Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf cea » 14. jan 2019, 09:28

Ladysparrow skrev:Ok, lidt halvklamt emne - er der andre som ikke rigtig kommer af med nr. 2 efter i har startet? :( Eller hvad gør i for at undgå at få problemer?


Hvis der ikke sker noget i nogle dage, så tager jeg nogle magnesia piller, de holder lidt gang i det
1
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 14. jan 2019, 19:41

Tak for opmuntrende ord, I ski´e søøø :kys:

Dagen ender på 1381 kcal (ud af det daglige mål på 1510) og det var endda med et rundstykke og en sandwich pga kursus.
Træning = 0.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Myresluger » 14. jan 2019, 20:26

Denne uge har jeg smidt 1,8 kg - så jeg har tabt 3,8 kg i år.. Jeg er mega tilfreds!
8
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Zonta » 14. jan 2019, 22:06

Jeg skal have fjernet en visdomstand om en uge :tie: I dagene efter er det jo noget med blød mad, der ikke er for koldt eller for varmt. Hvad tænker I kunne være en idé som går hånd i hånd med vægttab?

Jeg overvejede om man skulle købe noget Nupo, som jo tit har ting, der gør det ud for et måltid.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Zonta » 15. jan 2019, 00:53

SurSødSovs skrev:
Zonta skrev:Jeg skal have fjernet en visdomstand om en uge :tie: I dagene efter er det jo noget med blød mad, der ikke er for koldt eller for varmt. Hvad tænker I kunne være en idé som går hånd i hånd med vægttab?

Jeg overvejede om man skulle købe noget Nupo, som jo tit har ting, der gør det ud for et måltid.


Yoghurt?

Det er jo meget forskelligt, hvor slemt det er... Håber, det bliver lige så smertefrit som for mig. Så spiser du hurtigt normalt!

Ja, det kan også være en idé.
Det er den sidste visdomstand jeg skal have fjernet, så jeg har været igennem møllen før, men dem i undermunden gør pænt meget mere ondt end dem i overmunden :lol: Da jeg fik fjernet den i undermunden havde jeg halsbetændelsessymptomer i mange dage og havde ondt helt ned til kravebenet. Jeg kunne ikke snakke så godt og jeg kunne slet ikke gabe. Og ifølge tandlægen er det helt normalt.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 15. jan 2019, 05:54

Må jeg være med? Jeg er i gang med uge 2 af 3 ugers "minus sukker, alkohol og stivelse", og har smidt 2,5 kg. Jeg drømmer om at nå at smide 1 kilo mere, men nu må vi se. Tidligere erfaringer siger mig, at efter de første 2-3 kilo, så bliver det mere stramt med at få dem af :tie:

Når de 3 uger er gået, står den på skiferie en uge, hvor jeg ikke gider restriktioner, men heller ikke orker at tage 3 kilo på, så der er målet at holde vægten. Mit delmål er 6 kilo til uge 10 og så ny vurdering der.
Jeg tidligere gennemført 6 måneder med meget streng diæt og tabte mig også rigtigt meget. Men jeg kan ikke holde kosten, så jeg må finde en mellemvej.
5
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 15. jan 2019, 06:32

Ugen gik rigtigt godt, men weekenden kørte helt i smadder. Torsdag/fredag gik min trøstespisning med gulerødder, men da jeg først havde åbnet kassen med matador mix, så var det som om stopklodsen var helt forsvundet. Tror jeg har spist 500 g matador mix lørdag/søndag. Nu føler jeg mig ovenpå igen og satser på at være færdig med at trøstespise. Så de 100 g der er røget på, skal nok forsvinde igen

Fynerfin82
Samlet vægttab: 12, 9kg.
Antal uger med vægttab: 20
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: +0,1 kg
Nuværende vægt: 73,2kg
Mål: 66 kg.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 15. jan 2019, 08:20

Zonta skrev:Jeg skal have fjernet en visdomstand om en uge :tie: I dagene efter er det jo noget med blød mad, der ikke er for koldt eller for varmt. Hvad tænker I kunne være en idé som går hånd i hånd med vægttab?

Jeg overvejede om man skulle købe noget Nupo, som jo tit har ting, der gør det ud for et måltid.


