Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 5. jan 2016, 16:22

Kode: Vælg alt

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2016-01-05-tyskland-i-chok-1000-maend-amok-mindst-90-kvinder-udsat-for-overgreb


I Tyskland ryster en sag om overgreb på kvinder hele nationen.

Angrebene udspillede sig i flere tyske byer nytårsaften, hvor store grupper af unge mænd angreb og stjal fra unge kvinder der fejrede nytår.

Landets justitsminister Heiko Maas taler om en helt ny form for organiseret kriminalitet.

- Dette er en fuldstændig ny dimension af organiseret kriminalitet, sagde han i Berlin i dag.

Overgrebene, der hovedsageligt fandt sted foran hovedbanegården i Köln, har rystet Tyskland på grund af deres omfang, og den måde de foregik på.

Men ikke kun Köln har oplevet angreb - der er også rapporter om forulempede kvinder i Hamborg og Stuttgart.

Efter de havde mødtes foran banegården fordelte de unge mænd sig i mindre grupper.

I løbet af de efterfølgende timer omringede de deres kvindelige ofre, som de befamlede - oftest temmelig voldsomt - og desuden stjal de punge og værdigenstande fra kvinderne

Der er også en enkelt anmeldelse om voldtægt.

Politiet har kendskab til mindst 90 kvinder, der har været udsat for tyveri eller overgreb, men ordensmagten frygter at der kan være tale om mange flere, som ikke har anmeldt sagerne.

Den tyske tv-station RTL har talt med flere af de kvinder som blev udsat for overgreb i menneskemængden foran banegården nytårsaften.

- Pludselig begyndte mændene omkring os at røre ved os. De tog på vores bagdele og intime zoner. De rørte ved os over det hele. En betjent der var på banegårdspladsen nytårsaften og forsøgte at dæmme op for overgrebene fortæller til avisen Express at han var med til at anholde otte mistænkte, som alle var asylansøgere.

Der har imidlertid ikke været nogen officiel meddelelse om, hvor længe de anholdte har opholdt sig i Tyskland inden episoden.


Jeg er så målløs over det skete, så uden at fordømme og foragte mændenes opførsel og handlinger, ved jeg i øjeblikket ikke, hvad jeg skal sige til det skete andet end jeg er bange for at det er et fænomen, der uden videre kan udbrede sig i andre tyske byer og andre EU-lande.

Hvad er din mening?
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Pølsemix » 5. jan 2016, 16:46

Stakkels kvinder, og man skal jo huske på at det kun begyndelsen af hvad man kan forvente af velfærdsturister fra lavt udviklede lande. Tyskerne og Svenskerne går en hård fremtid i møde fordi de har været tossegode og naive ved at åbne grænserne på vid gab, de radikale og resten af det åh så korrekte og hellige Politikensegment skulle tvinges til at forholde sig til dette problem.
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Anilara » 5. jan 2016, 18:23

adagio skrev:Jeg ved ikke hvad du beder om en mening om. Hvad er din hensigt med oplægget? En mur om Europa?

Jeg gætter på det (medgivet, det fremgår ikke tydeligt) er for at høre andres reaktioner, tanker mv., da det er en ret usædvanlig og samtidig interessant samfundsmæssig ting der er foregået, som nok er kommet bag på mange. Jeg ser ikke nogen steder at TS udtrykker ønsker om en mur.
Til gengæld tror jeg dit svar på en eller anden måde afspejler manges reaktion; enten at der bør gøres noget drastisk, eller at der ikke umiddelbart er noget at tale om, da emnet er følsomt. Ikke at jeg siger, at du mener sådan.
1
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 5. jan 2016, 18:49

Anilara skrev:
adagio skrev:Jeg ved ikke hvad du beder om en mening om. Hvad er din hensigt med oplægget? En mur om Europa?

Jeg gætter på det (medgivet, det fremgår ikke tydeligt) er for at høre andres reaktioner, tanker mv., da det er en ret usædvanlig og samtidig interessant samfundsmæssig ting der er foregået, som nok er kommet bag på mange. Jeg ser ikke nogen steder at TS udtrykker ønsker om en mur.
Til gengæld tror jeg dit svar på en eller anden måde afspejler manges reaktion; enten at der bør gøres noget drastisk, eller at der ikke umiddelbart er noget at tale om, da emnet er følsomt. Ikke at jeg siger, at du mener sådan.


