Hvordan sover i sammen?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Venus222 » 5. jan 2016, 18:58

Jeg er imponeret over at min kæreste overhovedet kan sove ved siden af mig. Jeg er en soveskovl, og jeg karter rundt hele effing natten. :genert:
3
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Phlox9 » 5. jan 2016, 21:33

Jeg falder altid i søvn med armen om min mand, liggende tæt op ad hans ryg - det er det, I kalder 'store ske' ? :lol:

Når jeg vender mig i løbet af natten, vender han sig som regel også og lægger armen rundt om mig på samme måde. Nogle gange vender vi os hver sin vej i løbet af natten, men hvis een af os vågner, finder vi næsten altid tilbage med armen om hinanden.

Vi sover under en dobbeltdyne, og det kan godt blive varmt - men vi klistrer ikke sammen, fordi min mand altid sover nøgen, mens jeg sover i pyjamasbukser og en t-shirt, så der er ikke hud-mod-hud (altså, ikke når vi skal sove i hvert fald)
Senest rettet af Phlox9 5. jan 2016, 21:49, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf LadyFox » 5. jan 2016, 21:41

Min kæreste skal bare holde sig væk når jeg sover, gør han ikke det kan jeg godt blive sur og banke i sengen... Og.. Lægge mig ned i fodenden. :ninja:
2
...
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Patience » 5. jan 2016, 22:10

Vi har 2 forskellige "falde i søvn" stillinger. Enten putter jeg med hovedet på hans bryst, hvor han ligger på ryggen, eller også ligger vi i ske med mig som lille ske.
I løbet af natten skifter vi så mellem disse to stillinger, eller vi flytter os lidt væk fra hinanden, hvis det bliver for varmt at være helt tæt. Men vi har næsten altid kontakt. Enten ved at vi i hånd eller vores ben er viklet ind i hinanden eller en af os har bare en arm på den anden.

Min kæreste siger, at jeg ind i mellem "piver" i søvne. Det er altid hvis jeg ikke kan mærke ham. Så behøver han bare lige røre mig, så er jeg stille og tilfreds igen.
4
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Karkluden » 5. jan 2016, 22:14

Siamo skrev:
Dikus skrev:
Siamo skrev:Min kæreste SKAL have sin hud mod min når han sover, seriøst så kravler han efter mig i søvne hvis jeg har vendt mig eller lignende. Ligger vi i ske, så er han typisk "store ske" fordi han er 20 cm højere end mig. Ellers falder jeg i søvn med hovedet i hans armhule eller på hans skulder. Og vågner typisk ved at han ligger og krammer mig i søvne.

Skal nævne at vi stadig er nye kærester, haha!


Det er ikke sikkert, det slutter :genert: Jeg har sovet sammen med min kæreste i 9 måneder nu - og det er stadig sådan. Han er dog blevet mindre nussende om natten. Så jeg kan få lov til at sove uden at blive nusset konstant. Det er altså sært med hår- og kropsnussen i søvne :forvirret:

Jeg håber ikke det slutter, det er supersødt at han gør det. Især når jeg prøver at strække mig - så holder han endnu bedre fast. Altimens han sover tungt :love:

Vi har kendt hinanden i 4 år snart, og været sammen i knapt 3,5 år, og vi sover stadig tæt 9 ud af 10 nætter.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Karkluden » 5. jan 2016, 22:16

girl_beat skrev:
Goldie skrev:Vi ligger og putter under samme dyne inden vi skal sove, men når vi så skal sove, få laver vi toget... Dvs røv mod røv. Vi duer ikke til at ligge og sove op af hinanden.. Det bliver simpelthen for varmt!
Vi sover desuden med hver vores dobbeltdyne, sådan så dynen rigtigt kan godt rundt om en.

:8: :forvirret: :8:

Hvordan kan I være i sengen?!

Vi har en 160X200 seng, og vi har to dobbeltdyner, en enkeltdyne og 6 hovedpuder i sengen :lol: Og ligger alligevel kun på 80-90 cm.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Annione » 5. jan 2016, 23:54

Venus222 skrev:Jeg er imponeret over at min kæreste overhovedet kan sove ved siden af mig. Jeg er en soveskovl, og jeg karter rundt hele effing natten. :genert:


Det gør jeg også. Mens jeg sover virkelig tungt. Min kæreste falder altid i søvn sidst, og han fortæller at han sidder og griner af mig. Fx. den gang jeg skulle sove med natbriller, fordi det var rimelig lyst i soveværelset. Først skubbede jeg den ned over munden, så jeg gispede, prustede og klynkede. Så fik jeg den på plads over det ene øje og brokkede mig over lyset der kom ind af det andet øje. Tilsidst faldt jeg til ro med hovedet under dynen... :genert: Jeg husker det ikke, jeg sov jo :-D
Eller den gang hvor jeg skubbede mig selv ud over kanten af sengen, og vækkede kæresten med et ynkeligt "skaaaaaaaaaaaaaaaaat" fordi jeg prøvede at holde balancen på en halv krop i sengen og en arm på gulvet...

