DetSorteCirkus skrev:Jeg skal ud og handle og havde planlagt at bade først, men mon ikke det egentlig er bedre at have den varme bruser at se frem til? :genert:

:kuldekylling:


Det viste sig at være en rigtig god ide, for det betød, at jeg tilfældigivis mødte min veninde og hendes kæreste i Rema, og de insisterede på at bære de fleste af mine varer hjem :klap:
Jeg skulle også forbi biblioteket, så det endte faktisk med at blive en pæn lille gåtur i kulden. Hvor er det dog ulideligt koldt :cuss:

Jeg har også fået lavet lidt anden bevægelse i dag, og maden er indtil videre efter planen. Jeg fik stegt laks og coleslaw til aftensmad. Det var lækkert og meget hurtigt og nemt at tilberede. Jeg er allerede fan af Remas revne gulerødder, som er på tilbud i denne uge :dåne:
Jeg købte bl.a. også deres frosne blåbær, og de er godt nok søde. Meget positiv overraskelse.

Nu skal jeg lige have genopfrisket opskriften på chiapudding, for det har jeg lyst til at spise til morgenmad.
6
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 5. jan 2016, 18:50

@DSC: Hvordan smager chiapudding?
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2016, 19:33

Er der nogle af jer, der ved, om det er klogest at snuppe en hviledag, hvis ens muskler gør sådan rigtigt nas efter træning? Eller om det mere er et spørgsmål om at "komme op på hesten igen" med det samme?
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Joe » 5. jan 2016, 19:53

Årets første træning taget! Faktisk tror jeg muligvis det er to måneder siden jeg sidst har opholdt mig i Fitness World. Mellem os altså.

Derudover har jeg kun drukket to kopper kaffe, og ingen cigaretter røget. Så jeg har da ikke fucked up endnu.
7
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2016, 19:56

Jahon skrev:Årets første træning taget! Faktisk tror jeg muligvis det er to måneder siden jeg sidst har opholdt mig i Fitness World. Mellem os altså.

Derudover har jeg kun drukket to kopper kaffe, og ingen cigaretter røget. Så jeg har da ikke fucked up endnu.


Sejt :rock:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 5. jan 2016, 19:59

FruKuk skrev:Er der nogle af jer, der ved, om det er klogest at snuppe en hviledag, hvis ens muskler gør sådan rigtigt nas efter træning? Eller om det mere er et spørgsmål om at "komme op på hesten igen" med det samme?


Hvis du har decideret ondt ville jeg holde hviledag. Har selv trænet med rigtig ømme muskler og så kan man (jeg) alligevel ikke give 100% og så er det IMO bedre at vente og lade kroppen hvile.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 20:17

Ally skrev:@DSC: Hvordan smager chiapudding?


Det smager af det, du rører chiafrøene sammen med :)
Egentlig gør de bare konsistensen tykkere og mere mættende.
Denne gang laver jeg det med yoghurt naturel, som jeg vil spise med banan og blåbær på toppen.
Skal det være mere dessertagtigt, bruger jeg en af frugtyoghurterne fra Levevis. Primært fordi de er laktosefri, men også fordi jeg ikke synes, at de er så sukrede som mange andre varianter :)
Hvis man spiser light-yoghurt, kunne jeg forestille mig, at chiafrø vil fungere rigtig godt, fordi den slags jo som regel er noget tyndt i det.

---

Jeg blev snacksulten her til aften og gik derfor i køkkenet for at forsøge mig med en sund(ere) mug cake. Jeg brugte denne opskrift og prøvede i første omgang at udskifte honningen med creme fraiche og lidt stevia.
http://minsundehverdag.blogspot.dk/2013 ... -cake.html

:puke:

Jeg smed det hele ud og prøvede igen uden mærkelige eksperimenter, og det blev faktisk ret godt. Og meget mættende. Jeg har stadig 2/3 tilbage, som jeg gemmer til i morgen. Smart måde at få tilfredsstillet den søde tand.
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 5. jan 2016, 20:20

Jeg har lavet peanutbutter chicken med broccoli, squash og champignon. Tænkte at det var på tide at få noget næring, og så har jeg lavet en stor potion så jeg bare kan spise det i morgen når jeg får min 48-timers eksamen. Når min eksamen er aflevet fredag morgen er det direkte på job for mit vedkommende - vi har en konference der varer hele dagen. Jeg er spændt på hvad tid jeg kommer hjem - jeg ved i hvert fald med sikkerhed at jeg skal tidligt i seng fredag, for det bliver nogle heftige dage med en masse opgaveskrivning på kort tid.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 5. jan 2016, 20:21

Det lyder som om i klør på alle sammen - hvor er i seje :kys:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2016, 20:22

Pandesteg skrev:
FruKuk skrev:Er der nogle af jer, der ved, om det er klogest at snuppe en hviledag, hvis ens muskler gør sådan rigtigt nas efter træning? Eller om det mere er et spørgsmål om at "komme op på hesten igen" med det samme?


Hvis du har decideret ondt ville jeg holde hviledag. Har selv trænet med rigtig ømme muskler og så kan man (jeg) alligevel ikke give 100% og så er det IMO bedre at vente og lade kroppen hvile.


Normalt træner jeg med ømme muskler, men jeg må have fået smidt lige vel mange kilo på i går, for både i nat og i dag har jeg haft tarvelige smerter i benene. Håber, at det er bedre i morgen.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 20:22

Sophaya skrev:Jeg har lavet peanutbutter chicken med broccoli, squash og champignon. Tænkte at det var på tide at få noget næring, og så har jeg lavet en stor potion så jeg bare kan spise det i morgen når jeg får min 48-timers eksamen. Når min eksamen er aflevet fredag morgen er det direkte på job for mit vedkommende - vi har en konference der varer hele dagen. Jeg er spændt på hvad tid jeg kommer hjem - jeg ved i hvert fald med sikkerhed at jeg skal tidligt i seng fredag, for det bliver nogle heftige dage med en masse opgaveskrivning på kort tid.


Opskrift? :savl:
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 5. jan 2016, 20:35

DetSorteCirkus skrev:
Sophaya skrev:Jeg har lavet peanutbutter chicken med broccoli, squash og champignon. Tænkte at det var på tide at få noget næring, og så har jeg lavet en stor potion så jeg bare kan spise det i morgen når jeg får min 48-timers eksamen. Når min eksamen er aflevet fredag morgen er det direkte på job for mit vedkommende - vi har en konference der varer hele dagen. Jeg er spændt på hvad tid jeg kommer hjem - jeg ved i hvert fald med sikkerhed at jeg skal tidligt i seng fredag, for det bliver nogle heftige dage med en masse opgaveskrivning på kort tid.


Opskrift? :savl:


Det var mega random og slet ikke hvad jeg havde tænkt da jeg begyndte at lave mad, men here goes:

Jeg stegte 1 stort løg i karry, paprika og sort peber. Tilsatte en stor kyllingefilet i små stykker med mere paprika og stegte til kyllingen ikke længere var rå. Tilsatte en pakke af de skivede champignon fra netto, en halvsquash i små stykker og 3 fed hakket hvidløg og stegte lidt videre. Så tilsatte jeg et hoved broccoli og 200 ml kokosmælk, kogte op, tilsatte en god skefuld peanutbutter og smagte til med salt.

Jeg er virkelig forundret over hvor godt det endte med at smage :lol:
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 20:37

^
Det lyder lækkert :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"