Du har ret - men temaet tror jeg ikke er følsomt, da det er en kendsgerning, hvad der skete, i løbet af dagen har såvel den tyske justisminister, som den tyske politipræsident meddelt, at lignende angreb har fundet sted nytårsaften/nat i Hamborg og Stuttgart, og begge justitsminister og politipræsident har udtrykt, at de er bange for, at det kan være begyndelsen på kriminalitet af nye dimensioner, man aldrig før har kendt til.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3095
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6067

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Lurende Peber » 5. jan 2016, 19:19

ShuruQ skrev:At jeg ikke håber det er noget vi nogle steder skal se mere til. Ville være skrækkeligt hvis det var et voksende fænomen.

Men jeg tror, jeg vil faktisk være så arrogant at sige jeg ved, det er ufatteligt vigtigt for sameksistensen at lade være med at lade en sådan handling, hvor skrækkelig den end er, være en legitim grund til at masseklandre en hel befolkningsgruppe og lade det blive en slags kollektiv afstraffelse.

Korrekt. Men det er af afgørende vigtighed, at der skal efterforskes hurtigt og effektivt samt straffes hårdt inklusiv udvisning. Ellers er jeg desværre mere end sikker på, at selvtægten får kronede dage.
3
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dykkersild » 5. jan 2016, 20:54

annella skrev:

Kode: Vælg alt

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2016-01-05-tyskland-i-chok-1000-maend-amok-mindst-90-kvinder-udsat-for-overgreb


I Tyskland ryster en sag om overgreb på kvinder hele nationen.

Angrebene udspillede sig i flere tyske byer nytårsaften, hvor store grupper af unge mænd angreb og stjal fra unge kvinder der fejrede nytår.

Landets justitsminister Heiko Maas taler om en helt ny form for organiseret kriminalitet.

- Dette er en fuldstændig ny dimension af organiseret kriminalitet, sagde han i Berlin i dag.

Overgrebene, der hovedsageligt fandt sted foran hovedbanegården i Köln, har rystet Tyskland på grund af deres omfang, og den måde de foregik på.

Men ikke kun Köln har oplevet angreb - der er også rapporter om forulempede kvinder i Hamborg og Stuttgart.

Efter de havde mødtes foran banegården fordelte de unge mænd sig i mindre grupper.

I løbet af de efterfølgende timer omringede de deres kvindelige ofre, som de befamlede - oftest temmelig voldsomt - og desuden stjal de punge og værdigenstande fra kvinderne

Der er også en enkelt anmeldelse om voldtægt.

Politiet har kendskab til mindst 90 kvinder, der har været udsat for tyveri eller overgreb, men ordensmagten frygter at der kan være tale om mange flere, som ikke har anmeldt sagerne.

Den tyske tv-station RTL har talt med flere af de kvinder som blev udsat for overgreb i menneskemængden foran banegården nytårsaften.

- Pludselig begyndte mændene omkring os at røre ved os. De tog på vores bagdele og intime zoner. De rørte ved os over det hele. En betjent der var på banegårdspladsen nytårsaften og forsøgte at dæmme op for overgrebene fortæller til avisen Express at han var med til at anholde otte mistænkte, som alle var asylansøgere.

Der har imidlertid ikke været nogen officiel meddelelse om, hvor længe de anholdte har opholdt sig i Tyskland inden episoden.


Jeg er så målløs over det skete, så uden at fordømme og foragte mændenes opførsel og handlinger, ved jeg i øjeblikket ikke, hvad jeg skal sige til det skete andet end jeg er bange for at det er et fænomen, der uden videre kan udbrede sig i andre tyske byer og andre EU-lande.

Hvad er din mening?


Jeg er ligesom dig forarget over mændenes opførelse. Og jeg fordømmer gerne - da jeg som kvinde på ingen måde vil forulempes på nogen måde.

Jeg er til gengæld uenig med dig i, at der skulle være tale om et fænomen som pludselig i det herrens år 2016 skulle kendetegne mandlige flygtninges generelle måde at være på og være noget der uden videre vil brede sig til EU-lande.
4
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dykkersild » 5. jan 2016, 20:58

Pølsemix skrev:Stakkels kvinder, og man skal jo huske på at det kun begyndelsen af hvad man kan forvente af velfærdsturister fra lavt udviklede lande. Tyskerne og Svenskerne går en hård fremtid i møde fordi de har været tossegode og naive ved at åbne grænserne på vid gab, de radikale og resten af det åh så korrekte og hellige Politikensegment skulle tvinges til at forholde sig til dette problem.