Og så taler vi ikke om de gange hvor jeg har nakket begge dyner. Eller hans hovedpude - mens han lå på den.

Jeg er et skarn. :-D
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Wizzze » 6. jan 2016, 06:14

Venus222 skrev:Jeg er imponeret over at min kæreste overhovedet kan sove ved siden af mig. Jeg er en soveskovl, og jeg karter rundt hele effing natten. :genert:


Jeg ser potentiale i en støtteforening for kærester med "aktive" sengekammerater, så kan vi udveksle historier om blå mærker, og dengang vi endte på gulvet :lol:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9667

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Tanten » 6. jan 2016, 06:30

Vi sover i ske og foretager simultanvendinger i løbet af natten. På den måde skiftes vi også til at være store og lille ske. Men vi flytter os også fra hinanden i løbet af natten, fordi jeg bliver ekstremt varm og min kæreste får det sådan lidt klaustrofobisk.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf achillaxedprune » 6. jan 2016, 08:33

Vi ligger næsten altid i ske. Mig som storeske, min mand som lilleske. Så ser han noget på iPad'en, mens jeg begraver min næse det helt rigtige sted mod hans ryg. Min ene arm holder om ham og den anden ligger ned langs min side, eventuelt op mod min mave. Alternativt er min arm under mit eget hoved. Den er i hvert fald ikke under ham. Det ville jeg slet ikke kunne mere end 2 min.

Når jeg er faldet i søvn plejer han gerne at rykke sig... Falder han også i søvn i skeen, så er det 100 % sikkert jeg vågner op i løbet af natten fordi jeg ikke kan møfle rundt. Så får han en blid opfordring til at rykke sig. :-D
...dvs. vi falder i søvn sammen, men når jeg sover vil jeg have plads. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Q-beben » 6. jan 2016, 08:41

Vi sover enten i ske (hvor han er store ske) eller også ligger vi ansigt til ansigt med armene og benene viklet rundt om hinanden. Når vi vågner, ligger vi altid helt over i min side af sengen, - og ofte semi-vågner jeg om natten, fordi han "jagter" mig rundt i sengen - men det er en rar fornemmelse :)

Med min eks-mand kunne jeg slet ikke holde ud at ligge så tæt - og med min kæreste elsker jeg det :) Har tænkt på, om det kan ha noget med kropstemperatur at gøre. Min kærestes krop virker bare ikke så varm som min eks-mands krop... og "klistrer" derfor heller aldrig :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5235

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf girl_beat » 6. jan 2016, 09:46

Karkluden skrev:
girl_beat skrev: :8: :forvirret: :8:

Hvordan kan I være i sengen?!

Vi har en 160X200 seng, og vi har to dobbeltdyner, en enkeltdyne og 6 hovedpuder i sengen :lol: Og ligger alligevel kun på 80-90 cm.

Vi kører så den minimalistiske stil til sammenligning; 2 hovedpuder og 1 enkeltdyne :D
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Melankolikeren
Indlæg: 46
Tilmeldt: 7. jan 2016, 15:26
Kort karma: 2
Likede indlæg: 102

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Melankolikeren » 7. jan 2016, 19:52

Vi sover i ske og skiftes lidt til at holde om hinanden. Når det bliver for varmt, ligger vi som regel viklet ind i hinanden, fordi vi ikke helt kan lade være :lun:
0
Honi soit qui mal y pense - Shame on whomsoever would think badly of it
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Comfortzone » 8. jan 2016, 01:18

Vi ligger i ske. Han ligger som regel med en arm under mit hoved og en arm om mig, ansigtet boret ind i mit hår og helst halvt oven på mig. Det er frygtelig varmt at ligge sådan, men jeg elsker det og vi falder altid i søvn sådan. Vi er så også meget nye kærester :lol:

I løbet af natten vikler vi os ud af hinanden, men når en af os vågner så kravler vi ind til hinanden igen og han plejer også at mumle et eller andet sukkersødt til mig inden han falder i søvn igen :blush:

Håber ikke det stopper. Jeg elsker at ligge sådan og han har det på samme måde, siger han.
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Anne Droid » 8. jan 2016, 09:01

Vi ligger tæt på den ene eller anden måde når vi skal sove. Selv hvis den ene af os vender sig, ligger vi tæt. Kommer vi for langt væk fra hinanden i løbet af natten, så rykker vi sammen igen.
Vi har to dyner, men tit nøjes vi med en.

Juleaften sov vi hos svigerfamilien og vi fik køjesengen. Min kæreste mente godt vi kunne sove i samme køje. Det blev dog lidt for tæt og kæresten tog øverste køje.

http://livsstil.tv2.dk/samliv/2016-01-0 ... e-det-ikke
0
Klimatosse

Tilbage til "Forhold og sex"