Her we go again

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51948

Her we go again

Indlægaf fisken80 » 14. jan 2019, 14:52

https://politiken.dk/indland/uddannelse ... -5UQkwffAU

Krænkelsesparathed. Mmmm godt ord. Årets ord i 2019
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Her we go again

Indlægaf Jedi » 14. jan 2019, 15:04

Det lyder vildt.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Her we go again

Indlægaf icelady » 14. jan 2019, 15:12

Jeg læste det og tænkte "Er det første april"?


Synes godt nok det er for langt ude, hvad folk føler sig krænket over.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2669

Re: Her we go again

Indlægaf KIM K » 14. jan 2019, 15:26

Det er sikkert studenterforeningen Front der står bag, en ekstrem fundamenlististisk bevægelse der hærger de danske læreanstalter i disse år.
Jeg synes det er ret åbenlyst de ikke føler sig krænket, men derimod søger at opnå konfrontation og splid mellem køn, etniciteter, religioner, seksualiteter mm.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Her we go again

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jan 2019, 15:29

Medmindre jeg er for træt til at læse artiklen ordentlig, vil jeg kalde det der misvisende journalistik.
En sag? Er det ikke bare en studerende, der har ytret sin personlige holdning i en fokusgruppe?
Selvfølgelig må vedkommende da det.
0
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Her we go again

Indlægaf Goozilla » 14. jan 2019, 16:00

Hvor er det dog helt fantastisk, at folk åbenbart ikke har større problemer at gå op i. Jeg synes virkelig helt seriøst, at vi skal glæde os over, at vi er kommet dertil som samfund.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
fisken80
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51948

Re: Her we go again

Indlægaf fisken80 » 14. jan 2019, 16:26

DetSorteCirkus skrev:Medmindre jeg er for træt til at læse artiklen ordentlig, vil jeg kalde det der misvisende journalistik.
En sag? Er det ikke bare en studerende, der har ytret sin personlige holdning i en fokusgruppe?
Selvfølgelig må vedkommende da det.


Det må hun sikkert godt. Men så burde hun faktisk overveje om hun er bør gå på universitetet, taget i betragtning af, hvad det er hun ytrer sig om.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Her we go again

Indlægaf LaScrooge » 14. jan 2019, 16:33

Hvad lærte vi af sidste omgang? - at Folketinget i mellemtiden sneg sig til at gennemføre nogle skidne love.

Her kan man se hvilke lovforslag der fremsættes til behandling i den kommende tid: https://www.ft.dk/da/dokumenter/dokumen ... lovforslag
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Her we go again

Indlægaf LaScrooge » 14. jan 2019, 16:45

2. behandling af denne lov d. 19. januar, måske?: https://www.ft.dk/samling/20181/lovfors ... /index.htm

L 118 Forslag til lov om ændring af udlændingeloven og lov om dansk indfødsret
Resumé:
Lovforslaget indeholder en række ændringer i Udlændingeloven og lov om dansk indfødsret. Det drejer sig om følgende hovedområder:

- ændringer af reglerne om anbringelse af uledsagede mindreårige udlændinge,
- flytning af klageadgang i sager om frihedsberøvelse fra udlændinge- og integrationsministeren til rigspolitichefen,
- opregning af, hvornår administrativ frihedsberøvelse efter udlændingeloven kan forlænges,
- nye regler for politiets adgang til at foretage legemsbesigtigelse og legemsundersøgelse af udlændinge forud for en udsendelse,
- præcisering af reglerne om ro og orden på indkvarteringsstederne og
- angivelse af, hvilke myndigheder der skal overtage ansvar for opgaver fra statsforvaltningen, når den nedlægges pr. 1. april 2019.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Her we go again

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jan 2019, 16:55

Dmitra skrev:
DetSorteCirkus skrev:Medmindre jeg er for træt til at læse artiklen ordentlig, vil jeg kalde det der misvisende journalistik.
En sag? Er det ikke bare en studerende, der har ytret sin personlige holdning i en fokusgruppe?
Selvfølgelig må vedkommende da det.