Kunne du evt. hæve niveauet så du ikke skærer alle over en kam?
Hvilke lavt udviklede lande taler du om og hvordan vil du beskrive et lavt udviklet land?
Er alle velfærdsturister i dine øjne eller findes der reelle flygtninge?
4
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dykkersild » 5. jan 2016, 21:01

annella skrev:
Anilara skrev:
adagio skrev:Jeg ved ikke hvad du beder om en mening om. Hvad er din hensigt med oplægget? En mur om Europa?

Jeg gætter på det (medgivet, det fremgår ikke tydeligt) er for at høre andres reaktioner, tanker mv., da det er en ret usædvanlig og samtidig interessant samfundsmæssig ting der er foregået, som nok er kommet bag på mange. Jeg ser ikke nogen steder at TS udtrykker ønsker om en mur.
Til gengæld tror jeg dit svar på en eller anden måde afspejler manges reaktion; enten at der bør gøres noget drastisk, eller at der ikke umiddelbart er noget at tale om, da emnet er følsomt. Ikke at jeg siger, at du mener sådan.


Du har ret - men temaet tror jeg ikke er følsomt, da det er en kendsgerning, hvad der skete, i løbet af dagen har såvel den tyske justisminister, som den tyske politipræsident meddelt, at lignende angreb har fundet sted nytårsaften/nat i Hamborg og Stuttgart, og begge justitsminister og politipræsident har udtrykt, at de er bange for, at det kan være begyndelsen på kriminalitet af nye dimensioner, man aldrig før har kendt til.


Tror du der er tale om en koordineret indsats af en større gruppe mænd i Tyskland som har valgt nytårsaften til at forulempe kvinder?
Har der været tale om flere større overfald i dagene efter nytårsaften?
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Anilara » 5. jan 2016, 21:07

adagio skrev:
Anilara skrev:
adagio skrev:Jeg ved ikke hvad du beder om en mening om. Hvad er din hensigt med oplægget? En mur om Europa?

Jeg gætter på det (medgivet, det fremgår ikke tydeligt) er for at høre andres reaktioner, tanker mv., da det er en ret usædvanlig og samtidig interessant samfundsmæssig ting der er foregået, som nok er kommet bag på mange. Jeg ser ikke nogen steder at TS udtrykker ønsker om en mur.
Til gengæld tror jeg dit svar på en eller anden måde afspejler manges reaktion; enten at der bør gøres noget drastisk, eller at der ikke umiddelbart er noget at tale om, da emnet er følsomt. Ikke at jeg siger, at du mener sådan.


TS er bange for at fænomenet spreder sig. Givetvis på grund af flygtningesituationen. Jeg synes det er fair nok at diskutere de problematikker der opstår i forbindelse med flygtninge, men udgangspunktet her lader til at være frygt for hvad flygtningene kan finde på i stedet for interesse i årsager og konsekvenser.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der binder mændene sammen, hvordan de er blevet enige om det her, og i det hele taget mange flere detaljer. Det kommer forhåbentlig efterhånden som det tyske politi bliver klogere.

Men det er jo blot ts' helt naturlige reaktion; frygt. Det er helt reelt at føle og tænke sådan. Hun spørger efterfølgende til os, og her er jeg så enig i, at det er uklart om hun spørger til hvad vi mener om situationen mv., eller om frygten. Dog synes jeg ikke, der var lagt op til en debat om store mure... Men man kan jo tolke forskelligt. Jeg så det som, at der blev spurgt bredere.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Anilara » 5. jan 2016, 21:11

annella skrev:
Anilara skrev:
adagio skrev:Jeg ved ikke hvad du beder om en mening om. Hvad er din hensigt med oplægget? En mur om Europa?

Jeg gætter på det (medgivet, det fremgår ikke tydeligt) er for at høre andres reaktioner, tanker mv., da det er en ret usædvanlig og samtidig interessant samfundsmæssig ting der er foregået, som nok er kommet bag på mange. Jeg ser ikke nogen steder at TS udtrykker ønsker om en mur.
Til gengæld tror jeg dit svar på en eller anden måde afspejler manges reaktion; enten at der bør gøres noget drastisk, eller at der ikke umiddelbart er noget at tale om, da emnet er følsomt. Ikke at jeg siger, at du mener sådan.


Du har ret - men temaet tror jeg ikke er følsomt, da det er en kendsgerning, hvad der skete, i løbet af dagen har såvel den tyske justisminister, som den tyske politipræsident meddelt, at lignende angreb har fundet sted nytårsaften/nat i Hamborg og Stuttgart, og begge justitsminister og politipræsident har udtrykt, at de er bange for, at det kan være begyndelsen på kriminalitet af nye dimensioner, man aldrig før har kendt til.