Lav noget godt mos med lidt kartoffel og masser af grønt. Hertil en kødsovs som jo er ret blød at spise. Så kan du også have til et par dage.
Rosenkål kan også blive ret spiseligt når man koger en pose frosne og stavblender dem med lidt af kogevandet.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ladysparrow » 15. jan 2019, 08:28

Jeg spiste chokolade i går aftes. Blaaa - så træt af mig selv, jeg havde ikke engang lyst og det var sådan noget kedeligt fairtrade 70% som ikke engang smagte godt.
0
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 15. jan 2019, 08:58

Zonta skrev:Jeg skal have fjernet en visdomstand om en uge :tie: I dagene efter er det jo noget med blød mad, der ikke er for koldt eller for varmt. Hvad tænker I kunne være en idé som går hånd i hånd med vægttab?

Jeg overvejede om man skulle købe noget Nupo, som jo tit har ting, der gør det ud for et måltid.


Da jeg fik fjernet mandler levede jeg af Nupo de første dage. Det fungerede rigtigt godt. Og ellers kunne grøntsagssmoothies være et bud.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ladysparrow » 15. jan 2019, 13:43

2 gange kage er der blevet budt på bare i dag - jeg har holdt mig fra det, så det er da et plus.
6
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Aquadorable » 15. jan 2019, 14:39

Jeg springer lige vejning over i denne uge, fødselsdagsweekenden greb lidt om sig :genert: Men mandag var jeg tilbage på sporet, og jeg har været til træning i dag :)
1
K - 12.06.18 :love:
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Jadajada » 15. jan 2019, 14:55

Ladysparrow skrev:Ok, lidt halvklamt emne - er der andre som ikke rigtig kommer af med nr. 2 efter i har startet? :( Eller hvad gør i for at undgå at få problemer?



Advarsel, der er nok lidt TMI i det følgende, så hvis man er sart bør man måske scrolle lidt hastigt :-)

Jeg er begyndt at spise chiagrød med mandelmælk med 3-4 forskellige frugter (æble, pomelo, appelsin, banan) og nødder og det giver godt nok peristaltikken kraft på.
Der er en sammenhængkraft i pøllen så man sidder med tårer i øjnene kort efter at have givet initialtrykket. Først er der tårer af smerte når den glider ud, nærmest af sig selv. Dernæst af glæde for det føles virkelig som om at den slipper helt oppe i nakken. Og så står den der strunk og flot og så at sige i vand til knæene :banan:

Jeg har åbenbart længe lidt en smule af forstoppelse og skiftevis hård og lind afføring men ikke efter jeg opdagede chiagrødens glæder. Og det smager også godt og er pissenemt.
Hvor det ligger henne på kalorieskalaen har jeg ingen ide om, men jeg spiser mig mæt om morgenen uden at være overmæt og bliver ikke sulten igen før ud på eftermiddagen.

https://www.valdemarsro.dk/chiagroed/
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Patience » 15. jan 2019, 17:38

Jeg vil gerne være med her igen.
Jeg mistede, som jeg vist skrev herinde, min kat i starten af november. Og helt som forventet så gjorde det at jeg manglede overskud til vægttab.
Jeg synes egentlig jeg har været rimelig dygtig denne gang. Jeg har slet ikke bare sluppet kontrollen fuldstændig. Jeg har bevaret langt de fleste af mine gode vaner og har også for det meste passet min træning.
Der har været dage så sorte at de krævede "trøst" og der er det redskab jeg har bare maden - og det er okay. Bare det ikke tager overhånd som det har gjort andre gange i mit liv.
Men nu er jeg ved at være klar igen - det var jeg egentlig midt i december, men så kom det der jul med alle de tilhørende sociale ting i vejen. Og så blev jeg syg og har været det siden 27/12.
Men NU er jeg der.
Jeg har spist sundt hele sidste uge pånær søndag hvor jeg havde 10 årsdag med min kæreste.
Den sunde kost og kcal tælling er genoptaget og i dag var jeg også til træning for første gang siden jul.
Så jeg vejer mig på mandag og nulstiller mine data her i tråden til den tid.
Så håber jeg at de sidste par måneder ikke har kostet alt for mange kg
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Aquadorable » 15. jan 2019, 18:27

SurSødSovs skrev:
Aquadorable skrev:Jeg springer lige vejning over i denne uge, fødselsdagsweekenden greb lidt om sig :genert: Men mandag var jeg tilbage på sporet, og jeg har været til træning i dag :)


JEg ville have vejet mig, så jeg kun fik en uge ødelagt :genert:


Hvordan tænker du ødelagt?
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Sund og/eller slank"