Helt klart en studerende må det, det manglende bare.

En sag er muligvis også højt sat, men jeg hæfter mig ved, hvis det "kun" er et tilfælde at han så retter ind. Forstå mig ret, jeg synes heller ikke man skal pisse på folk blot fordi man kan, men hvor går grænsen for hvor meget man skal lave om på alt? Helt nøgtern set, uanset hvor umage man gør sig for ikke at gøre det, vil man altid kunne støde nogen, så hvor langt bør hvert individ gå for at undgå det?

Jeg spørger kunne fordi jeg synes det er en interessant debat. :)


Jamen, jeg er helt enig, og det er bl.a. netop underviserens ageren, der gør mig irriteret på artiklen. Jeg savner nogle mellemregninger, hvis det virkelig er tilfældet, at en bemærkning i en fokusgruppe får en erfaren ansat til at ændre procedure.

Hvis ordet 'krænkelsesparat' skal i spil, mener jeg også, at journalisten skal inkluderes for at blæse én studerendes holdning op til en sag og en artikel.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Her we go again

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jan 2019, 17:00

fisken80 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Medmindre jeg er for træt til at læse artiklen ordentlig, vil jeg kalde det der misvisende journalistik.
En sag? Er det ikke bare en studerende, der har ytret sin personlige holdning i en fokusgruppe?
Selvfølgelig må vedkommende da det.


Det må hun sikkert godt. Men så burde hun faktisk overveje om hun er bør gå på universitetet, taget i betragtning af, hvad det er hun ytrer sig om.


Det burde mange studerende vist, hvis en pseudovidenskabelig (eller hvad udtalelsen skal forestille at være) kritik af en underviser er alt, der skal til.
Senest rettet af DetSorteCirkus 14. jan 2019, 17:01, rettet i alt 1 gang.
0
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Her we go again

Indlægaf avdotja » 14. jan 2019, 17:01

Jeg synes det er fjollet. Mest at det rent faktisk kommer til at betyde noget. Universitetet/underviseren burde “som den voksne”, været gået i dialog med vedkommende, i stedet for bare at rette ind.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43771

Re: Her we go again

Indlægaf paint » 14. jan 2019, 17:05

DetSorteCirkus skrev:Medmindre jeg er for træt til at læse artiklen ordentlig, vil jeg kalde det der misvisende journalistik.
En sag? Er det ikke bare en studerende, der har ytret sin personlige holdning i en fokusgruppe?
Selvfølgelig må vedkommende da det.


Står der ikke "nogle studerende"? Jeg læser det som, at hun er en slags talsperson for en større gruppe - ellers ville underviseren vel næppe, nu, overveje at ændre sin måde at undervise på.

Det var en kvindelig studerende på dette kursus, der under et fokusgruppemøde, med en række fagansvarlige lærere og repræsentanter for de studerende den 4. december sidste år, gav udtryk for, at »nogle studerende« på kursusholdet mente, at dele af Jacobsens undervisning var upassende.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43771

Re: Her we go again

Indlægaf paint » 14. jan 2019, 17:09

Jeg fatter så ikke, at manden (hvis man må skrive det) retter ind efter det. Jeg havde ikke gjort det, men henvist til Studienævnet som så kunne eller ikke kunne, tage sagen op.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Her we go again

Indlægaf Modesty Blame » 14. jan 2019, 17:14

LaScrooge skrev:Hvad lærte vi af sidste omgang? - at Folketinget i mellemtiden sneg sig til at gennemføre nogle skidne love.

Her kan man se hvilke lovforslag der fremsættes til behandling i den kommende tid: https://www.ft.dk/da/dokumenter/dokumen ... lovforslag

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/mid ... ing-lovlig
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"