Jeg tror bestemt det er følsomt i visse kredse, da det skader et omdømme for en hel del af anden etnisk herkomst, i et land, hvor der har været stor splittelse omkring acceptabelt antal af flygtninge og migranter. Rigtig mange kan nu sige "hvad sagde vi", som de givetvis har sagt længe. Men det er en helt ny størrelsesorden man ikke har set mage, som kan være svær at skulle forholde sig til, hvis man tidligere ikke har været skeptisk.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Pølsemix » 5. jan 2016, 21:25

dykkersild skrev:
Pølsemix skrev:Stakkels kvinder, og man skal jo huske på at det kun begyndelsen af hvad man kan forvente af velfærdsturister fra lavt udviklede lande. Tyskerne og Svenskerne går en hård fremtid i møde fordi de har været tossegode og naive ved at åbne grænserne på vid gab, de radikale og resten af det åh så korrekte og hellige Politikensegment skulle tvinges til at forholde sig til dette problem.


Kunne du evt. hæve niveauet så du ikke skærer alle over en kam?
Hvilke lavt udviklede lande taler du om og hvordan vil du beskrive et lavt udviklet land?
Er alle velfærdsturister i dine øjne eller findes der reelle flygtninge?


Er det muligt for dig at holde en sober tone i en debat? Hvis niveauet er så lavt, så burde de jo være let for dig at skyde mit indlæg ned, ikke?
Men jeg vælger alligevel at besvare dit indlæg på trods af din tone med en forventning om at din evt. respons er mere konstruktiv.

Problemet er jo at to forskellige kulturer støder sammen, der gør at et initiativ som dette er nødvendigt:
http://www.denoffentlige.dk/flertal-vil ... lle-normer

Derudover kan du jo også læse nedenstående artikel og undersøge om flygtninge/indvandrere er overrepræsenteret:
http://ekstrabladet.dk/nationen/article4976050.ece (artiklen stammer oprindeligt ikke fra EB, hvis det skulle være et problem)

Kan du på baggrund af ovenstående påstå at der ikke er en forskel i kultur/normer på de udlændinge der kommer herop vs etniske danskere?

Pr. definition er det ikke flygtninge når de rejser op gennem Europa, de mister denne status når de er ude af krigszonen/risikoen for personlig forfølgelse og ikke søger asyl det første sikre sted de ankommer. Er tyskland måske en krigshærget nation der retfærdiggør at en person må søge mod Danmark/Skandinavien?
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Pølsemix » 5. jan 2016, 21:28

dykkersild skrev:
annella skrev:
Anilara skrev:
adagio skrev:Jeg ved ikke hvad du beder om en mening om. Hvad er din hensigt med oplægget? En mur om Europa?

Jeg gætter på det (medgivet, det fremgår ikke tydeligt) er for at høre andres reaktioner, tanker mv., da det er en ret usædvanlig og samtidig interessant samfundsmæssig ting der er foregået, som nok er kommet bag på mange. Jeg ser ikke nogen steder at TS udtrykker ønsker om en mur.
Til gengæld tror jeg dit svar på en eller anden måde afspejler manges reaktion; enten at der bør gøres noget drastisk, eller at der ikke umiddelbart er noget at tale om, da emnet er følsomt. Ikke at jeg siger, at du mener sådan.


Du har ret - men temaet tror jeg ikke er følsomt, da det er en kendsgerning, hvad der skete, i løbet af dagen har såvel den tyske justisminister, som den tyske politipræsident meddelt, at lignende angreb har fundet sted nytårsaften/nat i Hamborg og Stuttgart, og begge justitsminister og politipræsident har udtrykt, at de er bange for, at det kan være begyndelsen på kriminalitet af nye dimensioner, man aldrig før har kendt til.


Tror du der er tale om en koordineret indsats af en større gruppe mænd i Tyskland som har valgt nytårsaften til at forulempe kvinder?
Har der været tale om flere større overfald i dagene efter nytårsaften?


Vi kan vel konstatere at der har været en mere situation med "flygtninge" end med etniske tyskere. (1 vs. 0)
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dykkersild » 5. jan 2016, 21:29

Pølsemix skrev:
dykkersild skrev:
Pølsemix skrev:Kunne du evt. hæve niveauet så du ikke skærer alle over en kam?
Hvilke lavt udviklede lande taler du om og hvordan vil du beskrive et lavt udviklet land?
Er alle velfærdsturister i dine øjne eller findes der reelle flygtninge?


Er det muligt for dig at holde en sober tone i en debat? Hvis niveauet er så lavt, så burde de jo være let for dig at skyde mit indlæg ned, ikke?
Men jeg vælger alligevel at besvare dit indlæg på trods af din tone med en forventning om at din evt. respons er mere konstruktiv.

Problemet er jo at to forskellige kulturer støder sammen, der gør at et initiativ som dette er nødvendigt:
http://www.denoffentlige.dk/flertal-vil ... lle-normer

Derudover kan du jo også læse nedenstående artikel og undersøge om flygtninge/indvandrere er overrepræsenteret:
http://ekstrabladet.dk/nationen/article4976050.ece (artiklen stammer oprindeligt ikke fra EB, hvis det skulle være et problem)

Kan du på baggrund af ovenstående påstå at der ikke er en forskel i kultur/normer på de udlændinge der kommer herop vs etniske danskere?

Pr. definition er det ikke flygtninge når de rejser op gennem Europa, de mister denne status når de er ude af krigszonen/risikoen for personlig forfølgelse og ikke søger asyl det første sikre sted de ankommer. Er tyskland måske en krigshærget nation der retfærdiggør at en person må søge mod Danmark/Skandinavien?


Hvilket af nedenstående er ikke sobert:
Kunne du evt. hæve niveauet så du ikke skærer alle over en kam?
Hvilke lavt udviklede lande taler du om og hvordan vil du beskrive et lavt udviklet land?
Er alle velfærdsturister i dine øjne eller findes der reelle flygtninge?
3
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Pølsemix » 5. jan 2016, 21:33

ShuruQ skrev:Men hvis de alle stoppede og søgte asyl det første sted de ankom ville det pågældende land jo bukke under i løbet af ingen tid. Hvis Europa skal kunne løfte opgaven på en måde så den er så smertefri som muligt for alle parter er de efter min bedste overbevisning nødt til at fordele sig.


Men de fordeler sig jo ikke i bredt ud over Europa, det er jo de samme få lande de vil hen til, hvor der er de bedste vilkår.
Det er da også forståligt, men i min optik er det da ligeså forståligt at de søgte lande beskytter deres interesser.
Derudover kan man også hjælpe flere i nærområderne end ved at de kommer herop.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Pølsemix » 5. jan 2016, 21:36

dykkersild skrev:
Pølsemix skrev:
dykkersild skrev:
Pølsemix skrev:Kunne du evt. hæve niveauet så du ikke skærer alle over en kam?
Hvilke lavt udviklede lande taler du om og hvordan vil du beskrive et lavt udviklet land?
Er alle velfærdsturister i dine øjne eller findes der reelle flygtninge?


Er det muligt for dig at holde en sober tone i en debat? Hvis niveauet er så lavt, så burde de jo være let for dig at skyde mit indlæg ned, ikke?
Men jeg vælger alligevel at besvare dit indlæg på trods af din tone med en forventning om at din evt. respons er mere konstruktiv.

Problemet er jo at to forskellige kulturer støder sammen, der gør at et initiativ som dette er nødvendigt:
http://www.denoffentlige.dk/flertal-vil ... lle-normer

Derudover kan du jo også læse nedenstående artikel og undersøge om flygtninge/indvandrere er overrepræsenteret:
http://ekstrabladet.dk/nationen/article4976050.ece (artiklen stammer oprindeligt ikke fra EB, hvis det skulle være et problem)

Kan du på baggrund af ovenstående påstå at der ikke er en forskel i kultur/normer på de udlændinge der kommer herop vs etniske danskere?

Pr. definition er det ikke flygtninge når de rejser op gennem Europa, de mister denne status når de er ude af krigszonen/risikoen for personlig forfølgelse og ikke søger asyl det første sikre sted de ankommer. Er tyskland måske en krigshærget nation der retfærdiggør at en person må søge mod Danmark/Skandinavien?


Hvilket af nedenstående er ikke sobert:
Kunne du evt. hæve niveauet så du ikke skærer alle over en kam?
Hvilke lavt udviklede lande taler du om og hvordan vil du beskrive et lavt udviklet land?
Er alle velfærdsturister i dine øjne eller findes der reelle flygtninge?


Det har jeg besvaret (aka hæve niveauet), igen hvorfor forholder du dig ikke til indholdet i stedet for at diske op med det?
Derudover har jeg også besvaret dit indlæg, men det havde du ikke nogen respons til?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"